Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Passat (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Oudelut's Passat 33 GLD (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52421)

Oudelut 11-05-2009 17:46

YESSSSSS! :dance:
De keurmeester heeft het tot 17h spannend gehouden of-ie er wel aan toe zou komen, maar de Pisrat heeft APK!!! :thumbup:

@Kroeps: ik zal eens een beetje opruimen... :D

evilnyntje 11-05-2009 17:47

Gefeli!

Arne 11-05-2009 17:56

Geert gefeliciteerd!!

Tjaap 11-05-2009 22:13

gefeliciteerd. mag ik nu uit de tekening opmaken dat hij roze blijft??

Oudelut 11-05-2009 22:27

Thnx @ all...
@Tjaap: ja, de auto blijft/wordt roze. Niet goed? :D

Tjaap 11-05-2009 22:50

dan wel echt pinkpanther roze,,....

Oudelut 12-05-2009 10:47

U doelt op een zuurstok? :confused:

Uiteindelijke kleur wordt Flexa Flamingoroze (1330). Opdracht voor Pink Panther-motorkapsticker met Hang Loose handjes is zojuist gegeven... :rolleyes:

Marco 12-05-2009 11:03

hmmmm

allemaal het bekende werk zo te zien...

je bent er wel flink tegenaan gegaan!! zal zsm ook weer eens foto's maken.

Mocht je nog meer willen lassen, dan heb ik nog wel wat tips :) :D

Oudelut 13-05-2009 15:55

Tja, nu nog de voorkant verlagen...
Heb net al een gezocht-advertentietje geplaatst:

"Ik ben benieuwd wie mij (aan tips) kan helpen bij het zoeken naar verlagingsveren voor de vóórveerpoten van een Audi 80 typ81?
Ik kan natuurlijk via Ebay iets kopen, maar dan moet ik toch al gauw een viertal dagen wachten tot de eerste veiling is afgelopen, en dan nog weer een tijdje tot ik ze in huis heb... Misschien weet iemand anders goede adressen in de buurt van Breda of Rotterdam of daartussen?

Ik weet dat Improve Tuning in Oldenzaal ze op voorraad heeft liggen, dus ik zou bijvoorbeeld ook geholpen zijn met een onderdelen-taxi van Oldenzaal naar Rotterdam?

Groet, Geert"

jurie 13-05-2009 20:00

kijk even bij www.remcoshop.eu

daar heb ik ze net zien staan! [89 euros]

hebben ook een filiaal in breda,is dat niet vlakbij breda ? :wow:

succes

Oudelut 13-05-2009 22:18

Remco is hier welgeteld 300 stappen vandaan?! :D
Vandaag ook even geweest, maar meedenken was niet de sterkste kant van de dame ("ik doe op zaterdag de bestellingen, dus komende zaterdag kan ik weer wat bestellen, en dan is het halverwege volgende week wel binnen").
Tja, ik had haar waarschijnlijk ook niet uit haar tijdschriftje moeten storen?! :screwy:

De telefoontjes gedurende de eerste 3 kwartier van de openingstijd heeft ze in ieder geval wel nog kunnen negeren... :shake:

Was al geen fan van 'Remco', maar betwijfel nu helemaal of ik er ooit nog een voet binnen zet?! :ass:

jurie 14-05-2009 07:17

veren

zouden ze die veren ook niet bij een ander filiaal van remco hebben liggen?

of hebben die lui helemaal geen voorraad?

het moet toch mogelijk zijn met zoveel forum leden overal vandaan om die veren dan bij je in de buurt te krijgen!

je hebt tevens p.b

MauSeR35 14-05-2009 08:21

Ben zelf ook op zoek geweest naar een setje (-40) voor mijn Audi 80 en ik kon op de site van FK een vast setje vinden voor 175 euro, incl dempers en veren dus. Verder alleen een set van KW kunnen vinden, maar dat is dan ook gelijk weer skyhigh qua prijs...

Oudelut 14-05-2009 13:07

Uiteindelijk toch maar het setje voorveren besteld om via de post te laten bezorgen... Nu maar hopen dat dat goed gaat, want bezorging van pakketjes hier is niet iets waar we goede ervaringen mee hebben...

Arne 14-05-2009 14:00

Bij Improve? Wat voor verlaging als ik vragen mag?

MONDY 14-05-2009 20:11

sjezus wat een werk zeg.
:D

Oudelut 14-05-2009 23:13

Quote:
Originally Posted by Arne
Bij Improve? Wat voor verlaging als ik vragen mag?

Triple S -60 mm (alleen veren). Ik zit te denken aan schokkers van Weitec?

