![]() |
volgens mij staat het project te koop :confused:
|
? gebeurd er nog wat ?
|
dacht ook dat ie eind geleden te koop stond?
|
volgens mij heb ie t te druk met zn nieuwe job...iets met rally en monteur....als ik t goed heb, maar ben ook benieuwd wat er van de gti is gekomen????
|
he mensen ben ikw eer is haha.
hij heeft idd te koop gestaan 2 weken. waren wel wat kopers maar niet echt de kopers die ik deze auto gunde... ben de laatst 7 maanden bezig geweest met een golf 2 g60 op te bouwen, dit is nu afgerond de golf 1 is inmiddels weer uit de hoek gekomen en staat weer paraad. de golf 2 behoeft ook nog wat aandacht dus ga die eerst nog verder afbouwen en dan weer met de mk1 verder.... over de rally heb idd de plannen gehad om bij een rally team te gaan sleutelen heb dit alleen na 3 maanden opgezegt omdat mij de organisatie te slecht was.. maarjah nu weer een vriendin maar die vind het alelen maar leuk dus kan weer rustig verder gaan haha |
Haha wat een verhaal zeg,maar toch goed dat je ,m niet heb verkocht,zou je later toch spijt van gaan krijgen... :(
Maar ga weer snel wat doen nu,en foto,s plaatsen!!! :D G60 erin is ook wel heel leuk.. Veel succes! Groetjes. ;) |
golf 2 raakt ook weer bijna op zijn eind, tenminste er is nooit een einde natuurlijk.
waarschijnlijk ga ik 1 dezer dagen dus weer verder met de golf 1. zit nog te twijfelen over de achterschermen of ik die zelf ga doen of ik dat laat doen. als ik het laat doen zal ik bijv weer tijd over hebben om de wielophaning enzo te reviseren en op te knappen. zodat dat straks klaar is en zo nodig geplaats kan worden. werk genoeg dus heb nu nog ruim de keuze |
Kijk, dat is goed nieuws !!!! Nou hou de camera maar weer in de aanslag, want wij willen wel up-to-date blijven Frank !!!
Groeten, LRR |
komt zeker goed.
heb toch een aantal keren gedacht van verkoop hem. maar toch gelukkig niet gedaan en ghem gewoon af maken |
Quote:
:eek: :eek: :eek: :eek: Quote:
:hug: :hug: :hug: Groeten LRR |
ga maandag
een lasapparaat kopen plus een speedglas kap. slijptol en boor, denk dat een week opzich laten wachten. dan kan ik een begin maken aan het laswerk. verder heb ik plannen gemaakt over de remmerij. ga voor 280 mm remschijven van santler monteren met groeven en geperforeerd komen er remklauwen en remklauwzadels van een opel omega a op. deze hebben een zuiger diameter van 60 mm. op de achteras komen as tappen van een golf 2 met schijven dus. en remklauwen van bora of golf 4 ( de aluminium uitvoering). de hoofdremcilinder ben ik nog niet uit of ik houd deze of een grotere. verder zullen er powerflex draadgarm rubbers inkomen. en powerflex motor steunrubbers. de golf is inmiddels weer onder het zeil vandaan en staat dus klaar om onder handen genomen te worden :D |
Quote:
Proflex of Powerflex? Powerflex weet ik dat ze ze die draagarmbussen leveren maar heeft Proflex ze ook? Tis maar een detail maar ben wel benieuwd. :D |
Quote:
bedoelde idd powerflex bussen. en waarschijnlijk proflex veerpoten was even in de war |
vandaag maandag 02-10-06 weer vlink aan de gang gegaan.
