Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Verkoop dan Niks! de grootste verkooptroep.. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=1983)

Audilimburg 10-11-2008 20:03

Dit is wel een hele aparte golf 1 ja. Zo heb ik ze nog nooit gezien :screwy:

Vliet 13-11-2008 17:10

"mooi showe auto om te hebben"

:screwy: :confused: :eek:

http://link.marktplaats.nl/206779924

René 13-11-2008 17:12

word zo langzamerhand een beetje zat van zulke topics.......

martiepartie 13-11-2008 17:24

Quote:
Originally Posted by René
word zo langzamerhand een beetje zat van zulke topics.......

:iamwithst

Zo heel gruwelijk is dit ding niet. Normale bumper er op en je hebt wel weer een prima auto.

vedett 13-11-2008 17:29

"met heele mooi voor bumper zeer zeldzaam bijna nie in nederland "

smaken verschillen,maar ik zen content dak zulke dingen niet elke dag kan zien ze....
hopelijk blijven ze "zeer zeldzaam"!

voor de rest is hij niet lelijk.

grtz

fabbi 13-11-2008 17:30

Krijgt de gemiddelde jongere tegenwoordig nog wel fatsoenlijk nederlands op school????

sjezus niet alleen op Mp ook op de diverse fora........

classicline 13-11-2008 18:35

Quote:
Originally Posted by fabbi
Krijgt de gemiddelde jongere tegenwoordig nog wel fatsoenlijk nederlands op school????

:goodpost:

steven16v 13-11-2008 18:42

Quote:

Ja dat vraag ik me soms ook af. Zo moeilijk is dat toch niet om enigzins normaal en leesbaar te typen/schrijven. En ik begrijp best dat sommige mensen last van dyslexie hebben. Maar als je een heel verhaal intypt gooi er dan een spellingscontrole overheen. Kleine moeite toch?

En dan wil ik nog niet eens beginnen over die breezah taal... :shake:

Marcski 13-11-2008 19:06

die gozer kan nie schrijven nie en nie typen nie

classicline 13-11-2008 20:17

Quote:
Originally Posted by steven16v
Ja dat vraag ik me soms ook af. Zo moeilijk is dat toch niet om enigzins normaal en leesbaar te typen/schrijven. En ik begrijp best dat sommige mensen last van dyslexie hebben. Maar als je een heel verhaal intypt gooi er dan een spellingscontrole overheen. Kleine moeite toch?

En dan wil ik nog niet eens beginnen over die breezah taal... :shake:

Volgens mij vind tegenwoordig iedereen wie geen zin heeft op school gehad
dat ie Dyslexie heeft!
De mensen die dat echt hebben haal je er makkelijk uit! die maken hele andere spellingsfouten dan zulke gasten.
Dat is over het algemeen gewoon de ziekte van wiet lekker sloom..
en dan zeggen dat zulke middelen gebruiken geen kwaad kan op je gezondheid...;)

Als ik zulke advertenties lees dan houd het voor mij al gelijk op!

breadfan83 13-11-2008 20:21

Quote:

't Stoort mij ook steeds meer. SMS, email en MSN en dat soort rommel verknoeit dat kleine beetje Nederlands compleet. Maarja, veel valt er ook niet meer te verknoeien met 't hedendaagse onderwijs.

En 't gaat niet alleen om MP of dergelijke dingen, maar ook op reclameborden of pakjes spinazie van de Iglo. :screwy:

Je zou toch verwachten dat zulk soort dingen toch wel door meerdere mensen worden nagekeken...

fabbi 13-11-2008 21:18

@ alle posters hier boven..

zoals genoemd dyslexie is heel anders das meer de zinsopbouw die door elkaar gegooid wordt..

Breezahtaal enz is ook niet te vergelijken..

pak de adv waar het om gaat eens
hoeveel taalfouten staan daar niet in....

En nee dat dat zijn typefoutjes want de letters die er moeten staan staan niet net naast de letter die er wel staat..

pak nou motEr
Laatst een topic peNdaal

enz enz
Wat doet men nog op school dan???

