Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Vw golf mk1 cabrio White edition project! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=123420)

Audi1981 09-08-2014 17:25

Gelijkrichten hoeft niet meer, een auto gebruikt immers al gelijkspanning. Meestal moet er bij diodes even een weerstandje voor gezet worden om te voorkomen dat ze uitbranden.

wessel97 09-08-2014 18:58

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Gelijkrichten hoeft niet meer, een auto gebruikt immers al gelijkspanning. Meestal moet er bij diodes even een weerstandje voor gezet worden om te voorkomen dat ze uitbranden.

hoe zorg ik er dan het beste voor dat de ledjes geen 12v krijgen?

KennyH 09-08-2014 19:07

Weerstandje ertussen.

Audi1981 09-08-2014 19:39

Quote:
Originally Posted by KennyH
Weerstandje ertussen.

Idd en ik bedoelde "Led" waar ik "diode" zei... (hoewel een led gewoon een lichtgevende diode is...)

wessel97 09-08-2014 20:05

ohja ghehe, achteraf stom want dat wist ik maja, iedereen vergeet wel eens wat.

moet ik alleen ff uitvogelen hoeveel ampere er op zal komen te staan dan kan ik de waarde van de weerstand berekenen... denk ik :redface:

Audi1981 09-08-2014 21:16

Spanningsdelertje maken zodat je op het juiste voltage uit komt, of 12v leds kopen.

wessel97 17-08-2014 21:36

ik heb eigenlijk ff een vraag.

ik ben serieus aan het twijfelen of ik wel of niet de webers op m´n cabrio ga zetten. simpelweg omdat ik geen zin heb om elke morgen gezeur te hebben met drie keer starten voor hij blijft lopen, of ofdat hij gewoon helemaal niet aan de gang wil enz. :screwy:

iemand die ook met 40´er webers rijd, en dan bedoel ik dagelijks... als het nu allemaal redelijk meevalt, wil ik ze er misschien toch opzetten.. :D

wessel97 26-08-2014 14:19

gisteren avond de auto terug gebracht,

was voor mij ook het moment van de waarheid wat de uitlaat zou doen, maar persoonlijk vind ik het nog best meevallen aangezien hij achter bij de einddemper nog tegen de carrosserie aan zit. het geluid bevalt me in ieder geval zeker wel :D

ook de motor nog ff afgespoten, aangezien volkswagens hier normaal niet zo blij van worden maar ff voorzichtig gedaan. maar netjes is het nu in ieder geval wel.

KennyH 26-08-2014 16:21

Ziet er goed uit.

Wat rammelt er nu zo in de filmpjes? Uitlaat tegen body? Of iets in het interieur.

Klinkt verder wel prima zo.

wessel97 27-08-2014 10:31

Quote:
Originally Posted by KennyH
Ziet er goed uit.

Wat rammelt er nu zo in de filmpjes? Uitlaat tegen body? Of iets in het interieur.

Klinkt verder wel prima zo.

ik heb al het los spul in de achterbak gelegd, dus ik denk dat dat voor een groot gedeelte is wat je hoort, maar de uitlaat zal vast en zeker ook nog wel wat los hangen en rammelen

wessel97 03-09-2014 14:21

zo,

de auto gaat hoogstwaarschijnlijk deze week naar de spuiter, paar deukjes in het front worden uitgedeukt en dan word het front opnieuw in de steenslag bescherming gezet en gespoten. de achterkant (tot de achterklep) de dorpels en de zij flanken tot de sierlijsten worden ook gespoten.

kost ff wat maar dan heb je ook iets. kan ik gelijk achter de bevestigingen voor de bumpers dichtlassen aangezien er nu toch chrome bumpers op zitten. alleen weet ik niet wat ik met de steenslagkapjes doe, ik weet dat ik moet doen wat ik zelf wil maar weet niet echt wat mooier is, en kan ook niet echt een voorbeeld vinden :(

