Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Passat (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Passat 32 1979 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9768)

Marco 29-11-2005 00:04

Zo, ff updatje weer. Rechts is klaar wat de grove lijnen betreft. Nu had ik dus afgelopen zaterdag willen beginnen met het verwijderen van het front, maar dat heb ik toch nog maar even niet gedaan. Auto stond links vrij kort tegen de muur geparkeerd, daardoor kon ik het linker spatbord er niet af want de deur blokkeerde de toegang tot n schroefje.... Auto verplaatst, linker spatbord eraf gehaald, ik werd echt ff onpasselijk en mn vader kreeg bijna n hartsilstand volgens mij ... :S Daar missen dus serieus complete stukken plaatwerk, als "sneeuw voor de zon" verdwenen. Maar inmiddels weer begonnen, met de bodem aan de binnenzijde. Daar liggen al weer wat reparatieplaatjes voor klaar, als ik er donderdag weer mee aan de slag ga post ik weer even wat foto's

Vandaag in Essen ook even n paar microfiches gescoord van de Passat (Reader had ik al, thanx to gert) Net even bekeken, toch wel geinig hoe dat werkt, maak daar ook nog wel wat fotootjes van.

Hieronder de staat van de linker zijde.... Op de 3e foto is goed te zien dat er ooit al n stuk reparatieplaat is in gezet. Aan de voorzijde is dit ook het geval. Volgens mij (als ik het zo beetje beoordeel) zijn ze alleen vergeten dat stuk aan de binnenzijde met iets te behandelen, hier en daar was de transport beschermingslaag nog beetje zichtbaar :(

arnus71 29-11-2005 08:14

Holy shit!! :eek: :eek:

Man, dat had je niet zien aankomen, niet zo erg! Succes met het herstellen ervan, ben heel benieuwd hoe je dat gaat doen.

Christiaan 29-11-2005 09:21

Zo dan! Dat wordt weer even bakken en braden... tering zeg.....

LRR 29-11-2005 10:00

MARCOOOooooooooooo :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Mozeskriebels kerel !!!!

Heel veel succes met je limousine hoor !!!!!!!!!!

Grtz.............. LRR

Ps: Nieuw lasapparaatje was wel nodig ja !!!!! ;) ;) ;)

Baldrimmer 29-11-2005 10:27

maar dan aardig light en zoutloos ...

De foto' s doen erg pijn :(

evilnyntje 29-11-2005 12:50

Ai Elemans, word het nog Mania dit jaar? Annyway ik geloof wel dat het goed komt hoor!

wekki 29-11-2005 14:43

amai die is nog vele rotter dan menne passat was zalle, zelfs de audi 80 die ik afgebroken heb was zo rot nog ni

Marco 29-11-2005 20:19

Bedankt voor het medeleven... :)

Maar het komt allemaal goed, ik heb er nog steeds veel vertrouwen in. Wist wel dat er het een en ander rot was, maar t is altijd meer als je verwacht. Het reparatiewerk daar beneden maken we (samen met pa, die vind t ook leuk :)) zelf. Het is te doen, kost alleen tijd.

@Ernst, mania is toch echt nog wel t doel !

Stijn 02-12-2005 00:16

Jeeeee.....dat ziet er uit zeg!!! Veel succes, moge de VW goden je bijstaan.

VeeDubber 04-12-2005 15:14

aah, niks wat een beetje plamuur niet kan verhelpen ;)

Als je es een keer hulp nodig hebt dan hoor ik het he Marco!!

Marco 04-12-2005 23:23

Kom em gerust n keer in real life bekijken hans, ff bellen en de koffie staat klaar

superschut 13-12-2005 13:47

Heel veel succes, wel een mooi projectje!!
Heb zelf ook nog een Golf type 1 in de restauratie in die kleur...
:cheers:

Golf_1 22-12-2005 15:56

Mooi die Passatjes hij is wel rot bij maar daar valt wel wat van de maken hoeveel staat er eigelijk op de teller?

Marco 22-12-2005 18:59

Quote:
Originally Posted by Golf_1
Mooi die Passatjes hij is wel rot bij maar daar valt wel wat van de maken hoeveel staat er eigelijk op de teller?

