Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Motorfiets CV carburateurs op je vw. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66904)

Dub-Detail 29-01-2011 00:09

Als ze haaks op de voetplaat staan is dat bij een NZ voldoende.
Er zijn andere motortype waar dit wel onder een hoek moet.

Mvg, Pim Bonne

sander_beer 29-01-2011 00:11

gewoon haaks is goed het blok ligt er al schuin naar voren in
als je motor erin hangt dan staan de vlotterbakjes ongeveer horizontaal
ik heb dezelfde carbs op een polo motor

PoloG60 30-01-2011 02:36

Quote:
Originally Posted by sander_beer
gewoon haaks is goed het blok ligt er al schuin naar voren in
als je motor erin hangt dan staan de vlotterbakjes ongeveer horizontaal
ik heb dezelfde carbs op een polo motor

Heb jij ze dan ook op een NZ?
Heeft iemand nog tips voor mij voor wat ik nog meer moet hebben,ik ga er van uit dat een NZ ook een andere nokkenas nodig heeft.
Het schijnt de meest waardeloze nokkenassen te zijn voor ombouw naar motorfiets carburateurs...
Ik heb ook de bijhorende brandstofpomp erbij gekocht dus die van de Fireblade dan weet ik vrijwel zeker dat het goed zit.
Ik heb op de 4e runner ook een pijpje gelast zodat daar de vacuüm slang op komt van de rembekrachtiger,nou kan ik alleen in dit topic zo niet terug vinden waar die vacuüm slang op moet die op de carbs zit....kan iemand mij dat vertellen?
Gr. Ferdi

Der Ghopmeister 30-01-2011 08:17

NZ = 196 graden met 7 mm lift

3F (AE) : 219 graden / 8,8 mm lift
3F (AF) : 214,5 graden / 9,6 mm lift
ABU = 204 graden met 9,3 mm lift
ABD : 204 graden / 9,3 mm lift
AEE : 204 graden / 9 mm lift
MH : 204 graden / 7,2 mm lift
AAV : 204 graden / 7,2 mm lift

Nokkenasje van een MH heb ik nog wel voor je liggen eventueel :thumbup:

Dub-Detail 30-01-2011 11:42

Quote:
Originally Posted by PoloG60
Heb jij ze dan ook op een NZ?
Heeft iemand nog tips voor mij voor wat ik nog meer moet hebben,ik ga er van uit dat een NZ ook een andere nokkenas nodig heeft.
Het schijnt de meest waardeloze nokkenassen te zijn voor ombouw naar motorfiets carburateurs...
Ik heb ook de bijhorende brandstofpomp erbij gekocht dus die van de Fireblade dan weet ik vrijwel zeker dat het goed zit.
Ik heb op de 4e runner ook een pijpje gelast zodat daar de vacuüm slang op komt van de rembekrachtiger,nou kan ik alleen in dit topic zo niet terug vinden waar die vacuüm slang op moet die op de carbs zit....kan iemand mij dat vertellen?
Gr. Ferdi

Dat is de ventilatie van de membranen. Die moet origineel op een klein luchtfiltertje worden aangesloten. Dit zorgt ervoor dat de vacuum klokken op en neer kunnen.

Gr, Pim

PoloG60 30-01-2011 11:49

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Dat is de ventilatie van de membranen. Die moet origineel op een klein luchtfiltertje worden aangesloten. Dit zorgt ervoor dat de vacuum klokken op en neer kunnen.

Gr, Pim

Hey Pim bedankt voor je info,dat kleine luchtfiltertje heb ik er wel bij zitten,die zit nog aan het luchtfilterhuis vast ik heb de hele handel van hem gekocht zodat ik zeker weet dat ik alles heb liggen voor de ombouw.
De luchtfilterbak probeer ik denk ik ook wel te gebruiken en anders laat ik gewoon alleen de originele kelkjes erop zitten.
Welke nokkenas kan ik het beste gebruiken voor deze ombouw?
Zou die MH nokkenas voldoende wezen die ghop te koop heeft?
Gr. Ferdi

Dub-Detail 30-01-2011 13:02

Hallo Ferdi,
Die nokkenas is eigenlijk naar eigen smaak te bepalen. Ik gebruik eigenlijk geen standaard nokkenassen, maar aftermarket assen van catcams schrick of dbilas.

Als luchtfilter gebruik ik altijd een groot filter met voetplaat van pipercross. Kosten wel centen maar is in mijn ogen de beste oplossing met kelken.

