![]() |
Wel bijzonder dat de motor ronddraaien dan op sommige plekken zoveel kracht kost dat je het met 2 mensen moet doen.
Zoals Johan1982mk1 aangeeft, normaal is dit prima met een normale ratel te doen, je laat hem tegen de compressie aan lopen en dan rustig verder draaien met de ratel. (evt met een paar verlengers zodat je buiten de wielkast zit. Als de motor zo zwaar rond gaat dat je met 2 man hem moet ronddraaien, kan ik me ook voorstellen dat je startmotor het moeilijk heeft. Ik heb niet zoveel verstand van compressoren, maar als het goed is heb je geen motor met enorme compressie van zichzelf. (dus geen "performance" atmosferische motor waarvan de compressie is verhoogd voor meer vermogen). Kan het zijn dat de compressor maakt dat de motor zo zwaar draait? |
Quote:
Er is toch een MK2 geleverd met een 02A? Lijkt me dat je best die onderdelen kan nemen. Kan het in de manual alleen niet vinden. Verwijst naar 020 allemaal.. Kan je hier iets mee? |
Quote:
Precies, ik denk dat de compressie ergens tussen de 1:8 ?* 1:10 ligt voor gemiddelde compressormotor. Een aangepakte atmosferische motor (ABF of iets) zal tegen de 1:12 zitten en ook die gaat in principe zonder probleem rond. Helemaal met een dieselstarter, want die diesels zitten tussen de 1:18 á 1:22. Als ik het zo hoor zit er gewoon iets vast of loopt heel stroef. Geen lekkende injector waardoor je een hydro-lock heeft ofzo? Compressor vast kan ook, kun je checken door de multiriem er even af te halen en dan te starten. Gaat je startmotor wel uit? (Als in schiet de bendix wel naar buiten)? |
Iedereen bedankt voor het meedenken, maar let op: De compressor is er al lang en breed af.
Er zit een 9A in met catcams en KMS gaskleppen. (Ik krijg de topictitel niet gewijzigd... heb het al diverse malen geprobeerd) Wat betreft het doordraaien: met de ratel gaat dat wel. Is zwaar, maar lukt wel. Ik had echter in combinatie met starten in mijn hoofd, en dat is een beetje leip :D @Van Limburg: Een tellerkabel zoals op dat plaatje heb ik ook. Maar die kan volgens mij niet in de 02A bak? Althans, ik heb geen montagegat gevonden... Vanavond ga ik al een motorsteun en andere tellerkabel ophalen :) |
Gevonden, het is een andere aansluiting en ook ander tandwiel.
![]() |
02A tandwiel en dan een kabel erop draaien van een 1.3carb . Die heeft een 085bak en past er zo op
|
Of ik de 02A bak ga monteren weet ik nog niet 100% zeker. Moet ook gelijk een nieuwe koppelingsplaat/ set bij, vliegwiel afdraaien je kent dat wel. En dat loopt weer aardig in de papieren, terwijl ik eigenlijk liever eerst ga rijden. Alles werkt in principe en de huidige koppeling is ook een Sachs sportkoppeling, die trekt dat wel.
Ben ondertussen ook bezig de kabelbomen in de motorruimte netjes te maken met nieuwe kous eromheen. Nu heb ik het relais en de relaisvoet van de koelvin maar verwijderd want dat deed helemaal niks, incl de kabels overal naartoe. Maar ik snap ff niet hoe het zit met "Low Coolant Level Control Unit". Deze krijgt draden van de sensor van de kop (weerstand of schakelaar) en de kvs-peil sensor in het reservoir. Het is relais positie 18. Welk relais nummer moet hier in? Ik denk deze: https://www.vancafe.com/191919376A-p/191919376a.htm En wat doet het? Persoonlijk hecht ik er niet zoveel waarde aan. De auto wordt voor, na en tijdens trackdays gechecket. Als het koelvoeistof peil dermate snel zakt dat ik een melding krijg tijdens het rijden is er sowieso iets niet pluis :D Dan haal ik de hele zooi lekker weg, scheelt weer gewicht :mrgreen: |
Gevonden, bovenstaande verhaal gaat dus niet over de fan control maar over het laag-peil lampje, dat is relais 43. Die heb ik, maar is kapot. EVen kijken of ik hem kan repareren, of gewoon alles eruit trek.
|
Nou ik snap er geen jota meer van.