Marco 15-05-2009 19:43

ff goed ebay kijken, daar komt regelmatig betaalbaar spul voorbij, je kan voor weitec gaan, je kan ook wat goedkopers nemen en als het stuk gaat koop je weer nieuwe. Erg slecht is dat spul vaak niet, alleen wat stugger :)

Arne 15-05-2009 19:47

Tis alleen zo jammer dat het relatief veel werk is bij een 32(b) om even een schokdemper te wisselen, ik zou er gewoon goed spul onder zetten :)

Marco 15-05-2009 19:51

ja dat klopt, ik weet er alles van. Maar als je maar 2000 kilometer per jaar rijd, zou ik persoonlijk geen honderden euro's uitgeven, maar ieder zijn keuze

Oudelut 15-05-2009 19:54

Veel werk? Dat valt toch wel mee? Stuurkogel los, fuseekogel los, stabistang-boutje/moertje los, en bovenaan de demper/veerpoot los en je pakt zo de hele poot eruit?

Heb nu even een paar offertes uitgezet voor Weitec, even afwegen tegenover KAW (€ 254 voor een hele set). Neig toch naar Weitec...

Oudelut 15-05-2009 19:57

Ik vind het wel tegenvallen wat er aan goedkope opties op Ebay langskomt... Tweedehands is er wel van alles, maar ik wil wel even zeker weten dat ik goed zit, en heb geen zin om de veerpoten er 3 of 4 keer onder en/of weer onderuit te doen?!

Tjaap 19-05-2009 23:55

Oudelut 20-05-2009 15:25

:D
Maakt zelfs zo'n lelijke auto mooi, toch? :D

Net even kwaad geworden: veren-leverancier blijkt schokkers en veren 'vergeten' te bestellen... Komen nu pas a.s. woensdag i.p.v. vrijdagochtend! Dus weer een weekend niet sturen met de Pink Panther?! :drill:

Oudelut 26-05-2009 21:21

Iemand enig idee hoe zo'n verbruiksmeter werkt?

Hoe sluit je het aan, en is het mogelijk dit achteraf in te bouwen? Geschikt voor diesel ook?

Oudelut 26-05-2009 22:20

Nog een vraagje, ik heb de auto helaas niet bij de hand: iemand een idee welke diameter de koplampen hebben (dubbel-rond face-lift)?

Rallyegek 26-05-2009 23:50

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Iemand enig idee hoe zo'n verbruiksmeter werkt?

Hoe sluit je het aan, en is het mogelijk dit achteraf in te bouwen? Geschikt voor diesel ook?

Zit met een draadje op de vbak aangesloten en vacu bij de carb.
In de hoogste versn. komt dan de meter omhoog :D heb er meen ik nog wel 1 liggen, alleen de km teller werkt niet zo goed dacht ik
Ik meen dat het bij de diesel elec. werkt op de gashendel....

Oudelut 10-06-2009 01:42

Hèhè, gisteren waren dan eindelijk (na ruim 3 weken wachten) mijn bestelde veren en schokbrekers er. Dus eindelijk weer aan de slag... De auto lag al die tijd namelijk stil, omdat hij nou eenmaal niet dicht bij huis staat, en ik dus iedere dag mijn bestelling verwachtte en dat gebruikte als planning om weer verder te gaan.
Vandaag dus de auto weer op zijn voorpoten kunnen zetten, dankzij een setje Weitec veren (-60mm) en gekorte dempers. En om eerlijk te zijn ben ik in eerste instantie een klein beetje teleurgesteld over hoe de auto omlaag is gekomen. Vooropgesteld: het was inmiddels al laat en ik was moe, het voorspatbord zit nog niet goed en nog niet vast, en de bumpers e.d. moeten ook nog gemonteerd worden (en ja, ik moet nog verven, vandaar mijn irritatie dat de bestelling zo lang op zich heeft laten wachten).

Foto vóór (originele rijhoogte):

Foto met achter reeds verlaging en vóór nog op originele rijhoogte (ten tijde van APK):

En foto van vandaag, met dus de verlaging vóór gemonteerd:

Roept u maar?! Ligt het aan mij?
Overigens schijn ik de auto nog wel iets verder omlaag te kunnen gooien aan de voorkant, door veerschotels van een Audi 80 (typ89) te monteren, maar ik wilde eerst eens zien hoe dit eruit kwam te zien. Tenslotte wil ik wel dat het rijdbaar blijft?
Inmiddels denk ik dus wel dat ik die veerschotels ga monteren, moet er alleen nog achter zien te komen waar ik die krengen vandaan kan halen en wat ze kosten? :rolleyes:

Boeie 10-06-2009 15:13

Moet je Arne ff vragen, alleen is hij nu met vakantie deze en volgende week...

martiepartie 10-06-2009 15:31

denk dat het met andere wieltjes al gauw een stuk lager staat. Bij de originele setup zat er ook flink verschil tussen de staaltjes en de ATS wielen in hoogte.

Begint een leuk ding te worden :thumbup:

Oudelut 10-06-2009 18:34

Quote:
Originally Posted by Boeie
Moet je Arne ff vragen, alleen is hij nu met vakantie deze en volgende week...

I know, dat is nou net het punt... ;) Maar ik weet ze in ieder geval te vinden op de site van Löwering.nl. Zitten nog in Breda ook, maar ik vermoed dat het niet mogelijk is om ze op te halen, of in ieder geval dat dat niets sneller zal zijn dan thuis laten bezorgen?!

