![]() |
De mk1 gaat een technische metamorfose krijgen naar 1994. Ik weet nog niet wanneer ik er precies aan toe ga komen maar de donor auto is gekocht :thumbup:
Het is een 2.0 mkIII gt variant geworden hier van't forum. Maandag ga ik hem halen. De 2.0 2E met 115pk komt er dus in. Ik probeer zoveel mogelijk techniek van de mk3 naar de mk1 te krijgen. Maar uiteraard blijft de mk1 een mk1 en komt er geen ander dash in of andere gekke aanpassingen. Dus nieuwere techniek in een oud jasje, da's een beetje het idee. :cool: |
Gaaf !
succes met de ombouw. |
Ik heb trouwens bij de rdw geen motorvermogen of inhoud geregistreerd staan, alleen maar dat hij 4 cilinders heeft. Moet ik dan wel heen om hem om te keuren op vermogen?
|
Vandaag "ff" naar raamsdonksveer geweest samen met mn oude baas.
En het is gelukt :thumbup: ![]() ![]() ![]() ![]() We kregen hem niet op de aanhanger man zo laag hahaha Beetje lompheid en hulp van buurman is het gelukt. Variant meteen afgeleverd bij Ben, die gaat me helpen met de ombouw. De ombouw gaat waarschijnlijk sneller gebeuren dan ik ook zelf had gedacht, maar Ben heeft er zin in, dus werken we maar gewoon door. Grote dank aan Jorg van ET Coevorden :thumbup: :thumbup: voor het vervoer, en Niels voor de auto! :thumbup: |
Quote:
nee,is dan niet nodig.kan natuurlijk altijd,maar ik zou het niet doen;) mooie plannen! |
Quote:
:D Enne........ de handige sleutel? ;) |
aah kijk aan jij bent vast bevriend met giel, giel smste mij namelijk met enkele vragen over een ombouw van 1.1 naar 2 liter.
|
@BeetleGrandDad: Eerst resultaat en dan pas dank ;) :D :D
@Pewi, yep :D Heb je nog goeie tips? :thumbup: |
zal je ff een pbtje sturen met een lijst, voor de ombouw.
|
Zal je eens kritisch gaan volgen, kijken of dat fijne blok wel goed terecht is gekomen. :sly:
|
Waarom deze buitengewone interesse? :confused:
Blokkie komt goed terecht hoor :thumbup: |
Quote:
Misschien was ik maandagmorgen wel in R'veer. ;) |
Ow da's toevallig, wij ook :D :D
Bedankt nog, dat we dat even zo konden regelen :thumbup: Vanavond gaan we starten met de demontage van de variant. Die maken we eerst kaal, dan kan het wrak naar de oudijzer boer, zijn we daar vanaf. Dan gaan we eens ff rustig bekijken hoe we het blokkie het mooist in de mk1 kunnen hangen. :thumbup: Mocht er nog iemand intresse hebben in delen van de variant, laat het me weten. Buiten het blok, de bak, de elektra, tellerbak, etc. is alles te koop ;) Na de demontage zal ik nog wel ff een verkooptopic maken :cool: |
SUCCES !!!!! :thumbup:
|
Vanavond maar eens ff een start gemaakt met het demonteren van de donor.
Om 19:00 begonnen samen met Ben, en om 22:15 : Blokkie foetsie! :thumbup: ![]() Hallo 2 litertje :D ![]() Helaas zijn we wel tot de ontdekking gekomen dat het overzetten van de airco en de stuurbekrachtiging hem niet gaat worden :shake: jammer maar helaas. Morgenavond weer verder :cool: |
Aha, dit is het officiële project-topic ;) Succes met de ombouw, de snelheid zit er al in, nu nog in de mk1 :)
|
Kleine tegenslag gehad in het project.