Rinus66 03-09-2014 14:35

Lekker bezig! Bedenk voor het spuiten even wat voor sierlijsten je erop wilt. In het achterscherm zitten puntlassen die bij dunne lijsten in het zicht komen.

wessel97 03-09-2014 17:05

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Lekker bezig! Bedenk voor het spuiten even wat voor sierlijsten je erop wilt. In het achterscherm zitten puntlassen die bij dunne lijsten in het zicht komen.

ik wil er eigenlijk dunne sierlijsten op hebben idd.. maar puntlassen? waar zitten die dan? die ben ik namelijk nog niet tegen gekomen :D

Rinus66 03-09-2014 17:58

In het gootje dat wordt afgedekt door de brede lijsten. Als jij ze niet hebt, heb ik een hoop opgelapte schadebakken gereden :D

wessel97 03-09-2014 20:37

Quote:
Originally Posted by Rinus66
In het gootje dat wordt afgedekt door de brede lijsten. Als jij ze niet hebt, heb ik een hoop opgelapte schadebakken gereden :D

ohja ik heb ze al gezien. maar is dat gewoon een kwestie van, bij de spuiter weg laten werken met een beetje plamuur offe..? denk ook niet dat dat op een andere manier kan.. wel?

wessel97 13-09-2014 21:16

webers zijn verkocht, aangezien ik het geld nog hard genoeg nodig heb voor de rest van de auto. krij het alleen helaas niet voor elkaar om de titel te wijzigen maarja..

het spuitwerk word ook nog iets uitgesteld omdat ik nu helaas niet zo veel tijd meer heb, maar stukje bij beetje kom ik wel weer een stuk verder. :thumbup:

wessel97 27-09-2014 18:10

update!

afgelopen week een plaatje gelast links onder in het hoekje, aan de achterkant. ook achter de bumperbevestigingsgaten dichtgelast.

was voor mij de eerste keer om plaatwerk te lassen maar vind het achteraf toch redelijk gelukt :thumbup:

de auto heb ik vandaag na de schadehersteller/spuiter gebracht, hij gaat het front strak zetten en spuiten (zat een aardig deukje onder het sleepoog) hij doet ook de zijkanten/flanken tot onder de sierlijsten. en de achterkant spuiten tot aan de achterlichten.

ben zelf nu al heel erg benieuwd naar het resultaat maar dat word afwachten..

wessel97 20-10-2014 22:54

zo, weer een update! helaas zonder foto´s maar die komen morgen..

auto is terug van de spuiter, is echt zeer netjes en secuur gedaan. :) foto's volgen morgen

overigens afgelopen week mijn rijbewijs gehaald dus dat is in ieder geval al binnen, moet alleen nog wachten tot ik 18 ben voordat ik zelfstandig mag rijden, maar dat duurt (gelukkig) niet zo heel lang meer. :thumbup:

verder ook nog spullen binnen gehad zoals een logo voor in de grille, dorpellijsten, sierlijsten (werden helaas nageleverd), een cl onderlip, steenslagkapjes en nog wat ander klein spul.

morgen dus de auto weer terug in elkaar zetten en hopelijk wat foto's maken van het spuitwerk, mits het weer mee zit maar dat verwacht ik niet morgen :shake:

wessel97 21-10-2014 17:30

zo, zoals gezegd hier de foto´s, zijn wel wat snelle foto´s want dit is zowat het enige moment geweest op de dag dat het hier droog was..

en vandaag dus ook al een stuk begonnen met het terugbouwen van de auto, het front is eindelijk zoals ik het wilde hebben :D

(sorry voor de wazige foto)

alleen ik kan er niet achter komen hoe ik die onderlip nu eigenlijk vast zet, het lijkt alsof het met dezelfde soort dingen vast moet als die op de grill zitten, maar dan breder? :confused:

levis 21-10-2014 18:18

Super! Benieuwd naar het complete plaatje

arjan v 21-10-2014 19:15

Ik vind hem steeds mooier worden inderdaad benieuwd naar het totaal plaatje als die afgebauwd is

