Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1 1.6td gekocht :-D (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15742)

Der Typ Siebzehn 19-12-2005 22:46

ik heb et al voor je gedaan, "JK" is een gewone 1600 cc dieselblok met 54 PK zonder turbolader.

LRR 19-12-2005 22:47

Quote:
Originally Posted by Rickyrick

Hoe toepasselijk............je initialen zitten in je kenteken !!!!!!!!!!

Grtz........... LRR

Ps: Nice ride dude !!!!!!

Der Typ Siebzehn 19-12-2005 22:49

maar zoals ik nu net op een paar van jouw foto´s heb gezien ligt er op et moment een turbo-dieselblok in, nie slecht :D

Rickyrick 20-12-2005 09:39

Thanks volk!!

Ja, RJ... haha m'n eerste golf 2 16v begon met RJ, wel cool ;-)

Mooi werk die turbo diesel, blijf dan mooi met die vervroeger erop rijden.

Wijs in het donker op de A1, ff versnelling terug nadat een vrachtwagen heeft ingehaald, gas er op en al die leasepikken zitten in mijn roet!

Kom moal kiekn Lwin!

Zal toch echt even de motorcode opzoeken wat er nou in ligt, toch wel benieuwd.

Heeft iemand links o.i.d. betreft turbo diesel techniek en het spelen daarmee?!

Stijn 20-12-2005 10:05

Ja, volksforum.com, staan al heel wat topics over!

Rene', bedankt dat je de motorcode een pagina later nog een keertje opzoekt!

DeNB3rt 20-12-2005 16:01

elke dag kom ik hier al kijken om te zien welk blok erin ligt, en nog weet ik het niet :d
wss uit een golf2?

Rickyrick 20-12-2005 18:28

Quote:
Originally Posted by DeNB3rt
elke dag kom ik hier al kijken om te zien welk blok erin ligt, en nog weet ik het niet :d
wss uit een golf2?

haha, dan ga ik echt haast maken... denk wel dat hij uit een golf 2 afkomstig is.

Der Typ Siebzehn 20-12-2005 19:32

Quote:
haha, dan ga ik echt haast maken... denk wel dat hij uit een golf 2 afkomstig is.

hoogstwaarschijnlijk wel. Een golf 1 turbodiesel is/was een tamelijk zeldzame verschijning, is maar een dik jaar geproduceerd geweest, van maart `82 tot et einde van de produktie van de Golf 1 in de zomer van `83.

Stijn 20-12-2005 22:14

Quote:
Originally Posted by Rene´
hoogstwaarschijnlijk wel. Een golf 1 turbodiesel is/was een tamelijk zeldzame verschijning, is maar een dik jaar geproduceerd geweest, van maart `82 tot et einde van de produktie van de Golf 1 in de zomer van `83.

Dat weet ik zo net nog niet! Daarom gokte ik al dat het een CY zou zijn....
De inlaatbuis en luchtfilterkast zijn namelijk Golf 1 TD, niet Golf 2 (die zien er anders uit).

Rickyrick 21-12-2005 10:13

Quote:
Originally Posted by Stijn
De inlaatbuis en luchtfilterkast zijn namelijk Golf 1 TD, niet Golf 2 (die zien er anders uit).

Door gebrek aan tijd hou ik jullie toch nog even in spanning.

Voor de tussentijd nog een foto van het interieur, geweldige kleuren combinatie zo!

DeNB3rt 21-12-2005 11:52

prachtig interieur!

btw, ik kwam weer eff zien welke moter het was:p
al de 20e keer wss :rolleyes:

Stijn 21-12-2005 11:58

Ja schiet toch eens op Rick!!! Hoeveel moeite is het om je kop onder de kap te steken...als je die foto kon maken kon je ook even kijken.

Der Typ Siebzehn 21-12-2005 18:49

Quote:
Originally Posted by Stijn

Dat kan natuurlijk zo zijn, in het geval van `t beeld van de motorruimte bij de Golf 1 Turbo-diesel, ben ik een beetje overvraagd, wat ik wel weet is dat bij de gewone dieselmotoren bij de golf 1, `t luchtfilterhuis bovenaan `t blok, op `t spruitstuk zit. Maareh, zoals jij `t zegt, een inlaatbuis en luchtfilterkast van een golf 1 kan natuurlijk ook gebruikt worden op `t blok wat afkomstig is uit een golf 2, de motoren van beide modellen zijn in principe dezelfde.

Stijn 21-12-2005 19:06

Klopt, tussen een Golf 1 of Golf 2 TD is weinig verschil te zien, op de inlaatbuis, luchtfilterkast en uitlaatbocht na.
De inlaatbuis die ik hier op de foto zie is duidelijk Golf 1, de luchtfilterkast heeft zelfs de correcte bevestigingspunten op de chassisbalk. Mijn rode TDtje heeft een Golf 2 blok en dan ligt de luchtfilterbak gewoon los op de chassisbalk.

Ooit is dit Golfje van Rick wel erg netjes omgebouwd naar TD want zelfs het brandstoffilter is verplaatst naar de plaats waar het alleen bij een Golf 1 (G)TD zit, namelijk tegen het schutbord in het midden! Bij een Golf 1 D zit ie op de rechter veerkoker. Lijkt er haast op dat er ooit een GTD voor geslacht is, zo netjes klopt het.

Rickyrick 21-12-2005 20:12

het is een..............

JR blok

Der Typ Siebzehn 22-12-2005 14:39

JR blok? Dan komt die oorspronkelijk niet uit een Golf 1. De Golf 1 Turbodieselblok heeft de motorcodeletters CY, heb ik daarnet opgezocht. (op: zie helemaal bovenaan)

Rickyrick 24-12-2005 12:44

Quote:
Originally Posted by Rene´
JR blok? Dan komt die oorspronkelijk niet uit een Golf 1. De Golf 1 Turbodieselblok heeft de motorcodeletters CY, heb ik daarnet opgezocht. (op: zie helemaal bovenaan)

Ja juist, blok komt inderdaad uit een Golf 2, Stijn heeft het zelfde blok in zijn Golf 1 liggen.
Dus ik weet wat me te doen staat :D

Der Typ Siebzehn 24-12-2005 13:57

of golf 1 of golf 2, nevermind, in feite zijn `t toch dezelfde blokken.

DeNB3rt 24-12-2005 14:47

Quote:
het is een..............

JR blok

thanks,eindelijk :D :hug:

Rickyrick 24-12-2005 16:52

Quote:
Originally Posted by DeNB3rt
thanks,eindelijk :D :hug:

:D

All times are GMT +1. The time now is 17:58.