![]() |
Kun je inderdaad niet gewoon eerst een golf 1 diesel blok erin lepellen, daarmee naar de keuring gaan zodat er diesel op je kentekenbewijs komt te staan en vervolgens een tdi blok erin kieperen?
|
Dat is eigenlijk wat na de bovenstaande discussie het meest eenvoudig lijkt.
Zij het niet dat je dan geen type goedkeuring hebt, omdat de motorcode van de TDI niet op het kenteken staat. |
Quote:
Ik meende dat jij een 90 pk TDi gebruikte. Stel nou dat jij een 1,6TD blok erin hangt voor de keuring. Dan heb je dus een blok met 70 of 80 pk. Dan heb je dus respectievelijk 28,57 en 14,29 % vermogenstoename. Je blijft dus binnen de 40% grens. En dan maakt het niet uit of je nou een TDi of een TD hebt gemonteerd.... |
Ik ben inderdaad bezig met een M-TDI op te bouwen met meer als 200pk, maar die gaat voor hij de weg op gaat zeker naar de RDW.
Je quote zelfs net de antwoord op jouw eigen vraag..... De motorcode van het desbetreffende blok staat niet op kenteken. Theoretisch ben je dan niet verzekerd! Of het nu gaat over de ombouw van een 1.6D naar een 1.6 TD. een 1.6i naar een 1.8i of wat dan ook als het blok af fabriek niet geleverd is moet je hem opnieuw laten type goedkeuren. Mocht het ooit tot een ongeluk of technische controle komen, dan ben je A niet verzekerd en B wordt het kenteken ingenomen tot de auto voor type goedkeuring aangeboden wordt. |
Quote:
Uhm oke, maar ik wist dus niet dat het bij jouw om 200+pk ging. Ben ook van plan om HTS te gaan doen na mijn studie. Miss dat ik dan ook ooit een 200+Pk diesel ga bouwen :tongue: |
Als je daarvoor HTS-A wilt gaan volgen dan wil ik je uit die droom halen.... Ik heb mijn kennis vanuit huis en het raceteam waar ik heb gewerkt voornamelijk gekregen.
|
All times are GMT +1. The time now is 16:18. |