![]() |
Hetgeen wat ze in Belgiƫ doen als ze je ermee pakken:
-auto wordt in beslag genomen, en gaat de pers in. -je moet voorkomen voor de politierechtbank, deze zal je 9 kansen van de 10 een rijverbod opleggen van minimum 6 maanden + een dikke geldboete. -verzekering krijgen daarna zal heel moeilijk worden, geen enkele verzekeringsmaatschappij zal je nog willen. En omwille van deze redenen zullen ze dit doen: -niet ingeschreven voertuig (is wel ingeschreven, maar aangezien er met het chassisnummer is geklooit....) -niet verzekerd (je kan geen auto verzekeren met "vals" chassisnummer). -Het in gevaar brengen van andere weggebruikers (remmen ed.) Dus denk maar eens heel goed na voordat je zoiets doet. Misschien nog even doorsparen voor een echte gti? |
let op de hele chassisplaat de en monteren niet naast het nummer slijpen.
Kompleet overzetten. Ze kunnen namelijk de lassen detecteren met infrarood. En ik vind zelf dat je een 1800 kas weer moet zoeken heb j enu toch ook ? |
ik denk dat de remmen hetzelfde zijn op het eerste zicht dus dit kan geen problemen veroorzaken denk ik. als ik ermee door de keuring geraak is het toch goed of niet op de keuring kijken ze toch gewoon of het chassisnummer klopt??? hoe moet ik er dan die plaat uithalen???
|
remmen van een 1.3 zijn dus echt niet het zelfde als van een gti 8v, die heeft dikkere (en geventileerde dacht ik) schijven. en ook andere remklauwen. schijven van een 1.3 zijn standaard 10 mm dik als ze nieuw zijn (en remmen voor geen meter :()
|
zet de hele rotzooi van de GTI dan wel om... incluus remmen enzo...
Maar denk dat "aldo" met iets komt wat het overdenken waard is... En ik zou het zelf nooit doen! In nederland geld dat als je je 1300 ombouwd naar een 1800 GTI, en dit blok is ooit geleverd in deze caroserie, dan kun je hem voor 150 euro ongeveer laten keuren(dus ook de remmen e.d. zul je over moeten zetten om hier door te komen), en omzetten naar deze motor op kenteken... maar dat heeft dus gevolgen voor je verzekeringspremie vooral... Zit zelf ook erg te twijfelen of ik er ooit een GTI blok in zou hangen zonder te melden... APK wordt geen probleem waarschijnlijk, maar toch... je loopt een onnodig risico. |
ach voor die paar tientjes per jaar wil ik dat gezeik niet hebben als ik er strak een ander klok in hang hoor, als je iemand aanrijd en je moet dokken en ze doen moeilijk dan ben je verder van huis.
maar ja in Belgiƫ doen ze wel wat moeilijker schijnbaar, anders repareer je de kas van de gti met onderdelen uit de 1300 of is dat geen optie? |
Quote:
Ja, maar keuring heeft hier totaal niets te betekenen. Hoeveel mensen verhogen hun auto voor de keuring, en eens buiten de keuring ligt hij weer plat op zijn buik. Dan is hij wel gekeurd, maar als de smurfen moeilijk doen, heb je het toch zitten, net hetzelfde als getinte ramen, neon, brede wielen.......... Maar wat scheelt er juist aan die gti? Anders de onderdelen van je 1300 overzetten op de gti. Als hij te veel beschadigd is, koop dan een goedkope, desnoods met defecte motor. http://www.autoscout24.be/nl-be/det...993&id=50698089 Ikzelf heb ook lang met het idee gezeten om mijne 1300 wat "sneller" te maken hoor, maar van dat idee ben ik al lang afgestapt, er zijn gewoon te veel risico's bij betrokken. |
opzich wel interresant, dat omkatten...
ik heb nu een ''perfecte'' 1600... met superstrakke carresorrie... en als ik dan een gti koop... en alles ombouw... en geen gezeik wil hebben met omkeuren... kan ik dan gewoon die plaatjes omfiksen? of laten doen door iemand die het netjes kan... of is dat echt teveel risico in ned. het gaat mij namelijk erom dat mijn carresorie echt super netjes is.. |
Ik denk dat er nu wel genoeg info over en weer via dit forum is gegaan over het illegaal omkatten van een auto .
Kortom het is erg strafbaar .. Slotje derhalve Dank u voor het begrip :D |
All times are GMT +1. The time now is 18:59. |