Audilimburg 13-11-2008 21:24

Even voor de duidelijkheid; dyslectie geeft het in meer soorten dan dat er types volkswagens zijn.
Sommigen kunnen geen fatsoenlijke zinnen opbouwen, anderen zien het verschil niet tussen 'ij' en 'ei', weer anderen kunnen geen getallen onthouden of opschrijven omdat ze ze dan in de verkeerde volgorde schrijven enz.
En dan hebben sommige mensen het erger dan anderen.

Zo'n advertentie als in dit topic is gewoon te triest voor woorden heeft absoluut niets met dyslectie te maken. Dit is gewoon verschrikkelijk en als ik zo'n advertentie lees dan is deze voor mij al niet meer interessant. Dan heb ik geen vertrouwen meer in de verkoper.
Een typfoutje maken kan altijd gebeuren, maar dit....

RubenD 13-11-2008 22:17

Ik word er zelf ook helemaal simpel van, al die taalfouten.

Ik heb dan wel dyslexie, vergeet soms zelf een woord midden in de zin (denk ik weer sneller als mijn handen kunnen typen ;)) of er zitten dikke spelfouten in mijn zinnen.

Maar ik probeer in ieder geval de zinsbouw/indeling goed te houden en dus ook de leesbaarheid van wat ik schrijf op peil te houden.

Nu moet ik zeggen, dat het me in het Nederlands een stuk beter afgaat als in het Duits...

Emiel 13-11-2008 22:36

Maar goed dat die fukkin belachelijke bumpert zeldzaam is in NL... Gatver wat een smerig ding...

breadfan83 13-11-2008 23:13

Quote:
En nee dat dat zijn typefoutjes want de letters die er moeten staan staan niet net naast de letter die er wel staat..

Bedoel ik maar... ;)

Mk1driver 13-11-2008 23:13

Zeldzame bumper...ja gek he

steven16v 14-11-2008 00:05

Ik snap ook dat die ad van MP weinig tot niks met dyslexie te maken heeft. Niet iedereen beheerst de nederlandse taal even goed. Daar kun je niks aan doen. Maar mijn punt is dat als je een verkoopadvertentie maakt neem dan even de moeite om een spellingscontrole uit te voeren over het getypte stuk. (copy paste) Of laat het nakijken door iemand die de nederlandse taal iets beter beheerst.

Ps. Het boven getype stuk is getypt met een aantal biertjes achter de kiezen. Dus spelfouten voorbehouden... :D

steven16v 14-11-2008 00:10

Quote:
Als ik zulke advertenties lees dan houd het voor mij al gelijk op!

Quote:
Dit is gewoon verschrikkelijk en als ik zo'n advertentie lees dan is deze voor mij al niet meer interessant. Dan heb ik geen vertrouwen meer in de verkoper.

Dit vind ik dan persoonlijk wel weer heel kort door de bocht.

Vincent-Mk1 14-11-2008 01:07

Lijkd me een slotje waart.... ;)

sixpack 14-11-2008 09:40

Quote:
Originally Posted by Marcski
die gozer kan nie schrijven nie en nie typen nie

:lmao:

Jaa zeitie :D

1982kameiX1 14-11-2008 09:42

haha,

die jan-jelle heeft ook een automatisch bied-programma.. die denkt dat het E-bay is... :D

LRR 14-11-2008 12:51

Vroeger toen ik nog naar school ging gaf je iets wat je eigendom was aan met "mijn".

Tegenwoordig lees ik alleen maar "me", als in "me auto".

Kan zijn dat dit nieuwe spelling is, het is ook alweer enige jaren geleden dat ik op school zat.

Maar.... Ik vind die Golf niet echt wat, maar ach..

Groeten,

LRR

martiepartie 14-11-2008 13:20

In sommige delen van NL doen ze dat al jaren.
In Groningen kreeg je tenminste degelijk basisonderwijs. ( :) )

VW_Mannetje 14-11-2008 13:27

Wat moeilijk allemaal zeg....

De een heeft dyslectie, de ander kan sommige woorden niet goed typen, de ander beheerst de Nederlandse taal niet goed...

Laat ook die mensen gewoon in hun waarde, en reageer niet op dit soort dingen.....erg laag...

