Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Mijn nieuwe 59`er origineel Nederlander. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5382)

Volkswouter 25-09-2005 08:40

Quote:
Originally Posted by hajee
nee tuurlijk! is wel de manier, en vooral als je het resultaat goed wilt hebben, voor langer dan 3 jaar ;)
maar ga je niks stralen?

Daar ben ik nog niet over uit,misschien een dompelbad of iets dergelijks.Aangezien ik nog niet zover ben heb ik nog alle tijd om me hierin te verdiepen.

Bussie komt zo 25-09-2005 09:07

Hoe noem je dat een deja vu..
Zijn een beetje dezelfde foto's als die ik maak..

Dat profiel voor de binnenkant van de B-stijl heb ik zelf gemaakt..
Is goed te doen als je een zetbank hebt.(mc gyver??)

Volkswouter 25-09-2005 09:19

Ik laat mijn b-stijl voor nu nog even hangen (maatvoering) ,maar ik moet meer doen dan alleen het binnenprofiel vervangen.De onderkant is ook erg slecht en de zij aanhechtigen voor het kniestuk ook.

Bussie komt zo 25-09-2005 11:18

Scofield heeft ook de buitenkanten van de B stijl..
Ze hebben zelf complete onderkanten van de B-stijl tot voorbij het onderste schanier..

Als je een hele nieuwe vloer wilt kun je ook bij Reihold Graf proberen..
Alleen de beste man werkt alleen met fax of telefoon..

Volkswouter 25-09-2005 12:29

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Scofield heeft ook de buitenkanten van de B stijl..
Ze hebben zelf complete onderkanten van de B-stijl tot voorbij het onderste schanier..

Als je een hele nieuwe vloer wilt kun je ook bij Reihold Graf proberen..
Alleen de beste man werkt alleen met fax of telefoon..

Reihold Graf heeft dus geen internetsite,heb jij iets van een folder van hem of niet?Zijn naam klinkt Duits,das word lastig an sie telefon.

Bussie komt zo 25-09-2005 12:40

Quote:
Originally Posted by VolksWoute®
Reihold Graf heeft dus geen internetsite,heb jij iets van een folder van hem of niet?Zijn naam klinkt Duits,das word lastig an sie telefon.

Funk-telefon. 0049 171 523 1303
telefon/fax 0049 5656 656

Dat is wat op zijn kaartje staat.

Volkswouter 29-09-2005 12:39

Gisteren weer verder gegaan met het demonteren van de laadvloer.Ik heb nu het voorste gedeelte eruit liggen. Het achterste gedeelte moet nog,maar dat is iets meer werk. Ik heb begrepen dat de vloer achter bij de tank boven de torsie gepuntlast zit.

De linker b-stijl,knap slecht en alles goed krokant. De onderkant van de b-stijl is compleet vergaan. Wederom ben ik nog steeds gelukkig dat het chassis knetterhard is.

Alain,ik heb even voor je gekeken: Het chassis is aan de binnenzijde inderdaad open en er zit verschil in de driehoek steunen.Een steun van de voorzijde is langer dan een steun van de achterzijde.
Nu weet ik niet welke er gebruikt moet worden voor de tussenliggende dwarsdragers. De volgende keer dan span ik wel even een binnendorpel om te kijken.

ploon 29-09-2005 13:05

Quote:
Een steun van de voorzijde is langer dan een steun van de achterzijde.

klopt want de 2 hoord chassis balken lopen schuin naar elkaar toe (ze zitten aan de voorkant dichter bij elkaar dan aan de achterkant). dat was onder de limo van BBT ook een probleempje. er zitten namelijk 3 chasis' in dat ding, het lijkt wel een visgraat. die yanken (die hem gebouwd hadden) hadden dat met wat gebogen plaatjes staal en bouten aan elkaar vast gezet. dat hebben ze in belgie toch maar effe wat beter in elkaar gezet.

Volkswouter 29-09-2005 13:59

Quote:
Originally Posted by ploon
klopt want de 2 hoord chassis balken lopen schuin naar elkaar toe (ze zitten aan de voorkant dichter bij elkaar dan aan de achterkant). dat was onder de limo van BBT ook een probleempje. er zitten namelijk 3 chasis' in dat ding, het lijkt wel een visgraat. die yanken (die hem gebouwd hadden) hadden dat met wat gebogen plaatjes staal en bouten aan elkaar vast gezet. dat hebben ze in belgie toch maar effe wat beter in elkaar gezet.

