Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   16V kop op G40 onderblok? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37864)

AryX 16-01-2008 12:35

@ RubenD
Dan zouden die overmaat zuigers beter zijn denk ik? Die verlagen de compressie nog en volgens de leverancier zijn ze uitermate geschikt voor sprintauto's.

martiepartie 16-01-2008 12:47

Het gaat dan nog steeds om de overige specificaties (boring/pistonpendiameter/kamhoogte etc)

Probeer eens te zoeken hoe de Duitsers het gedaan hebben; welke zuigers hebben zij in het onderblok gezet om met een 16v kop te kunnen rijden. Als je ongeladen met een 16V kop rijdt, zul je de compressie nog verder op moeten krikken om deze acceptabel te krijgen.

Je moet iig op zoek naar zuigers zonder verbrandingskamer, anders blijft je compressieverhouding te laag. Overmaats of niet; dat hangt af van de afmetingen van je G40 onderblok en of deze gehoond moet worden of niet.

AryX 16-01-2008 14:41

Hmm die zuigers zijn nergens te vinden :( Wie weet hoe zuiger in het Duits is? Dan probeer ik die op Duitse sites te vinden.

Dennis@polo86c.nl 16-01-2008 15:26

hier staat onder andere wat.

[NL] zuiger = Kolbe [D]

AryX 16-01-2008 15:57

thx, ga eens rondkijken

serge pot 19-01-2008 06:25

Quote:
Originally Posted by AryX
maar er is wel weer gezegd dat ik andere zuigers moet hebben. Welke zuigers zijn dat dan?

als je je petje ff afdoet en gewoon weer eens leert lezen .
Quote:
Originally Posted by serge pot
je zult dan hh zuigers moeten plaatsen ,tevens 1 waterkanaal in de kop dichtlassen aangezien deze overeen komt met olie retour kanaal in je onderblok .
krukas pouly van afh nemen .
distributie riem zul je een ander voor moeten nemen aangezien het 1.3 onderblok van de g40 1,5 cm lager is

serge pot 19-01-2008 06:26

en als je de zuigersw van een 1.6 16v probeert in een 1.3 blok wens ik je veel succes ,dat past niet ,of je moet ff een 1200 euries op gaan hoesten voor custom made drijfstangen

richard-polo 19-01-2008 11:53

ik kan goedkoper aankomen...

AryX 19-01-2008 14:21

Hmm die had ik idd niet gezien serge, ga eens kijken voor HH zuigers dan. En ik wil van die versterkte en afgewogen drijfstangen erin zetten die Bolku verkoopt, die zijn toch wel goed neem ik aan?

P.S. Ik draag geen petje :tongue:

Berserker 21-01-2008 09:10

Quote:
P.S. Ik draag geen petje :tongue:

Kijk eens goed achterop je hoofd, vaak schuiven die petjes met de jaren op naar achter, dat zie je vaker gebeuren dan staat die klep ook zo leuk omhoog.. :redface:

AryX 21-01-2008 11:29

Bla bla

back on topic:

Heb de keus uit 4 soorten zuigers van de HH:
- Normale HH zuigers
- Overmaat zuiger 0,25mm
- Overmaat zuiger 0,50mm
- Overmaat zuiger 1,0 mm

Wat zou het beste zijn om te nemen?

martiepartie 21-01-2008 11:47

Heb je echt geen idee hoe het werkt?????

Dat hangt toch van de staat van je onderblok af?
Laat de boring van je onderblok opmeten en constateer of deze nog;
**in goede staat is (ingesleten of niet)
**of deze al een keer gereviseerd is (originele of overmaat)
**of deze nog rond is (willen nog wel eens ovaal slijten)

Ben je hier uit; dan ga je kijken in hoeverre je cilinders geboord en gehoond moeten worden om weer in goede staat gemaakt te worden. Aan de hand van de beschikbare HH zuigers laat je je onderblok op maat boren/honen, zodat de COMBINATIE van cilinder+zuiger goed is.

AryX 21-01-2008 12:38

Ik heb toch geen automonteur op mijn voorhoofd staan?

Ik vraag niet voor niets hier om hulp juist omdat ik het niet weet. Kijkjij hebt dat over het onderblok geschreven nu weet ik wat de volgende stappen zijn om te ondernemen.

Dennis@polo86c.nl 21-01-2008 13:06

Ary,

toch is het niet verkeerd er eens een boek over te lezen.
Stel nou dat je belangrijke vragen niet stelt?

Berserker 21-01-2008 13:23

Quote:

Nee maar misschien wel op je petje... :tongue:

Lexo 21-01-2008 13:27

Quote:
Originally Posted by Berserker

;)

martiepartie 21-01-2008 13:45

Quote:

Ik vraag niet voor niets hier om hulp juist omdat ik het niet weet. Kijkjij hebt dat over het onderblok geschreven nu weet ik wat de volgende stappen zijn om te ondernemen.

Ik bedoel het ook niet verkeerd, maar volgens mij pak je het in de verkeerde volgorde aan.

Maak eerst voor jezelf uit wat je precies wilt. Wil je een 1.3 16v met G60 lader en +200pk, dat is dan duidelijk. Ga dan uitzoeken hoe je dat wilt bereiken. Er zijn meerdere manieren om daar te komen, jij moet beslissen hoe!
Eerst uitzoeken wat er zoal bij een revisie/ombouw komt kijken en daarna stap voor stap uitdiepen wat je nodig hebt en wat daar bij komt kijken.

Zoals jij het nu aanpakt gaat het heel veel geld kosten, omdat je niet van tevoren hebt doordacht wat er bij komt kijken en hoe je de ombouw aan moet pakken.

Dus;
zuigers+ onderblok moet je op elkaar afstemmen, en daarvoor zal het onderblok eerst gemeten moeten worden.
heb je het blok weer in elkaar (nieuwe zuigers en kop gemonteerd) dan kan je na gaan denken over hoe je je brandstoftoevoer wilt regelen.

Pak het stap voor stap aan, en zoals Dennis schetst; voorbereiden en inlezen in de materie scheelt een heleboel!

martiepartie 21-01-2008 13:47

Quote:
Originally Posted by Berserker

Hmm, ipv een dwars zittend keuteltje lijkt het alsof jij een petje hebt dat je nogal in de weg zit... :D

AryX 21-01-2008 17:48

@martiepartie,

zit wel wat in ja wat je zegt :)

Ik gaat na mijn vakantie mijn blok uit elkaar trekken met een vriend van me en dan mag hij gaan meten en bouwen, is zijn vak :tongue:

AryX 21-01-2008 17:49

@Berserker

Jij hebt een pettenfetisj he..

Er bestaan psychiaters voor hoor

All times are GMT +1. The time now is 16:17.