Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car Café (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   het ongelukken topic (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27080)

frankvr6 10-02-2009 17:40

vind je het gek met zon boot achter de auto dat ie gaat glijden :D

De Pul 10-02-2009 18:56

wat zonde nou van die 100xniks... nee dit moet je positief zien,weer zo'n nietszeggende loempiamobiel uit de wereld...............

Vento Vice 10-02-2009 22:47

Goeie genade! Da's hard gegaan! Je zussie had gelukkig d'r gordel om, denk ik?

Zo'n Niks-an 100NIX heb ik ook gehad! 6 jaar met plezier en bijna probleemloos in gereden; alleen een beetje weinig hoofdruimte achterin...
Het eerste jaar was ik constant verkouden, want de targa-dakjes moest bij èlk zonnestraaltje eraf...

Gertjan 11-02-2009 00:23

Ik vind z'n 100nx echt 100x niks.

Madison 11-02-2009 00:37

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
Goeie genade! Da's hard gegaan! Je zussie had gelukkig d'r gordel om, denk ik?

Zo'n Niks-an 100NIX heb ik ook gehad! 6 jaar met plezier en bijna probleemloos in gereden; alleen een beetje weinig hoofdruimte achterin...
Het eerste jaar was ik constant verkouden, want de targa-dakjes moest bij èlk zonnestraaltje eraf...

Ja,ze heeft gelukkig altijd dr gordel om...anders had het misschien heel anders gelopen.
En het gaat er niet om wat voor auto het is,het gaat om het ongeluk.

richard frankes 21-02-2009 00:22

als je van je tdi afwil, doe het dan niet zo!!!!!!!
http://www.waldnet.nl/wn/fotonieuws..._Turfloane.html

Vento Vice 21-02-2009 06:45

...en de mensen achterin zijn 'alleen maar' gewond?! :eek: Een wonder!

richard frankes 21-02-2009 11:51

toch best wel veilig zo`n mk3

egon 23-02-2009 09:55

ik vind dit altijd akelige dingen om te zien
zeker als je zelf wel eens betrokken bent geweest bij een
ernstig ongeluk.
maar goed

Vento Vice 23-02-2009 11:19

..ik weet wat de oorzaak is; rechtsachter zit een niet-origineel-VAG-velg...

vwjopie 24-02-2009 06:48

aantal jaren geleden ook een aanrijding gehad met mijn toen net 2 weken klare Golf 1 :(

zo zag ie er toen uit:

gelukkig goed verzekerd dus we konden gelijk weer beginnen met opknappen.

2 weekies later was ie weer zoals ie was :D

Dirk 22-03-2009 23:01

Gisterenochtend heeft mijn T4 kennis mogen maken met een Toyota
Yaris.... The hard way....
De Yaris bestuurder wordt in september 81 jaar, dan verloopt zijn rijbewijs gelukkig ook. Hij had mij niet gezien.....

Op wat hoofdpijn na gelukkig alleen blik schade.
Mijn vriendin stapte wel direct alles enorm vloekend uit de auto om naar de hond te gaan kijken die achterin zat.

(ja ook Volvo's roesten, vooral als ze in NL gemaakt zijn)

Gijs 22-03-2009 23:34

Ai ai Dirk.. Die kant hadden ze toen toch ook bij de uitdeukdag strak gemaakt? Dat gaat ze nu niet meer lukken.

Mijn schade van afgelopen winter staat er ook nog niet tussen. Ook die hoek hebben ze toen bij de uitdeukdag zo goed als strak gemaakt. Ging na een kusje met een Peugeot 308 ook niet meer lukken;

Jammergenoeg gesloopt, maar er is een goede vervanger voor terug gekomen :)

Dirk 23-03-2009 08:56

Quote:
Originally Posted by Gijs
Ai ai Dirk.. Die kant hadden ze toen toch ook bij de uitdeukdag strak gemaakt? Dat gaat ze nu niet meer lukken.

Hij is inderdaad precies op die kant/plek uitgedeukt bij de VF uitdeuken-zonder spuitendag Episode I.

Ik zat nog te twijfelen om hem 11 april naar de VF uitdeukenzonderspuitendag Episode II te brengen.... :shake:

Ben erg benieuwd wat ze ervan gaan maken, er zit echt net een LPI installatie in en heb nog voor een kleine 1600 euro aan nieuwe onderdelen (ophanging/onderstel/plaatwerk) klaarliggen die er over twee weken op zouden komen.
Mijn angst is echt dat ik hier financieel enorm bij in ga schieten....
En het grappige is dat de veroorzaker lekker allrisk verzekerd is en er geen cent bij inschiet. Raar geregeld eigenlijk.
Maar als er een vervanger moet komen ga ik er zeker niet minder leuk op rijden....heb al een lijstje gemaakt. :)

Vandaag trouwens een duurzame actie van mijn kant en een uniek beeld, ik heb gefietst naar mijn werk!

evilnyntje 23-03-2009 09:06

Dirk! Fietsen sucks :), ik vroeg me al af idd (Stijn ook) of Jappe er in zat. Gelukkig zijn jullie heel. Wanneer ga je naar de garage?

