Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Seat cordoba van 1.9 tdi naar vr6 turbo (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71498)

jettaracing 27-06-2010 14:56

Quote:
Originally Posted by Domi
VR6 diesel???????????? Tikt nogal wat he.

van 90 naar 180 door die 2 aanpassingen???? Wel erg veel erbij he.

Vond ik ook al wat veel vermogenswinst eigenlijk .
Kan me nog de cordoba herinneren van Rudolf , die had een ori 110 pk ,daar hadden ze met veel werk 220 pk uit gehaald , en je wilt niet eens weten wat dat al niet heeft gekost .......

Het Cordoba vr6 project is daarintegen wel erg vet !

De Pul 27-06-2010 15:25

daarbij,een golf4 turbo word(naar alle waarschijnlijkheid) anders afgeregeld dan die jij nu hebt(druk tov vacuum),lijkt mij een giga broodje aap...maargoed,je vr6 project is dik!

Domi 27-06-2010 15:41

Quote:
Originally Posted by Candyman

Het is idd veel, maar niets is onmogelijk. Kan zelfs nog meer, maar dan heb ik binnen een week de krukas kaduuk.

Oooowwwww. Je gokt gewoon maar op die 180pk door die 2 aanpasingen.
Dus die 180 kan net zo goed 100 a 110 zijn.

Candyman 27-06-2010 16:11

Nee, dat is wat degene die het gaat doen zegt.
Njah, kga die discussie niet aan ;) ik wacht op de uitdraai. Heb alleen gezegd wat degene die hem gaat tunen heeft gezegd

Candyman 29-06-2010 22:37

weer aan het opbouwen:

De uithangende kabel moet ik nog in de bumper verwerken. Deze is voor de buitentemperatuur.
Deze bumpers gaan er nu voor de keuring op. Daarna bestel ik nieuwe welke gecleaned worden.

maniacmark 30-06-2010 08:39

das echt nice nice nice

eddyvwone 30-06-2010 16:55

hey jong,

ziet er goed uit zo met de originele bumpers.
hoe is het verder met de bouw nu alles al klaar of nog niet.
ben wel eens benieuwd.
jammer dat je zondag niet mee kunt.

spreken we weer eens een keer af voor een meeting mee te pakken.

grtz eddy

Candyman 30-06-2010 17:16

Alles wat erop moet zitten zit erop nu. Ga vandaag mijn cvo bestellen zodat ik naar de rdw kan.
Alleen nog de brandstofpomp installeren ;) momenteel even druk met leren, dus dat zal vrijdagmiddag worden.

Ga ook een systeem installeren dat ik met een knopnga starten. Ik heb dan ook geen sleutel meer nodig :)

Pakken idd snel weer eens een meeting, en dan met de cordoba ;)

Richard 30-06-2010 17:25

ga je nog een andere uitlaat en koplampen plaatsen?

Candyman 30-06-2010 17:47

Nup, uitlaat is nog niet zo heel oud en daar heb ik de reservewielbak voor moeten uitkloppen en het sleepoog moeten weghalen.
Daarbij vind ik hem goed staan en het komt het geluid ten goede :)
Lampen laat ik ook lekker zitten, zien beter uit dan de originele en angels heeft iedereen al ;)

bivw 16vg60 30-06-2010 18:00

Quote:
Originally Posted by Richard
ga je nog een andere uitlaat en koplampen plaatsen?

:giggle: niet iedereen heeft zelfde smaak verstand komt met de jaren :rolleyes:

maaru je hebt hem in iedergeval al een eind af dus je bent wel een doorzetter :thumbup:
veel van deze projecten worden gestaakt of duuren een eeuwigheid
dus voor iemand die dit nog nooit heeft gedaan petje af

denk trouwens dat je better die mk1 orgineel vr6 kan gaan keuren
regels zijn wel versoepeld maar niet alles wordt goed gekeurd he...
ze kunne nog wel eens gaan zeuren over het plaatsen van motorsteunen ;)

JettaPowerrr 30-06-2010 18:02

Leuk project! Leuke auto ook, maar ik ben het met Richard eens, die koplampen en die uitlaat zijn...euh...niet zo tof.
Juist omdat het zo'n "gewone" auto is, zou je er een prima wolf in schaapskleren van kunnen hebben. Dus standaard koplampen en een onopvallende, niet te luide uitlaat.
Dan kun je pas echt lacheen met dit ding. :D
Maar goed, smaken verschillen, hè. ;)

Succes ermee! :thumbup:

Gr. Ed

Candyman 30-06-2010 18:43

smaken verschillen idd ;)

vind dit een behoorlijk verschil:

en van dit:

naar:

Maar zoals gezegd, gelukkig verschillen smaken, anders reed iedereen hetzelfde rond ;)

Ga hem idd eerst als vr6 keuren. Als hij op kenteken staat wacht ik tot het blok het begeeft om er een gereviseerd vr6 blok in te leggen. Dit is dan 2 uurtjes werk. Dan zal ook de turbo er pas bijkomen.

Hoop dat ik voldoende heb aan een cvo en niet de hele rdw keuring met doen om hem op kenteken te krijgen!

Richard 30-06-2010 18:46

ik ben voor de voor fase.. zo te zien had je toen ook meer succes met de vrouwen..:D

breadfan83 30-06-2010 18:48

Quote:
ik ben voor de voor fase.. zo te zien had je toen ook meer succes met de vrouwen..:D

:D

De Pul 30-06-2010 19:08

Quote:

whahaha,prachtig....

Candyman 30-06-2010 19:09

haha.. nouu... dan heb ik nog een foto :

nog dezelfde mening? :P

voorbeeld trouwens hoe hij er straks weer bijstaat (op de velgen na)

floris-jan1 30-06-2010 23:58

Kan het zo zijn dat ik de auto tegen kwam? Auto stond op een zwarte mercedes auto-ambulance?:)

Mooi project, keer wat anders dan een vw.. Succes met de herkeuring bij de RDW

breadfan83 01-07-2010 00:07

Àndermans vrouw tegen je auto aan laten leunen zegt meer negatiefs dan positiefs over je liefdesleven. :tongue:

Candyman 01-07-2010 05:32

Die bovenste van de laatste fotos was mijn vriendin ;)

Als het goed is ben je hem niet tegengekomen.. Hij staat nog zonder pomp in de loods. Of hij is gejat ;) waar is dat geweest dan?

All times are GMT +1. The time now is 04:44.