Gr, Pim

PoloG60 30-01-2011 23:35

Quote:
Hallo Ferdi,
Die nokkenas is eigenlijk naar eigen smaak te bepalen. Ik gebruik eigenlijk geen standaard nokkenassen, maar aftermarket assen van catcams schrick of dbilas.

Als luchtfilter gebruik ik altijd een groot filter met voetplaat van pipercross. Kosten wel centen maar is in mijn ogen de beste oplossing met kelken.

Gr, Pim

Ik heb zo hier en daar al een beetje gekeken naar die Pipercross luchtfilters met voetplaat,maar zijn die voetplaten zo passend te krijgen voor op deze kelken dan?
Of moet je die voetplaten nog aanpassen?
Ik kan op mijn werk ook zelf een luchtfilterbak van aluminium maken met bijvoorbeeld een inlegfilter van K&N of Pipercross of zoiets dergelijks...
Over die vacuüm slang ben ik er eigenlijk nog niet helemaal over uit want tussen de 3e en 4e carburateur zit namelijk die vacuumslang die inderdaad op dat kleine filtertje komt,dat filtertje ga ik dan waarschijnlijk ook gewoon gebruiken.
Maar tussen carburateur 1 en 2 en tussen carburateur 3 en 4 zit ook een zwarte vacuumslang die is qua diameter kleiner dan die andere,dat is die lange slang die op de hoogte ligt van die zwarte vacuüm dekseltjes die is aangesloten tussen 1,2 en gaat daarna door tussen 3 en 4...waar moet ik die op aansluiten?
Gr. Ferdi

Dub-Detail 31-01-2011 10:38

In princiepe zijn er geen plug & play toepassingen te koop bij pipercross. Je kunt bij pipercross een blanco kopen en deze op maat maken voor jou carburateurs. Ik koop de filters in en de voetplaten snij ik zelf uit rvs met cnc machine.

Die kleine slangetjes zijn de brandstof dump. Mochten je vlotternaalden niet meer goed afsluiten dan komt daar de brandstof uit. Opzich een goed idee om deze weg te lijden dat het op straat gegooid wordt. Beetje tricky al zou het op een hete uitlaat komen.

Gr, Pim

PoloG60 31-01-2011 18:53

Quote:
In princiepe zijn er geen plug & play toepassingen te koop bij pipercross. Je kunt bij pipercross een blanco kopen en deze op maat maken voor jou carburateurs. Ik koop de filters in en de voetplaten snij ik zelf uit rvs met cnc machine.

Die kleine slangetjes zijn de brandstof dump. Mochten je vlotternaalden niet meer goed afsluiten dan komt daar de brandstof uit. Opzich een goed idee om deze weg te lijden dat het op straat gegooid wordt. Beetje tricky al zou het op een hete uitlaat komen.

Gr, Pim

Ok dan weet ik genoeg over de filter,dan maak ik die zelf van aluminium...

Maar ik bedoel die zwarte slang die boven die zwarte plastic membraan dekseltjes loopt dat is die lange slang...
Je hebt je brandstofaanvoerslang onder de carburateurs,en je hebt die korte dikke slang tussen de 2e en 3e carburateur die op dat kleine luchtfiltertje komt.
En je hebt dan die slang die ik bedoel,die is vrij lang en die is aangesloten tussen carb 1 en 2 en tussen 3 en 4... en komt over die zwarte kunstof dekseltjes heen...
Ik hoop dat je weet welke ik bedoel anders kan ik je misschien een foto mailen... Gr. Ferdi

Sjon 31-01-2011 19:28

.

Dub-Detail 31-01-2011 20:16

Quote:
Originally Posted by PoloG60
Ok dan weet ik genoeg over de filter,dan maak ik die zelf van aluminium...

Maar ik bedoel die zwarte slang die boven die zwarte plastic membraan dekseltjes loopt dat is die lange slang...
Je hebt je brandstofaanvoerslang onder de carburateurs,en je hebt die korte dikke slang tussen de 2e en 3e carburateur die op dat kleine luchtfiltertje komt.
En je hebt dan die slang die ik bedoel,die is vrij lang en die is aangesloten tussen carb 1 en 2 en tussen 3 en 4... en komt over die zwarte kunstof dekseltjes heen...
Ik hoop dat je weet welke ik bedoel anders kan ik je misschien een foto mailen... Gr. Ferdi

Ja, dat is de overdump. Meer kan ik er ook niet van maken.

Gr, Pim

PoloG60 01-02-2011 00:47

Quote:
Originally Posted by Sjon
Niet zo moeilijk denken: brandstofaanvoer aansluiten, gaskabel & choke erop en klaar.

