Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Trackday Corrado (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=133387)

Extremy 19-01-2016 20:40

Quote:
Originally Posted by vdWal.
mooie oplossing! erg gaaf dat de eerste blik een normale handrem doet vermoeden

Thanks! Als ik het middenconsole nu ook nog passend krijg, dan ben ik helemaal in m'n nopjes :D

The Skinnmeister 20-01-2016 14:30

Die handrem ziet er goed uit ja :D

Extremy 25-01-2016 19:24

Helemaal blij, vanavond de handremcilinder netjes vastgezet met blindklinkmoeren en het middenconsole past :D

Komende week de remleidingen aanleggen en dan maar hopen op een zonnetje zodat de auto naar buiten kan voor een zeer nodige grondige schoonmaak.

Ook nog een mooi plekje gevonden voor de remdruk regelaar, roken doen we immers toch niet en zo kan ik er perfect bij.

René 25-01-2016 19:56

Alles lekker subtiel weggewerkt! Wanneer gaat ie rijden?

vdWal. 25-01-2016 20:28

deftig weg gewerkt hoor allemaal zo :thumbup:

Extremy 25-01-2016 21:18

Quote:
Originally Posted by René
Alles lekker subtiel weggewerkt! Wanneer gaat ie rijden?

Thanks mannen!

Ik durf eerlijk gezegd geen toezeggingen meer te doen hahaha. Het doel is deze zomer de weg op, zonder gekke dingen zou dat goed haalbaar moeten zijn.

Extremy 30-01-2016 10:06

Gisteren weer druk bezig geweest en de brandstoftoevoer gewijzigd.
Waarom heb ik dit gedaan? Toen ik ooit aan het project begon, heb ik in eerste instantie staalomvlochten rubberslang gebruikt. Rubber vergaat na verloop van tijd en dit resulteerde vorige week in lekkage van een stukje slang dat ik vijf jaar terug ofzo had gemonteerd.
Achteraf stom ook, ik had gewoon gelijk de iets duurdere PTFE (teflon) slang moeten gebruiken. Daarnaast lijk ik een soort AN fitting fetish te hebben maarja ook hier geldt less is more, dus hop eruit met al die zooi en lekker simpel nu. Zo is er minder kans dat er iets gaat lekken (minder componenten die stuk kunnen gaan) en daarbij ook nog eens een hogere opbrengst door minder restrictie.

Mijn brandstoftoevoer was: filter-> 90 an6 -> stukje slang -> 90 an6 -> an6 8mm tube adapter -> 8mm rvs leiding -> an6 8mm tube adapter -> an6 straight -> stukje slang -> 180 an6 -> fuel rail.

Dankzij dit setje

Is het nu: filter -> 90 an6 -> slang -> 180 an6 -> fuel rail

De retour is nu ook een stuk simpeler door de FPR direct op fuelrail te monteren. Ook van de retour ga ik de rvs leiding nog vervangen door één stuk slang. De brandstofdruk meter heb ik vervangen door een druksensor en is nu uit te lezen op de Zeitronics (echt fantastisch spul!!)

The Skinnmeister 31-01-2016 13:56

Handrem is netjes weggewerkt ja, ziet er goed uit :D

Extremy 10-02-2016 22:04

Vanavond heb ik de radiateurfans aangesloten. Eén wordt nu aangestuurd door de temperatuur zender in de radiateur en de tweede wordt aangestuurd door de Link ECU en is daardoor instelbaar op iedere gewenste temperatuur.

Aansluitingen die er standaard op zitten:

Aangepast naar Bosch stekkers:

En het kabelboompje:

René 10-02-2016 23:15

Ziet er goed uit allemaal! Mooi spul ook om je kabelboom :thumbup:

steppie86 11-02-2016 15:01

Mooi project :thumbup:

Shon 15-02-2016 19:55

Corrado's blijven me iets doen, moest ik meer plaats hebben dan wist ik het wel. Mooi performance gericht project en een flink aangepaste Pg-motor :thumbup:

Extremy 20-03-2016 21:48

Vandaag was zo'n dag vol grote plannen, waarbij je er om 18.00uur achter komt dat het één, al tijd is om te eten en dat je daarnaast nog niet een kwart hebt gedaan van wat je wilde doen :(
Ik wilde vandaag m'n remsysteem gevuld en ontlucht hebben, maar verder dan de achteras ben ik niet gekomen. Nieuwe leidingen gemaakt, rvs p-clips gemonteerd, nieuwe astap bouten gemonteerd, nieuwe blokken rondom, alles op moment gezet en een nieuw stukje an3 flex gemaakt om de leiding van de achteras met leiding op carrosserie te verbinden.