Pim ,je maakt me nieuwsgierig. Wil je daar een keer een foto van schieten als je bij Ome Bob bent?

ploon 29-09-2005 14:43

dat zal binnenkort niet zijn, maar hij kan tegenwoordig wel een stukkie verder omhoog (er zit nu air-ride onder). anyway het chasis ziet er ongeveer zo uit

/ \
/ \
/ \

dat is dus niet echt makkelijk/netjes aan elkaar te zetten

Volkswouter 29-09-2005 18:20

Quote:

Pim zoiets als mijn tekening heeft Bob dus werkelijk uitgevoerd.Ik kreeg van Sjef van ClassicVWresto de tip om de driehoek steunen van een T2A te gebruiken.
Ga dit van de week maar eens uitzoeken.

ploon 30-09-2005 07:41

jij wilt dus driehoek steunen (op zijn kant) gebruiken ipv profiel nummer 2 ??

mijn schematje van bob zijn limo chassis ging alleen over de 3 sets hoofd-chassis-balken (het ding is net zo lang als 2 bussen, maar er zijn 3 chassis voor gebruikt)

Volkswouter 30-09-2005 18:57

Net gekocht op Ebay voor de 58èr,ik ga alvast spierballen kweken om al dat mechanische motorgeweld aan te slingeren..:D:D

Volkswouter 25-10-2005 17:48

Weer druk in de weer geweest voor beide bussen.

Afgelopen vrijdag de linker bellypan eronder vandaan gesloopt en de oude dolly van Stefan in elkaar gezet.Binnenkort de middelste bellypan verwijderen en dan kan de bus op de dolly.
Als hij zover is dan gaat de vooras eronder vandaan en de versnellingsbak en kan ik weer verder.

Heb wel weer wat spullen aangeschaft voor beide bussen.

Deze is wel erg gaaf, NOS zuigers in de tweede overmaat (77,95) voor de 1192cc 30PK motor.
Ik heb nu dus al een NOS krukas,1 NOS drijfstang en 4 NOS zuigers.
Zo langzamerhand het hele draaiende gedeelte nieuw bij elkaar sparen.

Verder nog een lijstje met spullen:

-1 NOS achterbumper voor het model 66-67
-1 NOS handgreep zijlaaddeur model 66-67
-1 NOS handgreep voor de achterklep van mijn 58èr
-1 slotmechaniek laaddeuren die je van binnen uit op slot kan zetten,dit kan ik nu niet in mijn blauwe panel en dat is af en toe vervelend op de camping..
-2 gebruikte koplampen
-1 NOS contact punt setje voor een mechanische spanningsregelaar
-1 Gebruikte buitenspiegel.
-1 Gebruikt contactslot voor de 58èr.
-1 instructieboekje van augustus 1965

krukab 26-10-2005 07:18

Geduld Wouter, we krijgen alles wel bij elkaar .. vroeg of laat komen die 3 NOS drijfstangen ook wel voorbij ;)

Jammer (maar das achteraf l*llen) dat ik die 6 NOS ovaal koppen aan BBT heb verkocht .. maar ja, Bob wilde
ze graag hebben, en jij had op dat moment nog geen plannen voor een tweede spijlbus.

tjoep 26-10-2005 10:36

Wouter, wat is de planning voor het opnieuw op de weg komen van de 59-er?
Of is het een meerjarenplan?

Volkswouter 26-10-2005 18:37

Quote:
Originally Posted by tjoep
Wouter, wat is de planning voor het opnieuw op de weg komen van de 59-er?
Of is het een meerjarenplan?

Het is een 58èr ,het staat verkeerd in de topicnaam. Ik wil zeker binnen nu en 2 á 3 jaar klaar zijn met hem.

primer-look 26-10-2005 19:06

Quote:
Deze is wel erg gaaf, NOS zuigers in de tweede overmaat (77,95) voor de 1192cc 30PK motor.

Heb evt. ook nog wel een NOS set zuigers en cylinders liggen voor 30pk.

Groeten

Dennis

tjoep 28-10-2005 10:51

Quote:
Het is een 58èr ,het staat verkeerd in de topicnaam. Ik wil zeker binnen nu en 2/3 jaar klaar zijn met hem.

Oh ok, de met de 58-er dus :)
Enne 2/3, is dat binnen nu en tweederde jaar of binnen nu en 2 a 3 jaar.
Ik gok op het laatste, want zo te zien is het nog een beste klus.
Maar ja, als het dan af is dan heb je ook wat :)

Volkswouter 17-11-2005 19:10

Vandaag flink met het front en de onderkant ervan bezig geweest om alles kaal te halen.

Ik wil zo van voor naar achteren gaan werken.

wakebus-m 17-11-2005 19:13

Quote:

Vandaag flink met het front en de onderkant ervan bezig geweest om alles kaal te halen.