moet nog even wachten op het lasapparaat enzo. dus maar een begin gemaakt aan de wielophanging en andere delen van de bodem. heb de achteras gestript en nog een achteras van een 1100. de achteras van de 1100 is nog helemaal gaaf kwa deuken en beschadiging en heeft weinig roest dus die ga ik laten stralen en deze opbouwen met de gti extra's. verder de voorwiel ophanging uit 1 genomen schokbrekers,fusee's,remmen enzo. draagarmen ontdaan van tectyl,kunnen nu ook gestraald worden. en ook de stabilisator en stuurhuis ontdaan van vettigheid. stuurhuis ga ik ook stralen en daarna gelijk deze afstellen en reviseren. ook de brandstof tank heb ik voor de dag gezocht. en onder de loep genoemen ten aanzien van de roest. zit nog te twijfelen... hij is best roestig op die lasrand.. zal ik hem stralen en spuiten of een nieuwe monteren??? als hij aan het einde van de rit lek is ben ik er mooi ziek van. zat nu in een gedachte om er soort van druk in te zetten met de compressor en dan met zeepsop rondom inspuiten of in een bak water leggen en kijken of hij gaat borrelen, zo kan ik misschien zien of hij lek is na het stralen???? najah word vervolgt |
![]() ![]() de monza klauwen, als het goed is morgen binnen :D |
zo de nieuwe remmen zijn binnen.
heb ze gelijk voor een voorbeeld even gemonteerd, de nieuwe schijven moeten ook nog besteld worden maar het begin is er. voor de duidelijkheid ze komen van en monza 3l af en worden straks gebruikt incombinatie met 280mm g60 remschijven.. vanmiddag kreeg ik ze binnen en heb ze toen gelijk uit elkaar gehaalt en bekeken en opnieuw in het vet gezet alle rubbers waren nog prima en de klauwen verder ook. als je het leest.. gert bedankt :D schijven op de foto zijn de originele golf 1 gti remschijven. ![]() ![]() ![]() |
heb je mischien nummers van die klauwen voor me??
ben ook op zoek naar dezelfde, maar wil wel zeker weten dat ik de goede bestel als ik ze zelf niet kan bekijken.. alvast bedankt.. |
nee sorry die heb ik niet.
vraag op het opelforum daar vond ik ze ook. zoek voor een nieuwe type monza, met 1 zuiger klauw en van een 3l dat is de enigste die past het kan niet missen.. van de senator en omega a passen ze ook maar dan wel de 2.5 en hoger, vraag gewoon foto's en vergelijk ze met de mijne. |
zo vandaag weer bezig geweest.
had van het weekend de missende remklauw aangeschaft ( dacht ik). nu blijkt dat ik een rechtse gekocht heb terwijl ik de linkse nodig had, ik heb dus verkeert gekeken. nu maar weer opzoek naar een linkse dus. verder ga ik zaterdag een lasapparaat kopen en kan het lasfestijn beginnen haha. vandaag nog verder gegaan aan het carosserie heb het laatste scherm die ik nog moest doen ontdaan van de schutz en tectiel en andere rommel. was even bikken en steken maar is me toch weer gelukt. nu staat hij dus eigenlijk helemaal straalklaar. hier moet ik alleen nog even mee wachten tot het laswerk gedaan is. |
Dat is toch zo'n Girling remzadel he? Stond daar niet laatst een nieuwe set van te koop op VWForum? Of hier?
op welke uitvoeringen zijn die dingen gemonteerd geweest? Alleen op de G60? |
g60 heeft andere zoek van de oudere gti golf 2, en geloof corrado dat die ze ook heeft.
de 36mm uitvoering |
zo omdat de remmen ook nog even stil staan i.v.m de remschijven die nog moet komen.
maar weer verder gegaan met het carroserie, het laatste stuk scherm nog kaal gehaald. en gelijk weer wat roest ontdekt. achter de coating en schutz en tectyl zat toch zomaar weer roest waarschijnlijk ontstaat van de andere kant van de plaat af. dus de andere kant heb ik toen ook kaal gehaald hier zat zon mooi kit streep en je denkt dan nou die kit zit zo netjes daar zit geen roest nou wel dus.... heb toen besloten gelijk maar de rest van de kit aan de binnen zijde ook maar deels weg te halen om alles te checken. met resultaat... nog meer beginde roest plekjes.... hier wat foto's ![]() roest vorming wat ik tegen kwam achter de schutz en coating in het binnenscherm. niet ernstige roest maar het zit er wel.. ![]() diversen plekjes die ik tegen kwam achter de kit links boven het deel wat is gaan roesten waardoor het dus aan de andere kant is gaan roesten op de foto hierboven te zien. ![]() ook wat roest gelukkig niet verrot ofzo. ![]() zo staat hij er nu even bij :D |
lijkt op een reparatie stukje die ingelast is?
