Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   uitlaat roodgloeiend (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=68520)

J-9A-N 10-04-2010 11:33

Quote:
Originally Posted by GJ007
we gaan er vrijdag weer mee bezig.

En?? :)

GJ007 10-04-2010 12:32

vanmorgen ook weer mee bezig geweest,

stationair dicht / CO stuk armer gezet.

op een gegeven moment krijgen we stationair toerental wel lager, dus rond de 500 ofzo.

maar je hoeft maar ff de onsteking richting de goeie kant te draaien, klimt direct in toeren / binnen 3 min ofzo, weer uilaat roodgloeiend, telkens weer ...

denk dat we er maar ff iemand bij moeten halen die het vaker gedaan heeft, dus als er iemand in de buurt van emmen naar wil kijken, let me know. anders moet die maar op de ambulance richting bolku oid ...

knarfmk1 10-04-2010 16:02

zit t vliegwiel er niet verkeerd op? zeg maar een kwartslag gedraaid, dan klopt het merkteken dus niet meer met het bdp, heb ik ook wel eens gehad lastig afstellen dan ;)

GJ007 10-04-2010 16:37

he,

vliegwiel zit er gwn in. maar dat kan volgensmij maar op 1 manier.
ik gebruik de markering op de distrb.riem tandwielen.

bdp heb ik gechecked door de distr.riem op de nokkenas bdp te zetten, en toen gekeken of de 1ste cilinder goed stond, dus bovenin.

maar met de lamp flitsen we op de distrb.riem / markering vh tandwiel.

GJ007 12-04-2010 21:34

goed,

vanavond oom van me vriendin er naar laten kijken, deze heeft eerder ook veel met de K-jet's gewerkt, oa op ford enzo.

iig, deze heeft de distrb riem / ontsteking etc op tijd gezet. maar dan nog blijft het probleem ontstaan:

- te hoge ontbrandingstemperatuur,
dit kan eigk 3 oorzaken hebben
* ontsteking niet op tijd
* geen koelvloeistof in de kop (luchtbel)
* mengselvoorbereiding.

aangezien de eerste 2 opgelost zijn, komt het op de mengselvoorbereiding aan.

dus wss geeft de pomp teveel druk (aangezien de bougies ook wat zwart worden), en dus is het mengsel aardig rijk.
de spinnenkop kan wel enigzins bijgesteld worden, maar niet veel (en we weten tot nu de brandstofdruk niet).

dus waarschijnlijk zal er een brandstofdrukregelaar moeten komen?
vind dit zo vreemd, omdat de pomp als K-jet pomp bij bolku gekocht is.
iemand die weet hoeveel zon pomp doet? doet die meer als het orgineel?

sciroccoGTII 12-04-2010 22:01

Pomp levert als het goed is 8 bar k-jet werkt geloof ik op 5 bar maar wordt zelf wel afgeregeld in de spinnekop. Vindt het een vreemd probleem. Injectoren al gecontroleerd of deze goed afsluiten en goed vervevelen. Even de injectoren dr uit pakken en op contact zetten zodat ze druk opbouwen en kijken of ze niet lekken. Daarna even kijken of ze goed verneveln door de luchtweger even met de hand op te tillen.

GJ007 13-04-2010 16:50

dat hebben we ff snel getest toendertijd, maar die waren dacht ik wel oke.

hoe stel je de druk af op de spinnenkop ?

fotootjes van de arbeid:

TCD 13-04-2010 21:33

Heb je hem al een een viergastester gehad?

Zegt ook veel over de verbranding.

J-9A-N 13-04-2010 22:56

Ligt het aan mij of mis ik de warmdraai/drukregelaar van de K-jetronic.
Deze hoort aan de voorkant van het blok te zitten (waar normaal de benzinepomp zit).
Deze regelt de druk af naar de verdeler.

GJ007 13-04-2010 23:07

zit er wel ;)

zit achter de koelslangen verstopt :tongue:
ga wss nog ff de spinnenkop van een PL proberen, dat moet lukken toch? de sensoren die daar opzitten kan je achterwege laten.

@ TCD:
heb helaas geen viergastester voor handen, evenals geen CO meetapparaat.

dit alles gebeurd in een schuurtje, met al best veel gereedschap, maar geen luxe, haha.

als de auto ook maar enigzins rijd, zonder al te warm te worden, zou ik dat doen.
of zeker weten dat als ik hem op de trailer wegbreng, ik hem rijdend weer terug krijg...

carbreaker de autosloper 08-10-2011 13:12

en hij stond een tand verkeerd,,,of nie ,,,,,,

GJ007 08-10-2011 15:25

Nee; ontsteking te vroeg

All times are GMT +1. The time now is 00:17.