Ik krijg de motor met de ratel gewoon makkelijk rond gedraaid. Heb de motor nu terug gehangen (met oude 2Y bak) en met startkabels direct op de startmotor, getracht rond te laten gaan. De accu is een aardig dikke van 80Ah. Maar hij gaat gewoon niet rond. Hij draait nog geen graad, sterker nog nu hoor ik ineens de bendix klikken, ofwel in en uit schieten. Ik heb het messing busje gecontroleerd, geen optische schade. Ook nog een klein beetje vet aan gedaan... |
Gedachtenspinsel: is de massa van je blok naar de carrosserie wel aanwezig/dik genoeg en zit er geen weerstand in?
Ik heb een aantal keer deze gebruikt: https://shop.landreiziger.nl/massa-...5-mm-breed.html Werkte voor mij perfect. Edit: en zit er geen verf tussen massakabel-blok en massakabel-chassis? |
Het probleem is verholpen, het was iets anders;
Er zitten 2 M8 pinnen aan de startmotor. 1 is de +12V voor de motor, de andere ligt aan massa bij niet starten. Ik dacht dat dat de massa van de motor zelf was (extra aansluiting...) en omdat ik al gekloot had met de massa, heb ik deze pin ook verbonden met de massa ... Echter, deze pin wordt dus bekrachtigd bij het starten....... oftewel kortsluiting. Dat verklaart waarom de motor niks doet en de draden wel erg snel warm worden :angry: Draad weer verwijderd, toen ging hij goed rond. Accu achterin aangesloten incl alles wat er tussen zit: Gaat weer goed rond. Wellicht dat het toch met het messing busje in de bak te maken heeft, of gewoon de startmotor zelf die niet helemaal lekker is. Ik weet alleen nog steeds niet waarom er 2 kleine contacten aan de startmotor zitten? 1 is om de bendix te bekrachtigen (komt van wit 24: Starter). De andere, een dunne zwart/rode draad, komt van geel 18: Warning lights, digifant ECU, Thermotime switch. Zat ook nog een zwarte draad in maar geen idee waar die naartoe ging (was al kapot halverwege). In principe kan ik die draad weg laten want hij doet niks...? |
Op je startmotor komt de dikke plus vanuit de accu, een rood/zwart op aansluiting 50 (vanaf 24 idd) en er gaan 2 zwarte kabels weg, 1 naar je koudstart-ventiel en 1 naar je vacuum schakelaar.
De dunne zwart rode moet naar de G aansluiting van je thermo tijd schakelaar |
Ja, alles wat je daar opnoemt zit er niet meer op :D :D
|
Nou hij loopt weer, maar het is nog niet helemaal zoals ik het hebben wil.
De afgelopen tijd met de elektro bezig geweest. Nieuwe stekkers waar nodig, bekabeling verwijderd die irrelevant is en de kabelbomen voorzien van een nieuwe kous :) Alles doet het voor de APK, dus kan het dashboard en de zekering kast nu "goed" terug bouwen. Ook heb ik nog een toerental versterkertje gemaakt en deze in een kleine relais behuizing gebouwd. Die werkt ook :D Dus het relaisvoetje wat vandaag binnen is gekomen, kan ik ook plaatsen en aansluiten. Wat niet goed werkt is starten. Bij de eerste poging ging hij wel rond, maar sloeg niet aan. Waarschijnlijk was de accu te zwak, ik had al het e.e.a. zitten testen vanmorgen met contact aan, licht aan etc. Met een extra accu achterin gaat hij wel goed rond. Dus de bekabeling is nu oké. Echter, hij slaat weer pas aan als de sleutel losgelaten wordt. Oftewel, de DIS bobine krijgt (weer) niet genoeg stroom/spanning om tijdens het starten te vonken. Hoe zorg ik ervoor dat deze wél voldoende power krijgt? Hij zit nu op G03, dat is er één waar 12V op staat. Op G7 t/m 10 staat 0 Volt. p G4 staat 2 Volt :confounded: Op G6 staat 11 Volt. Op G1,2,3 en 5 staat 12 Volt. Daar zitten ook het lanbdadisplay, toerental versterker, shiftlight etc op. Maar die hebben tijdens het starten geen prik nodig. G3 is netjes apart afgezekerd, maar het helpt allemaal niks. Kan ik hem aansluiten op bovenstaande draadje? Bij het draaien viel me op dat de kop wel heet wordt, die begon te roken :confused: Terwijl de kvs meter nog op zijn gemakje naar halverwege aan het bewegen was en de raidateur koud bleef... De waterpomp draait dus niet goed mee. Door mijn gewijzigde configuratie ivm de throttlebodies, staat er minder spanning op. Is er een elektrische waterpomp te krijgen voor dit blok? Dan zijn we ook van dat gezeur af. Ik vind dit een beetje half-half betrouwbaar. Nu netjes afbouwen en deze probleempjes oplossen. Dan kan ie volgende week naar de APK :thumbup: |
Vooralsnog alle 3 de problemen opgelost (en weer een nieuwe gevonden).
