![]() |
Hele fijne update Herm!!! :thumbup:
|
Ik heb woensdag bij Black forest industries in Amerika een set poly massieve motorsteunen gekocht ze hebben ze voor de golf mk1 tot 5 ik zal wel een foto erop zitten als ik ze heb
|
Deze??
|
Quote:
Thanks :) ja dat zijn ze ze hebben ook nog groene maar die zijn nog harder |
Wat moet ik mij hierbij voorstellen?
|
Quote:
Waar heb heb je de foto vandaan of waar issie voor? |
Als ik het zo snel zie, versteviging voor de voorbalk van een golf 1
Die zijkanten monteer je onder de bumperbouten |
Quote:
Dat klopt hij ligt gedraait op de foto de twee gaten in het midden komen op de plek van de voorste motorsteun |
|
Klopt mannen,zag hem idd staan op de site van black forrest industries.
BFI MK1 Crossmember Reinforcement Bar Our newly redesigned crossmember reinforcement bar features improved and strengthened construction. The main bracing is now made from TIG welded double butted thicker walled stainless steel tubing, hydraulically pressed into shape. Both tubes are stitch welded together for even more strength, rigidity, and durability. All brackets are made from even beefier lazer cut stainless steel. As an added benefit this bar is significantly lighter than the last, weighing in at appx 7 lbs. All bars are delivered in raw stainless steel and can be left raw, painted, powdercoated, or even polished for show application. Vroeg me af of het echt nut heeft? |
Ik denk wel dat het werk hij word gewoon weer wat stijver en bij een racer is stijver toch beter meer gevoel in het stuur en in je stoel en de slape motorsteunen zitter alleen op onze auto's voor het comfort toch.
|
Quote:
Ik hoop dat je dan ook genoeg kukident op voorraad hebt :kelly: Je zult het nodig hebben. :D |
War is jouwn mening over de motorsteunen en verstevigingsbalk van black forrest?
|
Mijn mening over de polysteunen is dat ik ze veel te hard vind voor gewoon gebruik.
Alles trilt aan de auto , en een leuk ritje naar de meeting wordt een ware hel als dit langer duurt dan een rondje door het dorp. Ook de voorbalk die hier afgebeeld wordt heeft geen nut als er geen extra aanpassingen bij maakt worden. Je wilt bij een golf 1 al helemaal niet de motor reactiekrachten op de voorbalk hebben. Dit is zo slap , en op de termijn zal de auto scheuren bij de veerpoten. Heb al diverse golfjes gezien waar zit het geval bij was. Om dit te voorkomen zou ik op zijn minst reactie armen maken onder de auto als afgebeeld op de onderstaande foto. Dit was mijn Corsa die ik 15 jaar geleden omgebouwd heb naar 2.0 16V, en hier zat ik met dezelde soort motorsteunen en voorbalk. Ook kwamen hier ook nog eens de reactie krachten op van de voorwielen. Deze werd dus nog zwaarder belast . Om het kantelen van de motor tegen te gaan heb ik toen een zwaar uitgevoerde veerpootbrug gemaakt met een motorsteun er in van een polo. Type weet ik niet meer . Deze had ik op de bak gemonteerd tussen de bak bevestigingsbouten en boven aan de veerpootbrug. Door de lange arm werd het kantelen tot een minimum beperkt. Ook werden de krachten zo zo dicht mogelijk bij het sterkere gedeelte van de auto opgevangen. Reactie armen onder de auto naar de voorbalk met een extra draagarmbrug en versterkte draagarmen. ![]() Reactiearm tussen de versnellingbak en veerpootbrug. ![]() Totaalplaatje ![]() Ben hier regelmatig mee naar Drachten geweest en diverse andere meetings , en wat heb ik er ontzettend veel plezier mee gehad. Kan wel een boek over schrijven :D . Deze auto was altijd probleemloos ondanks het zware gebruik ...... :shake: In de 13 jaar dat ik deze na ombouw nog heb gehad heb ik er alleen maar olie ververst . Er is nooit wat stuk gegaan. :thumbup: Dit is misschien voor de golf 1 rijders ook een goede oplossing om het kantelen enigzins onder controle te krijgen . Maar ik vind de manier zoals Herm hiervoor beschrijft ook heel goed. Dat heb ik ook al een paar keer zo gedaan. |
Heb m er nu ook zo inhangen. Zal ff foto's plaatsen!
|
Vraagje van mij:
Ben momenteel bezig met mijn golf om te bouwen met een 16V motor (Kr). Nu dacht ik een volledige uitlaat lijn van Powersprint te monteren, maar als ik het goed snap kan deze nergens scharnieren waardoor deze op ten duur zal gaan scheuren als mijn motor te veel kantelt? Dit brengt mij op de ophanging van het blok in de Golf, ik was er eerst van overtuigd om Pu bussen te gaan gebruiken van Clausvonessen.de, maar hoe meer ik hier rond lees hoe meer ik twijfels krijg hier rond. Pu bussen zijn knetterhard en de motor zal dus niet veel bewegen, de carrosserie zal helaas wel serieus gaan rammelen omdat de bewegingen van de motor nergens gedempt worden. Dit zal gaan resulteren in scheuren in de carrosserie. Omdat de wagen meer voor straatgebruik is, zal maar heel af en toe op een open trackday gebruikt worden, zou ik dus eerder kiezen voor zachtere motorsteunen. Maar dan zit ik weer met het probleem van een scheurende uitlaat. Kan iemand mij zeggen wat de guldemidden weg is? |
flexibel deel maken in je uitlaatsysteem lijkt mij de slimste oplossing
|
Quote:
Heb je ze al binnen? |
Quote:
Waar kan ik dit flexibele deel dan het beste plaatsen? Net na het spruitstuk in de buis die zo gezegd de kat vervangt? En welke motorsteunen kan ik dan best gebruiken? Gewoon originele of een andere rubberen variant met een hogere shore waarde? http://www.clausvonessen.de/pi23/pd84.html of http://www.clausvonessen.de/pi23/pd501.html |
Quote:
ja heb ze al weer n tijdje binnen en passen super in de steunen en ze zijn niet zo hard als bv poly ophang rubbers. de motor gaat er pas over een paar weken in dus durf nog niet te zeggen hoe het blok aanvoelt als het erin ligt. ik hou je op de hoogte :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 23:30. |