Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 1 (kever '49->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   '66 Kever van Martijn (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36370)

Freedazed 24-06-2010 13:47

Super mooi project!!! Heeft me zo geïnspireerd dat ik zelf mijn eerste luchtgekoelde project ga starten!!!

martijnvanderh 24-06-2010 15:48

Quote:
Originally Posted by Freedazed
Super mooi project!!! Heeft me zo geïnspireerd dat ik zelf mijn eerste luchtgekoelde project ga starten!!!

Dat is een heel groot compliment!! Dank je wel!

LaurensM 24-06-2010 18:16

Hee Martijn, is echt een mooie kever geworden! Vooral als je kijkt naar met wat je bent begonnen. ik hoop em snel een keer in het echt te zien.

evilnyntje 25-06-2010 11:48

Kom je ff naar airtime zondag?

martijnvanderh 25-06-2010 13:21

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Kom je ff naar airtime zondag?

Ga het net niet redden! volgende editie zeker erbij.

Valt tegen om apk/spuiten/taxatie beetje snel na elkaar te regelen...

Martyn 25-06-2010 18:08

Quote:
Originally Posted by martijnvanderh
Nee, is niet originele kleur. Was eigenlijk blauw, zoals op de eerste foto's te zien is.
Mangogreen is een kleurtje wat volgens mij alleen in 1960 of zo is gebruikt.

Ja inderdaad stom van me :screwy:

Erg mooie kleur zo.

;)

martijnvanderh 25-07-2010 12:50

Even geleden

Het is weer even geleden.

Aangezien de spuiter niet veel tijd had om tussen normale klanten door aan de kever te werken, nu pas een update!

De kever is weer helemaal strak.

Afgelopen zaterdag APK-klaar gemaakt.
-Deur geassembleerd
-Kenteken gemonteerd
-Spatbord r-voor gemonteerd

En sinds een paar jaar heeft een weer een emmer met shampoo over zich heen gekregen!

Deze week APK, Remmen ontluchten, uitlijnen en insert plaatsen boutje olieklep. Komende zaterdag laatste chroom en details monteren.

Morgen de taxateur bellen om zsm een afspraak te maken. VAGFEST gaat hij zeker halen!

Misha 25-07-2010 15:31

Nice Ampi.. wel ff die nrplaat anders monteren, dat gaat niet goed zo als hij straks omlaag staat :)

martijnvanderh 25-07-2010 15:44

Quote:
Originally Posted by Misha
Nice Ampi.. wel ff die nrplaat anders monteren, dat gaat niet goed zo als hij straks omlaag staat :)

Volgens APK moet hij vanaf 20 meter afstand leesbaar zijn. Natuurlijk gaat het zo niet werken als ie nog wat omlaag gaat. Komt goed! Nog naar de meeting geweest vandaag?

Misha 25-07-2010 16:51

Quote:
Originally Posted by martijnvanderh
Volgens APK moet hij vanaf 20 meter afstand leesbaar zijn. Natuurlijk gaat het zo niet werken als ie nog wat omlaag gaat. Komt goed! Nog naar de meeting geweest vandaag?

Ja was met Rickert en Meijer even afgezakt naar België.. was wel aardig, geen spektakel. Zo even een meetingverslag aanmaken :)

jetta mk1 '82 25-07-2010 20:01

ziet er goed uit martijn!

rick_polo 25-07-2010 20:03

ziet er goed uit broeder!!! :) :eek:
kan niet wachten om een stukje mee te tuffen, na er toch ook wel een paar uurtjes in gestoken te hebben :thumbup:
ben echt benieuwd!!!!

de Rooij 31-07-2010 18:28

Mooi man!
Niets meer aan doen;)

martijnvanderh 31-07-2010 19:08

Quote:
Originally Posted by de Rooij
Mooi man!
Niets meer aan doen;)

Niet meer aan doen? Ziet er ook niet uit zonder chrome strips aan een kant.

Hij is gisteren APK gekeurd, in ieder geval poging tot.

Lijstje met afkeurpunten:
-Achterlichten werken niet (waarschijnlijk los contact)
-Afstellen koplampen
-Deur afstellen (stelt ook niets voor)
-Ruitensproeiers afstellen

De punten die me zorgen baren:
-Wiellager linksvoor en rechtsvoor schuurt, hopelijk is deze gewoon droog en is invetten voldoende.
-Het meest zorgwekkende punt is het volgende; Er zit heel veel speling op de rechts-bovenste draagarm. Deze zit als het ware los in de bovenste as-buis. Wiel is hierdoor paar cm in alle richting te wiebelen.

Vandaag aan de slag gegaan met de punten. Ik had al een reserve draagarm en urethaan bussen stand-by, maar gelukkig niet nodig. Bleek dat draagarm niet volledig over verenpakket heen zat en niet goed vastgeschroefd zat.

Stukje speling zat ook in de remtrommels, die tot wiellager uit elkaar gehaald, lagers zagen er goed uit (had wel nieuwe lagers, maar niet de goede maat!) dus opnieuw in de bokken-pielen-vet en gemonteerd, schuren nu niet en geven trommel/wiel minder speling.

Tevens rubber in deur gelijmd, spuiter gaat die afstellen. Achterlichten blijken ineens mysterieus weer gewoon te werken! Koplampen worden afgesteld door APK meester en ruitensproeiers heb ik zelf nog even ge-fine-tuned.

Hopelijk kan hij snel weer opnieuw worden aangeboden voor apk. Nog een avondje terug voor optische puntjes op de i (Rubbertje onder raam, paar chroom strips, antenne, embleem, deurpanelen)

9 augustus taxatie!

breadfan83 31-07-2010 23:50

Prachtig Martijn!
Succes met de volgende APK-beurt, hoop dat ie 't gaat redden kerel! :thumbup:

Arnaud 01-08-2010 19:08

Een superresultaat wat je hier neergezet hebt, echt een plaat van een Käfer geworden! Dit soort projecten doen mij als hardcore watercooler soms zin krijgen in het bouwen van iets dergelijks!

Quote:
Originally Posted by willemans
Beton grijs in matte uitvoering lijkt mij persoonlijker mooier.

Tsja, echt een reply van toegevoegde waarde...

de Rooij 01-08-2010 19:58

Quote:
Niet meer aan doen? Ziet er ook niet uit zonder chrome strips aan een kant.

Sorry martijn, dat was me niet opgevallen. Ik bedoelde dat de kleur en de stand hoe die nu staat super vet is..

Succes met de punten die je nog moet doen!

martijnvanderh 01-08-2010 21:48

Quote:
Originally Posted by de Rooij
Sorry martijn, dat was me niet opgevallen. Ik bedoelde dat de kleur en de stand hoe die nu staat super vet is..

Succes met de punten die je nog moet doen!

Ik snap je wel hoor :thumbup: Was maar geintje!

martijnvanderh 01-08-2010 21:49

Quote:
Originally Posted by willemans
Beton grijs in matte uitvoering lijkt mij persoonlijker mooier.

Dat mag je vinden, moet je lekker met jouw kever doen!
Succes met de resto, ga m in de gaten houden.

martijnvanderh 02-08-2010 13:13

Laatste nieuws: 2 Jaar verse apk!

All times are GMT +1. The time now is 15:30.