Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf mkII GTI Edition Fire&Ice (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=74638)

Vento Vice 14-12-2010 15:54

het zit 'm in details, dat heeft Jarno goed door... mooi en handig zo'n broertje ;)

mverh85 14-12-2010 20:42

netjes gedaan hoor :thumbup:

VwJarnoGT 15-12-2010 21:21

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
het zit 'm in details, dat heeft Jarno goed door... mooi en handig zo'n broertje ;)

Ja toch,al valt het niet echt op denk ik op de grill. Vond het wel een leuk detail net als de windvanger van het open-dakje in kleur te maken..

Krijg wel commentaar op de embleem kleur achter.. :(

Mja,origineel hè.. :cool:

VwJarnoGT 16-12-2010 21:50

Sneeuw..

Omdat er maar weinig te doen is met de sneeuw maar een paar pic's van de Fire&Ice :D

Madison 16-12-2010 21:59

Haha,leuke picka's :)
Hier ligt(nog)niet zoveel,maar komt vannacht misschien nog.
Er ligt een klein laagje over de Golf nu.

mverh85 17-12-2010 18:44

Quote:
Originally Posted by VwJarnoGT
Krijg wel commentaar op de embleem kleur achter.. :(

Mja,origineel hè.. :cool:

lekker doen wat jij leuk vind :thumbup: :D

VwJarnoGT 02-01-2011 00:40

Audio

Sinds kort eindelijk de audio in de auto. :thumbup:

Het viel niet mee,ik had een ernstig ploffende sub en een oorverdovende piep over de speakers. Dat is allemaal opgelost ;)

Het audio apparatuur betreft:

Nieuwe radio Pioneer DEH-5200SD:

Hoedenplank speakers Pioneer 6x9 4-weg:

Voorste speakers nog MacAudio zowel in dash als in de portierbakken. Is dat trouwens standaard,speakers in de portierbakken in een Fire&Ice?

Versterker Magnat Edition 44 HQ:

En een subje,ook van Magnat:

Dus eindelijk een fijn muziekje onder het toeren :thumbup:

Wout87 02-01-2011 18:50

Ey, dat is een gaaf F&I GTI'tje :D respect!

VwJarnoGT 02-01-2011 22:56

Quote:
Originally Posted by Wout87
Ey, dat is een gaaf F&I GTI'tje :D respect!

Thnx man,nog een Knoalster zo te zien? :thumbup:

Vento Vice 03-01-2011 10:58

'Knoalster'?! :screwy: = 'Stadskanaler' zeker? :D

Leuk al die internetfoto's, maar wij willen zien hoe (netjes?) het is ingebouwd... in REAL, duzzzz!

VwJarnoGT 03-01-2011 20:13

Quote:
'Knoalster'?! :screwy: = 'Stadskanaler' zeker? :D

Leuk al die internetfoto's, maar wij willen zien hoe (netjes?) het is ingebouwd... in REAL, duzzzz!

Joaaa, Knoalster. Is nait aans Vento Vice dat hest met die Veentrappers :D

Ik zal zo gauw mogelijk pic's maken,eerst nog even de kabeltjes netjes wegwerken (kabelgootje etc) :thumbup:

Ondertussen druk met instellen van geluid en zorgen voor goed ontvangst met nieuwe binnenantenne.

Al kom ik daar niet echt uit. Is geloof ik elektronisch versterkt.

Er zitten 3 kabels aan,1 dikke voor antenne ingang met een dunne zwarte en bij de antenne zelf (boven aan de voorruit plakantenne) hangt een korte zwarte met koperen oogje. :confused:

Ik denk dus 1 voeding en 1 aarde.

Sluit ik de voeding aan op assesoire van audio tulpkabel,stoort ie als een gek.. :confused:
Haal ik em los is het goed.. Maar nog niet optimaal. :mad:

Krieg d'r kopzere van. :D

Vento Vice 03-01-2011 20:29

-oogje is idd aarde (goed contact laten maken met de carroserie)
-de voeding kan je het beste schakelen via je contact
(als het goed is heb je een constante + en een geschakelde + naar je radio; de laatste moet je gewoon hebben)

> van zo'n binnen- plakantenne moet je niet te veel verwachten, trouwens...

jarnogti 03-01-2011 20:29

auto word er wel beter op vind ik ,die jetta gril was geen gezicht

VwJarnoGT 03-01-2011 21:09

Quote:
-oogje is idd aarde (goed contact laten maken met de carroserie)
-de voeding kan je het beste schakelen via je contact
(als het goed is heb je een constante + en een geschakelde + naar je radio; de laatste moet je gewoon hebben)

> van zo'n binnen- plakantenne moet je niet te veel verwachten, trouwens...

