Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Opfrisbeurt motor (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30074)

Sander 26-03-2007 16:09

Quote:
Originally Posted by Soumensch
Dat met die lamme achterklep heb ik ook.. zo irritant. Waar heb jij dat dempertje gekocht en voor hoeveel? Ik was naar een bedrijf gegaan daar kosten ze 45 euro :eek: doe ik dus echt niet he.

Kwestie van wachten op de dag je wenste dat je ze wel had uitgegeven. Die hoeken van de achterklap hakken best diep in je schedel.

DutchRebel 26-03-2007 16:33

bij de heuts koste die 28 euro. valt toch wel mee..
vind het maar irri als die klep steeds omlaag komt, dus dat moet gewoon gemaakt worden...

ziet ook wel eens mensen met stukken hout bezig enzo.. dat snap ik echt niet.

Edrik 26-03-2007 16:46

Quote:
Heeft er iemand van het weekend nog wat gedaan aan zijn Golf?? ben wel benieuwd.

Nee, het is er dit weekend niet van gekomen.
Deze week wil ik alle spulletjes gaan halen, zodat ik dit weekend aan de slag kan.

Sjoes 85 26-03-2007 17:05

Quote:
Originally Posted by DutchRebel
bij de heuts koste die 28 euro. valt toch wel mee..
vind het maar irri als die klep steeds omlaag komt, dus dat moet gewoon gemaakt worden...

ziet ook wel eens mensen met stukken hout bezig enzo.. dat snap ik echt niet.

Ik heb m voor €21,- gekocht, bij Priem & Rozenberg volgens mij:)

Tommy_cc_ 27-03-2007 13:33

REMVLOEISTOF!

dikke kans dat die de afgelopen 10 jaar nog nooit vervangen is..

Lieuwe 27-03-2007 15:09

Als je wil testen of je voetpakking van de carb lek is dan moet je een beetje remreiniger oid aan de buitenkant erop spuiten bij lopende motor. Als het toerental dan omhoog gaat is de pakking lek. Bij een vriend van me ook gedaan en dat ding vloog in 1 keer de toeren in :D Daar hebben we het gewoon gemaakt dmv soort rubberachtige vloeibare pakking op de pasvlakken te smeren en het is nu perfect (pakking kostte nieuw 80€ oid). We hebben toen gelijk ook alle vacuumslangetjes vervangen (kost een paar euro) en het motortje loopt nu als een zonnetje :)

sjampoo 27-03-2007 15:25

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Als je wil testen of je voetpakking van de carb lek is dan moet je een beetje remreiniger oid aan de buitenkant erop spuiten bij lopende motor. Als het toerental dan omhoog gaat is de pakking lek. Bij een vriend van me ook gedaan en dat ding vloog in 1 keer de toeren in :D Daar hebben we het gewoon gemaakt dmv soort rubberachtige vloeibare pakking op de pasvlakken te smeren en het is nu perfect (pakking kostte nieuw 80€ oid). We hebben toen gelijk ook alle vacuumslangetjes vervangen (kost een paar euro) en het motortje loopt nu als een zonnetje :)

Een andere, veiliger, manier is om tegen de carburateur te duwen: Door de druk tegen de carburateur gaat een scheur net wel of net niet open staan, en daardoor hoor je bij een lekkende pakking het toerental veranderen.

Ferry24 27-03-2007 15:28

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Een andere, veiliger, manier is om tegen de carburateur te duwen: Door de druk tegen de carburateur gaat een scheur net wel of net niet open staan, en daardoor hoor je bij een lekkende pakking het toerental veranderen.

is allebei een normale manier om te controleren.
Met remmenreiniger als het een klein lek is en voor grotere lekken gewoon trekken aan die carb.

Soumensch 27-03-2007 17:53

Ik heb vandaag de voetpakking(carburateruflens volgen de lasaulec site) vervangen. Zat er onder dat ding nog een pakking.. deze was door de midden gebroken.. ik heb die met vloeibare pakking er weer tussen gedaan. Nu 24u wachten totdat het droog is. Ik heb ook de aansluitingen van de vacuumslangen vervangen. Gelijk even de auto gestart..hij loopt nu al beter :D

Mr.Markos 27-03-2007 23:10

Quote:
Originally Posted by Lieuwe

Kost dat 80 euro :eek: voor een pakking?