Het rare gedoe met het starten is opgelost. Ik had die aansluiting "50" van de startmotor op Wit-C13 gezet, tenminste ik dacht dat ie daar hoorde.... maar dan bekrachtig je de startmotor continue oid, er gebeurt iets raars. Want als je het contact (de motor) uitzet, gaat de startmotor weer draaien... Heb de startmotor een paar goeie klappen verkocht omdat ik dacht dat ie vast zat, maar dat was de bakrachtiging. Door de klappen kwamen er vonken uit en dat klopt dus niet... Dus toen zonder die draad geprobeerd en toen ging het goed. De hele nacht heeft de accu aan de lader gehangen dus hij gaat nu goed rond! :thumbup: En die draad 50 van de startmotor heb ik verbonden met de DIS bobine én G03. Dat kan wel, geeft geen kortlsuiting of narigheid (gaat geen stroom lopen - heb het gemeten) én de DIS bobine heeft tijdens het starten genoeg spanning dus hij slaat meteen aan (eindelijk! :D) De dynamo had ik gisteren nog zo hard mogelijk aangeduwd om de V-snaar te spannen. Vandaag bij lopende motor met een stuk hout geprobeerd de poelie te remmen maar dat ging dus niet :) Wel in de gaten houden, anders komt er een elektrische pomp op. Wellicht verwijder ik dan de schoepen en het asje van de huidige pomp ook meteen. Bij het uitvoeren van deze "test" leunde ik op de retour van de brandstof en daar nevelde dus onder druk de brandstof uit... slangenklem kan helemaal niet strak genoeg. Dus die moet ik nog even vernieuwen, want hij kan simpelweg niet strakker. Wel leip als je dat tijdens het rijden hebt.... blij dat ik er nu achter ben gekomen. |
Vanmorgen een poging gedaan om hem APK te laten keuren... mislukt :lmao:
Sowieso is de CO te hoog met 7%... Hij was iets te rijk afgesteld maar op de lambdameter zag ik dat iets toch wel veel is met ?12. Volgende week vrijdag terug naar de tuner om hem opnieuw af te laten stellen. Sowieso zit de sensor nu op een betere plek in de uitlaat :thumbup: Tweede puntje was wéér rottig starten. Maar ik heb dus de startmotor gefrituurd afgelopen maand met mijn probeersels :D Bij het starten kwamen de vonken eruit (rondgaan ho maar) en ik mocht dus niet in de remmenbank want als ie niet meer zou starten, komt ie er ook niet meer uit :rolleyes: Jammer want die info was wel nuttig geweest. Zojuist dus een andere startmotor gemonteerd. Bij de andere zit de as er los in :eek: Voor de zekerheid een tweede massakabel naar de bak aangelegd en ook meteen de uitlaat gedicht. Start nu prima! :thumbup: :thumbup: |
Kan die KMS niet verbinden met tunerstudio op een laptop. Of hoe werk dat met KMS? Dan had je snel de required fuel waarde wat naar beneden gezet dan was die CO snel naar beneden gevlogen!