Morgen alles nalopen en hopelijk blijft er tijd over voor vullen en ontluchten. Eenmaal ontlucht kan die eindelijk weer op z'n eigen pootjes staan en dat zou toch wel een mijlpaal zijn :D

Bluepower 20-03-2016 22:13

Weer lekker gewerkt hoor!
Maar eigenlijk zonde om zulke remmen te monteren, zo veel werk erin te stoppen en dan het simpele 3-kanalen ABS systeem te blijven gebruiken..
Een ombouw naar het 4-kanalen systeem van de latere Golf 3 en de Golf 4(Teves 60 systeem dacht ik uit mn hoofd) is een vrij simpel werkje, maar levert je een aantal voordelen op:
losse ABS sensoren(ipv die dure krengen met draad)
4-kanalen ABS sturing ipv een volledige achteras
nieuwe computer OP de ABS pomp ipv onder je stoel(corrosie gevoelig)
simpelere bedrading

enz enz...

Misschien toch eens overwegen??

Extremy 21-03-2016 07:12

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Weer lekker gewerkt hoor!
Maar eigenlijk zonde om zulke remmen te monteren, zo veel werk erin te stoppen en dan het simpele 3-kanalen ABS systeem te blijven gebruiken..
Een ombouw naar het 4-kanalen systeem van de latere Golf 3 en de Golf 4(Teves 60 systeem dacht ik uit mn hoofd) is een vrij simpel werkje, maar levert je een aantal voordelen op:
losse ABS sensoren(ipv die dure krengen met draad)
4-kanalen ABS sturing ipv een volledige achteras
nieuwe computer OP de ABS pomp ipv onder je stoel(corrosie gevoelig)
simpelere bedrading

enz enz...

Misschien toch eens overwegen??

Helemaal mee eens, ik heb zelfs al een Teves MK20 uit een Passat aangeschaft :D Dit is het oudere 4-kanaals broertje van de 60, maar al wel met automatische brake bias.
De rede voor mijn huidige setup is het gebruik van een hydraulische handrem. Bij 4-kanaals moet je dan met dubbele handremcilinders gaan werken. Zodra de auto eenmaal rijdt en ik gebruik kan gaan maken van een normale werkplaats i.p.v. de parkeerplekjes waar ik nu alles op moet doen, ga ik er mee aan de slag ;)

vdWal. 21-03-2016 19:26

lekker bezig geweest weer, ziet er goed uit wat zal dat fijn zijn straks weer op eigen wielen

Extremy 03-04-2016 16:26

Zo, het remsysteem is ontlucht en hij staat eindelijk weer op z'n wieltjes. De voorkant loopt alleen aan, dus die ga ik morgenavond een stukje hoger zetten en zal in de toekomst verbreed worden.
Kwam er wel achter dat de hoofdkoppelingscilinder lekt, dus die wordt besteld (de cilinder op de bak is al nieuw).

Mark_MK1 03-04-2016 17:28

Dik apparaat zeg! die wil ik graaag van dichtbij bekijken :D

jones 03-04-2016 19:05

zo gaaf zeg! mooi zoals deze bandjes op de velgen liggen!

Extremy 03-04-2016 19:14

Quote:
Originally Posted by Mark_MK1
Dik apparaat zeg! die wil ik graaag van dichtbij bekijken :D

Ik wil hem deze zomer toch echt wel op de weg hebben en een paar meetings gaan bezoeken. We zijn hier trouwens met best wel wat mensen uit omgeving Rotterdam. Tijd voor een meeting in de buurt 😉

Quote:
Originally Posted by jones
zo gaaf zeg! mooi zoals deze bandjes op de velgen liggen!

