Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   20-jahre 16v GTI + Compressor (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=103568)

Sven-GTI 14-04-2014 22:45

Ja ok, maar ook in bochten :p steeds maar sneller.

Mijn banden van m'n motor zijn ook supersnel versleten net zoals de kneepads op m'n pak :D

Maar op t circuit is natuurlijk een heel ander verhaal. Daar gaat t niet om al die power. Alleen op straat is dat wel leuk, dat je aardig wat auto's het nakijken kan geven.

Gijs 14-04-2014 23:21

Je kunt voor circuit gebruik beter je geld in een goed onderstel steken. Ik heb voor een standaard (okay, alleen gechipt) recht toe recht aan ABF motor gekozen. Easy, betrouwbaar en het fun-gehalte is niet minder, vind ik dan :tongue: Goede remmen, stoelen, gordels, schroefset, PU-bussen, oliekoeler en allerlei andere zaken die rond de auto hangen kosten bij elkaar opgetelt ook veel geld... vergis je daar niet in ;)

Sven-GTI 15-04-2014 08:55

Ja daar heb je ook gelijk in.

Wat ik al heb:
Goed schroefset
Rolkooi
Stabilisatoratangen voor en achter
Veerpootbrug voor en achter
Betere remmen (Audi TT)
Oliekoeler
6-punts gordels
Stoelen twijfel ik nog tussen vaste kuipen of de originele recaro's
Aerodynamica (splitter, diffusor, spoiler)

Wat nog moet:
Camberplates
Pu bussen
Setje slicks
Stel goede remblokken en remolie
En nog wat klein spul hier en daar.

Wat ik nog graag wil maar aardig duur is: een goede sper.
Dus mocht iemand er nog eentje hebben liggen... :D

Jelle-Mk1G60 15-04-2014 11:05

voor een sper moet je eens kijken naar wavetrac, die kunt je zo op je versnellingsbak code bestellen en gewoon inbouwen, en ze geven er levenslange garantie op!

Sven-GTI 15-04-2014 11:53

Ja ik zoek liever een goede gebruikte :D

Een sper is namelijk niet heel goedkoop. Al snel 1000 euro of meer....

Dub-Detail 15-04-2014 13:16

Een Peloquin sper is niet gek duur.
€875,- in de BTW.

Gr, Pim

Bluepower 15-04-2014 13:31

Beter idd een Peloquin halen, bij Quaife moet je nl ook nog een bijbehorende boutenset kopen a 150 euro..

Scully 15-04-2014 15:34

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
+ dat een turbo vele malen stiller is dan een compressor. Het is de bedoeling om er ook nog gewoon mee op straat te rijden.

Dit kan je (deels) oplossen door de gasklep voor de compressor te plaatsen, icm een bypass om de compressor heen.

richard-polo 15-04-2014 17:34

Zoiets als dit.

Ook een leuke optie om ze alle 2 te plaatsen :D

Sven-GTI 15-04-2014 17:36

Ja daar dacht ik ook al aan :D haha.

Maar ik heb al een manier om die compressor een heeeeel stuk stiller te krijgen. Een dichte luchtfilterbak en de afblaas van de G60 gasklep ook naar die luchtfilterbak. Dit scheelt heel erg veel geluid.

En over zo'n diff. Ik vind 875 euro nog steeds erg veel geld voor een student met enkel een bijbaan :D
Voor dat geld kan ik veel andere leuke dingen voor m'n auto kopen :D

Johan1982MK1 15-04-2014 17:51

Quote:
Originally Posted by richard-polo
Zoiets als dit.

Ook een leuke optie om ze alle 2 te plaatsen :D

Damn... :eek:

Gijs 15-04-2014 22:08

Ik heb laatst 2 (verschillende) sperren gekocht. Eentje is een LSD, over de andere sper heb ik nog niet veel kunnen vinden. Ik zal wel eens foto's maken en naar je doorsturen, misschien heb je er iets aan (en is geinig voor weinig) :)

Sven-GTI 15-04-2014 22:21

Ik kijk uit naar je PB :D

MartinW0527 18-04-2014 21:35

Als je maar geen OBX koopt, dat is echt bende, kun je elke 500km reviseren, als ie dan niet al kapot is.

Maar ik zou wat meer geld in je onderstel steken, een 3 weg afstelbaar veersysteem wat goed is afgesteld, goed uitwegen en uitlijnen, doet echt enorm veel met een auto.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Voordat je dik door de 300pk gaat kun je dat beter eerst overwegen, anders maak je met dat vermogen geen snelle(re) tijden.

