![]() |
zo moet die eruit zien ;)...........
|
netjes hoor :) krijg de kriebels....binnenkort gaan we ook beginnen aan de rocco :D
|
Quote:
Ik zal ff kijken : als ik m heb mag je m zo hebben Derby typeplaatje heb je er wel bij ? |
helemaal top !!!!!!! als je er 1 hebt liggen voor niks, dit soort dingen worden zeer gewaardeerd!!!!!!!!
heb er een "DerbyLS" plaatje achterop (aan rechter zijde) "volkswagen" staat dus links ;) maar mocht je die ook hebben liggen hoor ik het graag (eventueel tegen betaling) allebij de plaatjes met 3 nokjes aan de achterzijde om hem in de klep te drukken alvast bedankt |
Quote:
Mag ik vragen of je zo slim bent geweest om alles op te meten en voldoende foto's te maken voordat je het front verwijderd hebt? Heb dit bij mn passat wel gedaan (zit op dezelfde manier) anders krijg je je auto echt niet meer recht. Was je fronbt rot dan dat ie vervangen moest worden? |
ja dat wel, tig foto's etc etc., maar dit is toch eigenlijk niet nodig (hoewel ik het wel gedaan heb) de "neus" ontzet toch niet zoveel omdat ik de dwarsbalk (waar eerder over gesproken is) laat zitten.
en toen ik het front verwijderde gebeurde er eigenlijk helemaal niks qua ontzetten of iets dergelijks. front was btw goed doorgerot (miste een flink stuk) vandaar dat er een nieuw op moet. |
gaaf project man!.. ziet er echt netjes uit, wat alleen schoonmaken al kan doen!
|
Quote:
Okeej dan, dan zal t op zich wel te doen zijn. Waar ik meer op doelde was dat t front straks misschien te ver voorover of naar achteren gekanteld zit. Maar als je het allemaal netjes uitlijnt op de binnenspatborden links en recht moet het goedkomen. Bij mij is t ff wat anders omdat de dwarsbalk er wel uit gaat en ik geen binnenspatborden meer heb, althans, heb ik wel maar niet meer helemaal :) |
oh neej dat is het probleem niet bij me, dat gaat goedkomen, front is er kaarsrecht in te plaatsen, past maar op 1 manier :D;)
ff een lijstje wat er nog moet gebeuren voordat ik hem weg breng - motorkap verwijderen - kofferklep verwijderen bovenste 2 speciaal bewaard voor later :D:D omdat dat het makkelijkste werk is ;);) maar gaan eraf voor het blok eruit gaat (nu dus eigenlijk :D) - motorblok verwijderen - verdere onderdelen in motorruim verwijderen - achteras verwijderen (de fusees, schokdempers etc etc tel ik bij verdere delen ;):D) volgens mij is dit zo het lijstje.......................... |
de stand van zaken tot nu toe.............
|
iemand tips om de inbussen van de aandrijfassen te lossen (die in de bak gaan)???
die zitten wel zo vast :(:(:(:(:( |
niet
gewoon de assen aan de buitenkant loshalen. centrale moer eraf en het hele zwikkie opzij leggen. |
Met de juiste dop (is geen inbus! maar 12kant xzn), koppen schoonmaken en dop goed er in tikken met hamer, dan moet het zonder problemen los willen.
BTW: schiet lekker op. |
Quote:
zeker weten ????? :confused: meende toch echt dat het een inbus was :eek: :confused: |
Jup is 12 kant.
Wat ik altijd doe bij mijn polotjes is een platte schroevendraaier tussen 1 boutje klemmen,en die tegen t chassis zetten. Dan kun je goed kracht zetten zonder dat alles mee beweegt. Kan wel een keer helpen als t al niet gelukt is. Zit zelf ook bij t vw team brabant. Arno,de broer van johan.... Groeten |
schiet lekker op zo!!
wat zie ik daar trouwens voor oranje dingen op de achtergrond? robots van VW? |
Quote:
Staat mij iets bij dat in oude bouwjaren wel echte inbus is gebruikt, dus het zou kunnen. Verschil is duidelijk te zien. |
Begint nu echt te kriebelen om aan mijn eigen Derby te beginnen.... Eerst de Vespa van m'n vriendin maar eens afmaken.
|
Quote:
ja is echt inbus :D:D heb het nog GOED bekeken ff (en de vraagbaak zegt ook inbus :D:D) maargoed dan is ie nog niet los heh ;) |
Quote:
zijn idd 2 robot armen uit de VW fabriek, kan een lasarm etc opgezet worden, zijn compleet met computer etc etc, en zijn te koop :D dus doe een bod :D:D:D |
Quote:
thanks, als het echt niet lukt geef ik je wel een belletje (ik heb je nummer) !!! |
OKEEJ IK NEEM AL MIJN WOORDEN TERUG!!!!!!!
