Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Nette, complete TDI motor (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=26497)

Stijn 08-01-2007 15:12

Klopt, ik heb al heel wat gescheurde koppen verzameld :)
Maar doe grote hoeveelheid olie die GooS z'n dieseltje met kracht in z'n koelsysteem pompt doet mij nogsteeds vermoeden dat misschien de warmtewisselaar intern lek is.

Gijs 08-01-2007 15:43

De kop wil ik vanavond even weg brengen om te laten afpersen. Dus daar kan ik asap meer over vertellen :)
De warmtewisselaar heb ik geprobeerd te zoeken, heb een vermoeden wat het is :tongue: maar ik me er niks bij voorstellen dat er olie bij komt... Zal vanavond even foto's maken wat ik denk dat het is ;)

Gijs 08-01-2007 15:47

Heeft iemand van jullie in ieder geval nog een goede 5 bak liggen voor op een (t)d motor? 020 bak ofzo? Wil iig toch naar een 5bak. Alles ligt er nu toch uit en schakelmechanisme moet toch gereviseerd worden :)

DÁ-BRT 08-01-2007 16:08

Nop alleen nog wat 02A bakken.

@Stijn: Heeft de motor van Go0s-Golf wel een warmte wisselaar? Die zitten er toch pas op vanaf de type2 TD's? En ja die dingen rotten vaak kapot. Is het niet op de aansluiting dan wel van binnenuit. Moeten ze er ook maar goede koelvloeistof in gooien.

Gijs 08-01-2007 16:13

Bert, die 02a bak heeft een andere verhouding wat de motor niet trekt of past ie gewoon niet op dit blok?
En qua schakelstangen, zijn die gewoon nog bij de dealer te bestellen? Zal denk ik zelf wat maken worden :rolleyes:

Stijn 08-01-2007 16:25

Ehm ja, dan moet ie wel een warmtewisselaar hebben ja :)

Gijs 08-01-2007 21:17

Oke :tongue: en dat heeft een CR blok dus niet...?
Wil morgenavond de cilinderkop klaar maken en dan wordt ie woensdag gevlakt. Persen konden ze hier niet, en hij zei ook dat dat ook niet altijd alles wil zeggen.

Maargoed, ik kan zelf ook niks meer verzinnen. Dit is dus op het moment de laatste poging :tongue:

Wat ik wel zeker nog wil is een andere versnellingsbak. Heb jij niks meer liggen stijn? :)

Stijn 08-01-2007 21:50

Heb een Golf 2 1.6TD 5-bak liggen, als dat wat is?

Volgens EDGAR heeft een CR wel een olie/water warmtewisselaar.

Gijs 08-01-2007 22:01

Uh, ohw die! Ik heb heel ergens anders zitten kijken :redface:
Damn, wat heb ik nog veel te leren :tongue:

Stijn 08-01-2007 22:06

Als je van een ander blok een 'korte' oliefilter adapter haalt (nummer 15 op het plaatje hierboven), dan kun je het oliefilter rechtstreeks tegen de aansluiting schroeven en de warmtewisselaar er tussenuit laten. Helaas ligt je blok uit elkaar dus kun je niet meer testen....

Er zitten twee waterslang aansluitingen op die wisselaar, sluit er een af (bijvoorbeeld met stuk waterslang met een bout erin geklemd) en zet op de ander een beetje druk met een compressor. Er mag uit de 'olie' kant(en) geen lucht ontsnappen!

DÁ-BRT 08-01-2007 22:32

Diesel kop moet je niet (nooit) vlakken! de kans dat de voor verbrandingskamer los komt is groot!

Gijs 08-01-2007 22:45

Hmm, ze doen dat vaker zeiden ze... maar hier wacht ik nog ff mee.
Heb net gekeken, maar een warmtewisselaar zit er bij mij niet (meer) op. Misschien dat de pakking achter nr #1 kapot is (nr #11 dus :tongue: )..?

DÁ-BRT 08-01-2007 22:48

Kan wel zijn, maar het lijkt me dan dat ze maar wat doen! Indirect ingespoten diesel koppen moet je afblijven met een vlak bank!

Gijs 08-01-2007 22:51

Zie hier een ranzig blok zonder warmtewisselaar.. :)

Stijn 08-01-2007 23:06

Inderdaad, geen warmtewisselaar!
De pakking achter nr11 heeft geen verbinding met waterkanalen, dus dat kan het niet zijn.

Dan is de enige optie nog de koppakking (heb je er een detailfoto van? De oliepassage naar de kop is de inkeping die ik omcirkeld heb, hier komt de olie onder hoge druk (van de pomp) erg dicht bij koelwaterkanalen) OF inderdaad een interne scheur zoals Dabbert zegt.

DÁ-BRT 08-01-2007 23:08

oei das nog een oudje met een mechanische kop zonder hydrolische klepstoters. oude vacuumpomp en dergelijke.

Ik heb nog wel een goede kop voor je voor 25 euro. FF schoon maken en erop zetten.

Stijn 08-01-2007 23:09

Heb zelfs nog een compeet lopende CR liggen :)

DÁ-BRT 08-01-2007 23:12

ik nog een gereviseerde TD en wat TDI motoren, maar goed dat is voor hem niet de oplossing.

Gijs 08-01-2007 23:15

Bedankt voor al het aanbod, jullie horen daarover nog meer. Wil eerst kijken of dit op te lossen is :)
Ben ook wel in om een TDI motor in te bouwen, maar dat is over het algemeen veel meer werk ;)

Gijs 13-01-2007 21:02

Koppakking ziet er toch niet slecht uit..?

Heb trouwens geinformeerd om de kop te laten persen, dit kost 50 eurys.. denk dat ik dit wel laat doen. Er wordt dan ook gemeten of de kleppen nog goed afsluiten.

All times are GMT +1. The time now is 10:59.