Soumensch 28-03-2007 06:33

Quote:
Originally Posted by Mr.Markos
Kost dat 80 euro :eek: voor een pakking?

Ik heb hem voor 48euro.

Soumensch 28-03-2007 14:07

Als ik mijn bouten aandraai die aan mijn carburateurpakking zitten gaat de pakking een beetje bol staan. Voor de duidelijkheid heb ik het even snel overdreven getekend. 1 is de carburateurpakking 2 is nog een pakking(zat daar ook toen ik alles los haalde) en 3 is het spruitstuk.

Nummer 1 heeft aan de onderkant een ronde rubberen verdikking. Als je de bouten aandraait gaat het dus zo bol staan. of draai ik hem te ver aan??

Mr.Markos 28-03-2007 14:46

Quote:
Ik heb hem voor 48euro.

ik wist niet dat dat zo prijzig was..
Maar dit kan dus ook makkelijk en goed gedaan worden met vloeibare pakking?

Soumensch 28-03-2007 19:41

Quote:
ik wist niet dat dat zo prijzig was..
Maar dit kan dus ook makkelijk en goed gedaan worden met vloeibare pakking?

Ik heb vandaag weer in mijn golf gereden na de werkzaamheden.. SUPER!!!! Slaat niet meer af :D loopt zo mooi stationair.. echt dit waren echt supertips van iedereen die op deze topic reageerden. en wat betreft de kosten van zo'n pakking.. dat is het echt waard vind ik. het rijdt nu stukken relaxter.. niet meer de shoke uit voor een kruispunt of één voet op de rem en gaspedaal.

Nu alleen nog een keer mijn Supersprint einddemper monteren.. even ergens op een brug zien te doen.

Mr.Markos 07-04-2007 10:49

Ik heb ff alles wat er in dit topic genoemd is onder elkaar gezet. Misschien dat iemand per ding een richtprijs kan geven wat het ongeveer gaat kosten :) dan weet ik (en anderen) van te voren ongeveer aan wat voor prijs we moeten denken. Niet dat we tijdens het shoppen ons doodschrikken ;)

- bougies
- bougiekabels
- contactpuntjes
- condensator
- verdelerkap
- rotor
- luchtfilter
- brandstoffilter
- oliefilter
- olie
- Koelvloeistof
- voetpakking-carburateur
- vacuumslangetjes
- aansluitingen vacuumslangen
- remvloeistof

Sjoes 85 07-04-2007 17:09

Quote:
Ik heb ff alles wat er in dit topic genoemd is onder elkaar gezet. Misschien dat iemand per ding een richtprijs kan geven wat het ongeveer gaat kosten :) dan weet ik (en anderen) van te voren ongeveer aan wat voor prijs we moeten denken. Niet dat we tijdens het shoppen ons doodschrikken ;)

- bougies €14,-
- bougiekabels
- contactpuntjes €7,-
- condensator €4,90
- verdelerkap
- rotor
- luchtfilter €13,-
- brandstoffilter €1,50
- oliefilter €5,00,-
- olie €28,- (Valvoline olie, speciaal voor motoren met meer dan 100.000km op de teller)
- Koelvloeistof €26,- (6 liter)
- voetpakking-carburateur
- vacuumslangetjes €2,-
- aansluitingen vacuumslangen €2,-
- remvloeistof €15,-

dit zijn de prijzen die ik bij de plaatselijke automaterialenzaak betaald heb. Alles wat ik wist heb ik ingevuld.

groeten, Dennis

Moroder 07-04-2007 22:33

- bougiekabels, ga je voor goed. Koperkern 85,00 ex.btw. Wil je normale, 37,00 ex. btw

- verdelerkap, 8,20 ex.btw

- rotor, 4,10 ex.btw.

- olie , Castrol High Mileage is een goede oliesoort voor auto's met meer dan een ton aan km's :).

- voetpakking-carburateur, mits dit de rubberen flens is. 55,21 ex.btw (1100-1300)

Iemand zei in dit topic dat Brezan niet de voetpakkingen/flensen kan leveren voor VW. Ik kan ze in Assen (Brezan) iig bijna allemaal leveren :). Prijzen liggen tussen de 35,- - 60,- euro

All times are GMT +1. The time now is 17:47.