Ok Thanks voor de info,ik vermoedde dat die slang bedoeld was voor de vacuüm zodat die die "vlakke" gasschuif omhoog zou trekken bij het gasgeven...
En zou ik de sproeier gelijk al op 140 maken en de gasnaald al iets omhoog zetten nu de carburateurs nog niet op het blok zitten of is dat nog niet zo'n goed idee?

Sjon 01-02-2011 14:54

.

PoloG60 01-02-2011 18:32

Quote:
Yep: dikke slang tussen carb 2&3 is ont-/beluchting variabele-venturi schuiven

Ok maar hoe gaan die schuiven dan omhoog?
Ik neem toch aan dat die schuiven een vacuüm nodig hebben anders gaan ze toch niet omhoog als de gaskleppen open gaan?
Vandaar zijn het toch cv (constant vacuüm carburateurs)?
Misschien zeur ik wel teveel of ik snap iets niet....ik neem aan als je die ene slang aan sluit en daar een vacuüm op zet,dat dan die schuiven omhoog gaan bij het gas geven... :redface:

Dub-Detail 01-02-2011 19:01

Gaat vanzelf. Door het vacuum wat heest achter de schuiven.
Zet er maar eens een stofzuiger op en bedien de gasklep. Gaan de schuiven omhoog.

Gr, Pim

rodydejonge 01-02-2011 19:30

Ik heb hetzelfde man, heb Cbr carburateurs, en zit ook tussen de 2e en 3e carb een dikke aansluiting, Dus deze mag ook nog op het inlaat voor vacuum ? goed dat ik er nu achter kom :)

Dub-Detail 01-02-2011 19:39

Quote:
Originally Posted by rodydejonge
Ik heb hetzelfde man, heb Cbr carburateurs, en zit ook tussen de 2e en 3e carb een dikke aansluiting, Dus deze mag ook nog op het inlaat voor vacuum ? goed dat ik er nu achter kom :)

Nee, die moet gewoon los aan een filtertje.
Twee kleine slangetjes moeten ook los, maar hou deze weg bij hete delen.
Enkel rembekrachtiger en/of verdeler aansluiten op vacuum.

Gr, Pim

sander_beer 01-02-2011 19:53

die dikke aansluiting in het midden daar zit normaal een slang op aangesloten die op de luchtfilterbak zit voor als er overdruk(wel minimaal) in het luchtfilterhuis is door het ram air systeem daardoor zouden de schuiven sneller open gaan en ook net iets verder open gaan

PoloG60 01-02-2011 21:00

Quote:
Naaldhoogte voorlopig niet aankomen: das pas voor de allerlaatste finetuning.
Hoofdsproeiers is afhankelijk van hoe je h'm gaat afstellen:
als je de remluchtsproeiers afdopt, kan 't zelfs zo zijn dat de hoofdsproerers kleiner moeten dan origineel.
Ik ga geen sproeiermaten roepen, wat dit is bij elke motor weer anders.

Ze praten op het 86c forum bijna alleen over sproeier 140,ik heb thuis zo'n setje liggen speciaal om sproeiers op maat te maken dus die ga ik daarvoor gebruiken.
Zover ben ik nog lang niet maar hoe kan ik die het makkelijkste en snelste afstellen?
Ik had gehoopt dat ik met die maat van 140 aardig goed zat,want het is flink pokkewerk als die 4 sproeiers er elke keer eruit moeten om te testen als ze goed aan de maat zijn...
Het synchroon stellen van de carbs laat ik wel bij een motorzaak doen dat lijkt mij de beste snelste en de makkelijkste manier aangezien dat nogal precies komt...

sander_beer 01-02-2011 22:24

uw lucht sproeiers eerst dicht maken als je de kelken eraf haalt dan zie je 4 openingen

volgens het boekk wat ik heb moet je eerst de stationairsproeier bepalen want die gebruik je tot +- 1/4 gas maar de meeste rijden met de originele sproeier
ik heb er wel een andere maat inzitten maar weet niet meer juist welke
daarna pas de hoofdsproeier bepalen ik heb dacht ik 135 erin zitten
maar het is toch echt iedere keer proberen en de boel weer loshalen en opnieuw proberen

Sjon 01-02-2011 22:32

.

PoloG60 01-02-2011 23:06

Quote:
Ja Ferdi: op polo86c zijn er meerdere met cv-carbs, ik ook ;-)
Vantevoren sproeiers bepalen is gokken: elke setup is weer anders.
Afstellen is meer sleutelen dan rijden/rollen....ja...en? Das de hobby.
Vacuummeter aanschaffen: synchroon stellen is niet moeilijk:
eerst cil 2 & 3 synchroon stellen en dan de buitenste 2.