bekijk dit eens vanonder, hadk ook wel handje roest :D |
nee is origineel zo.
zitten weer een stuk of 3 plaatjes over elkaar heen geschoven enzo vast gelast.. er ligt wel en dikke rubs. bij een las roest altijd alles dat kun je bij zon restauratie nu wel goed zien alles wat je kaal haalt en der zit een punt las is zal wat wel roestig. het beste lijkt mij dus ook alles kaal halen en stralen en dan in de epoxy en in de verf. |
Mooi project! je doet het grondig erg mooi om te volgen!
|
nog een nachtje slapen en dan vroeg opstaan, en dan ga ik samen met een maat van me het lasapparaat die ik gekocht heb ophalen.
eindelijk kunnen we dan starten met het plaatwerk, hopen dat het allemaal lukken wil... ben in iedergeval al reuze benieuwd. :D |
Quote:
Als het lukt mag je daarna met mijn golfje aan de slag. :D Als ik de plaats d'r voor had zou ik het ook graag zo grondig aanpakken als jij 't doet, echt mooi! |
zo vandaag inkopen gedaan bij www.rustbuster.nl
heb een cebora 3 fase lasapparaat gekocht, een speedglas laskap op baterijen. een setje om te vertinnen wie weet ga ik het toch proberen.. en een straal pistool de oude was namelijk alweer gesneuveld. op naar maandag avond dan ga ik vol aan de gang :cool: :D |
Mooi project, de manier van aanpakken waardeer ik zeer.
|
Ik zie allemaal bekende plekjes Frank..........zucht :( :(
De mijne waren nog wel iets erger trouwens. Maar je inkopen klinken veelbelovend, hou ons maar op de hoogte !! Succes in ieder geval !!! Groeten, LRR |
zo van het weekend een paar wieltjes onder de golf gemaakt nu kan hij zonder heftruck van zijn plaats wisselen :D
verder nog wat kleine plekjes opgeknapt.( delen uitgezaagt en op nieuw ingelast) ga maandag even zon speciaal gereedschapje kopen. waarbij je zon uitschuifbaar stokje hebt met een magneetje er aan, zo kan ik kleine plaatjes ergelijke goed op zijn plaats zetten en vast lassen. ![]() ![]() |
betreft de motor heb ik een nieuw idee.
wil een 8v gaan gebruiken inplaats een 16v dit omdat een 8v over het gehele toerengebied koppel heeft. maar het word geen normale 8v maar een zo genoemde cross flow 8v kop dit betekent dat de inlaat aan de voorzijde zit en de uitlaat gewoon nog aan de achterkant. voordelen tenopzicht van normale 8v zijn -ziet er leuk en apart uit. -meer rendement door koelere inlaat lucht -inlaat kanaal is sowieso groter. |
de vorige eigenaar heeft van de achterschermen een beetje een puinhoop gemaakt.
