Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Autosport (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=89)
-   -   Het grote TRACKDAY topic - datums, verslagen, foto`s (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94993)

René 02-09-2012 21:28

Vandaag werd er door www.vrijrijden.nl weer een circuitdag georganiseerd op het TT Circuit in Assen.

Op een zondag met mooi weer in de voorspelling...dat beloofde veel goeds. Bij aankomst bleek dat ook zo te zijn....volle bak op het circuit en paddock!

Heb best veel bekenden gezien en gesproken..ook Lieuwe was er aanwezig met zijn S3 en die ging goed hard rond!

Ook reden er bijzonder mooie auto`s rond, waaronder een Audi 50, Audi Sportquattro, hele oude Porsche 911 en erg veel auto`s die om waren getoverd tot serieuze tracktools.

Ook reed er een blauwe Lupo hard rond, dus na het rijden even naar de eigenaar gelopen. Bleken Duitsers te zijn die samen op reden met de Audi 50...na het vragen wat voor motor erin lag, ging de kap open. Ik verwachte hooguit een 1.6 16V GTI en hoopte stiekem een 1.8T...maar er lag een prehistorische 1.3 8V in met 2 webers...een bijzonder gezicht. De Duitser vertelde me dat het de toekomstige motor voor de Audi 50 was en puur in de Lupo hing voor het testen...cool :D

Na een poosje rondlopen mij ook even ingeschreven voor een sessie met de Golf. Inmiddels was m`n halve schoonfamilie ook aangekomen en ook m`n pa kwam even een kijkje nemen....we hadden fans!

M`n schoonpa heeft vandaag de sessie op de bijrijdersstoel gezeten. Was voor hem de 1e keer op het circuit en we kregen net te horen dat hij nog steeds met een grijns van oor tot oor op de bank zit :D

Heb na het 2e rondje me door iedereen laten inhalen...hierdoor ontstond er een mooi gat tussen mij en de 1e rijder, zodat ik niet continu in mn spiegels hoefde te kijken, maar lekker de lijnen kon rijden die ik wou rijden.

Foto`s en een filmpje:

VwJarnoGT 03-09-2012 11:21

Tof man! :thumbup:

René 03-09-2012 19:49

Foto gemaakt door BDG Pictures:

simon79 01-10-2012 21:09

hier nog ff wat fotos van diverse trackdays afgl periode

OakgreenVR6 02-10-2012 08:33

Cool! Zijn er ook groter formaat foto's beschikbaar??

simon79 02-10-2012 22:24

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6
Cool! Zijn er ook groter formaat foto's beschikbaar??

jazekers :thumbup:

Lieuwe 17-10-2012 20:41

Nog mensen hier die zondag @ Assen gaan rijden? Ik ga kijken en vast wel 1 keer rijden :)

Geen veranderingen aan de S3, dus geen hoge verwachtigen. Personal best staat op 2:13,99.

René 17-10-2012 21:16

Ja!

Audi avant ook alweer klaar?

Lieuwe 18-10-2012 17:14

Nee die is richting Polen gegaan :D

René 18-10-2012 18:55

ow? Andere auto gehaald dus? Zondag ook weer van de partij? :D

VolkswagenRacing 21-10-2012 18:17

Als ik moet kiezen tussen de 3 circuits van vrijrijden.nl, welke zullen jullie mij dan aanbevelen?

vw roadwarrior 21-10-2012 18:40

Ga er ff vanuit dat je het over het rijden hebt dan?
En niet over dingen als bereikbaarheid,parkeerplaatsen en dergelijke.

VolkswagenRacing 21-10-2012 19:00

Eigenlijk allemaal! ;) Het rijden zelf en alles eromheen!

Assen is voor mij 250km rijden, de andere 2 +/- 150km.

Zantvoort of Zolder dus?

René 21-10-2012 19:09

Ik denk dat het voor iedereen anders is.... wat jij een leuk circuit vind, kan een ander wel een saai circuit vinden. ik zou zeggen; probeer ze allemaal een keertje uit :)

VolkswagenRacing 21-10-2012 19:21

soiesow,.. maar hoop meer dat iemand kon vertellen wat en waarom? ;)

vw roadwarrior 21-10-2012 20:08

Vind persoonlijk Assen.
Voor mij erg dichtbij(lees minder dan 5 km)

Aan/afvoer prima,a28 ligt er vlak bij.
In geval extreme drukte mogenlijkheid tot afvloeien verkeer via militair oeffenterrein.
Aanvoerroute van een +- 3 a 3,5 km buiten de bebouwde kom.
(Bedoel niet dwars door een dorp/stad zoals bij Zandvoort)
Of via sluipweggetjes via Hooghalen/smilde(paddock af rechts),Assen noord/bovensmilde(paddock af links en dan eerste weg links,naar de /TT campings.