Ok dan moet ik die maar eens aan gaan schaffen,ti's alleen zo jammer dat je hem maar een keer nodig hebt,waar kan je die dingen kopen en wat kosten ze?
Vast wel bij een motorzaak te krijgen...
Ik had jou topic al gezien ziet er supergaaf uit,heb jij er zo'n Pipercross filter erop zitten?
Ik wil van aluminium zelf een filterbak maken op m'n werk maar ik weet de maten nog niet die ik nodig ben om hem te maken,want m'n blok hangt nog niet in m'n polo 1.
Moet die ene sproeier zowieso dicht gemaakt worden zoals Sander dat ook heeft?

sander_beer 01-02-2011 23:12

moeten niet maar ik vond het zo makkelijker afstellen

PoloG60 02-02-2011 00:02

Quote:
Originally Posted by sander_beer
moeten niet maar ik vond het zo makkelijker afstellen

Ok wat is het verschil als je het wel of niet doet?

Sjon 02-02-2011 18:17

.

sander_beer 02-02-2011 19:13

het verschil is dat je kleinere hoofdsproeiers kan gebruiken
200 is ongeveer de maximum maat die je kunt gebruiken
als je weet hoe zo n carb werkt en je volgt het kanaaltje van de luchtsproeier naar het kanaaltje van de hoofdsproeier dan snap je wel waarom je dan maar een kleinere sproeier nodig hebt

rodydejonge 02-02-2011 19:17

Hoe kom je erachter dan welk van de buisjes ( die op de afbeelding hier boven ziet ) moet afdoppen ?

sander_beer 02-02-2011 20:26

bij de cbr 900 fireblade carb moet je degene dicht maken die op de foto dicht gemaakt is
bij andere carbs (als ze luchtsproeiers hebben) eens op de hoofdsproeier blazen en voelen uit welk buisje lucht komt

T.C.Z.L 27-02-2011 14:29

Topic weer even omhoog halen met een 2-tal vraagjes.
Ben op het moment bezig een mk1 cabrio naar een 16v weber om te bouwen en loopt tegen de volgende problemen aan:
1) de flens vooraan op de cilinderkop zit in de weg. Welke moet ik hiervoor gaan gebruiken?
2) Welke koelvloeistof slangen gebruiken jullie bij een 16v? Die van een mk1 of van een mk2, of zelf op maat gemaakt?

Marcski 01-03-2011 11:49

dat watermondje?
Eentje van een ABF halen bij de dealer, of je huidige omlassen

combinatie van slangen (ook afhankelijk welke motor je erin had), gewoon kijken welke het beste past

T.C.Z.L 01-03-2011 16:40

Quote:
Originally Posted by Marcski
dat watermondje?
Eentje van een ABF halen bij de dealer, of je huidige omlassen

combinatie van slangen (ook afhankelijk welke motor je erin had), gewoon kijken welke het beste past

Het was eerst een 8v en blijf ook op de 8v kabelboom rijden.
Past die waterflens van een ABF dan wel?

Marcski 01-03-2011 16:52

er komt toch een 16v in? daar moet het abf watermondje op

T.C.Z.L 01-03-2011 17:13

Quote:
Originally Posted by Marcski
er komt toch een 16v in? daar moet het abf watermondje op

Ja blok wat er in komt is een kr.
Oke dat ga ik eens kijken voor een abf waterflens.

eddyvwone 01-03-2011 18:05

moet dan een alu zijn of niet.
want een kunststoffe is gewoon hetzelfde als die van een kr alleen de overlooppijpje zit erop.

grtz eddy

T.C.Z.L 05-03-2011 15:28

Een ABF past ook niet.
En de alu van een vroege kr past bijna,maar deze moet ook aangepast worden.
Iemand anders nog een oplossing?

breadfan83 05-03-2011 15:34

Heb je hier wat aan? Dit is die die ik bedoelde:

T.C.Z.L 05-03-2011 15:35

Dat zou inderdaad wel eens kunnen passen.
Kost dat? :tongue:

breadfan83 05-03-2011 15:39

Quote:
Originally Posted by T.C.Z.L
Dat zou inderdaad wel eens kunnen passen.
Kost dat? :tongue:

Heb het hem even gevraagd, zal in de loop van de dag wel 'n reactie krijgen. :thumbup:

thijstheunissen 05-03-2011 17:36

zow ene heb ik toevallig op ebay gewonnen en past volgens mij niet op een gewone g60:P

dus als je een verchroomde wilt dan even melden;)

All times are GMT +1. The time now is 20:42.