Oke,thnx. :thumbup:

Geschakelde + dus voor de voeding. Ik snap ook niet dat ze dat kabeltje zwart maken maar oké.. + en - is toch gewoon rood en zwart.

Bedankt voor de uitleg. Ik zal eens kijken wat de constante en geschakelde plus is.

Ik weet 't wat betreft verwachtingen. Maar zo'n 538 en Q moet ik wel kunnen ontvangen toch?

VwJarnoGT 03-01-2011 22:34

Nog even aan het hobby'en geweest maar mocht niet baten. De aarde bovenin heeft wel veel invloed maar dat verdwijnt zo gauw ik de kabel los laat. :(

Hierbij nog ff wat pic's :)

Vento Vice 04-01-2011 15:47

:eek: Heb jij nu in 'mijn' ongeschonden hoedenplank 'gewoon' gaten zitten zagen voor je speakers?! :screwy: zonde...
(daar heb ik nog een f*cking eind voor moeten rijden... ;) )

Quote:
...Maar zo'n 538 en Q moet ik wel kunnen ontvangen toch?

...hou het maar op alleen SKY-radio...; ik hoop dat je daarvan houdt? :D

HannoverEdition 04-01-2011 16:12

Quote:
:eek: Heb jij nu in 'mijn' ongeschonden hoedenplank 'gewoon' gaten zitten zagen voor je speakers?! :screwy: zonde...
(daar heb ik nog een f*cking eind voor moeten rijden... ;)

Ben het niet vaak met je eens René,maar nu WEL,idd zonde om gaten te zegen in een originele hoedeplank.... :shake:
Daarentegen heb jij volgens mij gaten lopen te zagen in de hoedenplank-dragers om die (lelijke) kooi er in te krijgen René of niet...?
kan het niet zo goed zien op de foto's.,maar ik zeg dr uit die kooi Jarno :D

Verder goed bezig,mooie originele GTI Fire&Ice Jarno,houden zo :thumbup:

KJ-Golf 04-01-2011 16:58

Hoezo heb je je bestuurdersstoel ingepakt dan? :P

Wout87 04-01-2011 17:30

Quote:
Thnx man,nog een Knoalster zo te zien? :thumbup:

Zeker :screwy: :thumbup:

Vento Vice 04-01-2011 17:54

Quote:
Originally Posted by Geditionone
...Daarentegen heb jij volgens mij gaten lopen te zagen in de hoedenplank-dragers om die (lelijke) kooi er in te krijgen René of niet...?

:shake: :shake: :shake: :shake:
Nee, dus... Jarno heeft de beklede, ongeschonden hoedeplankdragers er netjes bij gekregen, zoals het hoort!
(check in mijn signature bij het topic de close-up foto's maar ;) )
Je kan zeggen wat je wilt, maar alles wat ik ooit veranderd heb, kon er zo weer uit/ vanaf..., maar laat die kooi lekker zitten, Jarno!

VwJarnoGT 04-01-2011 20:42

Mensen mensen...

Even voor de duidelijkheid:

@ Vento Vice: Ik heb nog een originele hoedenplank. Die dingen staan op MP voor 15euro..En ja,ik heb er lekker in lopen zagen. :D

@ Geditionone: Ik heb idd de originele hoedenplankdragers erbij gekregen maar die kooi blijft.

@ KJ-Golf: Over de bestuurdersstoel zit een monteurshoes i.v.m dagelijks gebruik ter bescherming van de bekleding.

En idd Vento Vice alles is weer in originele staat terug te brengen zonder sporen na te laten,behalve bij die digi toerenverteller. Daar moet ooit nog ff een ander roostertje in. Op de plaats van die beugel moest je waarschijnlijk iets weg vijlen. ;)
En nee,ik houd niet van Saairadio maar zelfs die ontvangt ie niet.

