Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Koerspiloot's Westfalia T1 Panelvan (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25968)

koerspiloot 20-04-2007 18:48

ondertussen nie stilgezeten (khad gewoon nie veel zin om te posten op forums :D )

-------
na een week of 2 geen carrosseriewerken meer gedaan te hebben, kreeg ik weer enorm veel zin om weer aan de carrosseriewerken te beginnen... Aangezien ik zijflanken,doglegs en voorste vloer nog nie kan inlassen(kmoet daarvoor eerst mijn neus inlassen) was het hier en daar nog wa zoeken achter 'kleine werkjes' die nog moesten gebeuren...

Het plaatje onder de bestuurderszetel was ook volledig roest toen ik de bus kocht, en dat stukje mag ik nu opnieuw maken (is nie verkrijgbaar in piraatstuk)... Ben dus weer in gang geschoten en ik kan weer es beginnen oefenen op ribben slaan ;)

Hier moet een exact hetzelfde plaatje in zoals op 2de foto

Er is nogal wa paswerk en slagwerk aan om de ribben schoon te laten overlopen... T'is weer es een uitdaging :retropilot:

Plaatje op maat maken... de 2 hoeken zijn al geplooid, en hier het randje overslaan zodat alles als origineel blijft

Voorbereiding voor ribben te slaan:

Ffkes passen : (er moeten wel ng 2ribben geslaan worden + plaatje moet aan de rechterkant nog volledig met de ronding meelopen... Morgen zal da wel klaar zijn en dan volgn er wel meer pics

koerspiloot 20-04-2007 18:49

(van vandaag)

zoals reeds gisterne gezegd zit mijn zelfgemaakt plaatje erin

het resultaat :) :rock:

Khad hier ook wa lak die nogal op doveblue gelijkt, dus maar ff op een klein stukske geprobeerd é, om te zien wat et resultaat zou zijn

TOOOO HOT :D (de kleur is int echt wel beter dan op foto)

vwcrewcab 20-04-2007 18:53

Te hopen dat je neus snel binnen is, kan je flink doorgaan!
Ziet er weer goed uit, ook die zelf geklopte ribben!

koerspiloot 30-04-2007 23:24

Vandaag had ik uurke of 2 tijd om de buitendorpel in te lassen en af te werken... Da werkske zit er nu dus ook al weer op :mrgreen:

Daarna schoon over de lengte afgeplakt waar ik de dorpel moest afslijpen... Het inlasstuk paste namelijk nie 100%(was een 3-tal mm langer zodat deze niet op een lijn liep met de onderkant van de B-stijl & onderkant van zijflank)

Meten en afplakken:

En een uurke later:

Alles zit op zijn plaats zie :dance:

Next job: mijn plaatje da ik gemaakt had om de onderkant van de Astijl te vermaken, inlassen

klaas 01-05-2007 09:25

het blijft een heerlijk project om te volgen, vooral door de vele duidelijke foto's top :thumbup:
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

koerspiloot 05-05-2007 18:48

et voila

vandaag dan toch ng een werkske gevonden waar ik mij mee kon bezighouden :lol:

de rechter a-stijl was onderaan nogal toegetakeld, dus daar had ik al een half jaar geleden een plaatje voorgemaakt (met mijne revolutionaire plooibank, de vijlstaak genaamd :D )

Pics van nov 2006:

binnenin behandelen

mijn reparatieplaatje: :)

vandaag (6maand later):...

ingelast:

en direct ook al bescherming gegeven :)

Da is ook weer gebeurd ze ;)

(B)ruud 06-05-2007 12:32

Ziet dur goed uit :thumbup:
Mooie updates ;)

retro hans 06-05-2007 12:49

mooi stukje werk weer hoor!!

Respect!

koerspiloot 17-05-2007 18:44

woehoew, na het langaanslepende verhaal van 10 maal doorverwezen te zijn en uiteindelijk 7 weken te moetn wachten, heb ik dan toch mijn verstevigingslatjes ontvangen... (da zijn die horizontale latjes tusn de binnensteunen da je hier ziet op foto... En die op sommige plaatsen ferm gedeukt waren ... :( )

Dan maar de nieuwtjes :rock: voor beide flanken!

Er is ng wel een paar uur aanpassings/meetwerk aan,want er moet hier en daar ng geplooid en gesneden worden aleer ze goe passen... Maar kheb mijne tijd (heel weekend :crazy: ) . Kgaat dus van deze keer heel op gemak doen ;)

koerspiloot 17-05-2007 23:21

voila, deze middag heb ik mij weer super geamuseerd :D Ik kon weer beginnen met de carrosseriewerken :rock:

De 3 latjes van de korte zijkant zijn al gemaakt, en 1 van de lange flank is eveneens bijna klaar

Was wel wat meetwerk aan en precies slijpn me de dremel, maar khad mijne tijd é ;)

Nieuw & origineel

Lange zijflank:

Ng nie volledig op punt,maar paster al mooi in :)

En al de latjes van de korte flank:

koerspiloot 19-05-2007 19:17

ja, kon het vandaag weer ni laten om naar de bus te gaan é :dance: Direct er maar weer ingevlogen en de voorbereidende werken begonnen

Alle latjes op hun plaats gevezen om totaalbeeld te krijgen en mooi af te tekenen

Leuk: een voor & Na foto 8)

(krijg der ng rillingen van als ik die fotos van vroeger bezie !)

