Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Mijn Polo 86c Project {gt-sf-05} (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29447)

De Limburger 22-06-2007 18:55

vandaag heb ik me mijn nieuwe monoblok gekocht van MTX-Audio 500watt continu allee het probleem is dat mijn speakers het nu niet aan kunnen zijn te traag en te ou dus moeten er ook nog nieuwe in komen..

maar waarschijnlijk koop ik me een nieuwe kist van MTX-Audio zelf met een enkele 12"Sledgehammer 750watt 500watt RMS.
aangezien deze kist mijn hele koffer in beslag neemt die wat ik nu heb , en die nieuwe is heel wat kleiner en natuurlijk mooier..

foto`s zullen nog volgen..gr Polo-Power.

Jazzblue 22-06-2007 20:35

Leuk man, zal dan uiteraard ook een beter geluid uit komen:D

De Limburger 26-06-2007 14:07

gisteren een heel droevig moment in mijn rijgeschiedenis , ik reed met me polo opweg naar mijn vriendin ik ga door de bocht komt er een scooter op mijn weghelft terecht , ik natuurlijk uitwijken om die gast niet te raken kom ik dus boven op een ongeveer 30cm hoge vluchtheuvel terecht.
schade:

deur kapot
zijscherm(spatbord) links voor
bumper
velg helemaal ingedeukt
spoorstang
draagarm krom

en scooter????

je raadt het al de hort op hij was lekker zonder schade door gereden.
en ik zit nu dus met de gebakke peren.

gr polo-power (met schade)

De Limburger 26-06-2007 14:09

foto`s schade...

25/6/2007

Siroj. 26-06-2007 14:21

Dit is echt zwaar klote! Ik hoop voor je dat je alles netjes terug krijgt van de verzekering.
Heel veel succes en sterkte er nog mee!

groet Joris

Berserker 26-06-2007 14:26

Heeft de velg t voorscherm en deur dan ingedeukt????

Pfoe wel kut, maja delen zijn wel te vinden voor weinig....

Vraag anders eens op polo86c.nl

PJVL_G60 26-06-2007 14:31

Ai, ai, ai....dat is zwaar k*t !! :eek:

Scooter uiteraard nix mee aan de hand, en rijd gewoon vrolijk verder...:cool:
Ik hoop voor je als dit allemaal weer goed gaat komen en dat je polo snel weer de oude is ;)

Veel succes ermee !!

De Limburger 26-06-2007 14:35

voorvelg is naar achteren geslagen en ik kreeg de deur niet meer open dus die heb ik beetje open gebeukt en toen deukte vanzelf het scherm in was toch al beschadigt na de klap dus dat maakt ook al niets meer uit.

ik ga nu proberen om via het waarborgsfonds de zaken te klaren waarschijnlijk krijg ik het via hun vergoed aangezien ik het op niemand kan verhalen.

gr polo-power.

Jazzblue 26-06-2007 16:20

Echt zonde man, echt weer kut dat dat bij een VW moet gebeuren(al wens je dit eigenlijk niemand toe).

Via het waarborgfonds zal je het wel terug krijgen denk ik ook, mja gaan dan de verzekerings kosten niet omhoog?

Erik 26-06-2007 17:22

Zo veel scootertjes rijden toch ook niet in Nieuwstad Ronnie ;),
Zou eens heel goed uit mijn ogen gaan kijken ,,,,,

Erg kl*te allemaal, vooral het werk en moeite wat je erin moet steken :(
succes

martiepartie 26-06-2007 20:21

ik hoop voor je dat de langsdrager niet krom is.. Ik heb een stoepje geraakt, met als gevolg dat mijn velg+draagarm+ stabi verbogen zijn.

Schermen en deur zijn niet beschadigd geweest. Toch moest ik de auto laten richten, omdat het bevestigingspunt van de draagarm aan de langsdrager verbogen was..

Ga idd even bij een schadebedrijf langs en laat een expert even kijken.. Ziet er niet goed uit moet ik helaas zeggen..

Het was zo'n nette polo!!

Volgende keer rijdt je zo'n mafketel dus gewoon aan.. (: En goed uit je ogen kijken. Als je hem een keer treft, lekker naar huis volgen en aanspreken terwijl zijn/haar ouders er bij zijn. Dan geeft hij/zij vast wel toe!

