![]() |
Heb je het schutbord nog verstevigd bij de koppelingcilinder?
De reden dat de meeste het niet zo doen als jij het hebt is omdat het schutbord daar nogal slap schijnt te zijn. |
Quote:
Ik heb aan de binnenkant een plaatje gemaakt.. Naar mijn mening is dit stevig genoeg. Maar een extra versteviging in de motorruimte is zo gemaakt. |
mmm ja zo kan het ook, wij hebben deze opstelling ook ooit eens zo gemaakt in een polo6n, dit was echt geen doen koppelde zeer zwaar wat uiteindelijk, een gebroken koppelingspendaal opleverde. nou is jou pendaal wel van staal, dus breken zal ie niet hoop voor je dat hij beetje normaal ontkoppeld ben benieuw. wel leuk project!!
|
Elke onderdelenleverancier, of ebay oid. Setje G60 schijven en die omboren naar 5x100. Mag ik ook vragen waarom die wielnaven in eerste instantie niet pasten? En als ik jou was zou ik de koppelingscilinder waar die gemonteerd zit eerst maar verstevigen. Schutbord is veel te slap om hem zo te monteren vergis je niet komt redelijk druk op de cilinder te staan.
|
Quote:
dat het een setje g60 schijven moet worden was ik inmiddels achter.. alleen zijn er zoveel verschillende leveranciers en merken.. de naaf paste niet in de fusee.. zodra deze erin geperst zit raakte hij de fusee.. er was een rande van de naaf schuin afgedraait terwijl die recht afgedraait had moeten worden.. (beetje lastig uitleggen) ik zal morgen gelijk aan de slag met de koppeling cilinder.. ik kan me alleen niet voorstellen dat dit zwaarder koppelt dan met een kabel.. en in de golf3 zit hij volgens mij op bijna dezelfde manier gemonteerd. |
Zimmerman/brembo is wel een goed merk. Bij een golf 3 zit hij bij de rembekrachtiger op gemonteerd. Er is op die manier een soort van frame ontstaan.
|
Quote:
Ik heb brembo besteld.. En inderdaad ik heb even gegoogeld en gezocht naar een schutbord van golf3.. Ik zal er vanmiddag gelijk mee bezig! |
hey jonges... het is bijna zover dat de motor kan draaien..
alleen kan ik een onderdeel niet vinden en ik weet ook niet waar ik naar moet zoeken.. :screwy: het gaat om het deel wat de schakelkabels borgt. (zijn dit veerringen ofzo) het is voor mij te lang geleden dat ik dit los heb gehaalt.. hier een foto.. ![]() en ik heb nog een paar foto's (om een idee te krijgen wat de style van de auto ongeveer word) ![]() ![]() |
Vind die onderspoilers altijd uber dik :D
|
zijn 2 platte plaatjes met een u vormig sleufgat erin
als ik vanavond tijd maak ik even een foto hoe heb je de koppelling opgelost dan |
Mooi project hoor :thumbup:
Quote:
Ik ook maar bij ons in de buurt ligt hij er in 2 dagen af :D |
Quote:
De koppeling is nog zoals die was.. Ik heb er een paar mensen naar laten kijken en de meningen gedeelt.. En ik heb besloten het eerst zo te laten.. Mochten er problemen ontstaan dan fix ik het op een andere manier! |
Quote:
Neee joh! Waarom omboren, even onderzoek doen leert dat er schijven zijn met de zelfde dimensies als g60 schijven, maar met standaard 5x100.. |
Passat vr6 lijkt me?
|
Ja, en dan de goede, er zijn 3 verschillende en je hebt deze nodig:
Bremsscheiben Passat 35i VR6 BJ 6/91-2/92 (Schlüsselnummern 0600/835(836)) TN: 357 615 301 A |
Quote:
Kom je nu mee... Heb ze al omgeboord! Ik ben anders behoorlijk aan het zoeken geweest naar schijven met de zelfde afmetingen, maar kon toen niks vinden. (ik gebruik wel de g60 adapters he!) |
Ik heb deze op mijn jetta, met g60 fusees en oa 5x100 naven.
|
Quote:
zijn dit ze toevallig?? ![]() |
wie weet er welke radiateur ik moet nemen? ik wil er 1 met vuldop zodat ik geen expansie vaatje meer heb.
|
Quote:
Jep, dat zijn ze. |
All times are GMT +1. The time now is 05:47. |