Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   JasonNL Golf MKI Swallowtail '76 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=116489)

Marcski 31-12-2013 11:26

Quote:
Originally Posted by jasonnl
Of weet iemand een goed adres? waar ze compleet nieuwe bekleding over kunnen trekken met die lijnen er zo in?

Probeer Dominique Scholtes eens: http://www.dominiquescholtes.nl/
Weet niet of hij de lijnen er terug in kan maken, maar het is wel een vakman!

Style 31-12-2013 11:33

Quote:
Originally Posted by jasonnl
Eerste onderdelen eraf geschroeft. Viel allemaal niet tegen voor die oude troep. :D

Tankhals is nog wel te redden denk ik.

Viel me wel op dat deze ook weer iets anders is dan originele tankhalzen die je nu kan kopen.

Ook al gekeken voor nieuwe onderdeeltjes. zoals schroefjes enzo. Zag op golf1onderdelen.nl een tankhalspakking en een montage ring? Dit zat er bij mij niet tussen?

na nieuwjaar gaat het naar de poedercoater dus komen we er snel genoeg achter of het te hergebruiken is. Stuur gelijk nog wat onderdelen mee zoals bumpersteunen sleepogen etc.

Idd deze gewoon weer netjes maken misschien laten coaten die van mij ligt nu ook bij de coater.
En geen imi kopen hoor passen voor geen meter :shake:

Die zachte pakking en ring horen er wel bij heb ik zelf ook gekocht.
Plastic ring valt in de ronding van je chassis en de schuim rubber komt tussen de vulhals aansluiting en chassis.

jasonnl 31-12-2013 13:59

Oke ja dacht ik al ja. Is die ring van schuim of rubber? Als alles weer netjes is wilde ik met terugplaatsen wel afkitten ofzo zodat er geen vuil en water tussen het chassis en de hals kan komen. Maar zo;n pakking zou ik er dan liever tussen doen.

Style 31-12-2013 14:30

De ring is van hard plastic en het schuim is gewoon zacht wordt ingedrukt als je de schroefjes door het chassis in de pijp vast draait.

Zo'n harde heb ik nog wel over zeer netjes kan ik zo op de post doen voor je.

jasonnl 03-01-2014 18:05

Oke, nog eens goed gekeken maar die harde platic ring zat met de pakking vast geplakt aan de hals. Maar de pakking is niet hetzelfde als die jij hebt. Dat was gewoon een ronde net zo groot als die platic ring.
Maar ga er wel zo eentje tussen doen.

En vanmiddag lekker bezig geweest.

Roest valt op het oog mee. Heb straalzand gehaald. Dus misschien zondag alles schoon stralen en in de Epoxy.

Barn171 03-01-2014 18:26

Ziet er geweldig goed uit! Poets wel die remvloeistof goed weg, want dat vreet door in het staal.
Vulhals kun je gewoon netjes spuiten en terugzetten, vervangen is echt niet nodig, mocht je daaraan denken. Inderdaad even een nieuw pakking ertussen, wel zo netjes.

Style 03-01-2014 18:31

Ik heb hem laten poedercoaten kosten 15€ kan je zelf niet voor gaan schuren en spuiten.

jasonnl 03-01-2014 21:06

Ben benieuwd wat ik er kwijt voor ben dan. Wilde het spul al weg hebben maar dat bedrijf begint de 6de pas.

Alleen de onderste bout van de veerpoot wil met geen mogelijkheid los. De bout zit aan het busje vastgeroest in de veerpoot.... terwijl de andere kant met de hand los ging.

En is het lastig om die bussen te vervangen van de achteras?

Style 03-01-2014 21:20

Misschien een avondje in de WD40 laten staan ?

Ik heb toen de bussen van powerflex gekocht dit zijn 2 halve delen die je in elkaar schuif.

jasonnl 03-01-2014 22:40

Originele zijn 1 deel zeker?

Zal eens nadenken of ik voor originele ga of van die harde rubbers

Style 04-01-2014 09:06

Klopt zie je wel als je ze probeert er af te halen :thumbup:

jasonnl 05-01-2014 20:07

Heel het zooitje ligt uitelkaar. En in de kofferbak.

Nog lang lopen klooien om die ene bout van de veerpoot los te krijgen. Hopelijk gaat de bout er onder de pers wel uit kan ik de veerpoot nog gebruiken. En in de kofferbak.

Breng het morgen weg om te laten poeder coaten.
Powerflex rubbers bestelt. de oude zijn er ook al uit viel reuze mee.

jasonnl 07-01-2014 19:07

Weet iemand waar je de torque waardes kan vinden. Wil me achteras enzo netjes op de juiste waarde zetten. Staat dit in een werkplaathandboek ofzo?

Style 07-01-2014 19:26

Had je al een prijsopgave gedaan bij de coater ?

jasonnl 07-01-2014 20:37

Jep, viel niet tegen dus gelijk daar achter gelaten haha.
Volgende week zou het klaar moeten zijn.

