Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   16v loopt na 30 sec slecht (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=74839)

Sjeesbeest 09-07-2011 19:53

Ik heb de meegeleverde lasbung erin gelast.

steven16v 12-07-2011 13:19

Nou was toch iets te voorbarig. Probleem blijft zich nog steeds voordoen helaas. Volgende week maar weer eens verder kijken wat het nog meer kan zijn.

Misschien toch iets met de benzinepomp of zo? Lijkt net of hij te weinig benzine krijgt.

steven16v 13-07-2011 11:25

Zou het ook met de ontsteking te maken kunnen hebben? Dat als de motor warm is dat de ontsteking electronisch bijregeld en dat ie hem dus verkeerd bijregeld.

Kan het helaas pas volgende week testen.

Sjeesbeest 13-07-2011 20:42

kijk voor de zekerheid nog eens naar je koudestart injector, meet of hier spanning op blijft staan na de 30 seconden......... is dit wel het geval dan zit er iets niet goed.

Ik heb nog wel een ECU liggen die je zou kunnen proberen, mocht het vacuumopnemertje niet lekker meer zijn.

Tevens zou een thermosensor (die in contact staat met je ecu) niet lekker meer kunnen zijn.

Ook heb ik wel een brandstofpomp die je zou kunnen lenen om te testen.

Succes

steven16v 14-07-2011 08:38

Hoeveel spanning moet op de koudestart injector staan? Gewoon 12v?

Sjeesbeest 14-07-2011 08:51

yep gewoon 12v maar door slecht contact kan het tussen 10 en 12 zijn.

steven16v 14-07-2011 09:16

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
kijk voor de zekerheid nog eens naar je koudestart injector, meet of hier spanning op blijft staan na de 30 seconden......... is dit wel het geval dan zit er iets niet goed.

Ik heb nog wel een ECU liggen die je zou kunnen proberen, mocht het vacuumopnemertje niet lekker meer zijn.

Tevens zou een thermosensor (die in contact staat met je ecu) niet lekker meer kunnen zijn.

Ook heb ik wel een brandstofpomp die je zou kunnen lenen om te testen.

Succes

Brandstofpomp heb ik wel vervangen. Tenminste de hoofdpomp. Heb nog wel een opvoerpompje van een cabrio in de tank zitten.

De ecu (computer?) heb ik ook al vervangen.

En de thermosensor (blauw?) (zijkant van de kop) had ik ook al vervangen voor een nieuwe.

Sjeesbeest 14-07-2011 09:42

blijft er weinig over :(

Alle aansluitingen ook gecontroleerd? Ook de werking gecheckt van de nullastschakelaar?

Heb je die vacuumpotjes bij je luchtfilter ook gecontroleerd? 1 ervan staat ook in verbinding met de koudestartinjector als ik mij niet vergis.

steven16v 14-07-2011 10:00

Hoe kan ik die werking controleren van de nullast? Maar de nullast werkt toch alleen bij stationair?

De koudestartinjector heb ik ook wel eens afgekoppeld. Dat maakte ook geen verschil.

Er blijft inderaad maar weinig over. Daarom vind ik het ook zo raar dat ik het probleem nog niet heb gevonden.

Sjeesbeest 14-07-2011 11:13

ja de nullastschakelaar werkt alleen bij stationair.

Die moet geschakeld zijn als de gasklep dicht zit, stekker losnemen en en even meten.

Heb je ook het inlaattraject gecontroleerd op lekkages?

Ook de stand van je gasklep controleren, deze moet nagenoeg dichtstaan en de rest moet je regelen met de stationair stelschroef waar het rubbertje wel eens van wegteerd.

steven16v 14-07-2011 13:54

Die nullastschakelaar werkt wel.

Inlaattraject is helemaal dicht.

Gasklep staat ook wel goed zover ik weet. Maar daardoor zou hij niet beroerd kunnen gaan lopen denk ik? Zal alleen uitmaken met stationair lopen enzo. Tenminste denk ik.

Sjeesbeest 14-07-2011 17:26

luchtweger ook al iets hoger afgesteld?
warmdraairegelaar gecontroleerd?

steven16v 14-07-2011 17:38

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
luchtweger ook al iets hoger afgesteld?
warmdraairegelaar gecontroleerd?

Hoe stel ik hem hoger af? Maar hij loopt wel goed de eerste seconden.

Hoe controleer ik de warmdraairegelaar?

Sjeesbeest 14-07-2011 19:20

er zit onder de luchtwegen een aanslag, maar hier aan kloten kan grote gevolgen hebben !!!! Als de luchtweger ook maar iets krom is kun je ook al grote injectie problemen krijgen. (ze hebben bij de apk een keer een lange inbussleutel in de CO afstelling laten zitten en ben er mee naar huis gereden..... effect ... kromme luchtweger)

Warmdraairegelaar moet iets van 28 Ohm hebben op de aansluitpennen.

patjetta 14-07-2011 19:30

Heb je de kleine zeefjes al schoongemaakt die in je spinnekop zitten waar je injector leidingen aan vast zitten.
Onder die banjo bout zitten hele kleine zeefjes die zitten ook wel eens verstopt.

steven16v 14-07-2011 19:35

@sjeesbeest

Hoeveel stroom moet op de stekker staan dan? 12v ook en constant?

