Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Wouter's Golfjes (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101293)

Wouter42 09-09-2012 18:56

Zo, tijd voor een update.

Vanmorgen het vieze beest uit de auto getrokken. :thumbup: Man wat heb ik er een spijt van dat blok ooit gekocht te hebben.

Toen begonnen met het er af halen van de bruikbare onderdelen. Had ik later allemaal los gekocht, dus weet dat dat wel goed is. :)

Kop ziet er verbazingwekkend nog erg goed uit, had ik niet verwacht als ik eerlijk ben. Kale KR kop gaat de verkoop in.

Hier onder het nieuwe blok.

Is al helemaal nagekeken door redbull, geen grote stukken ijzer in de olie dus de lagerschalen zijn nog goed.

Ook er voor gekozen om de nokkenassen straks over te zetten, gezien het blok dat ik bij redbull heb gekocht wél een PL is.

Verder ben ik weer druk met school, komende week heeft redbull het nieuwe blok compleet en in de Golf hangen, dus een volgende update komt van hem. :D

redbull 11-09-2012 12:17

heb het blok kaal gemaakt en was benieuwd wat ik tegen zou komen als ik de kop er af zou pakken.
en wat ik toen tegen kwam was niet echt mooi
en mn vermoedens werden bevestigd :eek:

update,s volgen

Wouter42 11-09-2012 12:24

Pff, en dat werd mij verkocht voor 200 euro, als goed blok. Kan die persoon ook niet meer bereiken nu..

golfje_295.000 11-09-2012 12:34

had je zelf niet je vraagtekens bij de prijs van 200 euro? is erg weinig voor een blok. t blijft vervelend dat de tegenpartij niet eerlijk is natuurlijk. ik had voor mijn 1600 8v met 210000 op de teller nog 500 betaald op de sloop.

DUBbeltje 11-09-2012 13:06

donders, ziet er niet lekker uit... ander blokkie dan maar? of deze opknappen...?

Wouter42 11-09-2012 13:42

Andere blok zit er vandaag of anders morgen in. :D

@ golfje_295.000 heb een ander blok bij redbull gekocht voor 150 euro, met 36k minder kilometers op de teller en geen verrotte lagerschalen. Vond 200 euro veel voor een kaal blok, en blijkt nu dus ook nog ontzettend verrot te zijn. Achja zulke mensen hou je toch, hoop niet dat iemand anders daar nog last van gaat krijgen.

Zet in ieder geval de nokkenassen over met nieuwe keerring en klepdekselpakking. :D

redbull 11-09-2012 15:17

Quote:
Andere blok zit er vandaag of anders morgen in.

moet het wel ander weer worden :rolleyes:

Wouter42 11-09-2012 15:33

Quote:
Originally Posted by redbull
moet het wel ander weer worden :rolleyes:

Ja dat lijkt me inderdaad wel handig. :D

tim_j 11-09-2012 16:27

dat is balen zeg.. gedver!
maar goed dat Redbull nog wat spullen op voorraad heeft en het allemaal voor je wil doen :thumbup:

Hoe komt de roest er eigenlijk in? een jaar buiten open gelegen oid?

redbull 12-09-2012 13:16

nee geloof niet dat ie buiten open heeft gelegen.
dan zouden alle 4 de cilinders roestig moeten zijn toch?

tim_j 12-09-2012 21:22

Niet perse open zonder kop. Maar buiten waar het vochtig is , wanneer 2 uitlaat kleppen open staan kan er vocht in komen vanaf de uitlaat. Was de gedachte

DUBbeltje 13-09-2012 07:42

pics van de nieuwe motor? is al 3 dagen geleden :P

Wouter42 14-09-2012 16:03

Hier zijn weer wat fotootjes van de vorderingen. :)

Het nieuwe blok met de bak, uitlaatspruitstuk en achterste motorsteun eraan:

Paar sensoren erop, dynamo aangesloten, nieuwe waterpomp en nieuwe distributie erop en alle koelslangen.

Is nu alleen nog wachten op de klepdekselpakking die ik op had gestuurd, dan kan de klepdeksel er op, inlaat erop en dan kan het blok in de Golf gehangen worden. :D

Oja, redbull had het oude blok open getrokken, zo lek als een mandje:

Stond nu dus even open, buiten. In de buitenste cilinders blijft water staan, maar in de middelste 2 dus niet.

Wouter42 17-09-2012 17:52

Ennnn het blok ligt er in. :D Vandaag een flink aantal foto's van redbull toegestuurd gekregen, helemaal top!

Nieuwe klepdekselpakking;

Een keer van ik-weet-niet-meer-wie een hoofdremcilinder gekocht, bleek ook gewoon van een 1.3 te zijn. Hier dus de nieuwe;

tim_j 17-09-2012 18:03

Nou hopen dat het nu wel goed gaat!

De Pul 17-09-2012 18:08

Quote:
Maar goed dat dit blok niet loopt, anders was hier iemand verantwoordelijk geweest voor mijn dood denk ik xD

volgens mij kun je er beter niet meer over nadenken/posten,niet alleen omdat bovenstaand kant noch wal raakt,maar ook omdat het het lezen van dit topic er niet prettiger op maakt.vervelend dat het gebeurt is,maar iedereen heeft in het leven zo z'n tegenslagen;):D
no offence verder,het gaat de goede kant op.

Wouter42 17-09-2012 19:23

Quote:
Originally Posted by tim_j
Nou hopen dat het nu wel goed gaat!

Ja ik hoop het ook! Maar daar ga ik eigenlijk wel van uit, gezien de GTI nu in goede handen is.

@ De Pul; het was eigenlijk meer als grap bedoeld maar ik snap je, heb het weggehaald.

renshoff 22-09-2012 12:20

En hoe staat het met de GTI Wouter ? :)

Wouter42 22-09-2012 16:26

Geen idee, redbull is druk bezig maar nog niet veel van gehoord deze week. :(

renshoff 22-09-2012 16:32

Quote:
Originally Posted by Wouter42
Geen idee, redbull is druk bezig maar nog niet veel van gehoord deze week. :(

Hmm jammer, ben benieuwd hoe hij er straks uit komt :) kom hem zeker een keer bewonderen met jeroen ! :) Succes nog even :)

All times are GMT +1. The time now is 05:46.