Dirk 23-03-2009 11:58

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Dirk! Fietsen sucks :), ik vroeg me al af idd (Stijn ook) of Jappe er in zat. Gelukkig zijn jullie heel. Wanneer ga je naar de garage?

Fietsen sucks inderdaad en jahoor 't feest is compleet het regent nu ook!

Ik ga zodirect naar mijn tussenpersoon en daar eens kijken wat we gaan doen,
hij staat nu ook met een lege accu (leeggelopen na het ongeluk) dus zelf naar een hersteller rijden is geen optie.

Vanmiddag geregeld dat ie morgen naar Autobedrijf Bluekens gaat.

Heleen 23-03-2009 14:15

Enige echte ongeluk was eigenlijk toen ik aan het werk was voor Easyway... Ik weet niet meer wat voor het auto het was, nog wel dat ie total loss was, en de dame passagier zat voor het ongeluk al op de achterbank met haar been gestrekt in het gips. En ja, het was mijn schuld :redface: Gelukkig alles goedgekomen, ik heb nog steeds een vaag litteken van de zij-airbag maar het was een leasebak en er waren geen ernstige verwondingen. Ik denk alleen niet dat zij zich ooit nog met Easyway laat rijden :D

Pedaalemmer 23-03-2009 14:40

Met mijn (nu inmiddels gesloopt) golf 2 gti uit 85 achterop een jaguar x-type van twee weken oud geknalt in de file die hij 100 meter verderop zag staan maar al veel eerder vol op de rem trapte.

ice_killer 23-03-2009 19:20

die kan zo de pedaal emmer in :)

GolfMK1'83 02-03-2010 19:28

Had een sloot gevonden vrachtwagen reed achter me heeft me gelukkig geholpen eruit te trekken(er zijn toch nog goeie mensen)

breadfan83 02-03-2010 19:58

Verdomme wat zonde! Ga je hem weer opknappen?

Op die laatste foto heeft ie trouwens wel de ultieme boze blik zo.

Oudelut 02-03-2010 19:58

Quote:
Originally Posted by Heleen
Enige echte ongeluk was eigenlijk toen ik aan het werk was voor Easyway...

Ha! Zijn we oud-collega's?! :D

GolfMK1'83 02-03-2010 21:51

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Verdomme wat zonde! Ga je hem weer opknappen?

Op die laatste foto heeft ie trouwens wel de ultieme boze blik zo.

Zeker word ie opgeknapt

dit is hem nou

dit was hem ooit:P:(

breadfan83 02-03-2010 22:09

Heel goed!

Meeste werk is alweer achter de rug zo te zien. :thumbup:

B-ram 02-03-2010 22:12

Quote:
Originally Posted by De Pul
[/IMG]
men TDI-tje maand nadat ik um an men broertje verkocht had :(
un lief mevrouwtje dacht dat as ut zonnetje laag staat er geen auto's van links komen :screwy:

deze valt me op om 2 redenen...van links heb je geen voorrang...en die banden zien er ook vrij glad uit

GolfMK1'83 02-03-2010 22:23

Quote:
Heel goed!

Meeste werk is alweer achter de rug zo te zien. :thumbup:

Ja alleen het duurste moet nog :D

marcel #2 02-03-2010 22:26

@ Golfmk1'83. Goed bezig, ziet er weer netjes uit

Jan-Jelle 02-03-2010 22:57

@ B-ram:
als je meer leest, lees je dat die mevrouw voor de haaientandjes stond maar opeens de weg op draaide..

De Pul 02-03-2010 23:05

Quote:
Originally Posted by Jan-Jelle
@ B-ram:
als je meer leest, lees je dat die mevrouw voor de haaientandjes stond maar opeens de weg op draaide..

:thumbup:
bandjes waren idd wel glad,maargoed op een mooie zomer ochtend heb je aan slicks genoeg toch?;)
trouwens nog een geluk dat ik de 17"evolution wielen het weekend ervoor geruild had voor deze gebakjes anders hadden we die ook weg kunnen gooien...

knedel16vweber 02-03-2010 23:30

ow, had it topic nog niet gezien...
nou ja, voor de mensen die het verhaal nog niet kennen:
we hadden deze golf gti net gekocht bij ruud(`s fridolin) n op de terug weg is de trailer net na eindhoven op de A67 gaan slingeren, waardoor de controle van de auto niet mee te houden was

foto`s van plaat des onheils! de A67 van eindhoven richting venlo.

bij het bergings bedrijf...

tis jammer maar helaas.