Rinus66 21-10-2014 19:30

Quote:
Originally Posted by wessel97
alleen ik kan er niet achter komen hoe ik die onderlip nu eigenlijk vast zet, het lijkt alsof het met dezelfde soort dingen vast moet als die op de grill zitten, maar dan breder? :confused:

Volgens mij zijn het dezelfde. Mooi dat je hem onder de dorpels wit hebt gelaten, wordt een knap ding zo!

wessel97 21-10-2014 21:01

ik kan eerlijk gezegd ook haast niet wachten totdat de auto af is maarja, hardlopen is doodlopen toch? kan het beter gewoon rustig afmaken.

@rinus66, ah fijn, dan weet ik welke ik moet bestellen. en bedankt, heb er echt belachelijk lang over staan twijfelen of ik de dorpels wel of niet wit zou laten spuiten, maar uiteindelijk toch maar gedaan en absoluut geen spijt van. :thumbup:

Van Limburg 22-10-2014 12:07

heb die lip met M6/rondellen boutjes vastgezet. draai ze wel niet te strak, dan geeft t plastiek mss wat mee en trekt de lip wat krom. Origineel weet ik niet hoe dit vast zit.

Barn171 22-10-2014 17:53

Nooit bouten gebruiken, alles beschadigd alleen maar. Origineel horen er die klemmetjes zoals in de gril in inderdaad, en daar is helemaal niks mis mee. Hij ziet er netjes uit!

wessel97 24-10-2014 19:33

Quote:
Originally Posted by Barn171
Nooit bouten gebruiken, alles beschadigd alleen maar. Origineel horen er die klemmetjes zoals in de gril in inderdaad, en daar is helemaal niks mis mee. Hij ziet er netjes uit!

thanks! :thumbup:

wessel97 26-10-2014 16:55

Vandaag de rest van de dingen weer terug gebouwd op de cabbie, er moeten nog wat dingen terug maar dat komt wel, alles op z'n tijd.

de sierlijsten voor de zijkant komen als het goed is morgen binnen dus dan kunnen die er ook nog op.

gelukkig was het droog gebleven vanmiddag dus ff het fatsoenlijke fototoestel meegenomen en goede foto´s gemaakt :)

de dopjes om voor in de bevestigingsgaten van de bumpers te doen heb ik al, moet ze alleen nog even wit spuiten en dan kunnen die er ook mooi op.

ik vraag me eigenlijk alleen wel een ding af, want als ik zo naar de auto kijk zou ik hem graag nog iets lager willen hebben alleen hoe zit dat met de carterpan? Want bij een gti is dat eigenlijk het laagste punt.. en ingekorte carter pannen zie ik ook nergens te koop dus vraag me af of dat lager gaan gewoon kan? :confused:

verder loopt de auto echt beroerd, hij heeft het tot nu toe gewoon goed gedaan en sinds dat hij terug is van de spuiter loopt hij echt heel slecht. ik weet niet of de motor veel stof heeft lopen happen bij de spuiter, maar koud heeft hij veel moeite om zichzelf draaiende te houden, soms valt ie gewoon terug naar 250toeren, en als hij warm is gaat ie dansen.. :screwy: iemand die weet wat het kan zijn? ik dacht zelf de injectie maar daar zijn ze niet aangeweest dusja...

gr wessel

wessel97 05-11-2014 20:17

update(je)!

aangezien ik op het moment voor school stage loop bij de Volkswagen dealer, gaven ze mij de mogelijkheid om wat dingen aan m'n eigen auto te doen als opdracht voor school.

was ik natuurlijk wel blij mee, dus afgelopen maandag de auto naar het werk gereden, startte nog steeds slecht, danste toen ie warm was en kon zichzelf amper draaiende houden toen ie koud was.

toch maar de gok gewaagd en daarheen gereden, wilde ik weg rijden bij de stalplaats van m'n auto, valt die k*t uitlaat eronder uit, elke keer als ik ergens naartoe rijd valt dat ding eronderuit. :mad: anyway, eenmaal daar aangekomen eerst de auto afgespoten daarna in de pauze ff omhoog gehangen en de uitlaat gewoon op een paar punten vast gelast zodat die er in ieder geval voorlopig niet zomaar meer onderuit valt.