Zowel aan de voorkant(TT hal) als aan achterkant grote hoeveelheden parkeerplaatsen.
En deze zijn gratis.

Moderne goed onderhouden baan,grote paddock,pitboxen en vipboxen.
Grote moderne tribunes,waarvan hoofdtribune overdekt is.

Aantal campings op loopafstand,aantal hotels(v/d valk/v/d most) op 5 minuten rijden.

Mogenlijkheid tot tanken/pinnen op de baan,grote schone toiletten op de paddock.

TT circuit word aan 3 kanten ingesloten door militair terrein,en aan de 4de kant door weilanden en de a28,dus geen direkte bebouwing in de omgeving(op paar huisjes na)
+ geen omwonenden die last hebben van de extreme drukte(zoals bij Zandvoort)

Vandaar ook dat de champcars het TT circuit verkozen boven Zandvoort in meende 2007.

Grootste nadeel van Zandvoort vind ik de aan/afvoerroute en het zand.
Voor de rijders,het is een echt auto circuit met aantal blinde bochten.

Zolder vond ik erg oud aandoen allemaal.

Black Devil 21-10-2012 20:22

Quote:
Originally Posted by René
Foto gemaakt door BDG Pictures:

Gaaf man! Krijg zo ook zin om met de 16v eens lekker te knallen.

René 21-10-2012 20:41

Mooi om te lezen dat steeds meer forummers zin krijgen in circuitrijden met hun VW....:)

René 21-10-2012 22:32

Beginpost weer helemaal up to date! :thumbup:

Lieuwe 22-10-2012 18:04

Tour sessie van 15:00 gereden met mijn vriendin, die moest na het rijden eerst een half uur bijkomen. Mocht me absoluut niet inhouden van haar, heb ik dus ook niet gedaan :D Ging wel lekker, uiteindelijk nog een 2:15.03 gereden, 1.04 langzamer dan mijn pb. Niet slecht gezien het extra gewicht :tongue: Stond helemaal vooraan opgesteld (gelukkig). Er was niets in het veld wat ook maar enigzins weerstand bood (helaas), volgende keer toch maar eens (super)sport rijden :) Snap wel dat het officieel geen racen is, maar rijden met/tegen gelijkwaardige auto's/coureurs is toch een stuk leuker.

René 22-10-2012 18:06

Is een circuitdagje van Drivingfun/Vijverberg dan niets voor jou Lieuwe? Daar komen erg veel snelle jongens :)

Lieuwe 22-10-2012 18:14

Lijkt me erg leuk om een keer te doen, maar kost wel een aardige duit. Dagje ben je zo 500e kwijt compleet met brandstof / bandenslijtage. Vrijrijden is ideaal gezien het betalen per sessie, mooi concept. Vind een 2 a 3 sessies van 20 minuten ook genoeg voor 1 dag. Meer kan ik niet echt aan en mijn auto ook niet :D

René 22-10-2012 18:22

Klopt, qua geld is Vrijrijden.nl ideaal!

Lieuwe 22-10-2012 18:39

Dan stop ik dat geld liever in een pot en ga ik over een jaar of 2 Time Attack rijden :)

Eerst maar eens wat ervaring opdoen @ Zandvoort.

René 22-10-2012 18:43

Met de S3? Of met de GTI? :)

vw roadwarrior 22-10-2012 19:32

Toer sessie van 4 uur reed een rs5 mee,ding ging echt banaal hard.
Tevens een Porsche 911 om de oren gehad..
Snap ook ff niet wat je in de toer sessie deed,s3 past beter in sport of supersport.

Meende al dat ik je zag rijden op de paddock,
Heb je maar 1 sessie gedaan?

Zelf de 14.00 en de 16.00 sessie gedaan.
14.00 sessie cal44 bij me in gehad,16.00 sessie deed ook een maat van me mee met een door jos en jb getunde golf 5 diesel.

simon79 25-10-2012 20:25

hier nog een paar fotos van een super dag op circuit SPA FRANCORCHAMPS
3 weken terug, thnx to Skylimit Events

:thumbup:

René 25-10-2012 20:28

Toffe foto`s! Meer info over die laatste?? Er staat Longstreet Engineering op de zijkant...dus Herm kennende zit die Golf vol met leuke techniek :D

simon79 25-10-2012 20:37

Quote:
Toffe foto`s! Meer info over die laatste?? Er staat Longstreet Engineering op de zijkant...dus Herm kennende zit die Golf vol met leuke techniek :D

tis een 20vt met 270 pk van een vriend van ons, helaas na 4 rondjes problemen met de turbo , betreft Longstreet Engineering t is puur voor de reklame meer niet...

