![]() |
Sisal geloof ik.
|
Zou goed kunnen want de polijstschijf waar je normaal mee begint is ook van sisal. Alleen gebruik je dan polijstpasta op de schijf en hier polijsten ze met felt (sisal?) en water
|
Quote:
Wat boven gezegd word, handschoenen aan bij draaiende delen mag echt nooit ! En met het dunste schuurpapier tikken de spaken net tegen de bovenkant van mijn dunne vingertjes aan :D |
Ben ook weer even bezig geweest !
![]() setje wielen van een kameraad van mij 17 inch Azev's ![]() beetje ranzig setje ,maar wel mooi recht ! en dan na een uurtje werk zien ze er zo uit ........... ![]() Gaat de goede kant weer op , deze is nu voor 90 procent klaar , nog even licht nalopen met korrel 1000 en 2000 , metalpolish erover en klaar ! |
Quote:
:thumbup: erg netjes weer! |
Quote:
felt is scotch brite |
Quote:
En schotch brite ,icm met de mequiars Matal polish werkt wel goed trouwens ! |
ook met unipol.. maar heb de opstaande rand geheel afgedraaid? ( heb het ook al eens gedaan hoor)
|
Quote:
Zou je eens wat foto's willen maken en uitleg ove hoe je die werkbank hebt omgebouwd? Heb er hier ook nog 1 staan voorde sloop eigenlijk maar als ik zo iets in elkaar kan steken heeft dat natuurlijk meer nut. :D Is je elektromotor ook regelbaar of heeft ie gewoon 1 toerental?? |
Quote:
idd de opstaande rand is helemaal afgedraaid ,er zatwel redelijk dikke schade aan ,en die is nu helemaal weg , enige nadeel is dat nu alle 4 zo moeten ;) Quote:
Kan morgen nog wel even wat foto's maken , dan doeik de rest van de de wielen . de motor is niet regelbaar ,ik heb gewoon een oude 220 volt's motor bij m'n vader uit de schuur gepakt , en een oude workmate , een naaf met schijf , en wat ijzeren strips en u profielen . Kon ik meteen het nieuwe lasapparaat testen , en het afdraaimachine apparaat werkt ook nog :D Ik wil nog wel eens een nieuwe maken ,die wat beter af te stellen is op verschilende maten wielen ,deze kan 16 en 17 inch net op . |
OKi bedankt.
Dan zal ik vande week ook eens aan het beunen gaan. Workmate ligt er toch Elektro motor heb ik ook nog. Zou hem graag met frequentieregeling maken. Als dat niet werkt doe ik het met tussenpoullies in verschillende maten ofzo. Zou het graag zo maken dat ik 4 en 5 gaats wielen kan zetten. Maar ga eerst beginnen met 4 * 100 Dat zien we wel weer als het zover is :D |
bovenstaande verhalen zijn echt geweldig. goed bezig jongens.
|
je zet er dan de haakse slijper tegen?
Leuk idee!! |
Nu heb ik ook zoiets gemaakt, alleen zit toch echt met een probleempje.. zitten corrosie putten in me velg die ik er denk ik niet 1,2,3 met schuren/vijlen uitkrijg..
Afdraaien zal denk ik ook nog een flinke klus worden als ik het door wil zetten. Moet teveel van af dan denk ik. |
Quote:
Ja eigenlijk wel ,eerst met een afbraamschijf , of lammellenschijf , dan een scherpe beitel om de oude blanke lak te verwijderen ,en dan verder met de schuurmachine , met korrel 60 of 80 . Daarna is het handwerk ,met schuurpapier , korrel 120 ,180, 280, 400 ,500 , en dan eventueel 1000,2000 en polijsten met scotch brite en Metal polish . Ben ongeveer een half uur tot een uur per velg bezig , en dan worden ze zo :thumbup: ![]() ![]() deze zijn tot korrel 500 gedaan , ,en toen gepoetst . Als het moet kan ik ze nog helemaal gaan polijsten , dan kunnen ze echt spiegels worden :D Nu zit ernog een heel klein schuurlijntje in ,lijkt wel een beetje op hele fijne afdraailijntjes , net origineel . Als ik er nog een uurtje tegenaan gooi ,zijn die ook wel weg te krijgen . |
Haakse slijper, das een goeie :thumbup: ben nu alle stoeprandschade voorzichtig met een vijl eruit aan het halen omdat er een bepaalde vorm in de buitenste "lip" zit. Gaat het met de haakse slijper heel erg snel ? Dan bedoel ik dat je zo door het materiaal heen bent ?
|
niet de flex pakken... alleen op wietse zijn manier met een werkstuk wat continue draaid kan dat.
|
|
|
Quote:
Eh juh zeikstraal ;) Ik heb de auto gestart hoor :D Maar ik geef toe, voornamelijk jw's werk hahaha |
All times are GMT +1. The time now is 09:52. |