Marcski 14-11-2008 13:33

Quote:
Originally Posted by VW_Mannetje

De een heeft dyslectie, de ander kan sommige woorden niet goed typen, de ander beheerst de Nederlandse taal niet goed...

Laat ook die mensen gewoon in hun waarde, en reageer niet op dit soort dingen.....erg laag...

Het probleem is juist dat het meestal niet aan een van de drie bovenstaande redenen ligt, maar juist "stoer" en "cool" is

Berserker 14-11-2008 13:47

Quote:
Originally Posted by VW_Mannetje

De laagste zullen de hoogste zijn!!!

Ik reageer normaal gezien niet op dit soort topics, maar als we gaan vertellen dat we iedereen maar in zijn/haar waarde moeten laten, dan neem ik toch heel even de moeite om te reageren. :redface:

Ik buig godverdomme niet voor mensen die onze mooie Nederlandsche taal willen verbasteren naar het msn niveau van de gemiddelde vmbo'er, nee je leert maar goed nederlands en als je dat niet kunt, zijn er genoeg hulpmiddelen om je te helpen (het woord zegt het al). Lukt het je dan nog niet om een fatsoenlijke advertentie te plaatsen, dan verdien je ook zulk commentaar.

Maar ja dat is de hedendaagse nederlandse mentaliteit, je moet maar alles accepteren, begrip voor tonen, open voor staan, en doe je dat niet ben je narrow-minded, racistisch ofwel een PVV'er.

Door die geweldige door links aangeprate mentaliteit gaat ons land naar de klote, dan kun je eenvoudige arbeider zijn, tattooages hebben, knuffelallochtoon zijn, petjes dragen of lelijke golfjes verkopen met unieke bumpers (combinatie hiervan ook mogelijk), dan nog zou je dit moeten lukken. Je moet hier geen begrip voor tonen, nee het is eenvoudige luiheid en klasseloosheid, op zijn boereluls even snel een advertentie typen, zonder ook maar 1 seconde na te denken of de advertentie nog eens over te lezen nadien geschreven. Achja de persoon die serieus geinteresseerd zal zijn in deze auto zal de fouten niet eens zien. :(

VW_Mannetje 14-11-2008 13:58

Ben het wel met je antwoord eens hoor, maar je ziet overal van dit soort topics.
Vandaar mijn reactie.

Er zitten ook genoeg advertenties tussen waar die bovenste 3 redenen wel van kracht zijn, maar het wordt gelijk veroordeeld.

Goed, laat ik me maar deels bij jouw standpunt en deels bij mijn standpunt houden om erger te voorkomen :P

breadfan83 15-11-2008 00:35

Quote:
Originally Posted by steven16v
Niet iedereen beheerst de nederlandse taal even goed. Daar kun je niks aan doen.

Pardon?

Volgens mij is er iets aan me voorbijgegaan of heb ik de memo gemist, maar zijn opleidingen en boeken verdwenen sinds ik "een paar jaar" geleden in de banken heb gezeten?
Met 4 jaar (zonder kinderdagverblijf pas met 6 jaar) naar school, en in groep 4 (klas 6 als ik me niet vergis?) op je achtste leren lezen en schrijven. Veel kinderen kunnen dit vóór die leeftijd al, de anderen horen dit erna te leren en uiteindelijk te beheersen. Dat laatste blijkt bij steeds meer mensen de laatste tijd niet het geval te zijn.

Geen kritiek op mensen die door welke medische en / of gezondheidsredenen dan ook niet in staat zijn dit te leren, zij hebben een ander excuus dan luiheid of onoplettendheid. Zij "kunnen" het daadwerkelijk niet, maar proberen het des te harder.

Eens per ongeluk een lettertje fout typen, of een WW foutief vervoegen, ok. Maar complete zinnen verkrachten en woorden gebruiken op een manier anders dan oorspronkelijk bedoeld is, is in mijn ogen NIET ok.

