Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Gebroeders Schoonbeek TDI Racer (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=97158)

jetta91 18-01-2013 15:12

Hij is nu bezig met een andere civic dacht ik, zal ook wel weer wat moois worden,
Wij stonden afgelopen seizoen naast hun, zwarte crx,
Vanaf maart staan we er met 2 crx-en

GTI-BOY 18-01-2013 22:21

haha okee dan weet ik wel wie je bent volgens mij ruben niet met een civic das jeffrey ruben heb gewoon zn crx aan gepast !

jetta91 18-01-2013 23:34

Ahh oke, dacht dat hij met een zwarte crx bezig was om die race klaar te maken, van jeffrey ziet er netjes uit op de foto's nog niet in het echt gezien.

GJSchoonbeek 02-04-2013 14:45

desnelders 02-04-2013 18:27

vet spel! :cool:

vwmk2driver 02-04-2013 22:19

mooi gelukt gertjan! ben benieuwd naar het resultaat eind 2013.

Tjaap 02-04-2013 22:53

Staat die uitlaat trouwens niet enorm naar binnen te blazen als je stil staat?

GJSchoonbeek 03-04-2013 10:36

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Staat die uitlaat trouwens niet enorm naar binnen te blazen als je stil staat?

Heb je vrij weinig last van moet eigenlijk nog wel beetje anders alleen stationair beetje last er van voor de rest niet :thumbup:

propje 03-04-2013 23:24

Jezus wat een ziek ding :o echt super gaaf gedaan

bobby-digital 04-04-2013 07:36

zijn hier al filmpjes van? heb al even op youtroep gezocht maar nog geen succes..

VWStatic 04-04-2013 08:54

wat een extreem mooi gifkikkertje

echt wel eer van je werk hoor

d0n 04-04-2013 11:34

Onvoorstelbaar gruwelijk! Wat is het totaal gewicht van je auto nu? Ik ben echt fan!

Herm Schreurs 04-04-2013 13:20

Gaaf project hoor, mooie bouw :thumbup:

Ben echt benieuwd naar de filmpjes en vooral in het echt!
Idee om naar Volksdub te komen met dit mega apparaat?

LRR 04-04-2013 14:21

Quote:
Originally Posted by bobby-digital
zijn hier al filmpjes van? heb al even op youtroep gezocht maar nog geen succes..

Kwam deze tegen: http://youtu.be/aVNH4zAtAag

d0n 04-04-2013 15:00

Leuk filmpje.

EelcoB 05-04-2013 16:19

Is dat Ovaal rijden nou zo leuk? lijkt me echt niet spannend als je zo'n kleine baan hebt :rolleyes:

GTI-BOY 10-04-2013 09:31

Hahaha ja is echt heel vet wij moeten nog een beetje aan de auto wennen en leren om met 100% sperr te rijden en ook nog wat afstellingen om aantesluiten bij de rest maar power is er er wel !! en als je dan kunt vechten tegen mekaar op zon kleine baan met zon hoge snelheid is echt Kikken !! Aankomende wedstrijd 9 mei mag ik ´´Op de Bok´´ :P GertJan heeft afgelopen wedstrijd gereden maar heeft weinig kunnen trainen omdat we een aandrijf as compleet door de midden trokken :D haha (ff ter informatie GertJan had nog nooit eerder gereden) Alleen tussen Manche 1 en manche 2 zat +- 2 sec. verbetering in !!

GTI-BOY 10-04-2013 09:32

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Gaaf project hoor, mooie bouw :thumbup:

Ben echt benieuwd naar de filmpjes en vooral in het echt!
Idee om naar Volksdub te komen met dit mega apparaat?

Miischien wel een leuk idee maar denk dit jaar nog niet !! :thumbup:

GTI-BOY 10-04-2013 10:45

@ Omdat ik het niet laten kan :tongue:

Black Devil 10-04-2013 11:01

super vet ding!

GTI-BOY 10-04-2013 11:08

Nu nog even wat Koel problemen oplossen en dan gaan we 9 mei weer los :P

jetta91 10-04-2013 12:18

Veel koelproblemen dan?
Het werd behoorlijk mistig inderdaad naast ons na de 3e manche was het toch?

Ziet er in het echt veel gafer uit dan op de foto's
Jullie hebben echt wat moois neergezet!

EnVeeZee 10-04-2013 12:38

Quote:
Originally Posted by GTI-BOY
Miischien wel een leuk idee maar denk dit jaar nog niet !! :thumbup:

Ik stem voor Volksdub '13, kan nu al niet wachten om deze te bewonderen ;)

GTI-BOY 10-04-2013 13:33

Quote:
Originally Posted by jetta91
Veel koelproblemen dan?
Het werd behoorlijk mistig inderdaad naast ons na de 3e manche was het toch?

Ziet er in het echt veel gafer uit dan op de foto's
Jullie hebben echt wat moois neergezet!

