Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Neill_s Garage (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=100570)

Neill_s 26-02-2013 16:54

Thnx! Ik vind de achterlichten ook wel beter zo, nu alleen nog oranje zijknippers scoren. Geeft een beetje extra kleur aan het geheel ;)

lowrider23 26-02-2013 20:42

Vind ik ook hoor! :thumbup:

g-loudertje 27-02-2013 01:09

Vind dit echt een dik ding! Klopt op 1 of andere manier helemaal :thumbup:

Neill_s 31-03-2013 11:43

Thnx! Al klopt het vanaf vandaag iets minder.

Aristo's zijn verkocht, nu op jacht naar wat anders ;)

Neill_s 15-04-2013 20:51

Vrijdagavond even naar Doesburg gereden voor een setje goedkope wielen. Ben er nog niet aan uit wat ik er nu onder wil maar om met winterbanden de zomer in te gaan zag ik ook niet zo zitten. Op marktplaats een set 17 inch gevonden met goeie Continental Sportcontact 3. Alleen de banden waren het geld al waard. Weliswaar niet in een ideale maat maar met 225-45-17 rijd het wel een stuk comfortabeler ;)

Welk merk het is weet ik niet, het lijkt op iets van 100+ of Team Dynamics... Ze zijn in ieder geval recht en trillingsvrij, eerdaags misschien nog even wit spuiten en dan kan het er wel weer mee door. Heb nu in ieder geval ook een leuk setje voor komende winter :)

Audi1981 16-04-2013 09:26

Leuk! :thumbup:

Neill_s 17-04-2013 18:59

Thnx! Vind het ook beter staan dan verwacht ;)

Richard 17-04-2013 19:04

De bbs q7 van mij niks voor je? Staan erg dik hoor

Neill_s 17-04-2013 19:33

Had ze gezien, maar vond ze onder je Beetle niet zo. Ik heb nog wel aan die Atheo's van Marten zitten denken, maar die waren al weg (naar de poedercoater? ;) )
Ik ga nu eerst aan de voorwielophanging aan de slag. Draagarmen aanpassen, kijken voor TT fusee's en achter dropplates maken en dan kijk ik weer verder.

gti-er 17-04-2013 20:24

voorlopig toch nette wielen zo! :thumbup:
heb ze wel eens lelijker gezien! :D

Neill_s 12-05-2013 18:12

Weinig vorderingen nog, ben bezig met een set golf V voorpoten pas te maken, ik moet alleen nog uitzoeken welke fusee's ik nodig heb om nog lager te kunnen. Heb ergens gelezen dat TT fusee's anders zijn waardoor je 6? cm extra verlaging krijgt, maar weet niet welk type ik dan zou moeten hebben.

Voor de trekhaakhaters:

Toch best handig :D Afgelopen zaterdag een nieuw luchtgekoeld project opgehaald. Dit past iets beter in de schuur ;)

Jordy6N 12-05-2013 23:24

Bekende auto volgens mij reed je laatst achter mij bij de jumbo in het veer reed in ene polo 6n?

Audi1981 12-05-2013 23:48

Je kan straks je dissel ook nog notchen om je kar weer horizontaal te krijgen :D

Neill_s 13-05-2013 20:00

@Jordy: klopt! Jou Polo ligt ook lekker laag :thumbup: Ik zag je zaterdag ook nog rijden bij de kerk.

@Joram: Hahaha, helaas is het een verhuurkarretje, heb er zelf geen. Voor die €3,50 per uur ga ik er geen aanschaffen. Karretje huren was trouwens nog duurder dan de Suzuki... ;)

Jordy6N 13-05-2013 20:14

Dank je:D Kan kloppen of in de ochtend of halverwege de middag..

Maar is er nog meer in het veer wat er rondrij kwa VAG weet alleen bij de ark soms een lage paarse golf 2 en bij oscars een golf 2 gti en zie jou dan soms rijden maar rest niks?

Neill_s 13-05-2013 20:25

Was in de middag, 's ochtends was ik die motor op de kar aan het sjorren.

Die paarse mk2 is van de eigenaar van de Ark, die GTI bij Oscars zegt me niks. Verder rijd er hier niet veel, Jens is verhuisd naar Breda, die heeft een lage 58-er ragtop en als daily een Oud laag hok ;) Is nog wel regelmatig hier in t veer om te sleutelen.

Jordy6N 13-05-2013 20:31

Ja dat kan wel kloppen was toen alweer onderweg na de jumbo..

Oke die mk2 zie er wel netjes uit.. Ja is ook een afgetrapte gti wel verlaagd op ats velgjes dacht ik. Heb wel is nog een ibiza 6kv met oranje velgen ook laag en laatst toen bij ap banden was een caddy op lemans velgen en weet uit hank een lage 9n op audi parabolen is een oude klasgenoot..

