![]() |
Quote:
Niet zover dat het systeem niet hetzelfde zou zijn, die verschillen moet je meer zien in dingen als: remklauwbevestiging, trommelremmen etc. maar dat is allemaal fuseestuk dus dat veranderd nix aan de draagarmen. die moeten dus ook aangepast worden (fuseekogel van onder naar boven montage)... |
Quote:
Site is een beetje oud zie ik...weinig (nieuwe) info te vinden.. |
Quote:
Ook een Pano neem ik aan? |
Quote:
Krukkie, die dropped spindles zijn natuurlijk een leuke aanvulling als je toch al geen veerweg meer overhebt... wel icm adjusters of rasterplaten natuurlijk...of gewoon verdraaien, alleen is het dan niet meer leuk doseren zodat je op de spindles kunt inspelen.. maar laag kun je dan wel! :D |
Quote:
... je kan ook de wielen eraf halen... dan is ie ook wel laag denk ik. |
ehhh ja........, en comfortabel zitten kun je dan ook wel...rijden wordt wat moeilijker
|
Quote:
hetgeen ons weer terugbrengt op de stelling: Wie laag wil zijn, moet pijn lijden (zie post #37)... de ultieme pijn is toch wel niet kunnen rijden in je Bus... |
Quote:
Ja !! ![]() Hij is voor een centimeter of 12 gegaan,en achter 1 tandje op de buitenste spline. Dat is ongeveer een centimeter of 9 á 10 ... normaal staat een bus altijd met z'n neus in de wind (lees;lange veerweg) en nu staattie recht. bijkomend voordeel van alleen de bovenste torsie verdraaibaar maken is dat de bus stugger en minder zijwindgevoelig is geworden. Hier trouwens op 17",met een band/velghoogte die gelijk is aan de orginele maat. Hij moet tenslotte wel dermate lekker rijden dat ik er bij wijze van spreken morgen in kan stappen met vrouw én kind,en er mee naar zuid Frankrijk kan !! Quote:
Dat ligt er maar net aan wat jij onder laag verstaat ... 'rijdbaar' laag,of 'bruikbaar' laag ;) Ik weet nu ondertussen wel na 7 jaar ("laag") pano rijden wat ik wil !! |
Quote:
een T2a *JALOERS* Die wilde ik eigenlijk... |
Quote:
Voorlopige keuze: [ ] Rijdbaar laag [X] Bruikbaar laag |
Quote:
Tsja een T2a, door hoop ik ook soon aan te beginnen... en die moet ook vlak! :D |
t2a is anders hoor.. kijk maar naar het randje in de kniestukken en de tankdop.... dit is een B.
|
Quote:
Oeps.. .gefopt. Ga terug naar de gevangenis, u komt niet langs start... etc. Is dat moeilijk van die mooie bumpertjes op een B zetten? |
Quote:
Ik zag het... je ziet het ook aan de lucht inlaat aan de achterzijde (tenzij het een overgang model is). En ik ken zijn project, dus wist wel wat het was/is. :D |
Quote:
Even om mijn eer te redden: Ik weet een aantal verschillen tussen de a en de b ook wel, maar ik had erg vluchtig gekeken en dan vallen de bumpers toch als eerste op... |
Quote:
Is ook best wel een baan om die aan te passen. Een T2b heeft toch een soort kreukelzone achter de U-binten (lees;bumpers) zitten,die er toch af zal moeten,wil je netjes een T2a look gaan creëren ... Ik heb toen hulp gehad van een goede vriend van mij,die van de winter z'n eigen bus heeft gedaan. ![]() (jaja,ook dit is een T2b ... :D ) |
Quote:
Klopt, je kunt het ook nog zien aan de achterlichten. Van de zijkant zie je die pukkel er wel aanhangen. Bij een a-tje loopt ie rond. En aan de luchtroosters achter, bij en B zijn ze hoekig en bij een A zijn ze ovaal. ;) |
Quote:
en een vreselijk mooie T2b ook nog. Die ken ik wel van o.a. de meeting in Middelburg. |
bwah wat is laag en wat is comfortabel... Ik ben zelf eens meegereden in deze T2:
met dropped spindels en ik meende rasterplaatjes. Dit reed best comfortabel met 3 man (2 voorin, ik achterin) maar in een bocht naar links schuurde de band aan in de wielkasten... Tjsa laag... vandaag m'n bureaustoel eens op de laagste stand gezet. |
Quote:
Hmmzzz, comfortabel?? als je steeds overal rekening mee moet houden vin ik dat niet echt lekker rijden. En als je eens en snel bochtje neemt hoor je het meest irri geluid, dat van schurende banden!! Had ik met de glof ook, met 4 man erin. Achter liep het door een kuiltje altijd aan :mad: :mad: Zou het liever iets hoger hebben dan. |
All times are GMT +1. The time now is 19:16. |