2e manche Laatste rondje ! Waarschijnlijk verkeerde radiateur dop ( gaat te vroeg open op te lagedruk ) En er komt te weinig wint door radiateur dus er zijn al gaten geboord en 2 extra koelvinnen en thermostaat word er toch weer in gezet en iets inwendig aan gepast ! en een kleine luchthapper voor in de motor kap :D En dan mogen we 9 mei eindelijk weer proberen :P

GTI-BOY 05-01-2015 21:27

Zo poos stil geweest van onze kant !!
Laat ik het zo zeggen het zat ons niet altijd even mee nu alles weer op n rij en gaat alles weer zijn gangetje :thumbup: :thumbup:

Afgelopen jaar lekker kunnen scoren in het NK en ook in het club kampioen schap een van de grote redenen hiervan is het weer geweest de auto presteert perfect in de regen ! Hier ff een lekker filmpje ervan :thumbup:
https://www.youtube.com/watch?v=2ULSlQ_KeXg
Ook het seizoen in steil afgesloten hier een paar foto's

Aangezien we er dit jaar weer voor vechten willen licht de auto momenteel compleet uit elkaar voor enkele aanpassingen we keep you updated :thumbup:

GJSchoonbeek 15-01-2015 11:09

Voor het eerst in hele lange tijd weer eens een update vanwege werk etc hartstikke druk en geen tijd om wat te posten maar we zijn zeker wel bezig!
Afgelopen seizoen afgesloten met een 3plek in het nk.

Nu druk bezig met veranderingen voor komend jaar.

Het nieuwe vliegwiel met koppeling:

Kaal frame zo he, wat aanpassingen aan de ophangingen en een fris spuitbeurtje:

Het torretje staat ook te wachten op wat aanpassingen:

Pewi Vwteam 17-01-2015 22:33

Machtig mooie machine. Vind dit echt mooi, veel custom werk. Niet standaard los en vast zeg ma :-)

Scully 25-01-2015 13:49

Volgens mij heb ik deze auto (of in ieder geval het buizenframe) zo juist gespot in Klazienaveen achter op een ambulance met een blauwe Golf 2 er achter. :thumbup:

GJSchoonbeek 01-02-2015 10:10

Dat klopt helemaal Scully wij waren onderweg of op de terugweg van de spuiter.

GJSchoonbeek 12-02-2015 16:56

Zo weer een update:

Foto's zeggen meer dan woorden (Y)

Joentje 12-02-2015 17:01

Goed bezig keals!

Rallyegolf20vt 13-02-2015 07:41

Prachtig ! :thumbup: Dat ziet er weer super uit :cool:
Om toch even om een paar woorden te vragen : waar is die ruitenwissermotor(?) voor ? :D

knarfmk1 13-02-2015 08:29

Nice, en een heerlijk kleurtje groen!
Waar zijn die schokdempers van? Goeie dikke zuigerstang hebben ze

sciroccoGTII 13-02-2015 09:00

Quote:
Originally Posted by knarfmk1

proflex voor en achter reiger zo te zien, laat je niet misleiden de zuigerstang is niet dikker als normaal maar hetnis een upside down schokbreker, dus net zoals normaal maar dan omgekeerd de dunne zuigerstang zit nu onderin de poot, de dikke zuigerstang die je ziet is dus gewoon dunwandig hol. Hebben jou intrax dat niet? Mijn intrax waren ook zo uitgevoerd aan de voorzijde, achter is eigenlijk nooit upside down maar hier wordt gebruik gemaakt van voorschokbrekers ivm fusee. Mooi project!!

knarfmk1 13-02-2015 09:28

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
proflex voor en achter reiger zo te zien, laat je niet misleiden de zuigerstang is niet dikker als normaal maar hetnis een upside down schokbreker, dus net zoals normaal maar dan omgekeerd de dunne zuigerstang zit nu onderin de poot, de dikke zuigerstang die je ziet is dus gewoon dunwandig hol. Hebben jou intrax dat niet? Mijn intrax waren ook zo uitgevoerd aan de voorzijde, achter is eigenlijk nooit upside down maar hier wordt gebruik gemaakt van voorschokbrekers ivm fusee. Mooi project!!

Ja klopt ik verwoorde het verkeerd, mijn intrax hebben dat inderdaad ook, alleen deze diameter lijkt nog wel weer een slagje groter :thumbup:

GJSchoonbeek 13-02-2015 12:29

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Prachtig ! :thumbup: Dat ziet er weer super uit :cool:
Om toch even om een paar woorden te vragen : waar is die ruitenwissermotor(?) voor ? :D

Haha dat is onze elektrische stuurbekrachtiging die een schurend geluidje maakte dus maar uitelkaar gehaald voor revisie en maar goed ook want hij was er echt aan toe haha :thumbup:

Iedereen bedankt voor de reactie's :) :thumbup:

GJSchoonbeek 13-02-2015 12:32

Quote:
Originally Posted by knarfmk1

De voorste schokbrekers zijn van Proflex en de achtersten van Reiger zoals sciroccoGTII al zei, zijn gewoon zeer goede schokbrekers en bevallen ons perfect :thumbup:

GJSchoonbeek 15-04-2015 10:07

Omdat wij altijd veel te weinig foto's maken hebben we langer niet overal foto's van maar hier nog een paar foto's hij is alweer klaar en de eerste race is gereden. Auto loopt als nooit voorheen alleen de rottige wegligging wou nog niet echt meewerken op naar de volgende race.

Velgjes gespoten:

Kap strak gemaakt en geprimerd:

Gespoten & Naar vvt voor een nieuwe uitlaat :cool:

Nieuwe bodemplaat eronder:

Eindresultaat met de nieuwe bestickering:

Sorry voor de crappy foto's zijn met een mobieltje gemaakt :tongue:

desnelders 15-04-2015 10:22

de droom van héél veel mensen hier denk ik :wuv:

Rallyegolf20vt 16-04-2015 06:28

Prachtig :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 07:37.