Beetje simpel om het op de buitenlanders af te schuiven, hoewel zij ook vaak te lui zijn de taal te leren en zelfs nu in de derde generatie gebrekkig Nederlands spreken, laat staan schrijven, als ze de taal überhaubt al enigszins beheersen. De jeugd kan er de afgelopen jaren ook aardig wat van. De 160 tekens per sms zijn er zo ingehamerd bij de jongeren die zelf hun prepaid of abonnementen moeten betalen, dat ze denken overal woorden te moeten afkorten en zinnen onleesbaar moeten maken om letters, tekens en tikken te sparen. Je pen leeft langer en je toestenbord slijt minder, maar daar is ook alles mee gezegd. Je doel van iets opschrijven, namelijk iets duidelijk maken, blijft meestal uit.

De afgelopen tijd trek ik de kwaliteit waarop de volksvertegenwoordiging de functie van de volksvertegenwoordiging uitvoerd, namelijk het volk te vertegenwoordigen, steeds meer in twijfel. Maar als ik de reacties op het niet beheersen van de in ons land gesproken taal de laatste tijd bekijk, doet de regering precies wat het volk doet en wil: gedogen, alles en iedereen gedogen, behalve die paar Nederlanders die niet alles dat niet-Nederlands is gedogen. Mede als gevolg daarvan durft geen enkele normale Hollander zijn bek meer open te trekken.

Maar ja... Laat 't petje maar schrijven, die creatie verkoopt ie toch niet. En doet ie dat toch, is de koper waarschijnlijk al op een niveau dat hij er ook niet veel armer en / of dommer van wordt. ;)

René 15-11-2008 01:04

wat een kuttopic zeg......................

LRR 15-11-2008 08:02

Quote:
Originally Posted by René
wat een kuttopic zeg......................

tussen k*t en topic moet toch een koppelstreepje Rene ?? :D :D

Nice topic dit, de waarheide mag gerust eens gezegd worden !!!!!

fabbi 15-11-2008 10:01

Ik heb geloof ik een aardige discussie op gang gebracht, maar fijn om te lezen dat er veel meer mensen hetzelfde over denken.....

Alberto 15-11-2008 10:56

ik denk da it kom dat het andere vorum of line is :D :rolleyes:

Pedaalemmer 17-11-2008 15:14

spellingscontrole?

Tjaap 17-11-2008 15:21

tja hagenezen... het verschil tussen kennen en kannen kunnen ze niet

breadfan83 17-11-2008 15:44

Quote:
Originally Posted by evilnyntje

Ok, uniek is ie niet, maar volgens mij mis ik hier iets of de advertentie is veranderd...

Tjaap 17-11-2008 16:06

stond Golf 1, is idd veranderd

breadfan83 18-11-2008 15:52

Dit ding lijkt wel uitgebrand, en let eens op het plaatwerk rond de plek waar eerste de tank-opening zat:

http://www.speurders.nl/overzicht/a...rijs&q=golf+gti

:screwy:

richard-polo 18-11-2008 16:35

@breadfan
degene die deze golf heeft bewerkt heeft mijn wagen ook gedaan!!! niks dan ellende mee gehad met die braszak..(dennis toeback) de lasnaden kwamen door de lak heen..
slecht gelast en slecht afgewerkt..
nu is die van eigennaar verandert en die is erachter dat hem dit ook overkomen is....
ow ja en de voorschermen zitten vast gelast aan de wagen!!!! :confused:

breadfan83 18-11-2008 18:43

Quote:
Originally Posted by richard-polo
@breadfan
degene die deze golf heeft bewerkt heeft mijn wagen ook gedaan!!! niks dan ellende mee gehad met die braszak..(dennis toeback) de lasnaden kwamen door de lak heen..
slecht gelast en slecht afgewerkt..
nu is die van eigennaar verandert en die is erachter dat hem dit ook overkomen is....
ow ja en de voorschermen zitten vast gelast aan de wagen!!!! :confused:

Doodzonde!
Niet zo zeer om een verknoeid Golfje, want zo zeldzaam zijn ze nog niet. Maar 't kost gewoon bakken geld om zo'n kneus aan je auto te laten werken, en nog meer om 't daarna weer in orde te laten brengen... :(

All times are GMT +1. The time now is 22:56.