Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Koerspiloot's Westfalia T1 Panelvan (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25968)

DÁ-BRT 31-01-2007 12:43

Respect voor jouw project!

AD G60 31-01-2007 16:46

Zo het begint weer een beetje op een bus te lijken, netjes hoor!

koerspiloot 31-01-2007 20:14

Vandaag weer uurke of 3 zitten proberen en ondersteunen tot ik uiteindelijk de deuren goe in positie kreeg

Voila, nu kan ik morgen beginne met patroontje te maken in hout om mijne C-stijl te slaan en deze inlassen.

Timmetje20 01-02-2007 20:52

Echt strak werk weer hoor, chapeau!!! :D

koerspiloot 01-02-2007 22:26

Nieuwe update ... Deze middag/avond weer een uurke of 3/4 verder gedaan. Eerst de Cstijl maken in karton, daarna houten mallen maken volgens de curve van de dorpel, om mooi een afgerond boordje te kunnen maken(aangezien ik daar geen zo stuik-strektoestel voor heb :( ). Daarna kloppen, kloppen, plooien in de vijlstaak, slijpen,vijlen,kloppen en dit is het resultaat :D

Op naar het volgende jobke: Bstijl bestuurderskant maken

koerspiloot 03-02-2007 20:23

deze middag is nabuko es gepasseerd (nu em gekeurd is en ie plaks eeft 8) ) tijd voor ne fotoshoot dus:

zoek de 7... Verschillen :D

koerspiloot 07-02-2007 19:35

Deze middag ff fotoshoot gedaan van mijn 2 trotsen :)
Verder had ik nie veel tijd om vandaag verder te werken, tzal voor dit weekend zijn:

YouTube filmke

koerspiloot 13-02-2007 19:43

laatste nieuwe fotos van vandaag

afwerking van vloer ter hoogte van verwarmingsbuis,handrem en versnellingspook

Nu nog de gaten maken voor de pedalen, stuurkolom en dekseltje boven rempomp.
Daarna wordt het gedeelte waar versnellingspook op vloer vastzit, nog een paar mm naar beneden geslaan (origineel is dit bij een vloertje ook zo :) =>net zoals ik de ribben heb geslaan over de volledige vloer). Als ik dan de koplampsteunplaat heb, kan ik beginnen met de vloer mooi af te ronden ter hoogte van de neus, en er een boordje aan plooien.

vwcrewcab 14-02-2007 19:39

Het gaat lekker door hoor!

koerspiloot 15-02-2007 19:34

voila, hier ng wa fotos:

't Gat voor de stuurkolom is ook voorzien. Na veel meten /kartonnen vloerpatroon opnieuw maken, kon ik eindelijk dat gat boren. Vloerke kon er namelik niet in als stuurkolom erin zit, en kwou geen verkeerde/te veel gaten boren...Tgeeft wa lang geduurd eigenlijk,maar liever vande eerste keer just é :)

Voila, vooraan ben ik momenteel klaar (op de 3 gaten van de pedalen na). Als alles dan wa meezit kan daar binnenkort een origineel neuske ingeplaatst worden :D

Gijs 15-02-2007 20:11

Je bent eigenlijk gewoon een nieuwe bus aan het bouwen :rock: Respect voor dit werk zeg!

Johs 3.0 VR6 15-02-2007 23:29

idd recpect . je pakt het grondig aan .

veel succes met de vedere opbouw .

koerspiloot 27-02-2007 22:40

voila zie,

eindelijk nog een update (ook al is het maar een kleine)

Paar zaakjes zijn gedaan zoals laswerken aan vloerplaat, B-stijl en maken van plaatje aan wielkas.

Meer fotos en klein verslag is te vinden op

FORUM.RETROPILOTS.BE

Tom80 27-02-2007 23:23

Zo, da's geen restauratie meer... da's een nieuwe bouwen. Die Amerikanen hadden 'm volgens mij ook verlaagd door 'm vol te storten met plamuur, zijn echte 'artiesten' op dat gebied daar.