Quote:
Originally Posted by martiepartie
denk dat het met andere wieltjes al gauw een stuk lager staat. Bij de originele setup zat er ook flink verschil tussen de staaltjes en de ATS wielen in hoogte.

Was mijn gedachte idd ook. Punt is wel dat ik de ATSjes specifiek voor de Pisrat heb gekocht... Ik heb ook nog wel genoeg 13 inch liggen, maar volgens mij is dat echt niet relaxed rijden met de Passat ivm de afrolomtrek?! Maar misschien juist wel handig/leuk om voor meetings over te schakelen op 13", en 'm dan gewoon voor dagelijks verkeer net iets hoger te hebben staan?!

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Begint een leuk ding te worden :thumbup:

Thnx! Het begint alleen een beetje bij me te jeuken dat ik nog zoveel dingetjes wil doen. Vooral het netjes verven is iets dat ik toch nog even wil doen, maar dan moeten dus ook de deuren ontdaan worden van chroomwerk, handles (en misschien zelfs de rubbers? :confused: ). En dan zie ik weer op tegen het weer opbouwen. Dat zijn nou ook net de momenten waarop het vervelend is dat de auto niet om de hoek staat, want wat doe je dan tijdens de droogtijd bijvoorbeeld?

Vandaag in ieder geval de dynamo gewisseld voor een versie met W-aansluiting, zodat ik binnenkort mijn zelf-geïmproviseerde tellerwerk mét diesel-toerenteller kan installeren :D . Ook komt er via Ebay nog een setje met 3 tellers (accu, olietemp en oliedruk) mijn kant op, die moeten ook nog even een plekje krijgen...
En als laatste wil ik mijn mechanische cruisecontrol en een carkitje installeren.

martiepartie 10-06-2009 19:40

Ding stond toch ergens in Rotterdam? Als je aan het klussen gaat wil ik best een keer komen helpen, kan ik direct de auto een keer bekijken.

Oudelut 10-06-2009 19:44

Hoeveel vrije tijd heb je? Ben je nog student/overdag beschikbaar? Of is het puur avond- en weekendwerk? Daarnaast is het niet mijn loods, dus moet ik dat dan wel even kortsluiten...

Steilheck 10-06-2009 19:46

Ligt er nog wat achterin ofzo? ;-)

Maar wel schot in de zaak. Misschien een keer een opbouw weekendje organiseren? Meer zielen, meer vreugd en eerder klaar?
Als het past in mijn agenda wel leuk om te doen.

Oudelut 10-06-2009 20:17

Quote:
Originally Posted by Steilheck
Ligt er nog wat achterin ofzo? ;-)

Nee, nog niet, maar als jij de Steilheck bent die ik dénk dat je bent valt dat wel te regelen met een manslange plastic zak met rits, hoor?! Met je bijdehandte opmerkingen... :D ;)
Weekenden zijn voor mij juist weer zoveel lastiger te plannen, ivm kroost e.d. Maar bedankt voor het aanbod! Zie het maar gewoon als ongeduld om met de tractor te karren! :cool:

Gijs 10-06-2009 22:05

Als ik de foto's bekijk zou ik niet zeggen dat ie verlaagd is... ik zeg; dat kan lager :D

Der Ghopmeister 11-06-2009 06:26

idd kan zeker nog 30mm voor en 20mm achter :D

martiepartie 11-06-2009 09:08

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Hoeveel vrije tijd heb je? Ben je nog student/overdag beschikbaar? Of is het puur avond- en weekendwerk? Daarnaast is het niet mijn loods, dus moet ik dat dan wel even kortsluiten...

Ik zit in de weekeinden vaak in Groningen bij m'n chickie :D Door de week op een avond kan ik je prima een keer helpen. :thumbup:

Oudelut 11-06-2009 10:07

Quote:
Originally Posted by Gijs
Als ik de foto's bekijk zou ik niet zeggen dat ie verlaagd is... ik zeg; dat kan lager :D

Quote:
Originally Posted by Der Ghopmeister
idd kan zeker nog 30mm voor en 20mm achter :D

Tja, misschien zakt-ie nog wel wat na...? Of misschien vertekent de foto ook nog wel? In ieder geval gaat/kan-ie achter niet lager, en dat hoeft voor mij ook niet. Vóór ga ik de andere veerschotels nog monteren, en dan zou-ie nog 10-20 mm moeten zakken... :(
Voor de rest kijk ik het wel aan hoe het er uit ziet als-ie weer helemaal klaar is. Ik kan dan nog altijd kiezen voor een andere velgen-/bandenmaat om 'm naar beneden te krijgen. Maar uiteindelijk wilde ik 'm ook nog een beetje rijdbaar houden...

Arne 23-06-2009 15:03

Ik moest hier nog even reageren zie ik. Die veerschotels kun je gewoon bij de dealer halen, bestelnummer is 893412113, kosten rond de 9 euro per stuk. Ik heb er ook toplagers van een 32b op voor verzwaarde vering, die zijn ook iets lager (scheelt bijna niks hoor). Misschien toch die -75mm bestellen?

All times are GMT +1. The time now is 22:02.