![]() |
Quote:
Dit is precies zoals ik er ook over denk, incl. hoe het gaat lopen :tongue: |
Het blok ligt bij mij ook gekanteld, lekker makkelijk ivm met de diesel onderdelen. Dit heeft overigens geen invloed op de motor. De kabelboom heb ik gereduceerd tot het minimale en een aparte zekeringkast voor gemaakt. Met een beetje creativiteit kom je er wel.
Ik heb helaas nog geen foto's, zal wel eens een paar schieten. Ik ben ook op Budel, kijkje nemen kan nooit kwaad |
![]() [/IMG] Toch nog een foto gevonden |
post eens meer foto's van je camper ;)
|
Hoi!
gebruik je ook een intercooler en zo ja waar plaats je die? Meest ideaal is in de rijwind maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken op deze wijze? Groetjes, Ruben |
Quote:
Hij heeft toch ook een manier gevonden om zijn radiateur in de rijwind te krijgen, zou er voor de intercooler toch ook een oplossing moeten zijn?! |
Ik heb de intercooler rechts achter zitten. Het rooster aan de buitenzijde pakt de wind en duwt deze door de intercooler die in het kanaal zit. Ik heb de originele intercooler gebruikt.
|
intercooler achter het zwarte rooster, (wel andere kant)
![]() [/IMG] |
Quote:
Welke van de 4? :D -Golf G60 -Golf G60 met airco -Rallye -Corrado/Passat |
Quote:
Ik gebruik ook de originele, mijn motor en intercooler komen uit een Passat variant synchro. Gr, Paul. |
Quote:
Past er ook netjes in, je had natuurlijk wel het voordeel dat je al waterkoeling en injectie had. ik had niets van dit alles dus er moest/moet heel veel aangepast worden. en ik maar denken dat ik (voorlopig) de enige was :D ik heb trouwens een nieuwe thread bij de afdeling algemeen waterkoeling geplaatst : G60 wil niet lopen :mad: Gr, Paul. P.s wanneer ben je op Budel en staat je bus gewoon op de bezoekers parkeerplaats? |
Ik heb gewoon de standaard corrado g60 intercooler gebruikt. Ik heb destijds een corrado met schade gekocht en had das alles liggen.
Op Budel ben ik vanaf vrijdag tot zondag en natuurlijk op de camping. |
Toen ik de motor had ingebouwd deed hij het ook niet, ik had de contact geschakelde plus niet goed aangesloten. Dit op de juiste plaats in de zekeringkast aangesloten en voila.
|
Quote:
Pomp werkt, stationairregelklep tikt als de blauwe water sensor los is, de bougies vonken. kortom alles lijkt te werken. ook komt er spanning (tijdens starten) op de feulrail, maar volgens mij krijgt hij geen benzine??? |
Hoi!
mss een beetje stomme suggestie maar heb je de aanvoer en retour wel goed aangesloten? Ik heb namelijk wel eens met een maat heel lang lopen zoeken voordat we r achter kwamen dat we deze twee hadden omgewisseld. Vervolgens was het uiteraard starten lopen. Grtjs, ruben |
Quote:
meedenken is nooit stom (bedankt), maar dit is al gecontroleerd. Gr, Paul. |
Bij mijn mk1 gti heb ik een keer vreselijk zitten kl*ten om hem goed ontlucht te krijgen.
Alles leek goed te gaan, hij gaf ook benzine alleen erg weinig. Dus het systeem kwam niet echt op druk. Weet niet precies hoe dit bij een G60 zit... ik probeer ook mee te denken :D |
Quote:
De branstofpomp levert echt voldoende druk,als de slangklemmen niet voldoende vast zitten spuit de brandstof eruit. Ook komt er via de retour weer brandstof terug, dus dat zit wel goed. Gr, Paul. |
Jawel :D :D :D :D :D HIJ LOOOPT. :D :D :D :D :D
na de gouden tip van Ron21 via het waterkoeling gedeelte. ik heb de bedrading incl. de injectoren van de fuelrail doorgemeten en dit bleek in orde. toen heb ik een fractie van een seconde 12V op de injectoren gezet waardoor ze zijn losgekomen, en nu doet hij Vroooeeeeem. allemaal bedankt voor het meedenken. :hug: Gr, Paul. |
En en en....
