Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Advertenties op MP, eBay of andere sites (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=108)
-   -   '78er Oer GTI (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=123437)

golf fahrer 28-01-2014 21:59

OK dat is al heel wat.
Zal dit in gedacht houden als ga kijken.
Dank je Rik! 😉 ;)

Barn171 28-01-2014 22:09

geen dank, krijgen we nog wel een fotootje?

turbojo2 28-01-2014 22:10

Quote:
Originally Posted by Barn171
Nee, eigenlijk niet, tenzij er serieuze roestvorming is. Wonder boven wonder was het bij mijn rocco niet echt ingevreten, dan is er dus niks aan de hand, helemaal omdat hij nog maar juist een ton heeft gedraaid. Als het echt heel erg is ingevreten ga je nieuwe cilinderwanden moeten zetten, nieuwe zuigers, nieuwe alles.


Mijn gti blok was nog los en heb hem opnieuw laten honen en nieuwe overmaat zuigers erin van het merk Woessner, die hebben iets meer compressie. Verder alle lagers vernieuwd en de cilinderkop gereviseerd, nieuwe oliepomp en waterpomp. Blok is weer als nieuw. Heb de cilinder kop ook nog een beetje laten flowen.

golf fahrer 28-01-2014 22:14

Quote:
Originally Posted by Barn171
geen dank, krijgen we nog wel een fotootje?


Tuurlijk. Maar zal ook iets van lange duur zijn. als het lukt ;)

turbojo2 28-01-2014 22:32

Quote:
Originally Posted by golf fahrer
Even verder over modeljaar 78. Ik zit misschien op een spoor voor een echte '78. Kas is ook een ramp maar zou echt compleet zijn.

Ik weet zelf al wel wat, maar er zitten hier mensen die elke vijs en bout die verschillend zijn kennen.
Wat zijn zo de "speciale" en specifieke zaken van een echte '78?


Ik heb nog een modeljaar 78 staan van 10-77 in de kleur zwart met originele motor, bak en interieur. Als je wat wilt weten kan ik altijd even kijken hoe het er bij mij uitziet bij mijn auto. Help je graag.

Tiefleger 28-01-2014 22:35

Kijk dit is nou het mooie van het forum. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

golf fahrer 29-01-2014 08:42

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Ik heb nog een modeljaar 78 staan van 10-77 in de kleur zwart met originele motor, bak en interieur. Als je wat wilt weten kan ik altijd even kijken hoe het er bij mij uitziet bij mijn auto. Help je graag.


Super, dank je :thumbup:

Komt van frankrijk. Dus ja,....
Zal even duren vrees ik voor we het eens zijn, en we hem kunnen ophalen :D

Het is een rode :tongue:
Een vipergroene zou super geweest zijn, maar is niet te vinden.

Barn171 29-01-2014 10:36












Deze toevallig? Heb ik toen ook bijna gekocht, helaas niet gedaan maar achteraf... Vroeg er toen 2000 voor, was lang niet veel. Het was een modeljaar '77, op kenteken in '78. Dus met alle oude details nog.

En mijn '77er staat natuurlijk ook altijd ter beschikking, maar je zult er wat minder aan hebben denk ik.

golf fahrer 29-01-2014 11:22

Hij gaat mij nog duidelijkere fotos doorsturen.
Is met chassisnr 178.... Dus modeljaar 78.

Maar kas is helemaal gaar :rolleyes:
Dus moet ik nog zin en budget hebben om hem naar mijn goesting te zetten. :D

Barn171 29-01-2014 12:16

Gare kas, tja, zoals altijd...

En dat verlossende woord bij het chassisnummer. Dat was bij "mijn" scirocco ook zo een heerlijk gevoel. Je weet het eigenlijk wel, maar als je dan de mail krijgt met het chassisnummer 534... Héérlijk.

golf fahrer 29-01-2014 12:31

Inderdaad.