monark 02-03-2010 23:40

ik ken het verhaal maar als ik deze fotos weer zie heb ik toch weer een brok in mijn keel oooohh en de thuiskomst bij de vrouw wat een drama week moet dat geweest zijn.
gelukkig was er geen persoonlijk letsel....... maar geestelijk ooooh :hug:

volksfahrer.nl 03-03-2010 11:14

Laat ik als eerste zeggen dat ik de regels niet uit m'n hoofd ken en dat ik 't klote voor je vindt.... maar is zo'n tandem-asser met 'n auto er op ook niet veel te zwaar voor achter zo'n Golfje?

knedel16vweber 03-03-2010 11:55

Quote:
Originally Posted by monark
ik ken het verhaal maar als ik deze fotos weer zie heb ik toch weer een brok in mijn keel oooohh en de thuiskomst bij de vrouw wat een drama week moet dat geweest zijn.
gelukkig was er geen persoonlijk letsel....... maar geestelijk ooooh :hug:

de vrouw zat erbij in de auto toen het gebeurde, en die heeft vanaf het gebeurde tot het bergings bedrijf aan een stuk gehuild :wow:

knedel16vweber 03-03-2010 12:01

Quote:
Originally Posted by volksfahrer.nl
Laat ik als eerste zeggen dat ik de regels niet uit m'n hoofd ken en dat ik 't klote voor je vindt.... maar is zo'n tandem-asser met 'n auto er op ook niet veel te zwaar voor achter zo'n Golfje?

mijn ambulance is maar een korte 2tonner en weegt leeg zon 400 kg ongeveer.
na wat onderzoek door de k.l.p.d. bleek dat deze golf een gewicht van 1150kg mag trekken en een kleine trailer met een lege golf1 zit net aan de 1000 kg, dus dat was ook het probleem niet. :thumbup:

breadfan83 03-03-2010 12:06

Gewoon effe verkeerd gehandeld denk ik. Gebeurde me ook effe toen de combinatie achter de Audi 80 begon te slingeren. Ik reed te hard, en de kar was gewoon heel verkeerd geladen. Neus van de Golf op de kar stond naar voren, maar met de motor los in de kofferbak. Veel te veel gewicht achter de as van de aanhanger dus.

Bij 't slingeren meteen heel kort hard remmen, en weer gas er op. Dan trekt de combinatie zichzelf weer recht. 't Is trouwens wel effe een behoorlijk schrikmoment zoiets, als je op de Duitse snelweg met 100kmh begint te slingeren, met twee vrachtwagens achter je, en racende Duitsers die je voorbij vliegen. :screwy:

knedel16vweber 03-03-2010 12:09

Quote:
Gewoon effe verkeerd gehandeld denk ik. Gebeurde me ook effe toen de combinatie achter de Audi 80 begon te slingeren. Ik reed te hard, en de kar was gewoon heel verkeerd geladen. Neus van de Golf op de kar stond naar voren, maar met de motor los in de kofferbak. Veel te veel gewicht achter de as van de aanhanger dus.

Bij 't slingeren meteen heel kort hard remmen, en weer gas er op. Dan trekt de combinatie zichzelf weer recht. 't Is trouwens wel effe een behoorlijk schrikmoment zoiets, als je op de Duitse snelweg met 100kmh begint te slingeren, met twee vrachtwagens achter je, en racende Duitsers die je voorbij vliegen. :screwy:

idd het ergste is op zo`n moment als je niet zelf achter het stuur zit :mad:
nou ja het is al eenmaal gebeurt en de opvolger van de roze is al bijna gefixt. maar het blijft in je geheugen gekrast!

en idd niet zo fijn met die duitsertjes... :screwy:

breadfan83 03-03-2010 12:23

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
idd het ergste is op zo`n moment als je niet zelf achter het stuur zit :mad:
nou ja het is al eenmaal gebeurt en de opvolger van de roze is al bijna gefixt. maar het blijft in je geheugen gekrast!

en idd niet zo fijn met die duitsertjes... :screwy:

Precies daarom heb ik toen mijn nachtblinde pa achter het stuur uitgeschopt. Heb zelf alleen B-rijbewijs, en hij zo goed als alle rijbewijzen, maar op een route die ik dagelijks heb gereden, met goed zicht, vertrouw ik mezelf meer dan m'n pa die al een eeuwigheid geen snelwegen meer heeft gedaan, of meer dan 30 minuten achter elkaar heeft gereden... ondanks dat roze papiertje. :D

Typ 81 03-03-2010 14:33

Vorig jaar:

Mevrouwtje in een X5 dacht even over mijn Audi te rijden bij een tankstation.
Gelukkig wel geld gevangen van de verzekering, met dit als resultaat:

bivw 16vg60 08-03-2010 19:19

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
de vrouw zat erbij in de auto toen het gebeurde, en die heeft vanaf het gebeurde tot het bergings bedrijf aan een stuk gehuild :wow:

jezus he had dit verhaal wel ooit is gehoord maar nu ik de foto,s zie
pffff tis maar goed dat mijn vrouw er niet naast zat .....die zat nu nog tehuilen

T.C.Z.L 11-03-2010 09:35

wow! Zonde van de audi

All times are GMT +1. The time now is 01:28.