![]() |
Wat een gaaf stuur:) dat nodigt pas echt uit om te gaan rijden lijkt me
|
Quote:
Ben er ook erg blij mee. Ligt erg goed in hand :thumbup: |
|
Afspraak is gemaakt voor het chippen van de GTI :thumbup:
Zal bij de grootmeesters gebeuren van JD. Aankomende week zal de golf een grote beurt krijgen en het luchtfilter zal vervangen worden door een Carbonio Airbox. 8 augustus zal het chippen plaats vinden :) |
Zeer nette en dikke golf !!
|
Vandaag was het eindelijk zo ver. De afspraak om de gti te chippen bij de grootmeesters van JD.
Vanmorgen rond een uur of half 12 vertrokken vanuit Sommelsdijk. De reis heeft toch een goede 2 uur mogen duren naar Lochem. Daar iets over half 2 aangekomen te zijn werden mijn broer en ik netjes door Mark ontvangen. Er werd ons een kopje koffie aangeboden. In de tussentijd van ons bakkie reed Mark een test rondje met de gti of alles naar behoren werkte. Bij terugkomst vertelde hij me dat de gti al getuned was. Dit was echter op een niet professionele manier gedaan. Hij adviseerde mij om de dsg ook gelijk mee te pakken ivm het hoge koppel wat die al had. Dit is ook gebeurd. Vervolgens ging de auto de brug op om de catmod uit te voeren. Zal niet prettig geweest zijn aangezien ik al 2 uur had gereden. Nadat de gemodificeerde downpijp weer gemonteerd werd kwam de eerste run. 245 pk en 380 nm. Na wat aanpassingen kwam die op 266 pk en 400 nm. Door de zaken goed te analyseren kwam Mark er achter dat de waste gate niet strak genoeg staat dus een kleine lek heeft. Dit kon helaas niet gelijk verholpen worden ivm de warmte van het spruitstuk en de manier waarop de turbo gemonteerd zit. De laatste run is uitgevoerd met een aantal liters ethanol bijgemengd in de brandstof. Nu kwam deze uit op 273,8 pk en 412,6! Dit gaan er nog meer worden zodra de waste gate is afgesteld. Al met al een hele leuke ervaring om bij de tuners van JD Engineering mee te kijken en wat het resultaat is geworden! Thnx Mark en Martijn :thumbup: ![]() ![]() ![]() ![]() Groetjes Yann |
goed bezig Yann, zal ook wel een stukkie beter lopen nu! :cool:
|
Quote:
Dat zeker! Wat een heerlijk koppel :thumbup: |
mooi resultaat!
ben ik enkele jaren terug ook geweest met de golf1, was toen ook een heel toffe ervaring. als ik nog eens iets laat chippen rij ik met plezier terug 2,5u naar JD :thumbup: |
Quote:
Thnx! Zijn echt vakmensen van JD! Vandaag het leer even goed ingevet met Poorboys. Is een cleaner en conditioner in 1. Kwam toch aardig wat viezigheid af! Zoek nog wel iets wat echt goed werkt voor de eindstukjes van de uitlaat. Heb nu wel metalpolish van mequiars maar er blijven van die zwarte puntjes zitten. Zag wel chroompolish van belgom langs komen hier op het forum. Iemand daar ervaring mee? Hier in ieder geval van iphone fotootjes :) ![]() Een instagrammetje ![]() Blijf het een geweldige kleur vinden! :thumbup: ![]() |
|
Beste pizza's!
|
Weer even een update!
Van de week dsg extensions binnen gekregen. Die ook direct gemonteerd. Deze plak je met bijgeleverde dubbelzijdige tape op de bestaande flippers. Was er nog niet zo zeker van maar nu het erop zit vind ik het wel tof staan en schakelt net wat fijner. ![]() Vandaag nog wat iphone foto's gemaakt op het werk. Wel een leuk gezicht met die grote machines op de achtergrond :) ![]() ![]() ![]() |
mooie foto's Yann!! :thumbup:
|
Quote:
Thnx :thumbup: |
Je kunt ook w5 gebruiken voor de eindstukjes :thumbup:
Dit gebruik je normaal voor edelstaal op te poetsen in de keuken... Dikke GTI! |
Dat zijn super nette waardes wat je daar hebt :O
Ziet er zeer dik uit je mk5 ;) (y) |
@vains
Dat haal je bij de little toch? @jetta-gti-16v Thnx! Loopt lekker door ;) |
mooi resultaat :thumbup: aantal maanden geleden ook bij jd geweest. Was een leuke ervaring. Gaat goed met de updates :D
|
Quote:
Echt een hoop kennis daar bij jd! Zou het iedereen aanraden die er over denkt om te chippen. De updates gaan wel door idd :D Vandaag de R klauwen uit elkaar gehaald om te stralen. Morgen even langs de spuiterij. |
Hier weer even een update wat betreft de R20 remklauwen.