Sven-GTI 19-04-2014 08:48

Het hogere vermogen wilde ik in eerste instantie niet voor t circuit maar voor op straat. Ik kan het slecht hebben dat ik er uitgereden wordt :D

Ik merkte de laatste keer op Zandvoort al dat ik met dit vermogen vaak op t rechte stuk heel wat auto's voorbij gingen, die mij even later bij het aanremmen en de bochten weer 10x zo hard voorbij kwamen :D

Een extra set velgen heb ik al waar ik slicks voor wil kopen. Alle onderstelrubbers moeten nog vervangen worden door PU. Stabilisatorstangen voor en achter heb ik al. Veerpootbruggen voor en achter zitter er al op.
Voor wil ik nog een set camberplates.

Ik ben alleen nog op zoek naar goede remblokken maar weet nog steeds niet echt wat ik nu wil...
EBC Yellowstuff
Ferodo's?
Hawk?

Ik kan tot nu toe ook niet heel erg veel concrete prijzen voor mijn auto..

Herm Schreurs 19-04-2014 09:37

Quote:
Het hogere vermogen wilde ik in eerste instantie niet voor t circuit maar voor op straat. Ik kan het slecht hebben dat ik er uitgereden wordt :D

Ik merkte de laatste keer op Zandvoort al dat ik met dit vermogen vaak op t rechte stuk heel wat auto's voorbij gingen, die mij even later bij het aanremmen en de bochten weer 10x zo hard voorbij kwamen :D

Een extra set velgen heb ik al waar ik slicks voor wil kopen. Alle onderstelrubbers moeten nog vervangen worden door PU. Stabilisatorstangen voor en achter heb ik al. Veerpootbruggen voor en achter zitter er al op.

Ik ben alleen nog op zoek naar goede remblokken maar weet nog steeds niet echt wat ik nu wil...
EBC Yellowstuff
Ferodo's?
Hawk?

Hey Sven,
Leuk dat je er steed meer schik inkrijgt. Maar als je gaat ombouwen naar meer vermogen kom je steeds meer andere problemen tegen. Met het risico dat je steeds minder gaat rijden omdat je moet ombouwen/vervangen.
Ik zou je echt aanraden om de motor betrouwbaar te houden en je meer te focussen op:
- veiligheid
- remmerij (en dan niet alleen schijven en blokken)
- onderstel
- gewicht en verdeling
- kennis en rij-ervaring

Maar dat is uiteraard aan jezelf, als je naar een turbo setup wilt zou ik sowieso naar een standaard blok gaan als 20vt, tfsi of tsi en die veilig laten.

Gijs 19-04-2014 10:09

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Hey Sven,
Leuk dat je er steed meer schik inkrijgt. Maar als je gaat ombouwen naar meer vermogen kom je steeds meer andere problemen tegen. Met het risico dat je steeds minder gaat rijden omdat je moet ombouwen/vervangen.
Ik zou je echt aanraden om de motor betrouwbaar te houden en je meer te focussen op:
- veiligheid
- remmerij (en dan niet alleen schijven en blokken)
- onderstel
- gewicht en verdeling
- kennis en rij-ervaring

Maar dat is uiteraard aan jezelf, als je naar een turbo setup wilt zou ik sowieso naar een standaard blok gaan als 20vt, tfsi of tsi en die veilig laten.

:iamwithst

KennyH 19-04-2014 12:05

Idd! Ik sluit me hier volledig bij aan!

Maar waar woon jij dan? Dat je overal eruit gereden word?

Ik denk dat dat een beetje te maken heeft met volwassen worden dat je je daar niet aan stoort.

Sven-GTI 19-04-2014 12:55

Maak niet zoveel uit waar ik ben, ik kom altijd wel een porsche, bmw M / audi S / RS tegen waar ik het niet van kan winnen...
Ik denk dat ik me daar de rest van m'n leven aan zal storen :D

Het liefst zou ik echt een bloedsnelle auto bouwen maar daar heb ik gewoon het geld niet voor.

Sommigen hier vergeten misschien dat ik maar een arme student ben en dit alles moet bekostigen met een bijbaantje... Ik ben al lang blij dat ik überhaupt een auto kan betalen. Ik moet daar ook echt hard voor werken..

Dub-Detail 19-04-2014 13:27

Quote:

EBC Yellowstuff
Ferodo's?
Hawk?

Ik rij nu met 280mm schijven, wilwood 4 zuiger tangen en ds3000 blokken.
Dat remt als een gestoorde.
Ook in straat verkeer prima te doen.
Nu heb ik een upgrade naar grotere schijven liggen. 312mm. Dat ga ik binnenkort pas maken.

Zo'n set-up kost niet de wereld en remt goed.

All times are GMT +1. The time now is 22:55.