@Dennis: het was idd 12-tandig torx (hoe hij precies heet weet ik niet), maar iig heb ik er 1 uit gekregen met een inbus en WD40 en toen zag ik dus dat het geen inbus was!!!! dus met die bout naar de automaterialen shop en daar de goede dop gehaald!! en hop beetje WD40 de GOEDE dop ;) en ze ff goed aantikken met een hamer vlogen ze eruit!!! aandrijfassen zijn dus los @Arno: Meesterlijke tip van die schroevedraaier. ik kon het spul niet goed vast zette en zocht niet WEER de auto op zijn wielen te zetten dus de schroevedraaier ertussen zoals beschreven, niks draaide meer mee!!!!! BEDANKT allemaal, zo komen we er wel!!!!! maargoed een update na vandaag: - aandrijfassen zijn dus los bij de bak - stabilisatiestang is gedemonteerd (die voorlangs loopt) - veerpoot is los (en weer vast gezet :D) - de korte ?? stabilisatiestang is ook los (die langs de aandrijfas loopt) volgende probleem: - de centrale moer!!! zit nog muurvast. heleboel WD40 erop gespoten, stalen pijp van 1.30 meter op m'n ratel, de ratel ondersteun door een assteun (ideale hoogte). maar alles geeft bijna halve meter mee maar gaat niet los :(:(:( en het veert weer een halve meter terug het spul (iets geeft er mee :D:D maar niet de moer) TIPSTIPSTIPSTIPS ;):D |
Goed bezig Tijs, ben zeer benieuwd naar eind resultaat
|
Quote:
Ik gebruik altijd de luchttol. En die heeft er zelfs nog weleens moeite mee. |
Quote:
een luchttolletje is ook niet meestal sterker dan handvast.. |
Die centrale moer kan straks wel:
tips |
Quote:
ja het heeft niks met het demonteren van de gehele poot te maken, maar ik ben bang dat ik hem dalijk HELEMAAL niet los krijg als ik de poot eraf heb. nu heb ik nog iets houvast en stevigheid. of zie ik dit verkeerd?? *edit* de info van polo86c forum ziet er goed uit, als ik dat lees hoef ik mezelf geen zorgen te maken :D:D |
Quote:
Moet dit een zin voorstellen? |
|
Quote:
Derby 2... :chair: |
centrale moer zondag ff doen thijs?
ik heb een sleutel liggen van 70cm die niet echt meeveert... |
:iamwithst
|
Mooi ding ik zou hem orgineel laten of oldskool tuning dat intereur moet je zo houden heeft wel wat!!
|
hij word en blijft zeker origineel!!!!!!!!
kleur blijft hetzelfde (manilla groen) en interieur blijft zelfde kleur etcetc en word niks aan veranderd. (alleen vernieuwd met bekleden/opvullen etc) ik zit zelfs te twijfelen over verlaging........of ik dat wel ga doen.......maar dat moet ik nog ff bekijken maar er komt geen poespas ofzo op en aan, alleen wat toendertijd was en "in" was eventueel. |
Mooi :) ik zou hem niet verlagen gewoon alles orgineel laten anders blijven er geen orginele Vwtjes meer over en het kost ook veel meer!
|
hier maar weer ff een fototje van me nieuwe-oude dashboard wat in de derby gaat komen.................om de mensjes wat te kijken aan te bieden :D:D
![]() |
zow.. echt relaxt man!.. lekker simpel dashboardje.. ach komt natuurlijk ook uit de tijd dat het leven een stuk simpeler was :tongue:
|
maarja heb er ook een ori radio bij, maar waar ga ik die laten :(:( om het daarvoor bestemde gat uit het dash te halen vind ik echt sonde, maar wil wel graag die ori radio erin hebben
iemand tips hiervoor??? (natuurlijk voor latere zorg maargoed) |
Quote:
Combinatie van een net ff te kleine witte doos in combinatie met dash met zwart rand om de aansteker komt mij errug bekent voor..... 3 maand geleden dezelfde combinatie verkocht aan een zuiderbuur... |
|
All times are GMT +1. The time now is 17:13. |