Die zijn inmiddels gestraald en gespoten. Hier waren ze net in de kleur gespoten Na de blanke lak laag ![]() Zodra ik de winterwielen eronder gaan zullen de remmen ook vervangen worden door deze stoppers. Tevens heb ik een afspraak gemaakt met de spuiter dat de achterschermen verbreed zullen worden. Dit zal minimaal zijn zodat de wielen 100% vrij lopen met diep inveren. Dat is nu namelijk wel het geval en heeft ra iets de lak verbrandt dus beide schermen zullen overgespoten worden. |
Ziet er goed uit kerel
|
Mooie type V. Remmen upgrade is ook dik!
|
Thnx :)
|
|
Afgelopen zaterdag had de golf spontaan dat die niet goed in zijn P stand te krijgen was. Het voelde raar en niet goed aan. Met wat kracht moest die erin geduwd worden. Dit niet vertrouwend ben ik naar mijn garage gegaan en ging uit van het ergste.
Achteraf viel het gelukkig mee. Er was een schroefje naar beneden gevallen en tussen het schakelmechaniek en afdekplaat gevallen. De uitlaat en hitteschild moesten wel van onder de auto geschroefd worden. Aanstaande vrijdag gaat die weer terug naar de garage om de remmen te laten monteren en een ontdekte kapotte aandrijfashoes te vervangen. Ook de winterwielen komen er dan onder. |
gelukkig maar een klein dingetje, dat de ellende veroorzaakte.
mooie wagen, mischien zie ik je wel is in de haven van rotterdam rijden. ben zelf werkzaam op een havensleper in de Europoort . |
|
Ziet mooi uit zo met die remmerij erachter :thumbup:
|
Nice !!!
|
en toch met deze wielen is het ook niet verkeerd ;)
|
Thnx! Remmen zijn een stuk verbeterd!
De wielen zijn wel oké. Is niet super dik maar goed. Sinds vandaag ook nieuwe banden. Vredestein wintertrac zitten er nu om en bevalt tot nu toe top :) |
Keurig gevulde wielen!
|
Thnx :thumbup:
|
Hier weer even een update!
Vlak na de wielen wissel heb ik de banden laten vervangen door Vredestein winterextreme. Erg fijne band. Heel veel grip en relatief stil. Ondertussen begon het ook steeds meer te kriebelen om een andere set zomerwielen aan te schaffen. Vorige week de blq's te koop gezet en vanavond al verkocht! Was een hoop interesse in. Vanmiddag de nieuwe set besteld. Wat het is geworden verklap ik pas later ;) |
Hier weer even een update.
Vorige week zondag helaas wat schade gereden aan de voorzijde. Voorbumper, front waren beschadigd. Dit kwam doordat ik een auto wilde inhalen maar toen ik eenmaal op de andere weghelft zat kwam er met hoge snelheid een motorfiets tegen me in. Die had ik totaal niet gezien :eek: Vol in de ankers en weer terug op mijn weghelft. Helaas nog net teveel snelheid en de auto die ik in wilde halen een kusje gegeven. Was misschien met een verschil van 15 km dus ook niet heel ernstig maar toch erg lullig. :( Afgelopen zaterdag de Gti op kunnen halen bij de schadehersteller. Uiteraard is er niets meer te zien van de schade te zien. Vervolgens gelijk door gereden naar leo's autoservice want de nieuwe wielen lagen al klaar! Na wikken en wegen is het een set Oz ultraleggera hlt's geworden in 19 inch icm michelin pilot sport banden.(225/35/19 Je merkt echt dat het een kwaliteit wiel is. Heerlijk stil en heel goed sturend nu. Het was een beetje een gok om ze in het mat zwart te nemen maar ben aangenaam verrast met het resultaat :D ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Excuses voor de crappy phone pics (de onderlip zit er sinds vanmiddag op) |
Mooi hoor, wielen staan goed!
|
Ik vind het ontzettend stoer! Een beetje negatief camber op de vooras en een klein beetje zakken zou het in verhouding met achter wel beter staan vind ik persoonlijk. :thumbup:
|
Past heel goed bij de rest vd auto echt top!
|
All times are GMT +1. The time now is 01:46. |