![]() |
Na und? Wat kan dat voor problemen geven als je de complete bus overbouwd?
Dus alle elektronica overbouwen, kan mij niet bedenken waarom dat niet gaat werken.. |
Quote:
Daar wens ik je veel succes mee... Can bus is een soort van netwerk in de auto... Alle sensoren en actuatoren zijn op 1 "kabel" aangesloten, en hebben een eigen ID, om te weten voor wie een signaal bestemd is. Dus alle kabelbomen zijn vervangen door 1, niet alleen die van de motor-sturing, maar ook de rest! Zou je die eventueel niet aansluiten, kan je fout-codes krijgen, met als gevolg dat je motor niet loopt ;) Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar makkelijk en snel is anders ;) |
Ik weet best wat het is, zou je bijna zeggen dat het juist gemakkelijker wordt met inbouwen, stuk minder kabels! :)
Maar wat zit er in de golf 4/5 wat je niet zo 123 kunt overbouwen in je golf 2 dan? Oude motor+complete kabelboom eruit, nieuwe motor + cannabus-boom erin. Je zult waarschijnlijk bijv de achterlichten moeten voorzien van een can-bus interface, en alle airbags overbouwen is vast ook niet mogelijk/zelf te doen, complete dash moet over. In grote lijnen moet het mogelijk zijn lijkt me? |
abs etc etc etc...
|
Weet ik ondertussen ook weer wat die can-bus is..
Zelfde spul dus dat m'n pa zei dat in z'n nieuwe C-5 zit.. Pluk ik ff wat bekleding los: NOT! gewoon een vleesboom! |
Gisteren de hele avond en nacht bezig geweest om een corrado dashboard er in te zetten.
En het is me gelukt in 7 uurtjes, nu nog afwerken |
|
Quote:
foto's!! |
Kijk zo'n blok zou ik er dus in principe in moeten zetten is gewoon een stuk makkelijker en over die 90 pk doen ze niet zo moeilijk (ben pas 20 ivm verzekering).
alleen zou er een kabelboom enz. bij moeten zitten dan is het voor mij pas interressant.... Foto's van het dashboard komen zaterdag... want ik ga eerst nog ff proberen om alles een beetje beter af te werken. Rijd wel veeeel fijner zo'n corrado dashboard in een Golf Diesel!!! dat rammelt niet zo als een origineel (hard) dashboard.... hahaha :biggrin: en ik kan eindelijk als ik een achterover lig op de weg kijken :tongue: |
All times are GMT +1. The time now is 23:58. |