Weet t niet uit mn hoofd maar geloof ongeveer 105.000

Vw_Golf_MK1 29-12-2005 18:11

Mooie Passat een echte Type 1 die zie je niet zo veel meer niet op gaan tunen he ;) Gewoon orgineel houden verders echt een mooie auto wel veel werk maar dan heb je ook wat , Veel plezier trouwens nog

Marco 29-12-2005 23:29

Zo, weer tijd voor een update, tijdens de kerstvakantie heb je meestal niet echt veel te doen, nou ik meb me samen met pa toch maar weer eens ff bezig gehouden met het betere knip en plak werk.

Zie hier het resultaat, van anderhalf dagje (omgerekend 1 dag) bakken en braden, bijna dicht, oftewel de passat is officieel Flinstone af...

Weekje of 2 terug ook even een wiel gepast (nee hij is niet smerig, is n laagje unipol, voor zn winterslaap). Zoals bij sommige wel bekend, is er achter heel weinig ruimte, maar deze BBS past PERFECT. Met een 6,5J wiel kun je kwa ET ongeveer variƫren tussen ET 33 en ET 50 en dat was het dan. Hij loopt dan of tegen de spatbord rand of tegen de draagarm, danwel de veer. Maar deze 6,5 J RM past prima en het staat ook nog eens heel erg goed, al zeg ik het zelf. Dus grote kans dat ze er tegen de tijd als het zover is, onder geplakt worden

Christiaan 30-12-2005 08:56

wielen staan um echt goed Marco!

evilnyntje 30-12-2005 09:31

Idd, en nu nog ff laten zakken dat strijkijzer.

Marco 30-12-2005 11:38

Dat komt allemaal later wel :)

Der Typ Siebzehn 30-12-2005 13:03

Quote:
Originally Posted by Marco
Zo, weer tijd voor een update, tijdens de kerstvakantie heb je meestal niet echt veel te doen, nou ik meb me samen met pa toch maar weer eens ff bezig gehouden met het betere knip en plak werk.

Zie hier het resultaat, van anderhalf dagje (omgerekend 1 dag) bakken en braden, bijna dicht, oftewel de passat is officieel Flinstone af...

et ziet er helemaal niet slecht uit wat jullie daar gemaakt hebben, maareh volgens de officiele specificaties van VW, voor wat betreft een restauratie, zal et niet zijn denk ik?

Marco 30-12-2005 13:07

Probeer dan nog maar eens wat reparatie delen te krijgen van dit model. Er is nog wel wat, maar dat is of niet te betalen of het is er gewoon niet :) Het lijkt meer bak en braad dan dat het is, omdat het nog niet afgewerkt is. Het heeft gewoon de oorspronkelijke vorm, als alles straks in de lak en in de pek zit zie je er nisk meer van. En op deze manier heb je veel meer eer van je werk :)

En aan welke specificaties zou ik moeten voldoen? Als meneer RDW straks zegt dat alles in orde is en ik mn kenteken krijg, ben ik al lang blij :D

Richard 30-12-2005 13:21

bramen ff bijschuren en je ziet er nooit meer wat van... heel netjes marco

Der Typ Siebzehn 30-12-2005 13:29

Quote:
En aan welke specificaties zou ik moeten voldoen? Als meneer RDW straks zegt dat alles in orde is en ik mn kenteken krijg, ben ik al lang blij :D

ik weet et niet, et is zomaar een vraag, en nogmaals, et ziet er niet slecht uit.

Marco 30-12-2005 15:33

Neem je ook niks kwalijk, geef alleen wat uitleg :)

Thanks Richard

arnus71 30-12-2005 15:40

Quote:

Nog bandjes nodig? Ik heb nog 4 165/50-15 banden in de aanbieding...
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16353

Marco 30-12-2005 16:08

Had t gezien ja, op zich mooie maat. Maar ik wacht er nog even mee. Er zijn wat andere dingen die op het moment voor gaan bij de auto. Toch bedankt voor de reactie

levis 31-12-2005 09:39

ziet er super uit. het lassen ook strak gedaan. stoer dat je zon ding restaureert.

succes

arnus71 31-12-2005 10:01

Quote:
Had t gezien ja, op zich mooie maat. Maar ik wacht er nog even mee. Er zijn wat andere dingen die op het moment voor gaan bij de auto. Toch bedankt voor de reactie

