![]() |
Je heb de papieren erbij?? deel 1,2,3
daar moet het ook op staan ps reply gekregen?? |
Ok,de nummers zijn dus verschillend.
Chassisnummer in de motorruimte is: 388763 ,volgens The Samba is dit september 1958 Het nummer op het tussenschot is: 658467 ,ik denk dat dit een "van Kronenburg" nummer is ofzo.Er is geen m-code plaatje aanwezig,maar de brief met 15€ is onderweg naar het museum voor een certificaat. Nico,ik heb zo`n zelfde achterklep liggen als die jij op je bus hebt zitten. |
He Wouter, gefeliciteerd man. :biggrin:
Heb je nu wel een van de oudste bussen in NL zeker. Weet je al wat je er mee gaat doen (kleur en zo)? In ieder geval succes ermee :tongue: |
ziet er allemaal goed uit wouter, ik zou hem inderdaad ook naar 12 volt zetten, als je toch bezig bent met de bedrading.
Succes en hou ons op de hoogte |
Dit ben ik tot zover te weten gekomen.Ik heb dus net model jaar 1959.
19-05-1958 : -De bus kreeg twee remlichten ipv 1 in de motorklep. -De kenteken verlichting is verandert voor meer licht opbrengst. 23-05-1958 : -Gemonteerde carburateur is een 28 PCI 12-06-1958 : -Andere benzinepomp,deze levert 16 liter per uur. 20-06-1958 : -De bodem wordt beschermt en in de lak mee gespoten. 13-08-1958 : -Er word een andere koppelingskabel gebruikt. -Er worden bouten gebruikt met kleminrichtingen 29-08-1958 : -Ribbed bumpers vervallen en maken plaats voor de slash bumpers. -De krukas zwengel vervalt. -Het aanzwengel gat vervalt in de bumper en het achterschot |
hey woutahhh.
ziet er strak uit gozer! mijn bus is een jaar ouder. ik wist niet dat er zoveel veranderingen waren in 58. kom binnenkort ff kijken. :D |
Whahahaha, het aanzwengel gat, lachu man.
Echt SUPER bus wouter, have fun with it |
wouter,
Dan hebben we een gelijke uitvoering, behalve dan, een ik een 211 jij een 215 ;D D het modeljaar 59 begint op 1-11-58, heb je nog gekeken of je een splitcase versnellingsbak hebt?? (70km/u max) ik ben bezig informatie te zoeken om mijn splitcase om te bouwen naar een lange keverbak (wel nogsteeds splitcase) lekker met de ongesynchroniseerde 1. Als iemand hier iets meer over weet graag. |
SWEEET, gefeli Wout!!
|
Stijn,ThanX!!
Nico,ik weet niet hoe splitcase bak eruit ziet.Jij geeft aan dat het nieuwe model begint vanaf 01-11-1958. Mijn auto is van de 9`de maand en ik heb al het nieuwe model.Ik zou dan zeggen adv. het rijtje veranderingen in 58 wat ik opgezocht hebt,dat het nieuwe model na de 8`ste maand de markt op kwam. |
Ok,net de RDW ff gebeld,met wat vragen over mijn kenteken.
Hij op kenteken gezet 09-01-1959,waarom nou niet 10-01,dan ben ik jarig..:D Ik kan me kenteken niet zo terug vragen omdat hij opgeschoont is,ik moet de auto echt laten keuren en dan kan ik me originele kenteken weer terug krijgen. Ik kan ook niet meer achterhalen wie de vorige eigenaren geweest zijn,omdat de RDW mij vertelde dat deze gegevens ook opgeschoont zijn..:( |
Ik vond vanavond het achterpaneel in de bus onder een vreselijk berg plaatwerk.Deze bus de auto gehouden en het ziet er wel heel origineel uit qua roest en kleur.Nu komt het vreemde er zit een gat in om de zwengel doorheen te steken.
|
Ja dat is raar he?? volgens het grote boek zou ik ook geen gat moeten hebben in het achterpaneel, echter ik heb er ook een gat in zitten voor de zwengel.
Ik denk dat het boek het gat in de motor beplating bedoeld, want daar heb ik geen gat zitten. tenminste nog niet. Ik heb al een moer en een zwengel, dus weg met de startmotor. |
kan dus best zijn dat ze die moer, zwengel en het gat in de beplating weg hebben gelaten maar dat ze nog een stapel van die achterstukken met gat hadden liggen. als je vw bent schroef je die gewoon op een paar bussen totdat die ouwe meuk op is
|
Quote:
In de motorruimte hoort je chassisnummer te zitten idd. Je bus is dus van voor oktober 58 en dus zou op je middenschot een bodynummer moeten zitten, weet je zeker dat dat 658467 wel klopt wouter? dit bodynummer wijkt namelijk iets af van het chassisnummer maar geen 300000... Het m-plaatje is hierna in oktober 58 pas ingevoerd, kan dus kloppen dat je die niet hebt... (niet parate kennis, maar uit: David Eccles boek....) |
Michel,kan het carosserie nummer niet zo hoog zijn dan?
Dat is echt wat ik gelezen hebt daar. Wreed ik was net bij Slammedpanel om een vooras te brengen en de oude eigenaar heeft de imperiaal nog...:D Ga natuurlijk proberen deze terug te kopen. |
Quote:
Heftig!! is dat zo'n grooooote van voor tot achter? Wordt echt een stoere bus alstie klaar is :) Btw, heeft de eigenaar zelf ook nog zoiets, of istie nergens meer mee bezig? |
Quote:
Maar die zat toch op het dak geschroefd? Is dat wel zo'n tof idee? Die gaten zijn nu ook wat opgerekt.... |
Quote:
Het body(carros)nummer wijkt meestal IETS af van het chassisnummer, waarom weet niemand (tenminste niemand die ik ken). Even opgezocht, bij eind september 58 hoort (zoals je zelf ook al had gevonden) chassisnummer: 388976 maar het bijbehorende bodynummer is dan 360380.. De 'latere' bussen hebben een bodynummer wat lager ligt dan het chassisnummer maar tot ongeveer halverwege 53 liepen deze 2 gelijk of zelfs hogere bodynummers (misschien dat een of andere lasser de boel krom had liggen lassen???:D) het body nummer staat achter de bestuurdersplek op de tussenwand. Is dat imperiaal nu in bezit van slammedpanel of heeft de vorige eigenaar het nog? als het een beetje een mooie is zou het wel heeeeeeeel gaaf zijn zeg! |
Quote:
Ja hij heeft een brilkever en een T2A. Deze imperiaal schroef je op het dak,zou voor mij ideaal zijn,want dan hoef ik al die gaatjes niet dicht te lassen..:D |
All times are GMT +1. The time now is 13:29. |