Ik wil zo van voor naar achteren gaan werken.

ziet er heel netjes en strak uit...

ploon 17-11-2005 19:22

bling bling!
blank aflakken en klaar

Split52 17-11-2005 20:09

DAMN! Ziet er mooi uit zo, ook goed onder de ruiten zeker? teringjantje!

Volkswouter 17-11-2005 20:10

Quote:
Originally Posted by Split52
DAMN! Ziet er mooi uit zo, ook goed onder de ruiten zeker? teringjantje!

Voorfront en dak zijn eigenlijk de enige plekken die mooi zijn.De rest heeft veel liefde nodig.

Niels - AirMighty.com 17-11-2005 21:39

Zo dan Wouter... dat ziet er weer goed uit man!
Wat Pim zegt, blank aflakken en klaar! ;)

Volkswouter 17-11-2005 21:46

Quote:
Originally Posted by skywalker
Geen half werk Wouter, dat zie ik graag! ;)
Waarmee heb je het blank gemaakt?

Met een soort staalborstel in de haakse slijper.

Big_Mac_Mark 17-11-2005 23:09

WOW! Dat lijkt echt über! Zo laten dacht ik zo! :rolleyes:

:D

Sancho 18-11-2005 12:14

Quote:
Met een soort staalborstel in de haakse slijper.

kan je daar een fototje van nemen...
want ben ook met zoiets bezig,
en gaat alleen nogal traag naar mijn zin...

Volkswouter 18-11-2005 12:19

Quote:
Originally Posted by Sancho
kan je daar een fototje van nemen...
want ben ook met zoiets bezig,
en gaat alleen nogal traag naar mijn zin...

Het kost ook een vreselijke berg tijd,ik ben hier ook zo`n 6uur mee bezig geweest gisteren.

Sancho 20-11-2005 13:39

en hoe hou je die slijptol dan?
zet je hem volledig tegen/op de bus,
zodat hij echt rondjes wegschuurt...
of hou je hem onder een hoek,
zodat het contactoppervlak maar heel klein is,
maar hij wel sneller verf wegneemt...

Tot nu toe hou ik hem onder hoek...
gaat wel heeel traag

Volkswouter 20-11-2005 13:54

Sancho,ik heb hem ook onder een hoek gehouden. Je wilt geen warmte in je plaatwerk brengen.

hanshoog 24-11-2005 17:42

hoi wouter

hoe maak jij je bus zo kaal.

gr hans

zie het antwoord al Met een soort staalborstel in de haakse slijper

Volkswouter 07-12-2005 12:52

Gisteren avond een ribbel achter bumper gekocht. De bumper is niet krom en zeker niet rot. Zo vind je ze niet veel meer.

vwcrewcab 07-12-2005 18:01

Puike sjizzle!!!

Volkswouter 12-12-2005 10:44

Raar maar waar,ik heb zaterdag bij Sjef deze NOS linker b-stijl kunnen kopen en ben er heel erg blij mee.

Mijn linker kant die toch wel iets moeilijker is vanwege de klapdeurtjes links is redelijk vergaan.Nu heb ik het meest mooie reparatieplaatwerk te pakken kunnen krijgen om dit te repareren.

Split52 12-12-2005 11:20

Tsss, dat is even een mooie binnenkomert! Ideale manier om zo-een schade te verhelpen!

Die gek heeft soms nog wel wat moois liggen ook! Ben er afgelopen week even geweest met Molenari, maar moet toch zeggen dat die Sjef het leuk voor elkaar heeft!

klaas 12-12-2005 15:08

best bezochte plaats deze week, daar bij sjef.
dus je heb nog wat moois gevonden ook!!

Volkswouter 12-12-2005 16:22

Michel,klopt helemaal,het is opgeruimt en heel overzichtelijk.Wij kregen ook nog de sneak preview van zijn nieuwe webiste en die ziet er ook top uit.
Afgelopen week kon niet meer kapot, dinsdag de ribbelbumper en zaterdag de b-stijl...:D

Ja Klaas,Alain zijn oog viel er ineens op in het magazijn.

VWrijder 03-02-2006 13:02

Is er nog nieuws uit de schuur? ;)

Frieser 03-02-2006 15:24

Quote:
Sancho,ik heb hem ook onder een hoek gehouden. Je wilt geen warmte in je plaatwerk brengen.

Dat wil je echt niet inderdaad, daar heb ik als no-no in de plaatslijperij al goed mee te maken gehad. Neem van mij aan daar wordt je plaatwerk niet mooier van...tenzij je dol op golfplaat bent
:D

All times are GMT +1. The time now is 06:53.