AFR bij stationair mag gerust 15.5:1 zijn bij rijker dan 12.5:1 gaat die serieus sputteren is mijn ervaring. Maar die lambda een goede positie geven lijkt mij een super slim idee. Alleen die kapotte startmotor lost tunerstudio niet op :) |
Ja ik heb de KMS software om hem aan te passen maar aangezien hij over de hele band gewoon té rijk loopt laat ik hem liever aanpassen op de rollenbank.
Ik wilde initieel wachten tot ik een elektrische waterpomp geïnstalleerd zou hebben om te kijken wat het vermogensverschil dan is (moet toch wel wat schelen schijnt), maar dit moet ff eerst helaas. |
Gisteren de auto laten uitlijnen. Ondanks dat ik dan wel de motor en het subframe meermaals uitgebouwd heb, hoefde er niet veel versteld te worden. Enkel de bouten naar de schokdempers maak ik los, de fusee's aan de onderzijde niet.
Die laatste hebben we ook verstelbaar gemaakt om meer negatief camber te verkrijgen. Dat is nu dus weer netjes -3°. Het uitspoor is wel iets vergroot, dit stond nog netjes op 15 minuten en is nu 20. Vandaag nogmaals naar de tuner geweest om hem minder rijk te laten lopen. Nu heeft ie ineens 5 pk meer, misschien door koelere lucht? https://www.youtube.com/watch?v=uY_6z_GLukc Daarna nog even op de remmenbank geweest. De schijven zijn verglaasd en hij remt echt klote, door die stomme straatblokken. Deze week gaan de Hawks erop, die krassen de schijven wel weer schoon. Maar belangrijker is dat er an sich weinig verschil zit in de remkracht tussen links en rechts, en dat wilde ik weten. Achter is nog beter, maar daar zijn de schijven blijkbaar krom (nooit gemerkt). Bij thuiskomst meteen de bakolie afgetapt en ververst. Helaas te weinig motorolie dus die is besteld zodat die van de week ook nog gewisseld kan worden. Dan nog even wassen, andere remblokken en velgen met semi's erop en we zijn good-to-go voor zaterdag! :thumbup: |
Ik heb van de week een luchthapper gemaakt voor achter de bumper, zodat de lucht die door de bumper gaat niet onder de auto verdwijnt (gat is tamelijk laag), maar in de radiateur wordt geleid.
Gemaakt van 2mm alu plaat, eigenlijk veel te zwaar (950 gr) en ik heb ook nog een foutje gemaakt waardoor hij niet helemaal zit zoals bedoeld was. Wel gewoon pas gemaakt, zaterdag kijken of het een beetje werkt. Dan kan ik hem later nog van dunner materiaal op de juiste maat maken. Ook zitten de Hawk remblokken er weer op. Nieuwe schijven is op korte termijn ook geen overbodige luxe denk ik. Morgen nog olie wisselen, cameras monteren, wielen erop en wassen :) |
Succes zaterdag!