Succes!

Joey_G40 26-06-2007 21:45

Ai das mooi kut Ronnie Hopen dat het weer goed in orde komt !

gr joey

De Limburger 27-06-2007 08:47

@erik: nee da`s ook waar dat er niet veel scooters rond rijden maar het was in susteren en ik weet daar eigenlijk niet veel jeugt te wonen dus is lastig om te zoeken maar ik hou mijn ogen zeker open.

@martieparie ik denk hoogst waarschijnlijk ook dat hij moet worden getrokken want alles is uit het geheel zeg maar alle naadjes zijn dicht wat normaal open moeten zijn Bijv. tussen de motorkap en spatborden in alles is potdicht.

update 27/6/2007

ben vandaag even wezen kijken met me auto bij het schadebedrijf, ze zeiden tegen mij dat hij hoogst waarschijnlijk totallos verklaardt wordt met behoudt van het wrak ook had hij het over dat hij ongeveer een schade verwacht van 1500euro.

dus nu is het afwachten wat hopenlijk binnenkort de expert zegt.

gr polo-power.

Der Ghopmeister 27-06-2007 09:15

Dat is niet zulk mooi nieuws.....

Sterkte der mee iig!

Jazzblue 27-06-2007 12:21

Dat is minder, wat is de dagwaarde van een Polo Coupe? Weet iemand dat?

Joey_G40 28-06-2007 16:37

Ik ga duimen voor je Ronnie ;) Heb die onderlip en booskijker ook nog voor je klaar liggen . hopen dat het er nog onder komt :( Good Luck

Quote:
Originally Posted by Jazzblue
Dat is minder, wat is de dagwaarde van een Polo Coupe? Weet iemand dat?

Is volgens mij wel verschillend. :confused:

martiepartie 28-06-2007 16:45

ligt er een beetje aan idd..

Maar een coupeetje van '93-'94 zal toch niet meer opleveren dan 1000euro denk ik..

Waarschijnlijk is je wagen economisch total loss. Maar wacht de schadeexpert even af: soms valt het heel erg mee.

De Limburger 28-06-2007 17:46

waarschijnlijk indd total los met behoud van het wrak maar dan nog gemaakt zal
hij worden en waarschijnlijk goed ook want als ik ergens aan begin dan komt het helemaal goed hahaha..

eerst wat bij elkaar zoeken en dan wil ik originele schermen bestellen kun je die gewoon bij volkswagen bestellen?????

gr polo-power

ps draagarm heb ik al via het forum waarschijnlijk van jan.

Jazzblue 28-06-2007 17:55

Je moet gewoon even op marktplaats kijken staan heel vaak Polotjes aangeboden voor onderdelen. Ik zou het zo wie zo niet bij de dealer bestellen want dat wordt schrikken:D.

Ook zie ik wel vaker een internetsite voorbij komen met heel veel vw onderdelen, of het origineel is weet ik niet.

De Limburger 28-06-2007 18:08

ik heb dus al een prijs opgave binnen nu van een vriend die bij volkswagen werkt en dat is inderdaad schrikken alles bij elkaar wat ik moet hebben is 1200.58euro aan onderdelen.

da`s andere koek hahaha

gr polo-power.

Joey_G40 28-06-2007 19:13

:eek: Das wel ff schriken

De Limburger 08-07-2007 18:45

vandaag begonnen aan het uit elkaar draaien van de polo, ik heb alles eraf en er onderuit wat krom scheef of kapot is.

en ben nog ergens achter gekomen het chassis is geknikt bij het dak dus zal zeker moeten worden gericht, voor dat ik ga beginnen aan het voor werk van het spuiten waarschijnlijk laat ik de hele wagen spuiten.

foto`s komen nog,

kapot is:

bumper
draagarm
stuurstang
velg
spatscherm
deur

scheef is:
carosserie :eek: :eek:

dus moeten we even beetje sparen.

weet er iemand wat richten/trekken van een chassis ongeveer kost???

gr polo-power.

