Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Caddy mk1 - ombouw naar 1.8 16v KR Webers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=126515)

Marco R29 19-11-2014 16:01

Quote:
Originally Posted by neluz6
je weet dat je nooit met magneten bij hydraulische stoters mag komen? Het risico bestaat dat ze licht magnetisch blijven en metaaldeeltjes gaan aantrekken en zo dus kapot gaan.

Zolang hij het niet bij het monteren van de nieuwe stoters heeft gedaan, gaat t goed ;)

Scirocco_1600 19-11-2014 17:20

een vriend van mij heeft zo'n grilltje te koop kdacht nieuw en compleet met lampen :) mocht je interesse hebben in een extra grilltje moet je het maar laten weten ;)

VWCaddymk1 19-11-2014 20:32

Quote:
Originally Posted by Marco R29
Zolang hij het niet bij het monteren van de nieuwe stoters heeft gedaan, gaat t goed ;)

Dit wist ik niet, maar zoals je zegt heb ik inderdaad geen magneet gebruikt om de nieuwe stoters te plaatsen ;)

VWCaddymk1 02-12-2014 16:24

Vandaag een van de laatste onderdelen binnengekregen om de motorruimte compleet te maken :cool:

Een universele 10" koelvin met bevestigingsmateriaal. Deze kan 2 kanten op geregeld worden (push/pull).

Ik ben er blij mee, deze week waarschijnlijk monteren :thumbup:

VWCaddymk1 21-01-2015 12:47

Deze week koelvin gemonteerd, past prima zo :)

To-do list:
- Probleem wegvallende remdruk (bij draaiende motor) oplossen
- Wachten tot 1 maart :D

:thumbup:

arjan v 21-01-2015 13:07

front toevalig te koop?

VWCaddymk1 21-01-2015 13:31

Quote:
Originally Posted by arjan v
front toevalig te koop?

Nee niet te koop ;)

arjan v 21-01-2015 13:50

wat is het voor front? kan ik eens rond zoeken lijkt mij wel super voor op de jetta

VWCaddymk1 22-01-2015 13:59

Quote:
wat is het voor front? kan ik eens rond zoeken lijkt mij wel super voor op de jetta

Dit is een golf 1 GTS grill, past in het originele front van een golf/caddy

callaway 19-02-2015 20:19

Remdruk bij draaiende motor , zou dat niet kunnen zijn dat het vacuum op je bekrachtiger van de drukverdeler niet goed is ?

einzer 19-02-2015 22:04

Quote:

Ik heb nog wel zo'n grille liggen

VWCaddymk1 13-03-2015 19:07

Eindelijk weer een update! :cool:

Aantal weken terug de HRC vervangen, deze lekte intern. Dat verklaarde de wegvallende remdruk bij lopende motor. Meteen een 22mm variant gekocht ipv de originele 20mm die erop zat.

De hele boel in de garage laten ontluchten aangezien het via EezyBleed en ouderwets pompen niet goed wilde lukken.

Direct de Caddy laten keuren en, na het verhelpen van een paar schoonheidsfoutjes, is ie goedgekeurd:D.

Enige nadeel: De radiateur begon KVS te lekken.. Contact opgenomen met Winparts, waar de radiateur vandaan komt, en ik krijg een nieuwe toegestuurd.

Deze komende week vervangen en dan eindelijk de eerste kilometers gaan maken!:D

Binnenkort foto's! :thumbup:

VWCaddymk1 29-04-2015 18:57

Het ontvangen van de radiateur duurde langer dan gepland :screwy: maar uiteindelijk heb ik nu wel eentje van redelijk goede kwaliteit (Hella) binnen.

Dat was allemaal zo'n beetje een maand geleden, toen even met de caddy gereden :thumbup:

Helaas begon vanaf +/- 2000 toeren de zoemer van de oliedruk te jengelen.. :shake: ..en het olielampje bleef branden. Bedrading maar eens gecheckt en dat leek goed te zijn. Ik reed niet met een prettig gevoel, want ondanks dat er een goeie oliepomp in zit, wist ik niet of de oliedruk ook goed was..