Meeste onderdelen ook gehaald. Ben alleen niet zo blij met de slang voor de benzinetank.
Die ik van golf1onderdelen heb gekregen

Ben begonnen met alles schoon te maken. Gewoon met ouderwetse dreft. een een fijne corrosieborstel.

bprijs 07-01-2014 20:40

Wat ik nu wel weer raar vind aan deze auto is dat de plek onder de achterbank een gat heeft voor naar de tank.
Ik heb zelf nog geen 1 swallowtail gezien die hier een gat heeft.
Misschien dat dit toch met de laatste serie te maken heeft.

Wel een erg nette auto dit kan niet anders zeggen.

jasonnl 07-01-2014 20:46

dat is al wel eens eerder een discussie geweest. Heb al meerdere gevonden die dit ook hadden. Hoe het allemaal precies zit kom je alleen achter van iemand die er in die jaren gewerkt heeft denk ik met een goed geheugen.

Geprobeerd bij vwmuseum ( waar je die certificaten ook kan aanvragen) om meer info te krijgen over wanneer er nu precies is overgeschakeld is naar een recht achterpaneel etc. maar kreeg als antwoord dat het 'swallowtail paneel' alleen in 1974 is gebruikt.... Dus daar heb ik verder maar niks meer gevraagd want die weten blijkbaar niet zo veel als ik had gedacht

Style 07-01-2014 20:53

Heb jij nu ook een schroefdop vulpijp en zo ja hoe valt die schuim achtige pakking ?

Die van mij valt mooier bij een bajonetpijp dn bij schroefpijp die ik nu nieuw orgineel had gekocht ?

jasonnl 07-01-2014 21:00

Ik heb een gewone benzine dop. hoe ziet een schroefdop pijp eruit dan?

Style 07-01-2014 21:10

Daar is het uiteinde ieder geval dikker van en zat alleen op de eerste modellen MK1

Barn171 07-01-2014 21:11

Die schroevers zijn alleen voor de GTI's t/m model '79, ook de swallows hadden gewoon een bajonetsluiting.

Jij hebt een vroeg model '76, met als uitloper het swallow paneel. Volledig zoals ieder andere golfje uit modeljaar '76, maar omdat hij relatief vroeg is zit er nog een oud kontje op. Ik zou zeggen, vraag dat certificaat bij vw aan, daar staat de productie datum op, zal waarschijnlijk nog in '75 liggen. Kost 50 euries, maar omdat jij toch al zo een complete documentatie hebt, is het zeker een leuke toevoeging.

Style 07-01-2014 21:13

Oke weer wat geleerd Rik, maar wat komt er nu allemaal tussen of op de vulpijp en tussen het chassis met deze pijpen.
Is duidelijk anders dan de bajonet ivm de dikkere diameter bij de opening van de pijp :D

Barn171 07-01-2014 21:19

ga zo even kijken voor je, schuimpje moet er sowieso tussen.

jasonnl 07-01-2014 21:20

pakking een stukje uitsnijden dat hij wel past?

jasonnl 24-01-2014 16:57

Heel wat avondjes en in het weekend zoet geweest duurde heel wat langer dat gedacht. En wat een puinzooi geeft dat stralen zeg. vooral als je alles boven je hoofd moet doen lekker hoor...
Vooral omdat er veel meer roest zat maar was geen enstige roest ofzo want je zag het niet eens door de verf heen moest eerst overal met een staalborstel overheen op me boormachine/slijptol en toen kwamen er heel wat plekjes tevoorschijn die je anders helemaal niet had gezien.
Maar de bodem is gestraald waar nodig en staat in de Epoxy primer. Dit weekend met de wielkasten beginnen. Ging ook erg goed met zo'n warmte lamp. Enigste nadeel heb er maar 1 dus kon maar een stukje doen elke keer.

de tank, astappen, remtrommels en remleidingen ook gedaan. deze worden ook hoogglans zwart.

Ook de spullen van de coater terug. een greep uit het assortiment :D
wel foto's van me telefoon

Zit nu nog te twijfelen om naden etc af te kitten? of zo laten.

En weet iemand wat voor spul er nu origineel op zit? een stoort spraykit ofzo? Op de plekken die ik helemaal kaal gemaakt heb wil ik dat er dan weer opspuiten. En daarna dinitrol.

splituser 26-01-2014 17:03

Wel Kitten !! Gewoon Grijze 3M kit 08684 Gebruiken .
Deze is heel mooi te kwasten ( mooier is er niet als je er van houdt )
Of is ook heel mooi in te wassen ( als je dit mooier vind ) :rolleyes:

Barn171 26-01-2014 17:47

Inderdaad e naden even kitten met het kwastje, zo was het origineel ook. Dan het geheel in een budyschutz achtige substantie inpakken.

jasonnl 30-01-2014 21:10

Met een kwast? met kitspuit erop en dan met een stevige kwast uitsmeren ofzo?