En me oom vroeger een vr6 en corrado maar is al diverse jaren geleden woon in de donkenbuurt

Zal dan is kijken of hem ooit zie rijden jens want ik breda ben ik ook vaak te vinden nja meer bij de griek een broodje halen..

Maar volgende keer zal even me handje opsteken als je zie :thumbup:

Neill_s 04-04-2014 09:54

Al een hele tijd niks meer gepost, maar er was ook niks te melden. Afgelopen winter de zomerwielen gespoten in een leuk kleurtje en twee welen geleden gemonteerd, op 1 na, die leek niet helemaal fris. Na verdere inspectie viel het mee dus vandaag was de bedoeling om daar ook een band omheen te laten draaien, te monteren en eindelijk foto's te maken.

Helaas, een onoplettende tankbestuurder (ook wel Volvorijder genoemd) dacht daar anders over en heeft door middel van het torpederen van een Opel Corsa mijn Golf een flink stuk korter gemaakt.

De "beste" man zag de file over het hoofd en dook met 140 achterin de Corsa, die vervolgens mij raakte. Gelukkig had ik voldoende afstand op mijn voorliggers en raakte ik niks. Wel geluk gehad dat er een militair convooi met diepladers naast ons reed anders had het toch iets anders afgelopen...

Gelukkig gewoon uit kunnen stappen, al doet wel alles serieus zeer nu. Jammer, het was echt een heerlijke auto waar ik al dik 50.000 km plezier van had en er zeker nog wel hetzelfde bij had willen rijden...

Robbbert 04-04-2014 10:04

Quote:
Originally Posted by Neill_s

Haha, die stickers :p

Wel jammer van al de rest. Ik hoop hetzelfde niet te hoeven meemaken.
Veel beterschap gewenst!

En de bestuurder van de corsa? Had die iets?

smeerpeer 04-04-2014 10:09

Tering, flinke klappert! Gelukkig zelf niks.
Herken het stukje bij de fietstunnel onder A59!

Nu voortaan brommeren met de Suz? ;)

KennyH 04-04-2014 10:23

Tering dat moet een harde klap geweest zijn!

Helaas kan je deze golf afschrijven

René 04-04-2014 10:27

Beterschap Neil!

EelcoB 04-04-2014 10:32

kolere......

Beterschap idd!

lowrider23 04-04-2014 13:24

Zonde van de Golf! Gelukkig ben je er zelf wel levend uit kunnen komen!

sanderz 04-04-2014 17:59

beterschap kerel!

golfje_295.000 04-04-2014 19:17

teringjantje, heftige klap geweest.

waar is de corsa geraakt? gezien er aan de kont niks te zien is

Neill_s 08-04-2014 19:00

Iedereen bedankt voor de reacties. Het was inderdaad een flinke klap. Ik heb op dit moment nog constant pijn in de nek en m'n rechterarm doet nog niet goed mee, maar het zou met een week of twee weer allemaal in orde moeten zijn.
De Corsa is vol op de kont geraakt, op de foto is er idd niet veel van te zien maar als je de neus van de Volvo bekijkt dan heeft ie hem echt wel geraakt.

Nu druk bezig alles af te handelen met een schade-expert. Golf is uiteraard totall-loss, heb gekozen voor wat geld en behoud van het wrak, dus als er nog iemand onderdelen zoekt ;)

Wel jammer, ik was er bijna...

Audi1981 15-04-2014 20:08

Auch! :screwy:

wessel97 15-04-2014 20:24

is dat die uitgefikte kever die laatst op internet stond? :screwy: of lijkt dat maar zo?

Neill_s 15-04-2014 20:30

Auch... Nog iedere dag helaas. Maar wel telkens een beetje minder gelukkig. Heb ook al een opvolger voor de deur staan, een Bora variant 2.0 highline 😉 Zal van de week eens wat foto's maken ;)

Jep, dat is die kever....

wessel97 15-04-2014 20:34

trieste figuren dat het waren... snap nogsteeds niet waarvoor ze een kever weghalen en het dan nog niet eens voor elkaar krijgen om hem mee te nemen.. :confused:

Audi1981 15-04-2014 21:20

Quote:
Originally Posted by Neill_s
Auch... Nog iedere dag helaas. Maar wel telkens een beetje minder gelukkig. Heb ook al een opvolger voor de deur staan, een Bora variant 2.0 highline 😉 Zal van de week eens wat foto's maken ;)

Jep, dat is die kever....

Oww lekker, liet net de foto aan Lot zien (ja die is er nog gelukkig) en die moest wel ff slikken om d'r oude golfje zo te zien..."die schade gaat nog wel maar die gele velgen :D"

Nee zonder gekheid echt zwaar k.... eerst die zijkant en nu dit, hoop dat je zelf weer snel vrij van klachten bent Niels.