Ik zit al te denken aan een originele antenne in het zijscherm. :D

HannoverEdition 04-01-2011 21:01

Quote:

@ Geditionone: Ik heb idd de originele hoedenplankdragers erbij gekregen maar die kooi blijft.

Goedzo :thumbup:
en ach smaken verschillen he,maakt ook niet uit,ik bedoelde er ook niks mee hoor,........was puur ff een persoonlijke mening,en daar is een forum voor he ;)

Vind het alleen al mooi dat je hem weer in originele staat terug gebracht hebt,en houdt! er toch een beetje ''eigen smaak'' in houdt :D

keep up doing the good work on your GTI Jarno,en we zien/spreken elkaar op 1 mei :thumbup:

Erwin G60 04-01-2011 21:07

Hey Jarno wat ik weleens gedaan heb is een nieuwe 16v antenne kopen met een lange kabel en die maak je dan aan de binnenkant van de voorbumper. Had altijd goed ontvangst en geen antenne in het zicht. Hoop dat daar wat mee kan.

vwjohnny 04-01-2011 21:31

ik had zon spat bord antenne in de lengte in het linker voorscherm gelegt :screwy: ontvangst viel niet tegen :thumbup: maar heb nu toch maar voor een 16v dakantenne gekozen.

VwJarnoGT 04-01-2011 21:31

Quote:
Originally Posted by Geditionone
Goedzo :thumbup:
en ach smaken verschillen he,maakt ook niet uit,ik bedoelde er ook niks mee hoor,........was puur ff een persoonlijke mening,en daar is een forum voor he ;)

Vind het alleen al mooi dat je hem weer in originele staat terug gebracht hebt,en houdt! er toch een beetje ''eigen smaak'' in houdt :D

keep up doing the good work on your GTI Jarno,en we zien/spreken elkaar op 1 mei :thumbup:

Tuurlijk,daar is een forum ook voor. Om te 'praten' en dan ben je het ook niet altijd met een ander eens.
Ik wou je ook nog bedanken btw voor je compliment. :thumbup:

Die kooi heb ik zelf niet bedacht maar ik vind het vet :D
Ik had al eens eerder gezien bij ander mkII's en vond het toen ook al wat hebben.
Lkkr 'racy' net als verlagen en wielen verbreden etc.. ;)

VwJarnoGT 04-01-2011 21:32

Quote:
Originally Posted by Erwin G60
Hey Jarno wat ik weleens gedaan heb is een nieuwe 16v antenne kopen met een lange kabel en die maak je dan aan de binnenkant van de voorbumper. Had altijd goed ontvangst en geen antenne in het zicht. Hoop dat daar wat mee kan.

Hey Erwin,dat is een goede tip. :thumbup:

VwJarnoGT 04-01-2011 21:36

Quote:
Originally Posted by vwjohnny
ik had zon spat bord antenne in de lengte in het linker voorscherm gelegt :screwy: ontvangst viel niet tegen :thumbup: maar heb nu toch maar voor een 16v dakantenne gekozen.

Ik ga echt niet in m'n dak boren... No way.

vwjohnny 04-01-2011 21:38

hmm met beetje tectyl en kit gaat het wel goed hoor.

Vento Vice 04-01-2011 22:13

Quote:
Die kooi heb ik zelf niet bedacht maar ik vind het vet :D

...heb ik toch nog wÃ*t goed gedaan ;)
Quote:
...behalve bij die digi toerenverteller. Daar moet ooit nog ff een ander roostertje in...

Tja, het was of zó, of het dashboard verpesten... die roostertjes zijn er toch zat op de sloop, dus die durfte ik nog wel te 'verpesten'...
Dat je 'm nog steeds niet vervangen hebt, sta ik echter wel van versteld!

Gewoon een spatbord-antenne idd; is niet het allermooiste, maar wel het allerbeste.
Ik heb ook nog ff aan een 16V antenne gedacht, maar de auto komt uit de tijd dat dit alleen was weggelegd voor de èchte GTI 16V' (vandaar die bijnaam ook, denk ik... :D )
Dit, terwijl tegenwoordig elk model zo'n ding heeft :screwy: Maar goed: het hóórt dus gewoon niet! AMEN.
en hier is Geditionone het vast roerend mee eens; ik weet het zeker, denk ik...

