![]() |
vind dat van Toyota stuk netter , en stuk kleiner
(bedankt Domi , stond niks op de zaak vanmorgen , dus komt mooi uit ) |
Klopt Alberto staat ook super dat was het idee ook maar volgens mij gaat dat slangetje naar een overloop potje waar overtollig in gaat en nadien weer automatisch opzuigt doormiddel van vacuum.
Zo gaat het bij de meeste japaners. |
Mijn oude opel manta ,die had ook alleen maar zo'n overdrukdop op de radiateur en ook geen extra expansievat .
Zolang je zorgt dat de dop op het hoogste punt zit en je een beetje ruimte overlaat voor uitzetting dan moet het kunnen . zoals bij die IQ ,dan zit ook de dop een paar cm hoger op de slang . Dat slangetje loopt dan inderdaad naar een potje toe ,maar zoals bij een oude manta loopt dat gewoon in de open lucht ,net onder de radiateur . Als de druk te hoog word komt de lucht er wel uit ,en als er eventueel ietsje vloeistof meekomt loopt dat wel via het slangetje onder de auto . Ik had er een 2,4 injectie inliggen toen en die werd wel gebruikt !,en heb er nooit problemen mee gehad . |
![]() dit systeem dus . |
yup, bovenste deel van de radiator vul je daar niet en daar kan de vloeistof zich dan uitzetten
|
Heb effe de search gebruikt en buiten dit topic niet echt iets gevonden dat m'n vraag behandelt...
Bij de Audi is het nippeltje op de radiator afgebroken waar dat dunne slangetje op gaat, dat naar het expansievat loopt. Morgen heb ik de auto wel echt nodig, dus wilde effe weten in hoeverre het kwaad kan om zonder dit slangetje te rijden. De gaten dop ik dan af. De dikke slangen van en naar de radiator zijn uiteraard wel aanwezig / in orde. |
Ik heb dat slangetje ook afgedopt en heb er de gehele zomer mee gereden.
Dus kan geen kwaad :D |
Bedankt Gerard. Dalijk de boel maar nieuw afvullen en ermee naar 't werk tuffen. :D
|
:D komt goed kerel.
|
@gerard:
hoe heb je het verder opgelost dan en waar vul jij je kvs bij? ben er bij mij ook nog niet over uit hoe ik het doe. maar je reservoir is weg dus nu je dat gat hebt afgedopt... |
Ik heb een KVS potje achterop de motor gemaakt beetje verborgen.
|
heb je daar een foto van?
|
In mijn topic staat wel een foto van mijn motorruimte.
Maar er zijn zoveel mogelijkheden om het op te lossen. Bv tussen de bovenste slang een dop maken wat velen doen. |
Snel ff opgezocht :D
![]() |
thnx
netjes opgelost zo! |
denk dat hier het verschil tussen helemaal geen expansievat en eentje die is ingebouwd in de radiator niet helemaal duidelijk is.
bij veel golf 2 ombouw in engeland wordt een e36 325 radiator gebruikt. voldoende koelvermogen, ingebouwd reservoir met vuldop aan rechterzijde als je voor de auto staat. heb er effe niet op gelet waar de uitgangen zitten... je kunt er anders ook eentje laten maken uit alu... |
All times are GMT +1. The time now is 18:20. |