Geen probleem. Mooie bak trouwens dit, ook prima laswerk wat je verricht hoor... :D

Marco 31-12-2005 12:29

Thanks, het betere buig en vouwwerk heeft pa gedaan, omdat ie dat leuk vind om te doen en het houdt hem van de straat zullen we maar zeggen :)

Allart-Ghetta 04-01-2006 18:07

Goed bezig Marco. Ik ben bang dat die van mij ook veel rotter is dan het lijkt. Daarom heb ik er ook nog nooit wat aan gedaan, en alleen maar lekker rondgereden en alle roest in de tectiel gespoten.

vwleusden 04-01-2006 18:56

Dus die Passatan rijd komende zomer :rock:

Der Typ Siebzehn 04-01-2006 21:22

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Goed bezig Marco. Ik ben bang dat die van mij ook veel rotter is dan het lijkt. Daarom heb ik er ook nog nooit wat aan gedaan, en alleen maar lekker rondgereden en alle roest in de tectiel gespoten.

Dat is niet erg veilig.....

Marco 04-01-2006 23:42

Dan moet je zeker je schermen er niet af gaan halen Allart, dan ga je huilen denk ik. De rand waar het spaotbord op zit is daar niks te zien bij jou?

Het probleem moet gewoon zijn dat ze in die tijd nog geen kunstof wielkuipen monteerden, die het gros van het water tegen houden.

Morgen weer ff wat doen, ga me denk ik maar eens even met de voorpijp bemoeien (ff voor de afwisseling wat anders) Er is een bout afgebroken in het spruitstuk daar waar de voorpijp er tegenaan zit geschroefd, morgen ff die bout zien te verwijderen en even het zaakje opnieuw monteren met nieuwe pakking, want daar ging het eigenlijk om.

Marco 07-01-2006 01:03

Zo, weer wat verder. Het meest lastige deel is bestreden. Complex geheel van maar liefst 3 lagen en allemaal hele rare vormen, maar het is gelukt. Inmiddels ook al verder afgewerkt en je ziet er nu al bijna niks meer van :) Binnenzijde ook begonnen met afwerken. Verder de bodem vooraan nog even kaal gehaald, onder het ingelaste plaatje aan de binnenzijde (zie vorige pagina) zit nog een versterkingshoek en die vertoonde wat roest verschijnselen, maar dat is alleen maar oppervlakkig. Dus dat staat inmiddels lekker in te weken in de Fertan.

Edward 23-01-2006 20:11

MEN....Schelemansch, dit ziet er fraai uit, en weer niet. Wat een ellende al die roest.
Zit er nog veel aan nadat je de voorkant hebt geholpen?

Marco 29-01-2006 00:40

Nee, verder is de auto best hard, achter in de wielkuip een plekje, de wielranden achter ook, maar dat vind ik nu niet zo spannend en verder cosmetisch wat plekjes, maar das voor later :)

Vandaag weer eens wat gedaan, eindelijk is het zover, de ellendige hoek kan eindelijk verlaten worden, zitten wat uurtjes in zeg. Komt nog 1 echt lastig punt en dat is de A-Stijl bovenaan bij de raam, dat wordt nog wel ff puzzelen, maar komt goed. Onderste gedeelte van de A-Stijl is ook in opbouw, zie 2de foto.

Zaten een paar gaatjes, geen half werk dus ff nieuw stukkie erin

A-Stijl begint weer vorm te krijgen, wordt helemaal nieuw, tot bovenaan

Klaar !

Meteen even afgewerkt met zinkspray, kan ie er weer wat jaartjes tegenaan :)

evilnyntje 29-01-2006 10:52

Seht gut aus Elemans!

Stijn 29-01-2006 11:09

We lassen wat af he Elewoud....

Mijn laatste paar dagen zijn ook gevuld met lasgas,zinkspray en brandwonden :p

wekki 29-01-2006 11:15

knap werk man, vergeet binnekant (ook niet te beschermen tegen roest he) als je er niet bij kunt spuit je er het best van die pasta of zoiet in (die plakkerige vuiligheid) of me olie gaat ook maar is wel een vuiligheid dan lekt uwe auto.

lwin 29-01-2006 11:50

laswerk ziet er goed uit
keep posting the good work

All times are GMT +1. The time now is 22:33.