Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Gezocht JettaMK2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=72198)

steven16v 10-07-2010 09:05

Ik heb eindelijk bericht terug gekregen van Wesley. Hij wilde er voor zorgen dat dinsdag de hoedenplank op mijn deurmat ligt. Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte.

Dutch_Jetta_GT 10-07-2010 09:18

Goed nieuws! Als ie zich nu maar wel aan zijn woord houd! :thumbup:

steven16v 16-07-2010 18:08

Zoals verwacht nog niks op de deurmat binnen gekregen. :mad:

Zal volgende week dan toch maar naar het politieburo gaan. :mad:

tiefflieger 16-07-2010 18:12

Was te verwachten... Treurig maar waar, je kan niemand meer vertrouwen.

Dutch_Jetta_GT 17-07-2010 11:00

Nouja, dan zakt de moed je inderdaad ver in de schoenen,...

Verdere stappen zou ik nu ook wel gaan overwegen, hij heeft kansen genoeg gehad zeg maar!

vdWal. 17-07-2010 11:32

jammer is dat altijd allemaal he, ik ga er juist altijd van uit dat het via forums net iets betrouwbaarde is dan bijvoorbeeld een marktplaats maar dat er tegenwoordig weinig mensen meer te vertrouwen zijn is nu wel duidelijk

kheb gelukkig al met divere mense hier wat kleine zaken gedaan en dat is tot nog toe perfect verlopen :D hopen dat dit zo gaat blijven..

zou btw nu wel eens wat stappen gaan ondernemen het kan geen feest blijve natuurlijk..

breadfan83 17-07-2010 13:16

Quote:
Originally Posted by vdWal.
jammer is dat altijd allemaal he, ik ga er juist altijd van uit dat het via forums net iets betrouwbaarde is dan bijvoorbeeld een marktplaats maar dat er tegenwoordig weinig mensen meer te vertrouwen zijn is nu wel duidelijk

Ach, Marktplaats is zo onbetrouwbaar als de pest, dus dat het op een forum iets betrouwbaarder is zegt niet zo heel veel. :D

Beetje jammer inderdaad wel, zeker omdat hij toch wel goed genoeg op de hoogte was van wat er speelde.

Alberto 17-07-2010 13:25

Quote:
Originally Posted by breadfan83

Beetje jammer inderdaad wel, zeker omdat hij toch wel goed genoeg op de hoogte was van wat er speelde.

en daarom mag hij wat mij betreft , met naam toenaam , hier neergezet worden .
zie het probleem niet :screwy:

cloontje 17-07-2010 13:39

Ik zeg : kom maar op met zijn gegevens. dan is het in 1 keer voor iedereen duidelijk.

Zelf heb ik ook nog steeds een geschil open staan met een "bedrijf" in duitsland. heb netjes aangifte gedaan bij de boelen maar heb er niks meer van gehoord. De duitse boelen lachten me uit dat ik voor 136 euro aangifte kwam doen , terwijl ik ook alle gegevens heb. Zelf er heen gaan is nog de beste optie. zodra ik mijn diesel heb dan maak ik een ritje duitsland.

Gr

Dutch_Jetta_GT 17-07-2010 14:59

Quote:
Originally Posted by Alberto
en daarom mag hij wat mij betreft , met naam toenaam , hier neergezet worden .
zie het probleem niet :screwy:

Van mij mag je ook,...

Hij heeft genoeg kansen gehad om zich te kunnen bewijzen... :screwy:

steven16v 19-07-2010 15:50

Ja vind ik ook. Binnenkort zal ik zijn gegevens wel bekendmaken! Ben het zat namelijk.

Der Einzer 19-07-2010 20:40

:ban: degene die zo 'handelt' hoort niet hier thuis :screwy:

VWJYI 19-07-2010 20:54

tijd voor een blacklist met nicknames en echte namen.... dan heb je meteen alles in een overzicht.....

breadfan83 19-07-2010 22:27

Quote:
Originally Posted by VWJYI
tijd voor een blacklist met nicknames en echte namen.... dan heb je meteen alles in een overzicht.....

:thumbup:

steven16v 20-07-2010 08:47

Quote:
Originally Posted by VWJYI

Is zoiets niet te realiseren hier? Denk dat iedereen bij zoiets wel baat heeft.