Blaast het een beetje?! |
Quote:
Sorry, maar jij gaat een beetje te snel. nu dat ik weet dat hij loopt zijn er nog heel wat dingen die gedaan moeten worden, het belangrijkste is dat ik nog een uitlaat moet maken en hierna nog wat puntjes op een groot aantal i'tjes zetten. Maar het komt goed en met een redelijk korte 4 bak zal het zeker blazen :woowoo: Ik zal jullie zeker op de hoogte houden. Gr, Paul. |
Even weer een updatetje
De tank aangepast voor injectie. Dikkere toevoer leiding en een retour leiding. De originele tanksteunen uit de oude vloer geslepen, opgeknapt en aangepast. De nieuwe plaats voor de tank is klaar voor tankinbouw. Toen de auto nadat de tank en benzine pomp was ingebouwd niet wilde starten, had ik het vermoeden dat hij geen benzine kreeg. Hier zie je de test opstelling; reserve fuelrail met de benzine toevoer en bedrading van de auto buiten de auto aangesloten en de retour in een jerry-can. Toen ik de sleutel omdraaide deden deze injectoren het wel. |
Ziet er van binnen ook erg netjes uit!
|
Zo,
De eerste kilometers zitten erop. koelsysteem ontluchten blijft een F@$%ck werk maar het is bijna in orde. nog wat keine dingetjes doen en dan maar hopen dat de koeling een beetje werkt. ook moet de gaspedaal overbrenging nog worden aangepast, volgas in de cabine is 1/4 gas op de motor (en nu loopt ie al beter als met de 1600) @ customwesty, Hoe is jou olie temperatuur?? bij mij gaat hij nogal snel naar warm en dan door naar heel warm :confused: (lees 100+°C :eek: ) Gr, Paul |
olietemperatuur
hoi, de olie wordt gekoeld door een extra oliekoeler van een golf 1. De temperatuur schommeld tussen de 100 en 120. Nu het zo warm is rij ik rond de 110, dit met een snelheid van 120 op de snelweg. Bij echt gas geven loopt hij op tot 125. Olie kan dit makkelijk hebben.
succes |
Quote:
:eek: Frituurolie wel ja... Maar 125°C is wel wat té veel voor gewone motorolie hoor!!! Deze verliest dan haar smerende eigenschappen en verkoold, met alle gevolgen vandien... Aircooled greetz, Humby :cool: |
Quote:
Okay, ik zal dus een externe koeler moeten gaan plaatsen. dit is nl. de reden waarom hij niet mee kon naar Budel :( Maar ja...er komen nog meer meetings. Gr, Paul |
Quote:
Gister avond een hefboom tussen de gaskabel gemonteerd (vol gas in de cabine is nu ook vol gas op de motor) Teeeeeeeering :eek: wat een geweld, en bij +/- 5000 omw/min krijg je weer een schop onder je kont :D :D :D |
Quote:
5000 toeren en meer!! Wat vind je versnellingsbak daarvan, gaat dat goed? Welke bak gebruik jij eigenlijk? |
Quote:
Als ik even stoom af wil blazen trek ik hem door tot +/- 6000 omw. dan knalt hij echt vooruit en als de bak het begeeft zoeken we daar wel weer een oplossing voor. vandaag gaat het goed, morgen zien we wel weer :D |
Filmpje, filmpje, filmpje ;)
|
Quote:
Helaas krijg ik dat met mijn computer niet voor elkaar, maar ik probeer op zondag naar KCD te komen dan kun je hem zien. Gr, Paul. |
Heb hem zien staan, vond hem best cool ! Slimme zet die gaten in de achterklep.
|
Quote:
Hey, Bedankt, ik zelf vind hem ook wel o.k. gaten in de achterklep en zelfs de klep een stukje open is echt een must, achter in die ijzeren kist wordt het behoorlijk warm (heet) nadat ik de ontsteking goed heb afgesteld, luchthappers (onder de auto) en zelfs een 2e radiateur (ook met constant draaiende vin) heb gemonteerd, heeft hij met deze warme dagen flink het zweet in zijn bilnaad staan. als ik 100km/h ga dan is het qua temp. allemaal dik in orde, en aangezien dat ik het vermogen alleen wil gebruiken bij bv. het stoplicht ben ik hiermee dik tevreden. op de terug weg vanuit Lelystad nog even de 160 aangetikt (gewoon even kijken wat hij doet) :D dat waren weer 300 probleemloze kilometers. Gr, Paul. |
Quote:
Heb je al wel weer nieuwe foto's dan? |
Quote:
Hij is klaar, dus zeg maar wat je wil zien dan maak ik foto's Gr, Paul. |
overall foto en zeker ff een foto van hoe je dat blok erin hebt zitten met die g lader erop :D
|
Quote:
En voor mij graag hoveel ruimte je voor de motor heb moeten vrijmaken en je hele koelsysteem en de kachel :D :tongue: :D |
Ik heb een aantal feauteau's van je bus op KCD, als je ze wil hebben dan hoor ik het wel.
|
Quote:
kzal vanavond even een paar fototjes schieten. |
All times are GMT +1. The time now is 19:35. |