@Pajetta

De injectoren verstuiven wel goed. Ik heb dat alleen nog niet geprobeerd met warme motor. Dat zal ik nog eens moeten doen. (stom dat ik dat nog niet geprobeerd heb trouwens) Dan zou ik iig het brandstofprobleem kunnen uitsluiten.

patjetta 14-07-2011 19:38

Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met mijn 16v kr.
Hierbij waren die zeefjes verstopt en de injectoren kapot.
Ik heb nog wel een setje goede injectoren liggen voor je.

steven16v 14-07-2011 19:56

De injectoren zijn gereinigd en getest dus die zijn 100% goed. Bedankt voor het aanbod. :)

steven16v 05-08-2011 08:13

Ben gisteren bezig geweest met de klepstoters en 1 was toch echt wel goed kapot.

Heb de klepstoters in Duitsland besteld en verwacht ze over een weekje binnen. Dan kan de boel weer in elkaar en kan ik verder gaan met het probleem.

Misschien dat die klepstoter ook wel een deel van het probleem is.

ingmar 13-09-2011 11:45

Heb je je brandstoffilter vervangen. Injectoren eruithalen en kijken of ze ook daadwerkelijk spuiten met de luchtweger omhoog gedrukt

steven16v 13-09-2011 16:39

Quote:
Originally Posted by ingmar
Heb je je brandstoffilter vervangen. Injectoren eruithalen en kijken of ze ook daadwerkelijk spuiten met de luchtweger omhoog gedrukt

Ja de injectoren heb ik opnieuw laten reinigen en ze vernevelen goed. Brandstof filter heb ik er voor nood tussenuit gehaalt en dat maakt geen verschil.

Moet de nieuwe klepstoters binnenkort eens monteren en dan weet ik hopelijk meer. :)

golf mk2 90 13-09-2011 18:41

bleef de motor niet langer lopen dan 30 sec?
niet af en toe langer (bijv. 2 a3 minuten)?

je kunt nog kijken of je een andere ontsteking kunt proberen van iemand,
heb namelijk laatst precies hetzelfde euvel gehad, bij mij was het de hall sensor.

hoop dat je hier iets mee kan :thumbup:

steven16v 14-09-2011 10:04

Quote:
Originally Posted by golf mk2 90
bleef de motor niet langer lopen dan 30 sec?
niet af en toe langer (bijv. 2 a3 minuten)?

je kunt nog kijken of je een andere ontsteking kunt proberen van iemand,
heb namelijk laatst precies hetzelfde euvel gehad, bij mij was het de hall sensor.

hoop dat je hier iets mee kan :thumbup:

Nee niet langer. Als ik wou weg rijden dan leek net of de tank leeg was. Had geen vermogen meer. Heb ontsteking wel gewisseld. Daar lag het ook niet aan. Heb de benzinepomp ook gewisseld, en daar lag het ook niet aan.

Maar de hall sensor zit toch aan de ontsteking? Zo ja, dan is die ook vervangen.

Campion 24-09-2011 15:51

dubbel?? :screwy:

Campion 24-09-2011 15:55

Dat met die hydraulische stoter heb ik gehad met mn PL.

Na complete koprevisie wil dat ding maar niet lekker lopen. Werkelijk ALLES nagekeken en niks gevonden.

Toen maar een uurtje laten lopen, na uitvallen weer starten enz.... En toen was het over.

Blijkbaar een hydraulische stoter die nog niet "vol" zat oid.

Hoe lang heb jij hem nu al laten draaien??

Als hij zo slecht draait trek er 1 voor 1 een bougiekabel af, dan weet je iig of het in 1 cilinder zit of in alle.
Als het in alle zit dan heb je een brandstofprobleem. zo niet waarschijnlijk onsteking, of klepstoters.

Mijn 1e indruk is klepstoters, gebaseerd op eigen ervaring. Ben er gvd een compleet weekend extra full time mee bezig geweest en het was gewoon niks....

Campion 24-09-2011 16:00

ok na verder het topic gelezen te hebben denk ik niet meer aan de klepstoter :D je hebt er nu toch al wel mee gereden enz???

Dan is bovenstaande post ter kennisgeving :D

steven16v 05-11-2011 15:51

Nou heb vandaag pas de klepstoters vervangen. De motor liep wel een stuk mooier en stiller. Er was namelijk 1 stoter lek/kapot.

Maar het probleem blijft zich voordoen dat als de motor warm wordt hij begint te sputteren.

Heb werkelijk geen idee meer wat het kan zijn.

All times are GMT +1. The time now is 01:58.