René 25-10-2012 20:46

okee, 270pk....nice!
Ziet er ook wel ruig uit.

VolkswagenRacing 11-11-2012 00:27

Is er iemand die mij kan vertellen of het met een losse (schroef, niet gelast) halve rolkooi (rolbeugel) toch mee te mogen rijden in de toerklasse, tijdens de dagen van vrijrijden.nl

Erik Baas 14-11-2012 00:47

* "Foto's RSZ Vrij Rijden Zandvoort 10-11-2012 online http://www.leonweggelaar.nl/fotogra...rij_Rijden_RSZ/ " (bron: @Leon2W )

* "Op veler verzoek: nog 1 rondje Assen! Zondagmiddag 2 december is er van 12.00 tot 16.00 uur opnieuw VRIJ RIJDEN!" (bron: nieuwsbrief http://www.vrijrijden.nl/ )

* "Op dinsdag 28 november 2012 is er geen Vrij Rijden op het Circuit Zolder (B). De lage opkomst in de edities van april, juni en oktober is de reden van annulering van deze dag." (bron: vrijrijden.nl)

* Tip: Volg @vrijrijden op Twitter.

René 20-11-2012 16:50

@Volkswagenracing: In de spelregels staat dat je met rolkooi niet in de toerklasse mag rijden, maar hierin heb ik de laatste keer ook in gereden...met volle kooi.

@Erik, misschien dat ik 2 december nog kom kijken/rijden...iig bedankt voor de tip!

Herm Schreurs 20-11-2012 19:28

Quote:
Originally Posted by simon79
tis een 20vt met 270 pk van een vriend van ons, helaas na 4 rondjes problemen met de turbo , betreft Longstreet Engineering t is puur voor de reklame meer niet...

Nou...

Zit toch heel wat samen-engineering in met Nikaj, de eigenaar en goede vriend van me.
Ken hem al heel wat jaren en we hadden altijd de loods samen.
- motor ombouw van G60 (eerst nog eaton geweest) naar APX een jaar of 8 geleden
- kabelboom gemaakt voor ECU van JD destijds
- zuigers en drijfstangen vervangen voor betere
- ophanging draagarmen en topmounts naar Uniball
- Compomotive 15 inch met daarin 4-pots remklauwen
- balance bar remsysteem met andere hoofdremcilinders
- custom alu intercooler
- SQS-Racing tandwielen in de 02A bak met Peloquin diff
- nu ombouw naar custom turbo setup en ander uitlaatspruitstuk

;)

René 20-11-2012 19:32

Cool!

Waarom zijn de zuigers en drijfstangen vervangen? APX heeft toch intern spul wat behoorlijk hufterproof is? Meer foto`s misschien, want ik vind het wel een ruig ding!!

EDIT: Vond z`n oude topic op Nurburgring.nl .....kromme drijfstang door waarschijnlijk pingelen vanwege benzine met te laag octaangetal en het ontbreken van klopsensoren op het stuurapparaat.

Herm Schreurs 20-11-2012 23:52

Quote:
Cool!

Waarom zijn de zuigers en drijfstangen vervangen? APX heeft toch intern spul wat behoorlijk hufterproof is? Meer foto`s misschien, want ik vind het wel een ruig ding!!

EDIT: Vond z`n oude topic op Nurburgring.nl .....kromme drijfstang door waarschijnlijk pingelen vanwege benzine met te laag octaangetal en het ontbreken van klopsensoren op het stuurapparaat.

Goed bezig René!
Dat was het inderdaad, we waren samen naar de Ring en ik reed een paar rondjes met hem mee toen hij begon te pingelen, Breidscheid omlaag, aanremmen, linksaf en volgas weer naar rechts omhoog. Rikketiktiktik en dat klonk niet al te best... :shake:

René 14-01-2013 00:02

Ik wil graag mijn beginpost aanpassen....er zijn namelijk heel wat trackday-datums in 2013 bekend, maar om één of andere reden heb ik geen "edit-knop" onder m`n post staan...vaag.

Anyway...hier een hele lijst met datums!

http://www.autofans.nl/trackagenda/

Erik Baas 26-01-2013 12:49

Vrij rijden op Zandvoort dd. 27 januari 2013 is afgelast vanwege teveel sneeuw op de baan, zie https://twitter.com/vrijrijden/stat...131373298126849 .

arjan v 19-02-2013 20:19

1 maart weer vrij riden op assen wie gaat er mee doen ?

Erik Baas 24-02-2013 14:53

Zandvoort, vanmiddag:

Bron: https://twitter.com/vrijrijden/stat...675606153105409

All times are GMT +1. The time now is 12:54.