Origineel zit er een soort spuitkit op ? wat ze er zo uispuiten ofzo lijkt het wel.

Wil het wel doen. Alleen aan de andere kant denk ik weer van wat krijgt dit wagentje nog te verduren? Rij er maar af en toe mee in de wintermaanden zeker al niet.
Als er geen kit op zit kan je het wel beter in de gaten houden mocht er ergens weer roest opduiken

Deze week iedergeval laatste dingetjes gedaan. Remtrommels gestraalt bij me stage, remleidingen en de tank afgemaakt.
Alles staat nu ieder geval in de primer dus grootse kut werk is gedaan.

Zaterdag nieuwe remdelen, lagers etc bestellen op me werk.
En nog een ritje langs de verf boer voor nog wat bussen Dinitrol

En de holle ruimtes ook inpappen met dinitrol ml1000

jasonnl 17-02-2014 17:40

de onderkant is klaar. Moet alleen de wielkasten nog spuiten alleen die wil ik niet in het zwart hebben maar grijs. en de holle ruimte van de achteras ophaning behandelen.

Hoe werk je dat eigenlijk voor? Gewoon goed schoonblazen en met de stofzuiger en dan gewoon behandelen?

De tank. Gaat er zo onder. nog even de nieuwe slangen erop.

Op de plekken waar het origineel ook zat ook weer strijkkit gesmeerd.

Zo zag het eruit

Echt een kut werk geweest. Doe ik nooit meer. Tenzij in het spit denk ik.. haha
Maar ben er wel blij mee. Geen gekke dingen tegen gekomen of dingen met stralen die toch te ver geroest waren. En zou er nu tocht weer een jaartje of 40 tegen moeten kunnen. De achterkant dan.

Barn171 17-02-2014 17:42

Heel goed, gaat niks meer gebeuren hier!

Voorbehandeling ligt aan de lak die je gaat gebruiken. Tectyl slinger je er zo tegenaan, ga je hem coaten of spuiten kun je eerst stralen of schuren, ligt eraan hoe roestig hij nu is.

jasonnl 17-02-2014 17:53

heb dinitrol penetrant HS 1000 gekocht.

En ja hoe roestig hij is dat is lastig te zien. Heb je een borescoop nodig denk

CAR-POOL 17-02-2014 19:52

Grijze vettige tectiel bestaat dat?

jasonnl 19-02-2014 19:51

weet ik niet.

Heb er geen 'vettig' spul opgespoten. Dit is gewoon droog. Anti-steenslag.

En wat ik nu gehaald van 3m heb is gewoon grijs 'structuur' staat erop maar dat is nergens te bekennen. ben ik eigenlijk ook niet helemaal blij mee. Maar moet allemaal niet te lang duren want moet binnenkort gekeurd worden.

De tank zit er elk geval weer onder.

jasonnl 28-02-2014 17:23

Wielkasten ook klaar :D

Was de bedoeling om ze ook gwoon zwart te doen. Maar zat toch te twijfelen, toen na een nachtje slapen toch maar gekozen om ze in Diamant Silber te doen :) ben erg blij hoe het geworden is.

Alleen het tankgat nog afwerken en de wielranden. Vanavond remleiding en trommels spuiten. en dan kan die weer in elkaar.

En weet iemand de originele kleurcode van de velgen?

Barn171 28-02-2014 17:33

Heel netjes die wielkasten zo, goed dat je voor zilver bent gegaan, is veel netter dan zwart, en origineel ook! :thumbup: KLeurcode van de velgen weet ik niet, moet ik eerlijk bekennen... :shake:

jasonnl 28-02-2014 17:43

Dan zal ik eens rond gaan zoeken. voor die kleur. en anders laten meten.

Ja ze waren nog redelijk grijs en vond dat wel mooi. steekt ook wel mooi af dadelijk als de tankhals en achteras enzo er weer onderzitten.
En mocht het snel lelijk worden door steenslag kan ik dat spul er altijd nog opspuiten.
Maar ook makkelijker schoonhouden zo. staat gewoon in de 2K blanke lak.

Barn171 28-02-2014 17:48

Mijn pa heeft al een jaar of tien geleden een set velgen gespoten. Twee keer zilver, twee keer blank, maar welke lak, dat weet hij niet meer. Dat is flink balen, want die wielen zijn nu nog altijd netjes, na tien jaar wekelijks gebruik...

henri3 28-02-2014 19:19

Hallo Jason, aardige golf heb je daar.

jasonnl 01-03-2014 17:21

Thx,

Vandaag nog een 4S bak opgehaald. dus binnenkort de ombouw delen maar bestellen bij me leverancier :)

Barn171 01-03-2014 19:37

ik heb het ook nog liggen als je wilt hoor ;)

All times are GMT +1. The time now is 13:16.