Ik ga vrijdag voor een andere waggie (VAG-je) kijken :cool:

Neill_s 20-05-2014 16:25

Zo, maar eens even een update. Het herstel valt nog niet echt mee, heb toch langer last van de klap als ik eerst dacht. Maar er zit verbetering in dus we houden de moed er in :)
Twee weken geleden de belangrijkste onderdelen van m'n golf gehaald, ik had met de sloper afgesproken dat ik de airride en aanverwante artikelen er af mocht halen. Ook de wielen meegenomen aangezien de banden nog in goede staat zijn. Na het demonteren van de banden kregen we wel een heel bizar wiel te zien...

Nee, het is geen vervorming van de cameralens, het wiel is echt zo krom. Maar niet gescheurd en de band die er om zat was nog gewoon hard!

Een week na het ongeluk m'n nieuwe auto gehaald, een '99 Bora variant 2.0 highline, de oude van Rick (supersprint) van het forum. Een heerlijke auto met weer wat meer extra's dan ik gewend was dus ik vermaak me prima! Climatronic icm het schuif/kanteldak is ook echt heerlijk met dit weer ;) Ook zitten en 17" Santa Monica's onder, mijn favoriete mk4 wielen (al moet ik zeggen dat een set Aristo's ook niet verkeerd zou staan ;) )Behalve een verse APK en de logo's in kleur van de auto gespoten heb ik er nog niks aan gedaan. Wel ligt er inmiddels een AP schroefset klaar incl de oude V6 stabi van de golf. Achter wil ik de luchtbalgen gaan gebruiken als niveauregeling icm de schroefpoten voor. Kan ik tenminste nog wat laden en/of een kar er achter hangen.

Genoeg geluld, een paar snelle plaatjes van afgelopen zaterdag voor de beeldvorming:

(Overigens nog zonder kofferkleplogo in kleur)

Audi1981 20-05-2014 16:55

Mooie auto! zelfde volgorde als mij...Golf mk4 > Bora Variant :D
Sterkte met het herstel! en forceer niks aub...je hebt maar 1 lijf helaas :rolleyes:

BeetleGrandDad 20-05-2014 20:06

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Mooie auto! zelfde volgorde als mij...Golf mk4 > Bora Variant :D
Sterkte met het herstel! en forceer niks aub...je hebt maar 1 lijf helaas :rolleyes:

Ja , ja en ook nog eindigen met een Skoda zeker..... :D
Hebben we al in de familie. :thumbup:

golfje_295.000 20-05-2014 20:24

Mooie bora

Audi1981 20-05-2014 20:38

Quote:
Originally Posted by BeetleGrandDad
Ja , ja en ook nog eindigen met een Skoda zeker..... :D
Hebben we al in de familie. :thumbup:

Eerst nog een Corrado heej :D
Hoe bevalt de RS?

BeetleGrandDad 20-05-2014 21:17

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Eerst nog een Corrado heej :D
Hoe bevalt de RS?

Buiten het feit dat ik pas de turbo stuk had...... PRIMA !!!
Gelukkig rij ik nog net genoeg om te kunnen dieselen. :confused:

Audi1981 20-05-2014 21:19

Ai, naja beter stuk als een Volvo achterin heej?
Is het een Fabia of Octavia?

Neill_s 18-10-2014 10:11

Even het stof er weer af blazen (moet in de Bora vandaag ook weer gebeuren trouwens). Drie weken geleden het AP schroefset gemonteerd, inclusief nieuwe draagarmen en de V6 stabi. Dit keer gelijk het hele subframe gedemonteerd en ik moet zeggen dat het eens stuk beter ging als bij de golf. Al doende leert men ;) Bij de golf moest ik wel m'n oude koppelstangen gebruiken, welliswaar onder spanning, omdat er geen ogen aan de veerpoten zaten. Bij de Bora zaten net iets andere koppelstangen en die kreeg ik niet naar m'n zin vast. Twijfelde toch al om hier V6 stangen te gaan gebruiken aangezien de ogen wel aan de poten zitten dus die knoop was snel doorgehakt. Besteld en een week later alsnog gemonteerd. De auto rijd echt heerlijk nu. Het AP set is niet te stug en door de nieuwe stabi is de voortrein ook een stuk stabieler. Heb alleen een voor en na foto, how to's zijn er al genoeg ;)

Zal vandaag ook eens kijken of ik nog wat foto's kan maken voor een beter beeld. Het kan nog lager, al raakt de aandrijfas nu al soms bij een richel op de snelweg. Wil eigenlijk geen framenotch doen dit keer. Misschien iets stuggere veren voor of langere bumpstops er tussen. Na de winter (volgende maand toch de winterwielen monteren) eens kijken voor een andere bandenmaat en in ieder geval achter spacers er tussen. Of ik moet een set Aristo's tegenkomen voor een leuke prijs ;)

Verder gisteren nog een achterwiellager vervangen en verder is het eigenlijk niets meer dan tanken en af en toe wat olie er bij ;)

M'n zoon wilde graag tanken, alleen afrekenen mocht ik toch zelf doen... ;)

All times are GMT +1. The time now is 01:28.