Nu maar hopen dat de deal meevalt en we hem hier krijgen. :cool:

yuli 29-01-2014 13:29

@Barn171
Jij bent echt een wandelende type 1 Wikipedia! :D Je zou alle kennis en details per model jaar moeten verzamelen en neer zetten in 1 overzichtelijk topic waarvan een sticky gemaakt moet worden.

Barn171 29-01-2014 16:51

Haha, maar inderdaad, ik weet volgens mij inmiddels wel zo'n beetje wat er te weten valt... Als dat allemaal in een topic moet, kost dat weken denk ik.

NielsDub 29-01-2014 16:56

:thumbup:
Barnipedia !

Idd onvoorstelbaar, zo veel details als jij weet op te dreunen.

Style 29-01-2014 17:04

Quote:
Originally Posted by yuli
@Barn171
Jij bent echt een wandelende type 1 Wikipedia! :D Je zou alle kennis en details per model jaar moeten verzamelen en neer zetten in 1 overzichtelijk topic waarvan een sticky gemaakt moet worden.


Daar om heb ik ook zijn mail adres ;) wandelende VW encyclopedie
en altijd bereid om zijn kennis te delen :thumbup:

Barn171 29-01-2014 17:10

Tuurlijk, als je vragen hebt kun je ze altijd stellen, ik antwoord ze graag! Heb nu plaats voor 1500 pb's, dus kom maar op! :tongue:

turbojo2 29-01-2014 20:22

Quote:
Originally Posted by golf fahrer
Hij gaat mij nog duidelijkere fotos doorsturen.
Is met chassisnr 178.... Dus modeljaar 78.

Maar kas is helemaal gaar :rolleyes:
Dus moet ik nog zin en budget hebben om hem naar mijn goesting te zetten. :D



Super leuke gti en hij lijkt wel helemaal compleet. Weet je al of het een gti is van voor 1 jan 1978 of erna? Als hij van ervoor is dan kun je met blauwe platen gaan rijden met een 00-YB-00 kenteken, als hij er na is krijg je een nieuw kenteken en dat zou jammer wezen. Of je koopt de gti van Rene erbij met de redelijke casco en maakt er weer een top 77er gti van, want dan heb je echt alle originele onderdelen erbij. Denk alleen dat het dan een beetje duur wordt.

Tiefleger 29-01-2014 20:31

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Super leuke gti en hij lijkt wel helemaal compleet. Weet je al of het een gti is van voor 1 jan 1978 of erna? Als hij van ervoor is dan kun je met blauwe platen gaan rijden met een 00-YB-00 kenteken, als hij er na is krijg je een nieuw kenteken en dat zou jammer wezen. Of je koopt de gti van Rene erbij met de redelijke casco en maakt er weer een top 77er gti van, want dan heb je echt alle originele onderdelen erbij. Denk alleen dat het dan een beetje duur wordt.



Ach als hij alleen het kaal casco wil + kenteken daar kan altijd overgepraat worden. :D :D :D :D Heb namelijk al genoeg pm's gehad om de onderdelen los te verkopen.

golf fahrer 29-01-2014 20:33

Wordt zeker een wit rode plaat, startend met 1-xxx-xxx :mad:
Ben namelijk van belgie :tongue:

Contacten verlopen goed, maar ook heel traag. Ik wil er zelf niet teveel op
vooruit lopen.

Echter de kas is het probleem.

De gti van rene bijkopen is ook geen optie denk ik. Zowel financieel als naar kas toe denk ik.

Barn171 29-01-2014 20:59

Ja, die Fransen zijn daar langzaam in hè? Dat is echt vreselijk irritant, enorm lastig om zo iets af te spreken. Met de Fransoos waar ik een '74er rocco van heb gekocht heb ik al weer weken niks gehoord.

Ik ben wel benieuwd naar de GTI. Als hij origineel is kun je er best een gokje op wagen, er zijn er nog maar zo weinig. Hier geldt, beter een rotte, dan helemaal geen! :tongue:


All times are GMT +1. The time now is 13:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.