Nu ...

Bovenste 2 zijn reeds ingelast

Morgen de andere 4 :)

Melvin 20-05-2007 00:01

Echt TE goed bezig joh! Je hebt dalijk gewoon een nieuwe bus :D

koerspiloot 20-05-2007 19:08

vandaag dus weer verdergewerkt aan de bus

Nie al de 4 latjes zijn ingelast , kheb enkel maar die aan de lange kant kunnen doen, en daarna de zijflank terug passen met de dogleg en deur, en kzag dat alles als een spiegelke was :klap:

Volgende week de korte zijflank onder handen nemen :)

DeNB3rt 21-05-2007 00:27

sjiet,sprakeloos

good job

Airtime 21-05-2007 09:49

Nou, je hebt het voor elkaar hoor! Ik kijk niet meer in dit topic... :stick:

Ik wordt er haast depressief van hoe netjes het wordt... :redface:

Echt: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: , enz.

koerspiloot 21-05-2007 18:26

andere kant deze avond in orde gezet:

Ron mk1 29-05-2007 22:26

Wat een machtig project dit, straks gewoon nog beter dan nieuw volgens mij.

Blijft toch echt een kinderwens om ooit ook zo`n bus te doen...

koerspiloot 01-06-2007 17:23

ng ffkes een sneakpreview ;)

Zo moogde ze verwachten op meeting ;) ;)

btw: de werken voor het stempelen van de zijflanken zijn begonnen... Kvermoed dat ik midden volgende week ze er in kan plakken/lassen

zal dan pics nemen

btw: thx Kama ;)

Marcski 01-06-2007 19:48

hmmm, doet me denken aan wout zijn busje;

koerspiloot 01-06-2007 19:54

Quote:
Originally Posted by Marcski
hmmm, doet me denken aan wout zijn busje;

nou, zoooooooveel gelijkenissen zie ik feitelik niet :)
behalve dat het een late panel is met originele velgen :)

Marcski 01-06-2007 20:01

Quote:
doet me denken

goed lezen ;)

koerspiloot 01-06-2007 20:03

Quote:
goed lezen ;)

'k neem min woorden terug :D

Is een vette panel van wouter, heb die foto al meermaals gezien :)

Marcski 01-06-2007 20:09

hahaha... keep up the good work btw! :thumbup:

RubenD 02-06-2007 00:57

Ik moest aardig wat bijlezen, vanaf mijn laatste post niet meer gelezen.

Ben vandaag zelf ook bezig geweest met lassen, ga morgen weer verder. Ik moet zeggen voor iemand die hiervoor zeggen en schrijven 15cm aan las heeft gelegd ben ik aardig lekker bezig!

Maar ik merk wel, met het materiaal wat ik heb is het niet altijd even makkelijk -> ik heb geen eens lijmklemmen en leef me uit met een setje vijlen van 5 euro uit de grabbel bak.

Morgen maar een set Bahco vijlen kopen! Maar ik heb vlakke plaat ingelast, dat is ook moeilijk. Maar dit doet mijn denken aan die Vietnamezen, die maakten gewoon een complete bodem met de hand, al die ribbels inslaan -> vooraan bij de bestuurder en passagier. Die bodem. Helemaal zelf gemaakt.

Ik moet zeggen dat je ze aardig benadert. Hoop dat ik ook zo metaal kan bewerken over enkele jaren!

Veel succes nog!

koerspiloot 03-06-2007 21:39

na het superdagje op charly's had ik weer een overdosis aan vette wagens opgedaan! Ik moest mij weer kunne bezighouden, want khield et weer nie langer :D

Kben dan maar verder gaan doen aan mijn zijflanken... Houten constructie staat bijna klaar... Er moeten nu ng metalen latten + systeem met schroefdraad komen om de metalen latten dan mooi te kunnen aanspannen zodat de flank goed aangedrukt wordt tegen de stijlen & verstevigingslatjes, en ie schoon strak kan drogen...

Morgen wa verder afwerken :)

DeNB3rt 03-06-2007 21:55

je bent ziek :D

vwcrewcab 03-06-2007 22:04

Goed idee voor een zieke vent :screwy: :thumbup:

koerspiloot 06-06-2007 16:45

gisteren avond ng wa verder kunnen werken aan de stempel constructie :)

T'is ng nie helemaal af (neemt eigenlijk meer tijd in beslag dan ik gedacht had, maar heeft nie, t'is dan van eerste keer goe :) )

De middelste lat is al klaar, vanavond probeer ik ng een lat (of mss 2) in orde te maken, dan issie zo goed als klaar!

Hier volgt weinig plamuurwerk :D

Tussen de latjes wil ik alles mooi afplakken, zodanig dat als ik de flank plak, en er loopt wat lijm af, dan heb ik achteraf geen druppels en is alles mooi proper als ik de tape lostrek :)

koerspiloot 07-06-2007 19:35

ondertussen weer een update é :)

De constructie staat op punt, alles klemt mooi aan tegen de latjes en wielkas, t'zal een plezier zijn om de flank er morgen in te steken!

