Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car CafĂ© (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Amsterdam - dakar auto (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33775)

knarfmk1 13-09-2007 14:02

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Ziet er nog goed uit zo voor dat geld.
Veel uscces toegewenst met de ombouw, en de onderste foto is niet helemaal haalbaar ben ik bang van. ;)

Oja, als je zeker wilt zijn dat je aankomt, laat Rick er dan vanaf blijven. :)

Hij heeft er al aangezeten! :tongue:

maar zorgt dan ook goed voor onderdelen! :thumbup:

verdere update: Muziek zit er in (belangrijk! :rock: )

Alle electricteit in het interieur werkt weer, alle lampen werken weer, reservewiel is eraf (wat een gekloot als je niet weet hoe dat mechanisme werkt!) en nog wat kleine dingen.
we wachten nu eigenlijk op de nieuwe hoofdkoppelingscilinder die eigenlijk gister al binnen zou zijn, kunnen we daarna kijken of de platen ook vervangen moeten worden.

starsky 13-09-2007 19:36

Schiet dus mooi op!

knarfmk1 24-09-2007 12:58

Update:

Hoofdkoppelingscilinder is vervangen, maar hulpkoppelingscilinder is ook lek, kan ik morgen ophalen.

Verder is de bron van die hele aparte geur gelocaliseerd en verwijderd, een stel muizen had een riant onderkomen geklust onder de middenconsole. Dat optrekje hebben we er dus wel effe ongevraagd uitgebonjourd, zal ze leren.

ook hebben we nog een 27mc bakkie gesponsord gekregen! :woowoo:

knarfmk1 26-09-2007 14:39

It's alive!!! Na vervanging van ook de hulpkoppelingscilinder en een beetje bak en braadwerk aan de koppelingsvork (het asje van de cilinder ging dwars door de vork heen..) kan er weer geklutst worden en zijn zojuist de eerste rijdende kilometers afgelegd! Koppelingsplaten leken in die paar km niet door te slippen dus hopelijk blijft dit zo en hoeven we die niet te vervangen..

nu nog apk en op naar de Maasvlakte 6-okt! :woowoo:

Ron mk1 03-10-2007 16:25

check je PB even

knarfmk1 05-10-2007 21:06

Update 03-10-2007:
Tegenvallertje: APK afkeur!
De volgende punten verdienen nog wat aandacht:
-Wissers voor
-2 kapotte gloeispiralen
-Homokineethoes stukje gescheurd
-Remschijven rondom roestig
-Achterremmen blijven hangen
-2x Remleidingen naar achter vol roest!
-2x brandstofleiding naar achter vol roest!

Nog wel even wat werk dus, maar het meeste is goed te doen. De remleidingen worden het lastigste maar mede door het mogen gebruiken van de brug bij Garage Co Borst moet dat (hopelijk) lukken voor vrijdag! Dan vrijdag afmelden en toch nog op naar de Maasvlakte!(?) zullen we het redden..?

knarfmk1 05-10-2007 21:07

Update 05-10-2007:
We hebben een A, we hebben een K, we hebben P, we hebben APK! Met een dikke dankjewel voor de hulp en sponsoring van Co Borst! Op naar de Maasvlakte!

redbull 06-10-2007 12:18

We hebben een A, we hebben een K, we hebben P, we hebben APK!
haha dan heb je akp :thumbup:

knarfmk1 08-10-2007 08:04

Quote:
Originally Posted by redbull
We hebben een A, we hebben een K, we hebben P, we hebben APK!
haha dan heb je akp :thumbup:

ow! ;) :D

knarfmk1 08-10-2007 08:16

Zo, zaterdag bij het Kick-off event geweest op de Maasvlakte.

Bij het modderdriften toch nog wat puntjes gevonden. Beide vrijloopnaven werken niet erg mee in standje 4WD, hebben we even nagelopen en nieuw in het vet gezet, werken weer prima! Moet zeggen dat we een heel eind kwamen met alleen achterwielaandrijving, en niet vast gestaan!

Verder zit bijna alle verse olie uit het achterdiff nu op het achterraam plus op de auto's die achter ons reden, keerringetje blijkbaar kapot. Is makkelijk te vervangen.
Een tegenvaller is dat de koppeling nu toch wat slipt dus dat gaat weer sleutelen worden. Maar, we hebben flink vertrouwen gekregen in haar kunnen!

tot slot nog een paar foto's:

zoals je kunt zien op de laatste foto heeft de Musso ook de proef om extreme te kunnen rijden, die bestond uit het rijden over een aantal stenen om zo de bodemvrijheid te testen :rolleyes: , doorstaan!

Extreme houd in dat je meer van de "wegen" afgaat en meer het zand in, oftewel de echte zandduinen. Eisen zijn dat je een 4x4 hebt, genoeg bodemvrijheid, en je moet bepaalde spullen meenemen (zandladders e.d.)

Tjaap 08-10-2007 15:05

vind het nog steeds bizar dat ding 500 e was

Langedaik 08-10-2007 20:15

Je was niet de enige heb ik van horen zeggen ;)

Maar toch tof dat iemand dat ding "doneert" voor 500 euro!