ben van de week dan ook begonnen om dit op te knappen. de schermen die hij had gelast zaten verre weg van knap en niet op de manier zoals ik dat wil dus heb die ooit al is verwijderd, ben nu begonnen met het wegslijpen van alle lassen die hij aangebracht had. dit was nog niet eenvoudig want de las zat precies in een ronding en de las moest dus ook in een ronding afgeschuurd worden. ook heb ik een plakkaat plamuur verwijderd, dit heb ik op een hele boerse manier gedaan :cool: eerst met de slijptol en afbraamschijf de dikste laag verwijderd ( denk dat er wel zon 5mm opzat) en toen met een klosje hout en schuurpapier het bijna compleet weg geschuurd. zo kreeg ik weer een duidelijk beeld van het achterscherm :rolleyes: na dit heb ik alles in de primer gezet om zo redelijk goed te kunnen zien hoe het slijp en schuurwerk zich uitgepakt heeft.( door de lichtval op het werk) en moet zeggen dit is redelijk netjes gelukt. de oude eigenaar had van het deel wat je niet zag een golfplaat gemaakt ook dit heb ik proberen te repareren met een hamer en een tas en moet daarbij ook zeggen dat ik het zelf weer redelijk netjes vind, en dat voor iemand die 3 maanden geleden nog niet eens wist wat een tas was :D ![]() ![]() nu nog gaan bedenken hoe ik het nieuwe scherm op maat kan gaan maken. heb wel een idee maar weet nu al dat als ik het zo doe het niet na het zagen gelijk past zou het scherm dan nog moeten omkloppen. iemand nog tips? zoals je ziet heeft de vorige eigenaar het scherm niet recht afgeslepen dus alles loopt in slingers. kan dit wel weer bij gaan zagen/slijpen maar het word dan elke keer maar korter :( |
Jammer dat hij dat zo gedaan heeft, maak er wat mooi's van!
|
ja daarom heb ik het oude ook verwijderd de hele originele vorm was verre weg van niet meer zichtbaar een plastic kap of iets zal der ook niet eens meer overheen gepast hebben.
dacht zelf het nieuwe deel er overheen zetten en dan met de kraspen van achter hem af te tekenen en dan afzagen . maar dan zal je zien dat hij nog iets te breed en te hoog is. dus zal je dat om moeten kloppen. dus dacht misschien heeft hier iemand nog een goed idee?? |
zo vandaag 18-11-2006 een scherm pas gemaakt ben alleen nog op zoek naar een nieuw binnescherm om dat de gene die ik nu heb imitatie is en niet past.
dus het scherm staat even op een laag pitje. ben daarom vandaag maar verder gegaan met een plek op de binnen dorpel. het punt was dat daar steunen zaten waar voorheen een rolkoooi op gezeten heeft. na het verwijderen van deze verwachte ik wel een bult ellende en roest maar dit viel gelukkig alles nog mee. was eerst van plan de oude lassen weg te slijpen en dan wat kloppen hier en daar. ik was al begonnen met het afbramen maar ik zat er op bepaalde plekken al door heen opdat ik te ver ging. ook was er een stuk uitgescheurd bij het verwijderen van de steun. nu dus maar bepaald het hele deel er uit te zagen en een nieuwe deeltje er in te maken. ik mag wel zeggen dat dit me aller eerste laswerkje is aan mijn golf 1 en ook nog is voor het eerst met mijn lasapparaat plaatwerk gelast. hier onder wat foto's ![]() knap he dat dat scherm zo blijft hangen zonder dat hij gelast,gelijmt of geplakt is :D ![]() daar onder op past die nog niet dit heb ik express gedaan om te zorgen dat hij uit eindelijk goed past. ![]() ![]() ![]() ![]() heb de achterkant eerst nog gespoten zodat een groot deel al bedekt is met verf. moet even bedenken hoe ik nu verf aan ga brengen aan de binnen zijde van de dorpel waar ik dus gelast heb. |
goed bezig man...beter dat je weer begonne ben aan m
|
Gaat de goede kant op :)
Quote:
Dat vraag ik me dus ook wel eens af hoe ze dat doen :rolleyes: |
Wat denk je dat er tijdens het lassen gebeurd met de verf??
Aan de achterkant (binnenkantdorpel) kun je alleen met ml komen en dit is ook voldoende. |
het plaatje was 14 bij 8 cm ofzo ik heb het plaatje gewoon gespoten de randen van het plaatje daar is de verf nu wel van los gebrand idd. maar de rest niet. denk ik.
ml komt er sowieso wel in, maar ben ook van plan er eerst verf over heen te spuiten. ik zal nog is wat rond gaan snuffelen hier en daar komt helemaal goed mannen.. en lieuwe in de dorpel zitten vaak gaten waar je door heen kunt spuiten maar dat is hier niet het geval, tenminste ze zitten er wel maar niet op de juiste plek :rolleyes: voor de ml spuit zijn ze overigens wel gewoon geschikt. |
All times are GMT +1. The time now is 13:57. |