![]() |
hmmmm,valt best mee ... bkZetje had het erover dat de remschijf/klauw in het niet zou vallen
achter een (grote) 17" velg,maar ik vindt het nogal meevallen !! Goed,het is natuurlijk geen zilveren Brembo die klem zit in de velg,maar mensen kunnen nu wel zien dat er aaandacht aan de remmen is besteed,itt wat er vaak achter een velg te vinden en te zien is ;) ps,gooi die veerpoten niet weg Luuk,want er komt een dag dat je ook je 1303 wilt gaan "verPorschiren" :D |
Quote:
Ohh ja ik weer. Nu moet je eens kijken als de stofkap weg is. Maar opvallen doet het nu wel. :D |
Quote:
nee, ga een nieuwe maken want de oude past er niet meer op. |
Hey Luchtkoper kun je niet een T3 systeem d'rop fixen? die hebben het potje op de hoofdremcilinder zitten...
|
Op de westfalia gebruik ik een 1974 panorama bekrachtiger mét bijbehorende hoofdremcilinder.
Das ruim voldoende voor je Porsche 944 remmen,als je maar zorgt dat alle remleidingen geen drukverliezende factoren bevatten,zoals de standaard rubber fietsslangetjes (van chassis naar remklauw);) Een pano heeft een beetje een vergelijkbare setup ... "hoog" wagengewicht,voor schijfremmen en achter trommels. Monteer dan ook gelijk een remdrukregelaar (Tilton of Wilwood),zodat je de hoeveelheid remdruk naar achter toe kunt begrenzen. Orgineel heeft een pano een remdrukregelaar onder een hoek op het chassis gemonteerd zitten,maar das voor de (bredere dan 1303) pano achtertrommels. Nu ga jij achter 1303 remmen gebruiken (en monteer dan ook gelijk een heavy duty 19mm wielremcilinder van Franky's), dus een remdrukregelaar is verplicht !! |
Quote:
Pfff... was niet helemaal wakker ofzo hahaha Maar je kunt dan nog altijd een sensor monteren voor je niveau :D |
Quote:
Stel: "...en dit is absoluut fictief hoor op het moment dan! " Ik rij in m'n 52er Barndoor.... 120 over de highway..... "zzzzzzz" daar gaat de zoemer van m'n remvloeistofniveau.... vraag m'n bijrijdster of ze wat verder wil bukken naar de bodem en die plaat onder m'n voeten even wil verwijderen. Vervolgens pakken we een fles vloeistof, giet er wat bij ..en we doen de plaat er bij.............wat een techniek uit 1952... :D |
Luxe? :D ;) :
![]() |
Nee tis pas luxe als er een dakrek op zit voor de IKEA lijsten die sommige mensen elke week poneren al pissend tegen de wind in ;)
|
Quote:
Nee gozâh. ik heb een setje bij area51 gekocht. Daar zit zo'n plaat niet bij. :rolleyes: |
Quote:
Trouwens lekker belangrijk, of tie of niet goed gevult is. Het staat gewoon VET!!! beter dan die originele velgen met die kutwilnietstoppen trommel :tongue: |
Quote:
dat ga nogal. volgende keer neem ik er geen genoegen meer mee |
Quote:
Woohahahaaaa LOL :D:D:D brulbrul :p |
Ik zal morgen eens voor je kijken op die 71'tiger T2a die bij mij op de zaak staat.
Dat is er nog wel eentje zonder bekrachtiger,misschien dat dat net het verschil is. |
Quote:
Ik denk dat ik hier wel een redelijk betrouwbaar antwoord kan geven... (uit ervaring van wat mij bij is gebleven..) Op mijn t2a van 1970 zat een rembekrachtiger (schijnt erg zeldzaam te zijn) en deze had het potje achter de bestuurderstoel zitten. Een t2a zonder rembekrachtiger heeft em als ik mij niet vergis achter de kickpanels zitten... dus niet op de cilinder maar meer zoals bij een kever het geval is. |
Mijn 72tiger met bekrachter heeft het vulpotje achter de bestuurderstoel. Ook prima bruikbaar dus.
|
kan ik me bij aansluiten dit laatste antwoord,(1na laatste antwoord) bij mijn A-busjes, was dit ook het geval, en beide zonder rembekrachtiger, dus een reservoir in je kickpanel :rolleyes:
|
ff off topic;
Net gebracht door Mc Gyver ... verboorde (naar Porschesteek 5x130) pano achtertrommel. T2's vanaf 1970 zijn zo uitgerust,met losse flenzen en remtrommel,net zoals een type3. tot 1970 hebben alle bussen een remtrommel en flens uit één stuk,net zoals de kevers. |
Quote:
Is dit nog wel stevig genoeg??? vind gaten een beetje dicht bij elkaar zitten |
Quote:
Ook van een (5x112) pano? Dan kom je al snel met adapters in aanraking... |
All times are GMT +1. The time now is 17:53. |