![]() |
Mooie GTI 16v ! Ziet er allemaal echt netjes uit :thumbup:
|
Arnaud, welk onderdeelnummer heeft dit deel:
http://www.volksforum.com/albums/fi...6/7/6/bak13.jpg :) |
Goeie vraag, die wilde ik ook net stellen. Ik weet het eigenlijk wel, maar ik kan dat papiertje ff niet terug vinden.
|
191711208A Lagerbus €2,74
hebbes :) |
Und waar is 't voor?
Iets voor de schakelbende? Heb me zo'n futuristisch schakelkitje gekocht, is dat ding dan ook nodig? http://www.usrallyteam.com/index.ph...products_id=360 |
breadfan: dat oranje ding is een belangerijke plastic bus waar de dikke schakelstang doorgaat die naar je versnellingspook gaat.
Voor je schakelkitje heb je hem ook nodig, je ziet hem zelf zitten rechts op de foto van de link. |
Breadfan is naast dat oranje busje nog veel meer onderdelen nodig, aangezien hij de helft weggooit ;)
Verschil kan je wel merken zeker nu alles nieuw is? |
Had 't met René gisteren al even doorgenomen, dus morgen maar weer bij de dealer aankloppen. Thanks. :thumbup:
|
Quote:
VPC heeft die rubbers op voorraad Chris. |
Ok, dan daar maar effe langs, thanks Ronnie!
|
@René: Ja het verschil is overduidelijk. Ik wou weten hoe een golf2 schakelt als hij uit de fabriek rolt..en nu weet ik dat dus ;)
|
Mooie mk2!!
|
Oeps, ik dacht het deze was: 191 711 190 B
|
RubenD: 191 711 190 B zit op dezelfde stang maar dan in het bakje onder je versnellingspook.
|
Arnaud, inderdaad. Dat realiseerde ik mij dus ook. Ik ga deze week even een setje van Claus von Essen bestellen, voor de Seat van mijn broertje. Daar zitten alle delen in, dus dan hoef ik me niet meer druk te maken ;)
Had je nu ook een schakelweg verkorter ingebouwd? |
Die setjes van claus van essen zien er zeer compleet uit ;)
Ik heb geen verkorter ingebouwd. |
ff een tussendoor en ervarings opmerking:
die C klemmen waar je je uitlaatdelen mee aan elkaar hebt gezet zou ik niet met de draaduiteinden naar beneden zetten, mede omdat je laag rijd kunnen die dingen nog wel eens wat raken. ook bij het op en af rijden van een brug steken ze wel eens te veel uit en raken de brug. zelf meegemaakt en daardoor mijn originele spruitstuk gescheurd. voor de rest: super wagen! |
Had inderdaad wel beter geweest om ze opzij te draaien.
Maar de auto is vanachter eigenlijk zo goed als niets verlaagd en vooraan maar een 3cm ofzo. Ook let ik altijd goed op voor putten e.d. dus heb ik het zo gelaten. Thanks voor de tip iig. ;) |
Een goede vriend van mij zei nog “If it ain’t broken, don’t fix it”. Maar heb toch beslist mijn injector rubbers te vervangen na het lezen van 2 artikels waar in stond hoe belangerijk dit is. Bleek wel weer moeilijke klus :redface:
Ik kreeg de injectoren er onmogelijk uit met de inlaat er nog op, heb dan maar beslist de boel te demonteren: ![]() De nieuwe onderdelen: ![]() Dikke groene O-ring injector 034 133 557 E Kleine grijze O-ring injector 035 133 557 Bruine Huls 035 133 554 zwarte O-ring huls 035133557 Voor en na: ![]() De groene O-ringen kreeg ik er heel moeilijk op en heb er dan ook 3 gescheurd en dus weer nieuwe moeten bestellen. Bij mijn 2e poging heb ik dan ook gevonden hoe het moet: - O-ringen tijdje in warm water leggen (ben niet zeker of dit veel geholpen heeft maar heb het toch maar gedaan) - Geen wd40 of kruipolie gebruiken maar wel vaseline of ander glijmiddel voor rubber. - glijmiddel op o-ring en voorste rand van injector - niet erover trekken met de hand maar met een dop erover duwen Dit heb je dus nodig: ![]() Injectors weer gemonteerd in inlaat: ![]() Voor de zekerheid alles met nieuwe pakkingen gemonteerd: ![]() Met de inlaat er af is het natuurlijk easy om het gasklephuis te reinigen, kann de airflow alleen te goed komen: ![]() Klus geklaard! ![]() Tot zover dit verhaal over rubber en glijmiddel. :screwy: |
Nog even een tipje als je het schakelen nog verder wil verbeteren, moet je de lange stang van het schakelmechanisme wat voor je stuurhuis langs loopt naar de vbak nemen van een golf 3 of ibiza met zon gewicht erin.
Geeft een veel strakker gevoel in je versnellingspook en dat gewicht helpt als het ware bij het inleggen van de versnellingen. :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 02:36. |