|
Trackday ZOlder 12-3-2022
Gisteren dus naar Zolder geweest om de Golf eens uit te proberen. Ik ben nog steeds moe :rolleyes:
Donderdag nog eens met het raceteam gebeld vanwege de olie die Motul nu levert. Ik dacht dat ze de verkeerde opgestuurd hadden (organisch gebaseerde), maar blijkbaar heeft Motul de lijn aangepast. Meteen kreeg ik ook te horen dat ze de pas aangeschafte 24u auto zaterdag gingen uitproberen... op Zolder :D Op tijd vertrokken (baby mee...) en ook op tijd aangekomen. Met het raceteam gekletst, de auto was na 20 min al kapot, motorschade :mad: Maar ze waren gebleven om even te kijken hoe mijn Golf het zou doen :thumbup: Auto klaar gemaakt (wielen natrekken, bandendruk aflaten, bumper erop etc) en iets na 1300u de baan op. Nou dat was wel weer ff wennen na 7 jaar. Ik ken de layout van de baan nog wel, maar niet meer exact hoe de bochten lopen. Welke knijpt, welke is (over)haaks, etc. Ik voelde me echt een complete beginner de eerste rondes. Er was ook veel ander (snel) verkeer op de baan, dus ik moest heel veel in de spiegel kijken. Heb ook iedereen voorgelaten, ik wilde de auto uitrollen en moest me daar dus op concentreren. Hij reed wel goed, maar de semi's zijn wel aardig op. De motor deed het ook erg goed. Na een paar rondjes naar binnen gegaan om de auto te checken. Geen lekkages, bandendruk weer afgelaten, zag er allemaal goed uit. Dus weer de baan op. Nu begon het lijnen rijden wat beter te komen, behalve dan bij het aan de kant gaan voor ander verkeer natuurlijk. Als dat lijnen rijden goed werkt ben je ook meteen een stuk sneller. Dus kon ook het gas wel wat verder open. Een beetje behouden nog, maarja op de dyno was ie ook al een paar keer vol gas gegaan...... Dus BRAAAAAAAAAAAAAP. Boven de 5500 rpm maakt ie echt een totaal ander geluid. Dan gaat de inlaat volledig gillen, ik dacht echt dat het niet goed was :eek: En na steeds meer vol gas te gaan, kwam daar de mooie zwarte vlag. 100dB waar 98 toegestaan. Dit was vroeger 95, net als Assen en Zandvoort. Waarschuwing: volgende keer is baanverbod. "Dus het repareer het nu, anders moet je naar huis". - Ja meneer. Maar wat ga je er aan doen? Helemaal niks. Even gepauzeerd en met wat andere NLers gekletst over waar de microfoons stonden. Daar gas los en dan gewoon opnieuw proberen :cool: Dat ging an sich vrij goed. De snelheid ging ook goed en ik kon wat meer mee rijden met anderen, beetje spelen met elkaar :thumbup: Echter, op 1 stuk moest ik dus rustiger rijden en dan liepen ze weer uit. Inhalen van langzamere deelnemers ging dus iets moeizamer, vooral omdat ik ze natuurlijk ook niet 100% ga uitremmen. En dan zit je dus achter mensen die veel te lang en slepend remmen. Na een rondje of 10 sturen vond ik het wel weer tijd voor even pauze en ik was ook aan het twijfelen of ik niet de laatste sessie af zou zeggen. Ik was sowieso al moe en had al sinds sessie 1 last van mijn linker schouder. We rijden de baan af en in de pitstraat zie ik mijn nummer weer op het bord staan; helaas. Ik stop en zeg tegen die man: ja, we gaan naar huis! Dit keer was het slechts 98,5 dB, dus maar nét over het randje. Het was erg leuk maar wel vermoeiend. Ik had ook nog een vriend meegenomen die héél graag een keer mee wilde het circuit en dat had ik op zo'n dag beter niet kunnen doen. Er ging namelijk ook vanalles mis; - handschoenen vergeten die op het dak lagen... kwijt - ticket voor sessie 2 kwijt... heel de auto afgezocht, was ie ?