Indrukwekkend, ziet er fantastisch uit tot zover!

vwcrewcab 04-03-2007 18:43

Heb je eigenlijk ook al een idee hoe de spijl er helemaal uit moet komen te zien?
Kleuren, laagte (gezien je website), motor?

koerspiloot 05-03-2007 13:58

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Heb je eigenlijk ook al een idee hoe de spijl er helemaal uit moet komen te zien?
Kleuren, laagte (gezien je website), motor?

er staat nog niets 100%vast hoor:

de plannen zijn er al: het wordt zowieso een doveblue panel, maar ik heb momenteel nog iets anders in gedachten dan het camperinterieur dat ik vroeger wou :)

Dit was een schets van hoe ik de bus zou willen (als ie camper zou worden :) )

Hier en daar zou ik mss ng wat veranderen, die vloertegeltjes... en kleur van zetel (ma das voor de finishing touch ;) )

Het andere ontwerp is iets compleets anders, maar daar gaat mijn voorkeur wel naar uit(ik wacht ng ffkes om dit hier openbaar te maken :D )

qua motor: ik hecht niet echt veel belang aan een "snelle" bus... Ik steek liever wat meer geld in de afwerking van de carrosserie en accessoires , dan in de motor

Motor is een 1600

koerspiloot 07-03-2007 20:13

SUPER NIEUWS

Vandaag een update gekregen via via uit USA... ;) Het dak (wat hij al gevonden had) komt binnekort af...
Maar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hij heeft ook een originele complete neus gevonden op zijn zoektocht

Nu moet ik niet meer sukkelen met die namaak neuzen :D

Super vind ik dit, ik was wat laat met deze neus nog aan te vragen, maar gelukkig heeft ie nog ene gevonden vooraleer het dak de container inging ;)
Er wacht mij dus een schoon pakketje binne x-aantal weken als ik naar rotterdam ga :rock:

Het enige wat ik dan ng moet kopen , zijn 2 poepgladde achterhoekjes

HEY HO, LET'S GOOOOOOOOOOOOOOO
Summer 2008, here I comeeeeeeeeeee

Dennis@polo86c.nl 08-03-2007 00:19

Mooi man!

Erg goede aanpak...

Ron mk1 08-03-2007 17:33

Super man, dat is goed nieuws.

koerspiloot 08-03-2007 20:29

Na het goeie nieuws van gisteren, kreeg ik natuurlijk weer nen extra boost om verder te werken hé... De rechterdogleg zat er ng niet zo goed in van vorige week , dus heb ik mij maar verder bezig gehouden met de A-stijl en de dogleg. Alles zit nu op zijn plaats, klaar om de wielkassen onderaan op te lassen...

En nogmaals ;) Die plamuur op de deuren ,dat is nog onderandere een restant van mijn plamuurbus een jaar geleden :(... Al die plamuur gaat daar af, ik ga mss met de tijd andere deuren zoeken, ofwel deze restaureren. Maar nu zijn ze gewoon maar om alles af te passen :dance: (niet op letten dus :) )

Hier de fotoreeks:

Morgen ga ik beginnen met die wielkassen op te lassen, dus meer pics volgen dan

Meer info en foto's van de werken zijn te vinden op mijn
Projectpagina op Retropilots.BE

JettaGTI-16v 08-03-2007 21:20

Wat een super project zeg.
Zal dit zeker blijven volgen:D
RESPECT

koerspiloot 21-03-2007 20:37

zoals beloofd , heb ik vanavond fotos kunnen nemen van de werken van gisteren en vandaag...

B-stijl was nogal wat rot "een jaar geleden"... Nu is er niets meer van te zien, dus moeten we da stuk zelf maar maken(nergens te koop...)

Er is ongelooflijk veel meet en paswerk geweest aan dit stuk omdat er een stuk of 7 platen toekomen op dit ene punt : :blink:
Daarom is het ook nie mogelijk om dit stuk uit 1 plaatje te plooien,

de uitdaging kon beginnen :rock:

The "invisible" B-pilar :eek:

Plaatjes maken en stukske per stukske, mm per mm bijschaven tot de juste ronding er was.

Daarna een verlaagde rand gemaakt zodat de zijflanken hier mooi ingelast kunnen worden later. Normaal was da makkelijk gegaan met een pons, maar aangezien ik weer maar over heel beperkt materiaal beschik, moest het op zijn primitiefst met hamer/vijlstaak/beitel

ander stukske:

Revolutionaire plooibank :roll: (ne mens moet roeien met de riemen die hij heeft
)

De B-stijl in onderdeelkes... Nog nie volledig!

koerspiloot 21-03-2007 20:38

Tijd voor es te passen :D B)

Morgen verder afwerken en inlassen B)

meer te vinden op www.retropilots.be

Toby 22-03-2007 08:10

ziet er goed uit man!
als ik dit zo zie, heb ik ook echt onwijs veel zin om aan mijn bus te gaan sleutelen..

koerspiloot 22-03-2007 20:39

:D
De B stijl is volledig ingelast...