Berserker 08-07-2007 19:54

Ik zou me toch een andere polo kopen.... :(

De Limburger 08-07-2007 20:06

Quote:
Originally Posted by Berserker
Ik zou me toch een andere polo kopen.... :(

waarom dan, als ik vragen mag, even duidelijkheid graag hahaha..

ben we indd ook op zoek naar een andere als het zich voordoet dat ik een goeiekope kan vinden dan koop ik een nieuwe.

gr ronnie..

martiepartie 08-07-2007 22:44

je hebt toch alleen een carross. nodig? Dan moet je zorgen dat je een met motorschade oid koopt!

Als je toch gaat spuiten koop je jezelf toch een rechte/goede basis?

Staan genoeg slecht onderhouden koopjes op MP!

Berserker 09-07-2007 08:59

Precies een polo kost 2 keer niks, dus kun je beter een andere kopen en die laten spuiten, dan veel geld in een slechte basis duwen...

sander_beer 09-07-2007 10:52

dit is klote he
ik kan me weer helemaal inbeelden hoe je je voelt heb t ook al meegemaakt
maar ik zou ook gewoon een andere polo halen
heb na mijn ongeval eerst ook getwijfelt of ik m zou opmaken maar dat kost zoveel tijd en geld dat je beter een andere kan halen zoals hier al gezegd
echt jammer want t was een mooi polotje
succes

Der Ghopmeister 09-07-2007 15:32

Misschien heeft die gast in velp de carrosserie nog wel liggen heb ik t blok uit en Huinkroese ook nog t een en ander. Dat was op zich nog een best net ding....

http://www.marktplaats.nl/index.php...onderdelen.html

De Limburger 10-07-2007 21:02

@ der Ghopmeister ik heb gebeld maar was al weg, jammer maar helaas bedankt.

heb vandaag mail terug gehad van richt bedrijf ze gingen kijken wat ze konden doen en wat het ongeveer zou kosten.

ook heb ik het spatbord en bumper besteld bij VPC Autosport in buchten.,
30euro voor spatbord en 35 voor bumper. en wat kleingrut nog er bij.

ook binnenkort de draagarm van jaap wanneer ik betaald heb hahaha.
alleen nog een nieuwe stuurstang bestellen en dan kan ik wel weer beetje hobbelen denk ik.

gr polo-power uw verslaggever uit limburg ...

De Limburger 10-07-2007 21:07

1.3 GT Coupe 40Kw

als ik op partsbase mijn kenteken invoer kom ik kwa type uit op een polo 1.3inj. GT coupe is dit dan een ander type ik heb namenlijk gewoon een AAV motor er in liggen??

zou ik dan eigenlijk een gt blok er in moeten hebben of kan het ook gewoon GT uitgevoerd zijn kwa intrieur??

gr polo-power wie kan mij duidelijkheid brengen.???

Erik 10-07-2007 21:21

Zou goed kunnen dat ze een ander blok erin gelepeld hebben.
Wat staat op je papieren ?

De Limburger 10-07-2007 21:32

hoe kan ik dat zien??
onderhoudsboekje is anders tot op de laatste kilometer bij gehouden en afgestempeld bij VW.

martiepartie 13-07-2007 09:06

lijkt me geen echte GT, heeft geen stootstrips rondom, een AAV, en geen stabi achter(??) Volgens mij moet je op de sticker in je kofferbak (onder de tildrempel) kunnen zien wat er origineel qua motor en bak in moet zitten.

Trouwens: een 2F GT is de eerste jaren (90-92) ook geleverd met een 55pk NZ motor. Dit was alleen qua interieur en exterieur een GT uitvoering.
Volgens mij is jouw polo een van de laatste 2F'jes, die zijn 'luxe' uitgevoerd met sportstoelen/meegespoten bumpers en spiegels en 5-bak!

martiepartie 13-07-2007 09:08

daar komt bij dat de polo2F (volgens mij) na eind '92 niet meer met een echte GT motor, dwz de 3F(75pk) geleverd is, maar alleen nog met de AAV en AAU.

Sjon 15-07-2007 09:19

.

De Limburger 28-01-2008 19:51

wat is dit toch een mooie auto geweest maar hier kan een slotje op deze auto is overleden helaas.

De Limburger 29-01-2008 15:48

:lock:

All times are GMT +1. The time now is 01:07.