*n het dashboard (kachelschuif) geschoven. Snel de lambdameter gedemonteerd en het ticket eruit gefriemeld. - vervolgens op mijn zonnebril gaan zitten, kapot (geeft niks is zo'n goeiekoop ding en er zat al een scheur in) Gewoon omdat naast het rijden zelf, het aanvoelen en opletten op wat de auto doet en hoe hij klinkt, ook nog iemand bij hebben die je het e.e.a. uit moet leggen, dat schiet niet op en dan wordt je uit je concentratie gehaald. Ook op de baan wel wat momentjes gehad, ik had iemand compleet niet gezien omdat hij achter een ander zat die me inhaalde, en ik heb hem volgens mij van de baan geduwd. Toen ik die gele schim zag meteen ruimte gemaakt en van het gas gegaan, handje opgestoken want dat is echt klote, ik had hem echt niet gezien. Iemand die voor me spint (koude banden) en iemand die maar net achter me langs komt geschoten, terwijl hij voor de bocht best ver achter me zat. Iemand die ruimte voor mij maakt, maar aan de andere kant een tweede inhaler weg duwt. Kan gebeuren :) Gelukkig is er nergens contact geweest, wel zijn er wat afgevlogen maar ik heb dat zelf niet gezien. En belangrijker, zelf ook op de baan kunnen blijven. Straks eens op zoek naar foto's en van de week mijn filmpjes bewerken. Nu eerst de auto afladen, schoonmaken en controleren. |
Baby mee? WTF? Vrouw ook hoop ik dan? :D
En mooie dag gehad zo, zeker als het 7 jaar geleden is. Al ideeën wat je aan het geluid gaat doen? Je hebt nu nog een open filter? |
Quote:
Ja baby mee. Eerste dag met papa mee naar de racebaan :cool: En moeders ook natuurlijk, die heeft voor hem gezorgd de hele dag :D Open filter? Wasda? :confused: :D Om het geluid van de kelken te dempen moet er een airbox voor komen. Dan moet de lucht de hoek om en dat breekt het geluid. Alleen zo'n ding is een schamele € 600,-, dus ik heb eerst even geprobeerd hoe het ging. Net de wielen gedemonteerd, warm rondom is 2,1 bar, koud voor 1,6 en achter 1,8 :D |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Quote:
Dat herken ik wel, ik neem in principe ook niemand meer mee de eerste sessie, tenzij ik echt lekker op tijd ben en degene die meerijdt ook. Concentratie is zo belangrijk. Een airbox zou zon 5-6 dB moeten schelen dus dan zit je mooi safe, voor op Zolder iig. Zandvoort bijvoorbeeld is een ander verhaal dat is 92 dB. Maar lekker dat de auto het verder goed deed! |
Quote:
Ja, klopt, dit ga ik ook niet meer doen. Maar ik had het beloofd, en belofte maakt schuld. Quote:
5-6 dB is nogal wat verschil, dat zou mooi zijn. Nu stijgt het volume wel verder als de motor nog warmer wordt, dus ik hoop dat 100dB toch wel de max is. 92 dB op Zandvoort, dat is wel erg laag. |
|
|
Ja hoor.
En knappe golf heb je daar :thumbup: |
Bedankt! Op de foto's is hij mooier dan in het echt ;)
(Ik kan de previews van de videos niet zien). |
|
Werkt nergens.
Bij mezelf niet en enkele andere ook niet. Code moet er zo uit zien meen ik, alleen zonder spaties: [ YOUTUBE]xJoaYUzriOI[/YOUTUBE ] |
Bedankt, ik heb het aangepast. Desondanks zie ik de previews inderdaad nog steeds niet.
Ik heb de linkjes toegevoegd :) |
Mooi verslag en dat torretje brult lekker!
|
Bedankt René :thumbup:
Nog 2 plaatjes van de organisator: ![]() ![]() |
Na een weekje nadenken en uitzoeken heb ik voor nu het volgende om de probleempjes op te lossen.
Remschijven voor Niet noodzakelijk, maar ik heb geen zin om naar huis te moeten als er 1 mee ophoudt - EBC GD460 280mm geboord en gegroefd € 236,- - Zimmermann 280mm geboord € 170,- :confused: Volgens mij zijn ze allebei wel goed, ik ken geen voor of nadelen mbt schijven? Remkoeling Ik trapte op Zolder met hete remmen toch wat verder dan met warme, dus hiervoor wilde ik koeling aan gaan leggen. Zolder is vrij hard voor de remmen en kent maar 1 echte koelzone, daarna zitten de chicanes en scherpe bochten weer kort achter elkaar. Op bijv. Assen heb je dat veel minder, daar heb ik dit nog nooit gehad iig. Even zoeken naar nette happers en hoe ik die ga bevestigen :) Remblokken achter Had ooit "Seat Sport" blokken, betere performance dan de standaard blokken die ik nu heb. Ben daarom weer op zoek naar betere: - EBC Yellowstuff - EBC