Beide wielkassen zijn nu gelijk nieuw , (enkel ng klein plaatje ter hoogte van de vloer)

Tvolgende zijn die verstevigingslatjes(tussen binnenstijlen) die hopelijk snel klaar zijn, en dan kan ik beginne me mijne laadvloerr! Eindelijk

Sebiet kan ik dus dansen op mijne laadvloer

BTW: ivm goeie carrosserielijm, kdenk dak beet heb :D Mijn plaatje is nu een dag of 3 aant drogen geweest, en t'is nie meer van elkaar te krijgen ;) Goe nieuws dus voor mijn zijflanken

koerspiloot 25-03-2007 20:32

hohohoh!!!!

VERS VAN DE PERS:

nieuwe update

aanschouw, mijn dakjeeeeeeee :D

De neus is ook onderweg,

DeNB3rt 25-03-2007 23:21

nice, terug droog boven het hoofd :)

RubenD 25-03-2007 23:42

Mooi dat je niet meer dakloos bent!

koerspiloot 30-03-2007 18:42

Here we go again... De vloer zit er dus eindelijk volledig ingeplakt + ingelast rondom

Die komt nie meer los:
wa sfeerbeelden...

sluit goe aan aan de zelfgemaakte Bstijl:

vanuit de koffer:

aan de chauffagebuizen:

aan de zelfgemaakte C-stijl:

daarna ook nog een gat gemaakt voor de rempedaal :)

vervolgens begonnen met de as te demonteren... Deze wordt volledig ontvet en wss gestraald, en krijgt vervolgens een zwart kleurtje (poederlakken)

momenteel 2 weken vakantie ;) dus ik kan weer goe doordoen :D

René 30-03-2007 19:13

Pffff lekker hoor

koerspiloot 31-03-2007 19:54

Yeeeeeeeehaaaa,

goe nieuws over mijn neus! Een super goe neuske (inclusief dashbord!), zonder blutsen of roest aan de randjes rondom... I D E A A L
Dit komt binnen een paar weken toe in Rotterdam, samen met mijn dakske :D

behold !!!

Nu nog 2 nieuwe achterhoekskes,en mijn hele carrosserie is nieuw :D

René 31-03-2007 19:59

vet!

vwcrewcab 31-03-2007 20:14

Sweet!

Vooras gaat toch ook nog wel bewerkt worden?!

koerspiloot 03-04-2007 01:59

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Sweet!

Vooras gaat toch ook nog wel bewerkt worden?!

Quote:
Originally Posted by koerspiloot

vervolgens begonnen met de as te demonteren... Deze wordt volledig ontvet en wss gestraald, en krijgt vervolgens een zwart kleurtje (poederlakken)

;) ze wordt gloednieuw :)

ng wa pics van deze middag:

vandaag grondig mijn garage gekuist, en de bus es in alle hoekjes en kantjes afgeblazen, kwam precies nog paar kilo zand uit van het zandstralen :eek:

Daarna ook de velgen EINDELIJK losgekregen na 3uur motten op die bouten... Mijn handn trillen nog na :rolleyes:

Voorste tambours:

en es sfeerpic die om meer vraagt B)

Toby 03-04-2007 07:11

goed bezig man!!
ziet er echt heel vet uit!
wel kleine bandjes zeg!

Niels - AirMighty.com 03-04-2007 08:59

Echt bizar goed zoals je bezif blijft!
We spreken elkaar wel weer!
Greetingz, Niels

volksfahrer.nl 03-04-2007 09:03

Bandjes zijn wel héél klein.
Niet alleen achter maar zelfs voor vind ik het persoonlijk te klein.
Probeer eens 175x55. Staat super op een standaard velg!

Verder uiteraard bizar goed bezig!

René 03-04-2007 09:03

KWIJL! SUPER!

Erik 03-04-2007 09:07

damn die bandjes staan strak :eek:
of een ander maatje beter uit ziet zou ik niet durven zeggen, maar op de manier zoals je nu bezig bent, ziet er echt super uit.
geen half werk, I LIKE IT !!

koerspiloot 03-04-2007 11:06

thx voor de replys allemaal :) !

Die banden komen er ook nie onder hoor... Die zaten er wel op toen ik de bus kocht ;) maar er komen wss smartbandjes ofzo op. En verlaging: dropped spindels... Aangezien ik niet met een keiharde bus wil rijden

Weet iemand waar ik deze kan kopen? Of moet ik ze laten maken door mijn originele te laten verlassen? Hoeveel cm staat de bus dan lager? 6,5 of 12? :)

Ik wil gewoon toch iet wa van comfort, aangezien ik speciale plannen heb met de bus , en hij daardoor niet als een baksteen mag rijden !

All times are GMT +1. The time now is 21:49.