De man die me zou helpen en waar ik de schuur van mocht gebruiken kwam er ineens mee dat hij er geen zin meer in had en dat ik mn rommel op moest komen halen Maargoed, geen zin in dikke discussies maar ingestemd met zijn wensen. Dan ben ik er ook wel klaar mee. Nou heb ik het geluk dat we ruim in de boerderijen zitten in drenthe en heb gelukkig via via een oude schuur gevonden die is omgebouwd tot timmerwerkplaats die ik zolang mag gebruiken om mn autotje klaar te maken. En het schiet al weer aardig op inmiddels. Heb het helaas heel druk opt moment met werken dus kom er niet heel veel aan toe, maargoed d'r moet ook hobbygeld binnenkomen hè :D Hij staat inmiddels lekker in zn nieuwe hokkie. ![]() De rembekrachtiger en het 5 bak schakelmechanisme zit er inmiddels in. Ik heb cabrio fusees met geventileerde schijven erop gezet. En tja, dan moet het toch maar eens gebeuren :D Zaterdag 8:30 begonnen met mn maotie Maarten om de motorsteun pas te maken en het blok er in te hangen. Beetje slijpen en lassen: ![]() Motorsteun al op de goede plek: ![]() Et voila, een mk1 2.0 :D :D ![]() ![]() ![]() Leuke dag met een goed resultaat :thumbup: Thanx maarten voor de hulp ;) Snel verder (als ik tijd heb) want volgens mij is dat supergaaf om met een mk1 2.0 te rijden :cool: |
Het is sowieso gaaf om met een mk1 te rijden, en een 2L wil wel van z'n plek zo.
Succes nog even !! Ziet er al goed uit zover.. |
Inmiddels al weer een beetje verder geprut met de mk1.
Aandrijfassen etc zitten er ook onder. Dynamosteun en dynamo zitten er ook al op, riempie moet nog ff. Moet nog even een (nieuwe) radiateur halen van een mk1 cabrio ofzo met bij behorende slangen. Loop alleen even tegen 2 knelpunten aan nu: 1: uitlaatsysteem. Ik heb een voorpijp van een DX pasgemaakt op het orginele spuitstuk van de 2.0. Maar nu komt hij tegen het schakelmechanisme aan :confused: Moet ik hier nou nog wat anders mee doen? Ander spruitstuk, andere voorpijp of gewoon een spaghetti? Indien het laatste wat voor spaghetti moet ik dan halen? 2: Brandstofsysteem. Ik heb een opvoerpomp en een brandstofpomp liggen van een cabrio 1.8. Maar ik vraag me af of een universele pomp niet makkelijker is. In het motorcompartiment hangen en dan rechtstreeks uit de tank aanzuigen? Iemand tips?? :thumbup: |
Heb je vandaag gespot in de bora, bij de stoplichten bij de mac, zag je wel kijken haha
|
Beetje klaar met dat gedoe met de uitlaat, dus gister op ebay een rvs spagetti gekocht. Hopen dat dat het probleem oplost :thumbup:
![]() Dan nog even het brandstof systeem voor elkaar maken en dan neem ik hem mee naar huis. Thuis met de draadjes aan de knutsel :cool: |
Mooi project
Ik had alleen een klein vraagje of je toevallig weet dat bekleding in kofferbak zo hoord? en origineel is? Mijn 78 mx zat het er niet in. |
Ik heb werkelijk geen id, bij mij zat het er wel in. Maar ik weet niet of het standaard is, sorry.
|
Is niet origineel, ook niet voor een Golf 1 trouwens, dit komt uit een heel vroege Scirocco 1.
|
*ff het stof eraf* :ninjabatt
Inmiddels alweer van plekkie veranderd maar sinds januari al geen donder meer gedaan aan het project :redface: Maar... ik heb een nieuw plekkie gevonden bij de garage waar ik klant ben. En van hun mocht ik daar lekker verder hobbieën :thumbup: Bruggen, gereedschap, onderdelen, alles mooi bij de hand :D Morgen gaat het blok er ff weer uit voor allerlei zaken en om de spagetti er mooi onder te kunnen zetten. Nog even een korte vraag: Kan ik het blok er ook onderuit laten zakken of moet hij percee via de bovenkant eruit met een takel o.i.d.?? Maar eens kijken of we dit jaar nog kunnen rijden :cool: |
Zaterdag even lekker een dag gekloot met de golf.