Wa sfeerpics:

DeNB3rt 07-06-2007 22:06

wordt dat enkel gelijmd of met enkele puntlassen erbij? (noobvraag)

koerspiloot 07-06-2007 22:35

zoals al 4 kéer vermeld in heelt project bert ;) hehehe
binnenstijlen en verstevingslatjes(horizontale) worden gelijmd, onderaan, bovenaan, links en rechts worden ze gepunt... :)

koerspiloot 08-06-2007 21:43

na 4uur vloeken en zweten deze middag, heb ik uiteindelijk mijn flank er definitief ingekregen... Was een hele opluchting, ze kan nu een weekje rusten ze :)

Contactoppervlak met stijlkes opschuren met 80, en ontvetten met aceton (zo werkt de lijm het beste!)... De stijlkes zelf ook vant zelfde

voila, volgend weekend de andere flank insteken... Zal wa makkelijker zijn dan die grote :D

koerspiloot 13-06-2007 21:13

Vandaag wa mijn garage gaan opkuisen en de korte flank is voor 99%klaar om definitief in te lassen. Zal dus begin volgende week opt programma staan.

Kheb hier ng enkele fotos gevonden van de werken begin deze week, tijdens het aflassen van de lange flank (ondertussen zijn de lasjes al vlakgeslepen hoor :) ) Die komt nie meer los

Het bovenste gedeelte van de zijflank (zoals je ziet leunt de stijl niet heel tegen de vlakke want..., dit is ondertussen ook reeds afgelast)

Ander nieuws: 23 juni is de datum waarop de transport toekomt in Rotterdam, dus das een dikke dikke week :rock: Zal weer goe vooruit gaan denkik, mijne streefdatum van eind dit jaar oplassen, zal ik zeker halen! :)

Ng ff ter info: binnekort zal ik hier weer een nieuw busprojectje mogen openen ;) maar da zal dan wel allemaal duidelijk worden :retropilot:

RubenD 14-06-2007 00:11

Ziet er goed uit! Ga zo door!

koerspiloot 16-06-2007 17:44

deze avond wa verder gedaan en de linker dogleg al ingepunt :D

Ie past gelijk ne gieter :cool: (sluit mooi aan met flank en deur)

Morgen verder aflassen , want ze hangen er ng maar met paar lasjes in, en dan alles afslijpen en beschermlaagske

De bus krijgt stillaan vorm :D :thumbup:

Ook de spanning die onderaan op de lange flank( ter hoogte van de dogleg ) zat, is weg! Da's dus ook opgelost... Mijne linkerkant is (op de linkerachterhoek) bijna klaar :D

koerspiloot 17-06-2007 17:54

om de gedachten weer ffkes te kunnen verzetten, heb ik mij vanmiddag kunnen uitleven met de volledige dogleg nu in te punten. Telkens prop per prop , en kijken dat alles mooi aansloot met de deur... En dit is het resultaat. De afwerking moet wel ng volgen...

Ter hoogte van de vloer is er natuurlijk ng nie gelast, want kmoet eerst de neus hebben vooraleer ik vloer kan inlassen... (en das ng een weekje :D )

Het resultaat...

koerspiloot 19-06-2007 09:06

gisteren een uurke of 2 verder zitn lassen...

Dogleg afgewerkt ter hoogte van A stijl, de laadvloer rondom de stijlen vastgelast en de onderkant van de lange flank verder afgelast... Deze komt nie meer los :cool:

jeroenbryan 19-06-2007 12:09

Wat superkoel om te zien wat je met je handjes kan! :thumbup:

Zoals ze vroeger bij de playbackshow zeiden: "vooral doorgaan"

koerspiloot 20-06-2007 19:47

Vandaag was de korte flank aan de beurt... Aangezien het goe boven de 20graden was in garage was de moment om de 2de flank dus in te plakken.

De kolle werkt enkel optimaal boven 20°, dus twas vollen bak deze middag ;)

Ben tevreden over het resultaat, mag wel na 5uur nalf constant bezig te zijn

Eerst mocht ik die stempelconstructie van kant veranderen... Als ik de bus namelijk gewoon draaide van kant om andere flank te doen,liep de constructie nie ideaal voor de korte flank, dus changement de décor...

Alle stijlkes en latjes weer opgeschuurd me schuurpapier 80, en ontvet me aceton.

Alles schoon positioneren:

En hup, de lijm dertussen!

En stempelen geblazen :rock:

Nu een paar dagen laten drogen, en dan zijn beide flanken klaar als ik aant dak kan beginnen ;)

Ook ng een sfeerpic deze middag toen de bus ff buiten kwam piepen!

Edrik 20-06-2007 22:24

Goed bezig kerel!

Wanneer is de planning om de bus af te hebben? heb er waarschijnlijk overheen gelezen, amar je bent zó grondig bezig met de bus! :rock:

All times are GMT +1. The time now is 14:38.