vandaag dus aan de auto begonnen, eerst de kleppen gaan stellen, toch wel handig als je al het speciaal gereedschap, de 30 jaar oude werkplaats documentatie en misschien nog wel oudere kennis bijdehand hebt.

speling was best wel klein eerlijk gezegd, dus is maar goed dat ik dat ff verholpen heb. nieuwe kleppendeksel pakking ertussen en vreemd genoeg liep de auto ineens al een stuk rustiger.

aangezien ze daar ook een uitlaat gas tester hadden, hadden we hem daar ook maar even aan gehangen, bleek dus dat de auto een co2 van 7,5% had van de 3,5% die die mag zijn. nu snap ik ook waarom die 5 liter kannetjes er zo snel doorheen gingen :D

ze konden mij daar zo vertellen wat waar zat, samen met een monteur dit afgesteld en uiteindelijk de co op 1.8/1.9% gezet, beetje zuinig zetten kan nooit geen kwaad. :thumbup:

volgende week komt er als het goed is nog wat leuks binnen dus dan kan ik weer verder

gr wessel

wessel97 09-11-2014 16:19

gisteren avond laat de spullen waar ik op zat te wachten binnen gekregen ( thanks levis voor de mooie spullen :thumbup: )

eindelijk naar een zoektocht van misschien wel een half jaar het perfecte setje deurpanelen gevonden voor een juiste prijs. echter wel deurpanelen van volgens mij een normale mk1, of vroege cabrio, zou ook nog kunnen misschien? maar dat maakt verder niet uit, alles is passend te maken.

vandaag een voorpaneel nog ff gepast, maar vind t zo toch wel een beetje saai, kan er ook aan liggen dat de armleuningen e.d. er nog niet op zitten, maar denk dat ik in ieder geval chromen deurhendels bestel, maakt het toch wat minder mainstream.. :rolleyes:

levis 09-11-2014 19:30

Staat toch wel mooi hoor, chromen raamslingers zullen best mooi kunnen staan.

Succes

wessel97 16-11-2014 13:29

@ levis, bedankt!

vandaag aan de tellerbak begonnen, moest de snelheids meter nog omwisselen voor de goede, en van de digitale klok (waar ook de mfa op bedient word) het plaatje verwisselen, omdat deze op diverse plekken gescheurd was. ik hoop dat ik het goede heb vervangen want kon niet precies zien wat er nu kapot was.

maar ik vraag me eigenlijk iets af voordat ik hem weer terug in elkaar bouw, de oude meter van de polo heeft een stalen achterframe, en de nieuwe (220km/h) van een gti/gli heeft een plastic achterkant.. maakt dit iets uit? ze passen allebei in dezelfde 'backing plate' maar ik weet dus niet of hij het zo ook echt gaat doen..

verder wil ik de deurklinken opnieuw laten verchromen omdat de chroom laag gescheurd is en er blaasjes op zitten, maar daarvoor moet ik ze eigenlijk wel uit elkaar halen, nu heb ik gehoord dat er een soort pen busjes voor zijn maar is het verstandig om ze uit elkaar te halen? het zijn originele klinken en om nou te zeggen dat ze goedkoop zijn... :shake:

gr wessel

wessel97 17-11-2014 22:05

niemand?