De pret zal er niet minder om zijn.

knarfmk1 09-10-2007 14:24

Quote:
Originally Posted by Tjaap
vind het nog steeds bizar dat ding 500 e was

Er zijn er inderdaad maar weinig die het geloven. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het bijna zonde vind om 'r daar te gaan veilen, zou 'r graag weer mee terug nemen! Maar het goede doel kan het geld goed gebruiken, die gaan van het totaal ingezamelde geld een trekker kopen en onderhouden :thumbup:
Zowiezo is het wel een dure auto om in te rijden (in NL) en verschepen is ook niet gratis..

Ron mk1 10-10-2007 21:29

Maasvlakte is leuk om te rijden, maar verwacht er niet te veel van.
Niet echt een zware baan, maar nu weet ik ook niet wat je te verwachten staat op de rit.

Hoorde dat je contact hebt gehad met Jasper voor eventueel wat spullen.

Suc6 met de werken aan de auto, mocht je nog wat gebruikte onderdelen zoeken, mistlichten en dergelijken dan kom je maar even langs.

Ps. de door ons geprepareerde volvo heeft de rit gehaald. :thumbup:

knarfmk1 12-10-2007 12:17

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Maasvlakte is leuk om te rijden, maar verwacht er niet te veel van.
Niet echt een zware baan, maar nu weet ik ook niet wat je te verwachten staat op de rit.

Zand, veel zand.. Daarom wil ik nog eens testen bij de Maasvlakte (of ergens anders met veel mul zand) nu de 4x4 weer werkt, met alleen achterwielaandrijving sta je in no-time vast merkte ik wel. Dan ook eens testen met een lagere druk in de banden.

We gaan ook de dieselpomp nog ietsje openschroeven, kijken wat dat geeft..

Quote:

Hoorde dat je contact hebt gehad met Jasper voor eventueel wat spullen.

Jup, we spreken wat af zodra zijn auto weer in Nederland is, bedankt nog! :thumbup:

Quote:
Suc6 met de werken aan de auto, mocht je nog wat gebruikte onderdelen zoeken, mistlichten en dergelijken dan kom je maar even langs.

Ps. de door ons geprepareerde volvo heeft de rit gehaald. :thumbup:

Thanks! Misschien kom ik morgen wel even langs, met de musso uiteraard.
Volvo nog veel problemen gehad onderweg?

Ron mk1 13-10-2007 20:41

1 November moeten we zijn auto weer ophalen uit Rotterdam bij de havens.

Echt grote probelemen heeft hij niet gehad.

Enigste was eigenlijk de metalen diesel leidingen die stuk gingen door een resonantie in de auto.
En op 3 kwart van de rit kreeg hij koelingsproblemen , maar de auto heeft het wel gehaald.
In tegenstelling tot menig 4x4 die het toch moesten afleggen, of zeer grote reparaties moesten uitvoeren.

Mister Cool 19-10-2007 12:17

Gaaf topic, en wel een heel goedkope musso inderdaad :D . Veel succes met de rit :thumbup:

knarfmk1 05-11-2007 22:31

Tijd voor een update:

We hebben inmiddels zon 1000km gereden zonder noemenswaardige problemen, alleen lijkt het achterdiff nog steeds iets te lekken, moeten we nog even naar kijken.

Verder hebben we een nog aantal brandstofslangtjes vervangen, wat reservebanden geregeld, een paar mistlampen gekregen van Ron mk1 (Autobedrijf BECO) bedankt nog! en wat sponsor stickers geplakt van het bedrijf van Rick "Borainmotion" hier op het forum (Quality4Sound) :thumbup:

Ook ben ik bezig met een bullbar aan het bouwen, hij is nog niet helemaal af, er komt nog een dwarsbalk net boven de kentekenplaat waar wat lampen opkomen. De lier zit er wel al werkend en al op!

Ook in het interieur nog wat bezig geweest, we hebben de bediening van de lier ingebouwd, een steun voor het bakkie gemaakt, en eindelijk dat tussenschot eruit gemieterd. Zo hebben we geen loze ruimte meer achter de voorstoelen, en kunnen we de dubbele vloer+bed achterin gaan bouwen.

Verder heeft mijn oude stage-bedrijf nog even de handen uit de mouwen gestoken voor ons, top! :thumbup:

Ondertussen zijn de eerste 2 groepen al vertrokken naar Dakar, wij moeten nog even wachten to 16-02-08..

Keep you posted!

knarfmk1 06-11-2007 10:36

oja, moet er nog iemand van zijn (stevige) roof-rack af? Hoeft niet perse voor een musso te zijn, we moeten even een basis hebben ;)

Ron mk1 06-11-2007 17:52

Roofrack kan je ook aan jasper vragen , deze is al flink verstevigd en ingericht voor banden en jerry cans.

En kwam er nog een klein stickertje van ons op de auto??

;)

All times are GMT +1. The time now is 19:47.