Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Mark's GTI 8v (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57638)

Renegade 28-01-2010 09:50

Zo :P gisteravond/nacht de distributieriem vervangen met chris :D

komt vanmorge weer het volgende probleem :shake: lekker richting maastricht aan het tuffen, begint opeens het olielampje te knipperen :shake: hydrostoters die klinken als de jostiband die op een stuk ijzer slaat :shake:

zit nog genoeg olie in, maar snel eens de oliefilter vervangen en anders de oliepomp nakijken :shake:

De Limburger 28-01-2010 10:02

Als je olielampje begint te branden, onder het rijden is mischien je sensor stuk, als het lampje gaat branden op stationairtoerental en uit gaat bij het rijden, dan is eigenlijk zeker je pomp stuk. Meer kan ik je niet vertellen. Misschien is er wel een oliekanaaltje verstopt in de kop, waardoor je stoters te min olie krijgen. Het lijkt me sterk dat dit probleem iets met de filter te doen heeft.
Succes er mee.
Gr Ronnie

Renegade 28-01-2010 10:06

Het lampje knippert constant, bij wat meer gas geven begint het zelfs sneller te knipperen. Sensor lijkt me uitgesloten omdat de stoters echt flink tikken.

ronaroot 28-01-2010 10:32

Paar weken geleden precies hetzelfde gehad met de groene golf.
Bleek de carter ventilatie dicht te zitten (denk bevriezing)
Bij mij duwde hij zelfs de olie bij de pijlstok eruit.

Emiel-64 28-01-2010 10:33

leuk bakkie!

Renegade 28-01-2010 10:35

Quote:
Originally Posted by ronaroot
Bij mij duwde hij zelfs de olie bij de vuldop eruit.

Hmm, das een hele goeie, straks eens even loshalen :D PF heeft de ventilatie meen ik via die grote "paddestoel" op het kleppendeksel toch ? Die is gisteren los geweest en het sneeuwde nogal :redface:

Quote:
Originally Posted by Emiel-64
leuk bakkie!

Dankje :D ! Kom er alleen steeds niet aan toe om foto's te maken.

ronaroot 28-01-2010 10:39

Quote:
Originally Posted by Renegade
Hmm, das een hele goeie, straks eens even loshalen :D PF heeft de ventilatie meen ik via die grote "paddestoel" op het kleppendeksel toch ? Die is gisteren los geweest en het sneeuwde nogal :redface:

Als die los is geweest kan je ervan uitgaan dat daar vocht in is gekomen, en met die temperatuur van afgelopen nacht -> bevriezing.

Succes ;)

Emiel-64 28-01-2010 10:39

doe nou ma gewoon pipo. hahaha

of weet je niet meer wie ik ben?

Renegade 28-01-2010 12:36

Quote:
Originally Posted by Emiel-64
doe nou ma gewoon pipo. hahaha

of weet je niet meer wie ik ben?

Jawel :D

Gokje, emiel ? :egg: nog een puchforumhoer erbij :D

Erik 28-01-2010 12:40

Quote:
Originally Posted by ronaroot
Bij mij duwde hij zelfs de olie bij de pijlstok eruit.
Kan heel goed, recent zelf nog gehad. :mad:

Renegade 28-01-2010 13:24

Blijft die dan ook dichtgevroren na een stuk rijden ? Heb er vandaag al meer dan 45km opzitten, olie is al goed op temperatuur geweest :confused:

Chriskee. 28-01-2010 13:35

Ja, dan zit ie gewoon verstopt ;)

Eventjes die opties nagaan en klaar.
Zat flink wat drab in je olie moet ik bekennen, dus eens een filter en oliewissel lijkt me niet overbodig ;)

Renegade 28-01-2010 18:09

oliekanalen zijn open, carterontluchting (ding op het kleppendeksel is dat toch ?) is ook open, zat alleen een klein beetje sludge in de slang van de korte stukken, die heb ik er even uit geblazen :D

Even radeloos dus :shake: olielampje is er trouwens mee opgehouden, tikken doet die wel nog... Lijkt dus alsof het probleem zichzelf heeft opgelost maar de schade aan de stoters er al is :shake:

Oja, even nog erbij vermelden, wagen loopt hoog stationair (1800-2000 toeren) zo opeens... Als ik de vuldop op het kleppendeksel losmaak met lopende motor zuigt die even lucht aan en loopt dan weer gewoon netjes stationair zonder de dop erop :confused: dop er weer op -> hoog stationair lopen...

Lijk dus alsof de ruimte zich vacuüm zuigt :confused:

cloontje 28-01-2010 22:02

vacuum slangen checken! misschien een slang poreus. Achter je inlaat zitten er 2 .

Gr

Renegade 28-01-2010 22:30

Even vergeten erbij te vermelden, vacuum slangen heb ik al gehad :D

Op een of andere vage manier is toenet toen ik een stukje ging rijden het probleem omgedraait :screwy: tikken is compleet weg, lampje knippert weer :screwy:

Gelukkig is het lampje maar een kwestie van sensor checken of dashboard :D

Chriskee. 29-01-2010 14:37

Oliepomp al nagekeken?

LuukGTI 29-01-2010 14:49

Tikkende klepstoters wilt niet per direct betekenen dat je schade hebt hé... T kan ook gewoon zijn dat je iets teveel klepspeling hebt. Onze Fiat Cinquecento (Lees Fiat Koekblik:D) Heeft daar ook last van als ie koud is, na een stuk rijden is de motor warm, en het getik weg. ;)
Hoog stationair toerental kan ook die regelklep zijn..

Als ie hoog stationair loopt moet je die stekker eens lostrekken. Zakt ie dan in toeren dan is die klep gaar, heb daar ook last van gehad. :thumbup:

Renegade 29-01-2010 17:20

Quote:
Originally Posted by LuukGTI
Tikkende klepstoters wilt niet per direct betekenen dat je schade hebt hé... T kan ook gewoon zijn dat je iets teveel klepspeling hebt. Onze Fiat Cinquecento (Lees Fiat Koekblik:D) Heeft daar ook last van als ie koud is, na een stuk rijden is de motor warm, en het getik weg. ;)
Hoog stationair toerental kan ook die regelklep zijn..

Als ie hoog stationair loopt moet je die stekker eens lostrekken. Zakt ie dan in toeren dan is die klep gaar, heb daar ook last van gehad. :thumbup:

Klepspeling krijg je denk ik niet van de een op de andere minuut :D en de ene keer tikt die wel, andere keer niet. Ene keer brand het lampje, ene keer niet. Ene keer loopt die slecht onderin, andere keer niet...

Lijkt een eigen willetje te krijgen :confused:

Emiel-64 29-01-2010 17:43

Quote:
Originally Posted by Renegade
Jawel :D

Gokje, emiel ? :egg: nog een puchforumhoer erbij :D

U gaat door voor de koelkast :D

Renegade 12-03-2010 00:12

Eventjes afstoffen en omhoogschoppen, studentenbudget had weer wat ruimte duss... :D

Probleem met de tikkende stoters is al gevonden, een oliekeering is zo lek als een mandje dus hij gooit het er net zo hard uit als ik het erin gooi :screwy: maar even 3 nieuwe keeringen, oliefiltertje en kleppendekselpakking gehaald :D is dat allemaal ook weer vers.

Morgen kijken voor een setje wielen, welke zeg ik nog niet :D hinthint, 16" groot en ik ga weer voor breed ala 9" rondom :D een simpel maar mooi wiel (en nee geen borbet A en chris, niet zeggen :tongue: ) !

All times are GMT +1. The time now is 04:39.