Dus maar de volgende meters aangeschaft en in het onderste dashboard deel verwerkt: :)

Kabelboompje met stekker gemaakt, (kabelboom is momenteel netjes ingetaped).

Alles goed en wel :redface: , was ik de auto stationair aan het draaien, valt het onderste gedeelte van het spaghettispruitstuk naar beneden :D .

Dus nu werd het (iets eerder dan gepland) tijd voor een opmaat systeem :cool: . Dit laten uitvoeren in Bunschoten-Spakenburg bij Crooke-Tuning. Ze hebben echt goed en netjes werk afgeleverd :thumbup:

Erg blij mee :cool: .

Helaas liepen mn beide voorremmen zo goed als vast op de weg naar Bunschoten toe :( .. Gedeelte van het poedercoat was de boosdoener, Ik heb niet goed genoeg alle delen vrijgemaakt waar beweging in komt.. :redface:

Alles uit elkaar gehad, en weer even een spuitbusje hittebestendig rood over sommige stukjes heen, nieuwe blokken erin en voilla :thumbup:

Vrijdag wordt de caddy als het goed is uitgelijnd, daarna hopelijk eindelijk eens het gaspedaal diep intrappen :thumbup:

bobbob 29-04-2015 19:12

Nice man! Je komt hier uit de buurt, ik woon in Nijkerk.
Heb je nog nooit zien rijden ofzo

VWCaddymk1 29-04-2015 21:17

Kan komen doordat ik in zo'n 1,5 jaar zo goed als geen kilometers heb gemaakt met de caddy;)

Grote kans dat je me van de zomer ergens ziet rijden, zal ook een oogje open houden voor je golf, heb ik ook nog niet zien rijden;)

bobbob 30-04-2015 10:35

Rij er vooral hobby km mee, dus je moet me net treffen, ook niet snel tijdens spits enzo...
Valt wel op iig :tongue: :D

VWCaddymk1 01-05-2015 20:53

Zoo, vandaag de auto laten uitlijnen en de eerste echte kilometers erop zitten!!

Ik moet zeggen, het geluid is echt heerlijk!!! :D
Ben alleen nog een beetje huiverig voor de temperatuur van het koelwater. Deze stijgt op mijn VDO meter na 5-10 minuten naar de 100 graden en gaf tijdens het rijden zelfs bijna 110graden aan.

Ik verdenk de thermostaat, maar moet nog maar eens wat testrondes maken.

:thumbup:

tim_j 01-05-2015 21:11

wat zegt de meter in het dash?

VWCaddymk1 01-05-2015 22:15

Quote:
Originally Posted by tim_j
wat zegt de meter in het dash?

Die werkt nog niet..
Dat is de blauw/zwarte draad aan de zijkant van de cilinderkop toch?

VWCaddymk1 19-05-2015 12:15

Laatst een aantal testrondes gereden met de caddy:)
Motorisch doet deze het naar behoren, alleen heb ik het volgende probleem:

Voor de tweede keer binnen een maand slaan mijn voorremmen (langzaam) vast tijdens het rijden...
Na de eerste keer heb ik de blokken vervangen, alles goed opnieuw ingevet, en gangbaar gemaakt. Zuiger was eerder al teruggeplaatst met het juiste vet.
Op een gegeven moment remt de auto dus uit zichzelf waarna er op een gegeven moment niet meer mee te rijden valt. Rempedaal wordt ook keihard. Na een uurtje of 3 afkoelen, is de auto weer gangbaar en kan ik (welliswaar onbekrachtigd) remmen en dan gaat de zuiger ook wel weer terug.

Ik heb het nu voor de 2e keer nog niet uit elkaar gehaald, maar wilde graag eerst even het probleem hier voorleggen.

Wat ik nu nog verdenk:
-Geleide bussen niet helemaal goed..(heb ze goed ingevet, maar wel oude rubbers gebruikt)
-Flexibele remslangen aan voorzijde zitten verstopt waardoor de olie niet meer terug wil en de zuiger alleen maar aangedrukt wordt...

Als iemand hier meer ideeën over heeft hoor ik het graag:D!

All times are GMT +1. The time now is 04:05.