LRR 05-01-2011 11:06

Die kooi zeker laten zitten !! Dat ziet er echt onzettend ruig uit !!!

VwJarnoGT 05-01-2011 12:01

Quote:
Tja, het was of zó, of het dashboard verpesten... die roostertjes zijn er toch zat op de sloop, dus die durfte ik nog wel te 'verpesten'...
Dat je 'm nog steeds niet vervangen hebt, sta ik echter wel van versteld!

:redface:

Quote:
en hier is Geditionone het vast roerend mee eens; ik weet het zeker, denk ik...

Denk je het nou,of weet je 't zeker... :tongue:

VwJarnoGT 05-01-2011 12:01

Quote:
Originally Posted by LRR

Amen.

Vento Vice 05-01-2011 15:15

Quote:
Originally Posted by LRR

..en dat in contrast met het mierzoete interieur :D

"ik weet het zeker, denk ik" is een gevleugelde Surinaamse uitspraak...

VwJarnoGT 09-01-2011 22:54

Picas

Even een paar picas omdat het kan..

Iets oudere look.

Recente look.

Laatste 2 met dank aan Kevin Scholte :thumbup:

René 09-01-2011 23:06

Mooi bakkie Jarno!

KJ-Golf 09-01-2011 23:44

Die laatste twee foto's zijn echt super mooi gemaakt zeg. :cool: Nette wagen!

Vento Vice 10-01-2011 07:57

Mooie pics, idd het lijkt al lente met al dat groen! ;)

Nou was het de afgelopen tijd toch ècht winter èn je had de OZ-jes al eerder zwart gepoedercoat, maar ik zie toch nog steeds de (zeer netjes opgeknapte) Estorils eronder... :screwy: Waren die OZ-'s niet als wintervelgen bedoeld dan?
Heb je ook nog andere plannen, qua velgen?

PS: haal dat groene (voetbal-?) vlaggetje van je binnenspiegel, dat vloekt!

VwJarnoGT 10-01-2011 14:25

Quote:
Mooie pics, idd het lijkt al lente met al dat groen! ;)

Nou was het de afgelopen tijd toch ècht winter èn je had de OZ-jes al eerder zwart gepoedercoat, maar ik zie toch nog steeds de (zeer netjes opgeknapte) Estorils eronder... :screwy: Waren die OZ-'s niet als wintervelgen bedoeld dan?
Heb je ook nog andere plannen, qua velgen?

PS: haal dat groene (voetbal-?) vlaggetje van je binnenspiegel, dat vloekt!

De OZ-jes liggen weer op m'n werk,was er niet tevreden over. Dus die worden opnieuw gestraald en gepoedercoat ;)

De laatste 2 foto's zijn ook tussen de sneeuwbuien door gemaakt,kijk maar naar de kentekenhouder ;) Die is beschadigd na een slippertje..Die moet nog vervangen worden samen met de plaat zelf.

Ik wou eigenlijk de Estorils polijsten maar zonder een ander setje gaat dat niet.

En het vaantje blijft :D

P.s Thnx peeps voor de positieve reacties! :thumbup:

Edit: En vanavond gaat de f&i op de brug om de thermostaat te vervangen i.v.m niet goed warm worden en de temperatuurmeter komt niet uit de hoek :rolleyes:
Frisse koelvloeistof erin en goed ontluchten;moet dat ook weer goed zijn.
Tegelijk ook de eindemper er fatsoenlijk onder hangen :thumbup:

LRR 10-01-2011 15:21

Nog even gespot zaterdag tegen 17 uur op de Lange Raai (ff geknipperd), was met de Fun. !!

F&I is echt een mooie nette auto, staat ook lekker laag !!

Vento Vice 10-01-2011 21:09

Quote:
Ik wou eigenlijk de Estorils polijsten maar zonder een ander setje gaat dat niet.

Dr.Golf heeft nog een opknapsetje liggen, ga je die polijsten en houd je de huidige in deze staat!

Quote:
En het vaantje blijft :D

Waar is het dan van?

Quote:
Tegelijk ook de eindemper er fatsoenlijk onder hangen :thumbup:

Ja!, dat lukte mij ook steeds maar niet; elke keer gaat-ie weer scheef! :screwy:
Ik zou hem gewoon met één pitje aan de middendemper vastlassen...

All times are GMT +1. The time now is 19:23.