Ik ben zelf ook erg tevreden met het resultaat, achter iets getrokken en voor gewoon lekker dik 😃

vdWal. 03-04-2016 21:05

ziet er inderdaad goed uit zo! lekker wat profiel eronder

Jessevk 04-04-2016 17:12

Wauw wat een gaaf project !

Mark_MK1 04-04-2016 17:54

Zei iemand omgeving Rotterdam? :D ik woon in Vlaardingen. Wil best ff langs scheuren in de mk1 ;)

Extremy 04-04-2016 20:19

Quote:
Originally Posted by Mark_MK1
Zei iemand omgeving Rotterdam? :D ik woon in Vlaardingen. Wil best ff langs scheuren in de mk1 ;)

Ik uit Hoogvliet dus dat is helemaal dicht bij 😉 Zodra die klaar is spreken we zeker ff af!

Extremy 04-04-2016 20:25

Vanavond een stukje ghetto gereedschap gemaakt om wat vels randjes te kunnen maken in alu pijp. Ik stond er zelf van te kijken hoe goed het werkt, je moet alleen geen haast hebben 😉

Mark_MK1 04-04-2016 20:29

Quote:
Originally Posted by Extremy
Ik uit Hoogvliet dus dat is helemaal dicht bij 😉 Zodra die klaar is spreken we zeker ff af!

Lijkt me leuk! :thumbup:

golffan 04-04-2016 21:41

Geniaal bedacht met die vise-grip. Warm je eerst de buis of gewoon koud het toertje rond?

Extremy 05-04-2016 05:51

Quote:
Originally Posted by golffan
Geniaal bedacht met die vise-grip. Warm je eerst de buis of gewoon koud het toertje rond?

Thanks, al is het niet geheel mijn eigen idee. Had al wel eens zoiets voorbij zien komen, maar daar werd een amp-tang gebruikt. Een griptang leek me veel handiger daar je op deze mooi de kracht kan instellen.
Dunne buis kun je beter wel eerst opwarmen en je moet echt rustig aan doen, anders zou de buis kunnen scheuren (nog niet gebeurd overigens).
Als je zoekt op DIY beading tool, kom je nog veel meer voorbeelden tegen ;)

jones 05-04-2016 07:40

wat een goed idee! zat al te denken hoe ga ik dat fixen, bedankt!

Extremy 13-04-2016 20:38

Vanmiddag was het zover. Na al die jaren heb ik mijn C op eigen kracht een rondje over de parkeerplaats kunnen sturen. Heb de wagen opgeruimd, gewassen en verder genoten van het zonnetje, heerlijk!
Het werd helaas wel duidelijk dat een respray pure noodzaak is, dat zal dan ook ergens volgend jaar moeten gaan gebeuren.
Hierbij de plaatjes:

René 13-04-2016 20:49

wow, wat straalt dat ding een power uit!

vdWal. 13-04-2016 20:56

super! dikke wagen

Extremy 13-04-2016 21:02

Thanks mannen, dat doet me deugd :)

NielsDub 13-04-2016 21:36

I agree, brute bak!!

Jetta-GTI-16v 13-04-2016 21:42

Dikke corrie. Staat er super bij

Hoeveel nm/pk pers je eigelijk uit het blok of heb ik daar overheen gelezen ?

jones 14-04-2016 07:21

idd echt heel gaaf! de wielen banden combo op deze auto is echt geniaal!

NielsDub 14-04-2016 12:42

Maak daar wielen banden remmen combo van !

Shon 17-04-2016 14:22

Knap die porsche velgen, staat echt goed.
Ziet er race-klaar uit :D
Op de foto's zou je niet zeggen dat hij een respray nodig heeft..

Mark_MK1 17-04-2016 17:38

man man man wat dik! ziet er idd bruut uit :thumbup:

Extremy 18-04-2016 05:57

Bedankt allemaal voor de super toffe reacties, echt leuk om te horen dat ie zo goed in de smaak valt :D

All times are GMT +1. The time now is 10:18.