![]() |
Niet van mij, wel van een (race) vw:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Quote:
naajs! zal een beste rammel gegeven hebben... :cool: |
tijdje terug een blokje opgehaald ergens, hij loopt goed hoor, geen rateltje niks...
![]() ff nokkenas tandwiel los getikt... ![]() was nog een G nokkenas ook :( mvg Mike |
![]() Rara, wat was dit :) |
Quote:
krulspelden voor in je sch@@mhaar? ....... :D |
Quote:
Hardischijf :rolleyes: Mercedes of BMW?? |
Dat is echt onherkenbaar beschadigd :D Maar kom op vertel wat is het
|
Quote:
schijf zit bij achteraandrijver tussen de lange cardanas naar achter en het differentieel |
Of een Syncro/4-Motion natuurlijk. ;)
Wel knap werk. |
BAM drijfstang.
![]() ![]() das sehen besser aus :tongue: |
Quote:
:thumbup: |
Quote:
Noem je dat kromme drijfstangen? Dit deed pas BAM !! :D ![]() En nog wat leuke shots van een maatje zijn T2a busje. "Echt, ik deed niets raars, en in eens hield hij ermee op!" ![]() ![]() ![]() ![]() Niets meer te herkennen van de zuiger, alleen maar brokjes zuiger, heel het carter ermee gevuld. En de cilinderkop was al helemaal om te janken :screwy: :D |
Even een vraagje wat me nog steeds bezighoud, in augustus heb ik mijn versnellingsbak vervangen omdat er een scheur in zat ter hoogte van het differentiëel maar hoe kan daar een scheur ontstaan ?
|
Paar jaar geleden gebeurt in stadskanaal bij forumlid rene. Mijn Golf 2 G60 kapte ermee.
![]() ![]() Van mijn Golf 1 G60 met een 020 bak erachter. 1e keer, ![]() ![]() 2e keer, ![]() |
Quote:
Afhankelijk van het werk (distributie, internationaal of zwaar), maar voor die auto stond 60k. Die auto had het dubbele gedraaid. In een 12l HPI motor gaat 36l olie, 13l XPI 40l, v8 rond de 27l. Vorige week nog een koppeling moeten vervangen. Deze had de chauffeur aan het vliegwiel vast gebakken... meneer had geen laag meer, "maar kan nog wel naar de werkplaats rijden".. :) Toen de bak eraf was (stond de auto al 3 a 4 uur stil) was het vliegwiel nog steeds heet. :rolleyes: |
Kwam zelf vorige week deze leuke tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=-CVrAxNi6eo Spot het probleem :) |
ik zie hem niet?
ben trouwens bezig met een q7 v6tdi,zit een gat in het blok,zal morgen foto's schieten. |
spanrolletje wat z'n beste tijd gehad heeft volgens mij...? :rolleyes:
|
die staat stil idd!
|
Quote:
dat bedoel ik.en is ook mooi heet geweest zo te zien :D |
De spanrol staat inderdaad stil :) En het bobbeltje wat je zit in de spanrol is waar een van de kogels van het lager naar buiten is komen kijken.
De auto reed zo overigens al een hele tijd. De riem was verbrand en keihard, maar gaf het niet op! |
Quote:
Waarom is het I-profiel in deze drijfstangen 90graden gedraaid tov gewone drijfstangen? Ik zou zeggen dat dit de stijfheid niet ten goede komt in de richting haaks op de krukas... Geeft stijfheid in de langsrichting van de kruk, maar is het daar nodig? |
Quote:
Voila, de befaamde H-profiel drijfstangen :D |
Quote:
't Is de bedoeling dat de krukas de drijfstang naar voren en omhoog duwt, en dat de drijfstang de krukas naar achteren en omlaag duwt, dus nergens gaat er iets opzij, alles gaat in langsrichting. Als er een kracht naar links of rechts komt, breekt de drijfstang (of iets anders) toch wel, of 't nou I of H is. |
Quote:
Nou, als we die van de foto H noemen, dan heeft de H juist meer weerstand tegen zijwaartse krachten. In de richting voor-hoog / achter-beneden juist niet, vooral niet wat het voor/achter betreft, dan is een I profiel beter. toch? |
Quote:
Nee? :confused: Vergelijk de letters eens: H en I H - Veel stijfheid over de rechtopstaande pootjes, en wat minder op het horizontale stukje. Bedenk dat de rechtopstaande pootjes bij de drijfstang in verhouding nog groter zijn dan bij de letter H. ;) I - Veel stijfheid op de horizontale pootjes, maar minder op het verticale stuk. Bedenk dat de rechtopstaande poot bij de drijfstang in verhouding nog wat kleiner is. Beetje onhandig uit te leggen met 'n toetsenbord. :D |
Quote:
:redface: nou je het zegt....maar helemaal duidelijk kan ik het er niet uithalen... de v6 zit nog in elkaar helaas,ben met andere dingen beziggeweest.heb overigens al wel gezien dat het carter aan 2en is...:) |
Quote:
het probleem is dat het geen picture is maar een movie :D |
Niks mis mee, dat is de shit voor 2011: static spanrol. :D
|
Quote:
precies! niks mis mee toch.. .... ![]() ![]() ![]() ![]() |
Quote:
En dat was met 'n H-profiel dus waarschijnlijk niet gebeurd. :D |
neeej dat lijkt me nogal logisch ;)
|
v6 ligt los....
daar klopt iets niet; carter eronder weg,vol strijd trofeeen; binnenin ziet er ook maar naar uit; en wat vinden we ook nog in het carter; motor heeft gebrekkige smering gehad doordat diesel in het carter is beland. compleet ander draaiend gedeelte staat alweer klaar,volgende week als de onderdelen binnen zijn alles weer opbouwen. |
Dis riem 2000 km geleden laten vervangen...kap los van de mk 1 getrilt en stukkie uitgegraven uit de riem ...van de week maar es aan de hobbie :rolleyes:
Schakelstang verbinding met de bak van de bus afgebroken ( paar uur voor vertrek naar oostenrijk :eek: ) |
Quote:
:eek: Maar beter dan halverwege...? |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lachen topic, zal eens pics updaten heb ook nog wel een gevalltje.
|
Bonuspunten voor die pics hierboven :D
|
vw polo G40 motor!
![]() ![]() ![]() nr 1 ![]() zelfde kamer andere hoek ![]() nr 2 ![]() nr 3 ![]() en wat erover is van verbrandingskamer nr 4 ! ![]() ![]() nummer 1 van het onderblok! ![]() nr 2 ![]() nr 3 en dan,,,,, ![]() wat erover is van verbrandingskamer nummer 4..... :wow: ![]() de klep ![]() en tot slot wat cilinder beschadigingen. ![]() ![]() |
Niks mis mee toch?
|
All times are GMT +1. The time now is 20:21. |