Fabi0_R 19-11-2014 23:02

Persoonlijk vind ik normaal de cabrio's niet z'n mooie modellen maar deze ziet er wel knap uit! Goed werk geleverd! :screwy:

wessel97 20-11-2014 21:54

thanks! ben er ook blij mee :D

wessel97 09-12-2014 20:33

zo,

eindelijk wat aangeschaft dat ik al heel lang wilde:

een mooie samenstelling gemaakt van wat producten, zo kan ik thuis ook voort detailleren. auto's detailleren is zeker niet nieuw voor me aangezien ik het al bijna 5 jaar doe, alleen heb tot nu toe met cartec spullen moeten polijsten (keuze van het werk) en kan er nogsteeds geen vrienden mee worden.. :shake: dus zelf wat aangeschaft om eerst op mijn moeder d'r auto te proberen en daarna op mijn eigen auto. :thumbup:

en nog wat leuks over kunnen nemen, caterpan met bescherming, hoef ik me daar straks ook niet druk meer over te maken aangezien het gemiddelde cola blikje nog dikker is als het standaard carter van een golf 1 :screwy:

dit was het weer tot zover, binnenkort in de kerstvakantie en maar eens de uitlaat fatsoenlijk maken en de benzine leidingen e.d. vervangen

gr wessel

Barn171 09-12-2014 20:35

Carter met bescherming ja? Met bepantsering bedoel je zeker! :tongue:

Goed bezig Wessel!

Oh en die klinken, NOOIT de as eruit proberen meppen, want de legering van de klinken is erg bros en het breekt zo uit en af. Nee als het per se los moet, dan kop er voorzichtig af boren en de asjes nieuw "klinken" straks. Beste doe je dat door er iets wat een gaatje in te boren kops, en dan VOORZICHTIG met een tapse pons weer wat uitzetten.

René 09-12-2014 21:02

Knappe cabrio geworden hoor! Ben fan van je bandenmaat!

wessel97 10-12-2014 20:08

Quote:
Originally Posted by Barn171
Carter met bescherming ja? Met bepantsering bedoel je zeker! :tongue:

Goed bezig Wessel!

Oh en die klinken, NOOIT de as eruit proberen meppen, want de legering van de klinken is erg bros en het breekt zo uit en af. Nee als het per se los moet, dan kop er voorzichtig af boren en de asjes nieuw "klinken" straks. Beste doe je dat door er iets wat een gaatje in te boren kops, en dan VOORZICHTIG met een tapse pons weer wat uitzetten.

hahah ja het is idd meer bepantsering.. :D en wat betreft die klinken, mijn vader heeft op z´n kever volgens mij de versie van een porsche 944, en die zijn in feite hetzelfde. en hij had waar dat geklonken asje zat een miniscuul schroefje en een moertje dat er precies in paste gemaakt, dit blijft ondertussen al goed 15 jaar zitten dus vraag me af of dat misschien geen oplossing is..

wessel97 10-12-2014 20:08

Quote:
Originally Posted by René
Knappe cabrio geworden hoor! Ben fan van je bandenmaat!

thanks! :thumbup:

wessel97 22-12-2014 21:03

aangezien het kerstvakantie is heb ik mooi de tijd om o.a. mijn uitlaat te fixen zodat ik dat probleem ook weer van het lijstje kan strepen.

vorige keer had ik hem op een paar punten vast gebakken zodat hij enigsinds bleef zitten. dus er is nu redelijk mee te rijden maar er klopt nogsteeds niets van de uitlaat :shake:

dus vanmorgen de auto naar de plek gereden (startte natuurlijk weer in een keer na 2 mnd. stilstaan :rolleyes: )waar m'n vader zijn auto heeft staan, aangezien daar de brug vrij was kon ik die mooi even gebruiken.

even gepast en gemeten. en heb nu even wat bochtjes besteld zodat we het gedeelte rond de schakeltoren netjes kunnen maken. dit is voornamelijk het grootste probleem, als dat opgelost is valt de rest vrijwel zo op zijn plek.

omdat mijn vader zijn dagelijkse auto bij de garage stond en mijn moeder weg was met de andere auto, hebben we dus heel de dag met mijn auto rondgereden, uiteindelijk in totaal 43km er op gestampt dus denk dat de auto nu wel weer een beetje ingereden is na het lange stilstaan. :thumbup:

ik weet niet hoe lang het duurt voordat ik doof zal zijn maar geluid komt er in ieder geval genoeg uit :D

All times are GMT +1. The time now is 04:37.