@VWJYI ken je Wesley toevallig niet? Hij komt komt ook uit Stein.

steven16v 20-07-2010 09:32

Nou ik heb net eindelijk de hoedenplank binnen gekregen. En dat na 2.5 maand. Jammer dat zoiets zoveel moeite moet kosten.

Desalniettemin ben ik nog steeds voor een blacklist om zoiets in de toekomst helpen te voorkomen.

Ik heb er moeite voor gedaan om daadwerkelijk de hoedenplank nog te krijgen. Een ander doet die moeite niet voor een paar tientjes en dan komt zo iemand er wel mee weg.

breadfan83 20-07-2010 10:01

Op VWVortex was / is een buyers / sellers feedback list. Dat is een lijstje met kopers en verkopers, met daarachter duimpjes omhoog of omlaag, al naar gelang de comments in dat topic.

Het is een behoorlijke klus dat bij te houden, maar hier op 't forum wordt een stuk minder verhandeld, dus denk dat dat hier best te doen is.

Op Vortex wordt met forumnamen gewerkt, ik weet niet of dat hier ook een goed idee is, zeker niet voor de slechte verkopers. Die nemen toch gewoon weer een nieuwe nickname, en gaan daarmee verder.

steven16v 20-07-2010 10:37

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Op VWVortex was / is een buyers / sellers feedback list. Dat is een lijstje met kopers en verkopers, met daarachter duimpjes omhoog of omlaag, al naar gelang de comments in dat topic.

Het is een behoorlijke klus dat bij te houden, maar hier op 't forum wordt een stuk minder verhandeld, dus denk dat dat hier best te doen is.

Op Vortex wordt met forumnamen gewerkt, ik weet niet of dat hier ook een goed idee is, zeker niet voor de slechte verkopers. Die nemen toch gewoon weer een nieuwe nickname, en gaan daarmee verder.

Met forumnamen vind ik zelf persoonlijk dat het weinig tot geen zin heeft. Zoals je al zei je kan dan gewoon een andere forumnaam nemen. Dan zou je haast met een ban moeten werken. Zodat het ipadres geblokkeerd wordt. Weet alleen niet of dat mogelijk is. Maar dat weet 1 van de mods wel hier.

martiepartie 20-07-2010 10:41

Is het nou echt de moeite voor die paar keren dat dit gebeurd om een blacklist op te stellen? Als jettaMK2 zich ooit nog durft te vertonen en/of iets aan te bieden zal hij alsnog aan de schandpaal genageld worden.

Onder een andere nickname e.d. is het al bijna niet te doen om bij te houden of dat een persoon is die zich eerder aan wanbetalen/ wanleveren schuldig heeft gemaakt.

Ik snap het initiatief wel, maar zie vooral ethische bezwaren.. Kom je na 1 melding al op die lijst? Hoe wordt een melding geverifieerd? Wie gaat dat bijhouden? Hoe voorkom je misbruik? Ben je met bijhouden van persoonlijke gegevens/publiceren van namen op het internet niet schuldig aan smaad/laster?

Ik kan me voorstellen dat een 'ban' van de betreffende persoon makkelijker is. Een oplichter vind toch wel weer een manier om iemand geld afhandig te maken (nieuwe nickname wekt al weer vertrouwen bij een hoop mensen). Zie het als een "How-to"; hoeveel forummers stellen een vraag nogmaals die in een "How-to" al meerdere keren duidelijk uitgelegd is. Ook naar een blacklist zal niet altijd gezocht gaan worden, al helemaal niet als je goed contact met iemand via PM of telefoon gehad hebt.

Ik vraag zelf altijd naar iemands adres en telefoonnummer voordat ik geld overmaak, dan kan je deze persoon altijd verifieren en mocht dat nodig zijn ook opzoeken. Heb ik mezelf ook aangeleerd nadat ik een paar maanden heb gewacht op een setje carbs en verder geen telefoonnummer/adres had.

Erik 20-07-2010 11:05

Quote:
Originally Posted by steven16v
Nou ik heb net eindelijk de hoedenplank binnen gekregen. En dat na 2.5 maand. Jammer dat zoiets zoveel moeite moet kosten.
Welke hoedenplank heb je van hem gekocht Steven? Blauwe misschien?

All times are GMT +1. The time now is 05:02.