Bluestuff - Ferodo DS2500 Het is voor de achteras, dus geen hardcore performance per sé nodig, iets meer bite wel prettig. Ik denk dat de EBC Yellowstuff prima gaan werken, stuk goedkoper als de Ferodos en goede frictie vanaf lage temperatuur, bijna constant tot hoge temperatuur. Bluestuff is nog meer voor racing, maar naar mijn vermoeden niet nodig. Dynamo En dan komen we bij het hoofdprobleem: geluid. Om een airbox kwijt te kunnen moet de dynamo zakken. Ben daarom op zoek naar een kleiner dynamotje. Bijvoorbeeld van een oude Swift of een zo'n Aixam 45km/u wagentje. Even kijken of ik er goedkoop een op de kop kan tikken om pas te maken. :confused: Kent er nog iemand auto's met kleine dynamo's? Waterpomp Als het ff kan wil ik meteen van de mechanische waterpomp af. Ik denk dat ik een nieuwe bestel (17 euro) en daar de as uithaal. Dan weer dichtmaken met een plaatje en flink wat kit, als het kan ook proberen wat te schroeven. Dan heb ik alleen maar een kort V-snaartje tussen krukas en dynamo. Als waterpomp komt er dan een elektrische op. Het nadeel hiervan is dat ik niet té laag kan met de dynamo omdat daar de waterpomp komt, maar dat moet hopelijk wel los lopen. Airbox Voor de airbox heb ik al een lead. Ik had al een baseplate dus die kan ik gaan bewerken. Op dit moment zit de dynamo daarvoor nog in de weg, of ik moet die airbox uit midden plaatsen, maar dat is ook geen gezicht. Mijn collega is geluidsspecialist en die komt binnenkort bij me langs om het geluid van de Golf te meten. Zowel in de auto als bij voorbij rijden is het plan (dat wordt leuk met volle polle open de openbare weg :D ) Met deze geluidsdata kunnen we zien welke frequenties er gedempt moeten worden en kunnen we hiervoor een efficiente oplossing uitrekenen om in/aan de airbox te maken :) Ondertussen zit ik stiekum al te azen op zo'n airbox: ![]() Omdat bij deze de inlaat geleidelijk(er) over de 4 cilinders wordt verdeeld. Ik weet niet precies wat voor airbox ik kan overnemen, vandaar. Bij bijvoorbeeld deze PX600 box krijgt de laatste cilinder het minste lucht, krijg je nare wervelingen etc. Allemaal niet goed voor de performance. Dan wilde ik ook nog een PX600 filter aanschaffen voor als het wat slechter weer is oid, die klik je dan makkelijk op dezelfde baseplate. Op Assen, Zandvoort en Meppen zijn ze vrij streng, dus moet ik onder de 95 dB kunnen blijven. Voor Spa en Nürburgring zou de airbox er weer af kunnen en met of zonder filter. Anyway, als er nog iemand van zijn geld af moet, ik neem sponsoring graag aan :D :thumbup: :D |
Ik heb op de Clio 280 mm Brembo HC schijven, als je een beetje op de korting let, heb je die voor 45 Euro ofzo via Autodoc. René heeft de 300 mm versie op zijn Golf.
Ik heb dan ook een kleine dynamo van een Daihatsu Cuore. Weegt iets van 3 kg. Volgens mij heb ik nog eentje met kapotte lagers liggen. Die mag je voor de verzendkosten wel hebben, of je moet 1 april naar Assen komen. ? |
Quote:
Maar dat zijn massieve schijven (geventileerd, niet geboord of gegroefd)? Ik zie ze nu niet staan bij autodoc (wel de max line) Wat voor remblokken rijdt jij mee? Quote:
Ja daar ben ik nog over aan het twijfelen. Het is voor mij wel een aardig end rijden (Brabant). Ik zal ook eens gaan zoeken op Cuore. Of zou je wat foto's kunnen appen van de montage bij jou? Nummer kunnen we wel via PB uitwisselen :thumbup: |
Die Brembos hebben geen gaatjes ofzo, die zijn er wel, en zijn niet veel duurder. Ik heb Carbon Lorraine RC6 en RC5.
Ik heb zo geen foto's op d telefoon, kan vanavond of morgen wel wat doorsturen. En Frank en René komen ook 1 april, dus wordt wel gezellig, daarvoor kom ik sowieso, aangezien de Clio het uiteraard niet doet nu. :tongue: |
All times are GMT +1. The time now is 00:18. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.