Blokje er maar eens weer uitgehaald omdat je met het blok erin niet bij het uitlaatspruitstuk in de buurt kan komen. ![]() Bouten en moeren ingespoten met deblockoil :thumbup: en het spruitstuk was er zo vanaf. En gelukkig zonder afgebroken tapeinden etc... :tongue: Alles mooi schoongemaakt en hoppa de spagetti erop ![]() Blok er weer ingezet. Assen, fusees, spoorstangen, veerpoten, etc allemaal weer vastgezet zoals het hoord. En weer een probleem getackeld! :thumbup: Nu nog koelsysteem, brandstof systeem en de elektronica :cool: |
Wordt stiekum toch nog een meerjarenprojectje zo :cool:
Zaterdag maar eens weer lekker bezig geweest. Koelsysteem zit er compleet in. Nieuwe koppelingskabel gemonteerd. Nieuwe gaskabel gemonteerd. Rembekrachtiger gemonteerd. Oude brandstoftoevoer verwijderd. Binnenkort weer verder met o.a. Nieuwe 8mm brandstofleiding leggen voor de aanvoer. Opvoerpomp en brandstofpomp plaatsen. Remklauwen voor plaatsen en systeem afvullen en ontluchten. En dan maar eens even met de kabelboom aan de gang. Ik twijfel nog behoorlijk tussen de oude 1.1 kabelboom uitbreiden of de hele kabelboom vervangen voor de golf 3 boom en aanpassen op de auto. Iemand hiervoor nog een goeie tip? :confused: :confused: |
Kijk nou wat ik achterin de schuur vond....
![]() ![]() Ik kan het niet over mn hart verkrijgen om hem te verkopen. De staat viel mij 100% mee, dus binnenkort maar weer oppakken. :cool: :) Beetje knooien, altijd leuk ;) |
Lekker weer verder hobbyen, wel mooi dat je m al die jaren hebt bewaard ;)
|
Speciale laklaag :D
|
Zijn er toevallig nog kabelboom tovenaars op het forum aanwezig?
Ik loop een beetje vast. Mijn golf is nog pre-CE1, dus nog met de keramische zekeringen. De donorgolf is CE2, nou is het het mooiste om de hele auto om te bouwen naar CE2. Maar als ik de schema's naast elkaar leg komen veel signalen van de oude CE en CE2 niet overeen. Heeft iemand nog goede tips of zit er iemand tussen die mij kan helpen? |
Zag even door de bomen (draden) het bos niet meer, maar inmiddels ben ik alweer een stuk verder.
Na veel research op internet en schema's bekijken heb ik de meeste draden van de oude kabelboom gematched met de CE2. :eek: Ik kom nog een paar kleine zaken tegen zoals: Mijn tittntacho heeft 1 lampje voor alle richtingaanwijzers en de CE2 is gescheiden L&R. Maar dit is misschien nog wel te ondervangen met een relais o.i.d. Ik moet nog een signaalversterker hebben voor de toerenteller, de claxon en het contactslot moeten nog uitgedokterd worden maar die draadkleuren komen overeen zo te zien. Kortom, lekker opgeschoten. Zojuist een grote bestelling gedaan bij Rick Donkers voor de benodigdheden. Binnenkort weer verder :cool: |
Signaal versterker nodig zie ik? ;)
|
Quote:
Daar lijkt het wel op :D Kun jij mij info sturen per PM? |
Leuk om te zien dat je het weer oppakt. Veel succes met de bedrading!
|
Quote:
|
Quote:
Ja dat zou kunnen, maar als je dan de alarmlichten aan hebt krijg je sluiting toch? :confused: |
Quote:
Mijn dashboard heeft ook 1 lampje voor de richtingaanwijzers. Ik heb deze aangesloten op de CE2 zekeringskast op stekker U2 pin 6. Deze gaat naar de flasher relay output. Links en rechts is dus niet gescheiden. |
Top, thanx!
Waar heb jij jouw toerenteller op gezet eigenlijk? :dunno: Quote:
|
Quote:
De toerenteller gaat naar de zekeringskast naar stekker U1 pin 6. Deze pin zit weer aangesloten op de bobine. De volledige pinout van de CE2 kast kan je vinden op http://www.xjamiex.com/mk2resource/electrical/CE2.html Ik heb wel een instrumentpaneel van een golf 2 in mijn golf 1 zitten. De toerenteller werkte gelijk met de CE2 kast. Ik weet niet of dit bij een normale golf 1 instrumentenpaneel hetzelfde is! |
All times are GMT +1. The time now is 06:59. |