Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Polo 6N, 6N2, 9N en 6R (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   knaak: blok kapot (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95736)

Zestienkleppen 14-02-2012 10:54

Quote:
Originally Posted by golfje_295.000
heb je nou gebeld met wealer in heerlen, die hebben zelf gezegd dat t 2 weken geleden verlengd is naar 12 jaar. :)

Jazeker, ik hoop deze week wat te horen.

Zestienkleppen 15-02-2012 19:59

Helaas, coulanceverzoek afgewezen... :(

geezer 16-02-2012 07:26

En wat was de reden?

richard-polo 16-02-2012 07:55

was te verwachten uiteraard.. ben ook wel benieuwd naar de reden!

golfje_295.000 16-02-2012 09:28

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Coulanceregeling geld alleen voor VW modellen tot 12 jaar die aantoonbaar jaarlijks onderhoud hebben gehad

je moet de rekeningen kunnen overleggen sinds jij de auto in bezit hebt, PON wil zien dat de olie regelmatig ververst is. rekeningen van vorige eigenaren of bijgehouden onderhoudsboekjes zijn geen vereiste. althans in mijn geval

richard-polo 16-02-2012 11:59

anders zou iedereen met een 1.4i 16v effe die coulanceregeling inschakelen....

Zestienkleppen 16-02-2012 12:27

Quote:
Originally Posted by geezer
En wat was de reden?

Er speelden meerdere zaken mee:
1. PON heeft de afgelopen dagen veel coulanceverzoeken gekregen. Ze worden dan opeens erg kritisch;
2. Mijn auto is (ook door de vorige eigenaren) de laatste jaren niet bij een VW dealer geweest voor onderhoud. Dus geen onderhoudshistorie. Geen probleem als je andere onderhoudsfacturen kunt overleggen, maar samen met punt 1 maakt PON een inschatting of ik als 'klant' commercieel interessant ben.
3. Kilometerstand (die was met 97dkm niet te hoog, dus prima)
4. Bouwjaar (2001, dus net iets ouder dan 10 jaar, van de 12 jaar coulance heb ik geen bevestiging)
5. Andere zaken waar ik geen weet van heb (bijvoorbeeld: de prestatie van de VW dealer?);

Optelsom van bovenstaande: ik val er net buiten, een ander kan meer geluk hebben, gewoon proberen.

Volgens de dealer is met name de inlaatnokkenas vastgelopen, dus wellicht dat met een nieuw nokkenashuis, distributieriem, wat kleppen en wat andere zaken het toch nog voor elkaar kan komen.

Zestienkleppen 16-02-2012 12:29

Quote:
Originally Posted by richard-polo
anders zou iedereen met een 1.4i 16v effe die coulanceregeling inschakelen....

Proberen kan dus, ook de 1.0 blokjes. Maar het lukt niet altijd. Heb je een 10jaar oude auto met lage km-stand, dealer onderhouden (recent de olie ververst), dan MOET het lukken.

Black Devil 16-02-2012 12:48

Quote:
Originally Posted by golfje_295.000
je moet de rekeningen kunnen overleggen sinds jij de auto in bezit hebt, PON wil zien dat de olie regelmatig ververst is. rekeningen van vorige eigenaren of bijgehouden onderhoudsboekjes zijn geen vereiste. althans in mijn geval

Is mij allemaal bekend, werk zelf bij VW :)

richard-polo 16-02-2012 13:13

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Proberen kan dus, ook de 1.0 blokjes. Maar het lukt niet altijd. Heb je een 10jaar oude auto met lage km-stand, dealer onderhouden (recent de olie ververst), dan MOET het lukken.

Proberen is het natuurlijk altijd waard.. :thumbup:
nee heb je ja kun je krijgen,.

MartijnCR 16-02-2012 18:20

Dat de nokkenas vast loopt hebben we hier op werk ook gehad. Weet de oorzaak niet maar zal wel iets in de trand van weinig olie zijn geweest

Rallye 19-02-2012 12:40

Ik weet niet of je rechtsbijstand hebt op je verzekering ?
Die kunnen jou daar beter in helpen.
Als je dat niet hebt moet je gewoon naar een rechtswinkel gaan. ;)

De Pul 19-02-2012 12:54

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Dat de nokkenas vast loopt hebben we hier op werk ook gehad. Weet de oorzaak niet maar zal wel iets in de trand van weinig olie zijn geweest

die vakkundige opmerkingen van jou begin ik een beetje moe van te worden,als je het niet [zeker] weet zeg dan niks.

nokkenas is vastgelopen door een gebrek aan smering[oliedruk te laag],en met alleen een as vervangen ben je er niet ivm gegroefde/uitgevreten lagerhuizen zal er sowieso een andere cilinderkop op moeten.

MartijnCR 19-02-2012 14:16

Zeg ik iets raars daarmee dan nee. Jij zegt iets raars omdat je begint met 'alleen een as ben je er niet' dat zie ik ook wel als de as al niet draaid en muur vast zit ga ik niet proberen om die eruit te halen en zorg ik wel voor nieuw kopje.

De Pul 19-02-2012 14:21

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Zeg ik iets raars daarmee dan nee. Jij zegt iets raars omdat je begint met 'alleen een as ben je er niet' dat zie ik ook wel als de as al niet draaid en muur vast zit ga ik niet proberen om die eruit te halen en zorg ik wel voor nieuw kopje.

gaat niet alleen om wat je hier zegt. :thumbup:

Zestienkleppen 19-02-2012 18:26

Quote:
Originally Posted by De Pul
nokkenas is vastgelopen door een gebrek aan smering[oliedruk te laag],en met alleen een as vervangen ben je er niet ivm gegroefde/uitgevreten lagerhuizen zal er sowieso een andere cilinderkop op moeten.

Cilinderkop of een nokkenashuis? Volgens mij draaien de nokkenassen in deze Polo als het ware in een aluminium kleppendeksel.

richard-polo 21-02-2012 09:13

[QUOTE]De Pul]die vakkundige opmerkingen van jou begin ik een beetje moe van te worden,als je het niet [zeker] weet zeg dan niks.
[QUOTE]

begin altijd bij jezelf met verbeteren :thumbup: !!

Zestienkleppen 25-02-2012 19:34

Nou, dit is het probleem: inlaatnokkenas vastgelopen in het kleppendeksel/nokkenashuis:

Andere nokkenas en de krukas draaien nog normaal rond.

MartijnCR 26-02-2012 03:17

Dat Zeg Ik

Gamma

vwmotorsport 26-02-2012 09:17

zijn gewoon zeer slechte blokken het feit dat het nodig is om bij de nieuwere types verwarming in de carterontluchting te zetten zegt ook genoeg over het ontwerp. ik stap voor mijn daily over op een ander merk

All times are GMT +1. The time now is 05:49.